lørdag 4. september 2010

Feiring


I dag er det 18 år siden Emmeline fikk sitt første barn, og det måtte vi jo feire. Den førstefødte har ikke vært enig. Uansett hvor mye vi har lokket og lurt, så ville ikke den håpefulle ha besøk. For Emmeline er det ikke logisk at folk som lever med fem kamerater på slep 364 dager i året, sender kameratene hjem den ene dagen de har bursdag. Dermed inviterte Emmeline kameratene på egenhånd. Du kan sitte oppe på rommet ditt, sa jeg til den umyndige myndige,  så kan du tenke deg om mens jeg har besøk for deg! 



Så gikk Emmeline i gang med å bake pizza, horn, muffins, eplekake og sjokoladekake. Siden jeg var eneherskende over 18 års feiringen, dekket jeg like godt bordet med en ny duk som minner sterkt om et gigantisk kjøkkenhåndkle. Kanskje det er derfor det var nedsatt til 20 kroner på Kid;)  



Da gjestene kom, forlot Emmelinefamilien huset, og da vi returnerte kunne vi konstatere at bordet sto urørt. Verten hadde rett og slett invitert kompisene inn i sofaen- foran tv. SLÅ DERE NED GUTTER OG FINN FAT, TALLERKER OG MAT PÅ KJØKKENET. Ikke bry dere om det dekkede bordet. Det er sikkert noen andre som skal sitte der... 




Den opprinnelige planen var at Emmelinesønnen skulle få trekke vinneren av vaskemaskinen i dag, siden han endelig er en myndig mann. Men etter å ha lest gjennom alle de ulike kommentarene, fant jeg ut at det ikke ville bli rettferdig uansett hvordan dette gjøres. Jeg har i kveld derfor plukket ut ti verdige kandidater, og så måtte jeg rett og slett trekke blant dem. Det var en veldig vanskelig beslutning,  og jeg skulle ønske jeg hadde hatt flere vaskemaskiner.


Vinneren ble Anne M som har meldt på nabodamen og hennes tre små barn, som har hatt litt problemer med logistikken etter at vaskemaskinen deres sluttet å virke. Nå kan du ta turen innom naboen din og fortelle at det er slutt på bæring av tøy. Send meg en epost, og så skal jeg videreformidle adressen til firmaet som skal levere maskinen:) Kanskje vi kan få noen bilder til bloggen også? Til alle dere andre som deltok; TUSEN TAKK og bedre lykke ved neste korsvei!  

 

32 kommentarer:

Solvei Skogås sa...

Grattis til vinneren! Det er så koselig med denne typen give aways! At noen som virkelig trenger det får noe det.

Gratulere med 18-åringen også! Disse tenåringene kan til tider være stri til tider :) Har ei på 16 her i hus som glimter til innimellom.

Håper feiringen ble fin til tross for at bordet sto ubrukt - synes forresten at den digre kopphåndduken din var fin jeg - kan ikke huske å ha sett de på Kid her i traktene.

Ha en fortsatt fin helg!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Gratulerer til vaskemaskinvinneren, høres ut som en ny maskin vil få et godt hjem der.

Men hva gjør brusen på et 18-årslagsbord? Ikke rart jubilanten trodde det var dekket for noen andre, hi hi. ☺ Det var en søt gest fra mor, da.

Anonym sa...

Gratulerer både til 18 åringen å til vinneren , høres ut som gevinsten kommer til sin rett , godt valg :-)

Emmeline sa...

:) Tror muligens 18 åringen ikke ville ha besøk grunnet brus og ballong-faktoren.... Men alle hans kamerater har jo hatt Emmeline til lærer på skolen, så da er de vant til at brus og ballongfaktoren er høy!!!

Alberte sa...

Fantastisk mamma denne myndige herremannen har! Initativet og borddekkingen sitter nok godt plantet i hjertet hans så lenge han lever! En slik mamma vil jeg også være! Heldige gutten - og heldige mamma som har en gutt som hun ikke vil annet enn godt! Gratulerer med dagen!
Klem fra Jannicke

ANETTESHUS.COM sa...

*må le* Tenk, har de latt det fin-fine bursdagsbordet ditt stå HELT urørt!? Du som har pyntet med ballonger og greier?! Uhørt!

Trøsteklem
ANETTE;)

Fjasevas Huset sa...

Gratulere til en vinner som fortjener det:-) kjempe gøy!!! Og gratulere med stor gutt. De er skjønne da.. Uansett hvor gamle de er og blir, vil de alltid være mammas lille gutt. Vi har tross alt lidd oss gjennom kvalme, måneder med spy og en smertefull fødsel. :-) Så da tåler vi også at de ikke alltid setter pris på "kosen"vi steller i stand.

Klem:-)

Unknown sa...

Haha, fantastisk feiring!
Jeg har forøvrig laget et innelegg nå der jeg prøver meg mer på slik kul blogg uten interiør... LOL....

Fru Fly * Heidi sa...

Oj, et myndig barn!:) Farmor sa alltid gratulerer med dagen til min mor på min bursdag, for det er jo også mødrenes dag! Så gratulerer med dagen!:) Tidig at han ikke brukte det fiiint dekkede bordet...hehe..Men han satte nok pris på mors anstrengelser, sånn innerst inne:)

Kjeruben sa...

Så herlig med gave til nokon som virkelig trenger det! Gratulerer til den heldige!
Og herlig dekka bord... håpar nokon til slutt satte seg ned for å nyte det? Uansett; elskar den duken eg ... og har ein som eg synes er super til julebruk - noko mi mor er sterkt uenig i ;-)

Et hverdagshjem sa...

Gratulerer både til vinneren og 18-åringen!
Har akkurat maken duk - syns den er fin jeg :) Planen var å bruke den til jul, men måtte tjuv-prøve i dag... ;)

FrokenLinn sa...

Grattis med attenåringen =) Syns duken din var stilig jeg, bordet var kjempe fint dekket =) Og grattis til vinneren =) Kjempe gøy konkuranse =)

Unknown sa...

Åja, nå har bloggen fått rosa bakgrunn, så nå er vi igang. Ser jo at håret bør blekes, alternativt lar jeg bare være å freshe opp brunfargen hos frisøren og blir grå. Dette blir gildt!
Og så skal jeg begynne å hate et eller annet ;o)

dolamorola sa...

Så fint dekket bord! :) Rart de ikke ville sitte der å spise..

astrid sa...

Gratulerer til den heldige vinneren!

Mvh astrid.d

sylvia sa...

hei Emmeline,
å så flott en ting du gjorde for noen mennesker som trengte vaskemaskin,gratulere til vinner,
et bra tiltak,
å gratulerer med ennu en myndig mann i huset,flott du hadde gjort for dem der,nydelig bord,kanskje de må bli litt eldre for å verdsette sånt,
ønsker deg og dine en fin søndag.
klem fra sylvia

gult hus i svingen sa...

Hei Emmeline!
Bordet er superfint dekket. Synes du har grepet tak i saken på en utmerket måte. Han husker sikkert 18- årsdagen sin med glede.
Fin søndag ønskes deg og dine.
Hilsen Trine i det gule huset i svingen.

Jannicke sa...

Detr var koselig det ble henne som vant!!! :o)
Grattis med 18 åringen :o)
høres ut som en kjekk kar med egne meninger :o)
Klem J.

(sandra) Nichitah sa...

Ja barn gjør ofte ikke helt det mann har tenkt ;) men så lenge DE har kost seg er det vel til syvnede sist greit..
Kjempe gratulerer til den heldige nabo ^^

Har foresten fått tak i en lignenede kopphåndkle duk på kid selv ;) kosli mønster <3

klem poppins

Anonym sa...

Som ansatt på Kid, så var det kjempeflott å se det finr bordet ditt! Så at ikke flere har sikret seg denne duken, er for meg en gåte...Gratulere med 18.åringen! Da har du nok hatt mye klesvask i mange år,du også.
Gratulere til vinneren av maskinen også!
Nå venter jeg på at min drømmemaskin skal bli oppfunnet snart.

mor til 4.

Knitgirl sa...

Å jeg synes det var litt trist med den 18 åringen som ikkeville feire dagen sin, og for deg som hadde stått på og bakt og greier...
Men sånn er det vel noen ganger,og tiden går jo utrolig fort. Det ene året må man følge dem i alle bursdagsselskaper fordi de er så små og generte, så er det selskaper der gjestene er overalt og å arrangere barneselskap er for ekstremsport å regne, og så kommer en periode der man absolutt ikke vil feire selskap- og i allefall ikke hjemme mens foreldrene er tilstedet...

Gratulerer med 18 åring, jeg har en selv og vet de er er gave å ha i hus. På nåværende punkt har jeg faktisk to da det plutselig kom flyttende inn en kjærest...

Takk for en flott og morsom blogg jeg stadig titter innom:-)

Gratulerer til vaskemaskindamen!

Blomsterpiken sa...

Ha ha ha.

Ett stykk egenrådig mor, og ett stykk egenrådig sønn!

3prinser sa...

Gratulerer til den heldige vinneren! Flott bord da mor... men kanskje ikke noe for en 18-åring... ;)

Line fra huset på landet sa...

Gratulerer masse til Nabodamen til Anne M:))
Jeg tenker hun fortjente den ja. Bære tøy?? med tre små barn i skjørtekanten?? jøje meg. Ja, da skal jeg tie her hjemme. Hohoho.
Gratulerer med 18 åringen også da du! Hehehe..sier du det du, han ville heller feire i sofaen med gutta. Skjønner ikke det;)
Ha en fin dag Emmeline.
God klem fra Line

Bekka sa...

Hyggelig med en vinner som virkelig trenger det - hurra for snille naboer! :)
Regner med bursdagsbarnet og kameratene koste seg, koselig at mor ordner opp og inviterer.
Bekka

Fargeheimen sa...

Gratulerer til vinneren av vaskemaskina.
Var ein superflott give away dette. Ein får ein sjangs til å gjere noko godt for andre.

Synest no 18 åringen din kunne gjort litt stast på mamma som hadde dekket så flott bursdagsbord.

Ha ein strålande fin søndag. :)

Ingvild B sa...

Gratulerer med 18 åringen!
Og med 18 år som mamma!
Håper du feiret deg selv da i det minste ;)

ØSTRE ROER sa...

Tenk at det er 18 år siden. Tiden har sikkert gått fort:) Kan jeg få spørre om en ting? Hvordan har du festet forhengene inne i skapdørene dine? Tusne takk:)

Anonym sa...

gratulerer til vinneren og til bursdagsbarnet!! Herlig bord, må kommentere duken, naboen min bruker en slik en som soveromsgardin,hun er ikke en interiørblogger for å si det sånn. men det er bra at den kan brukes til flere formål. Monapona

Pia sa...

Gratulerer med sønnen - tenk, en voksen mann - det må være litt rart?....
Og gratulerer til den heldige vinneren av vaskemaskinen, det var jo en enestående flott gave!

GirlofNorway sa...

Gratulerer med den myndige - og til vaskemaskinvinneren!

Jeg kan tenke meg at 18-åringen ikke turte å la kompisene sitte ved bordet. Kan høre han si: Vi setter oss i sofaen, jeg vet ikke om mamma har fått tatt bilder av bordet til bloggen enda.. :)

Ha en flott uke!

Anonym sa...

Så hærlig bursdagsbord som står urørt..ja de er rare..henger sammen som erteris hele året men skal ikke ha noe oppmerksomhet. Han vil nok aldri glemme det. Kan vel drikke brus selv om man er 18 som en kommenterte, bør vel ikke servere øl el selv om de er 18?

Related Posts with Thumbnails