mandag 27. september 2010

Lysestaker


Helgen har gått som en vind, og vips så er vi i gang med en ny uke. På privaten er det travle tider for Emmeline. Jeg camperer for tiden med min far, fordi Emmelines mamma ligger på sykehus. Ergo må bloggen vente, og både jobb og  resten av familien må fjernstyres.


I dag har alle kommandoer skjedd per mobil: God morgen unge mann, stå opp, puss tenner, jeg ringer igjen om ti minutter og sjekker at du er på beina.... Emmelines pappa lengter og lengter etter konen sin, og dermed kjører vi på tur mens vi krysser fingrene for at hun snart er på bedringens vei.


I løpet av helgen har jeg vært på loppemarked og kjøpt meg messing lysestaker. Jeg er jo ikke noen loppemarkeddame og langt mindre en kobber og messing-elskende person, men etter å ha sett hva Jill med bloggen Fira rom og køk har gjort med lysestakene sine, fikk jeg en glitrende idè til vårens konfirmasjonsbord.


Jeg elsker det grafiske rene uttrykket det blir med svarte staker, men siden jeg er en person som liker farge, blir det nok farger på mine staker. Det eneste jeg trenger er MANGE lysestaker og noen bokser spraymaling. Nå er jeg i havn med de fem første stakene ( mangler bare 15 til )-og så skal jeg i gang med sprayingen.


Mer om det etterhvert, ha en fin fin uke alle sammen:) I´ll be back!

 

45 kommentarer:

Haust sa...

Så lurt! Spent på resultatet. Nydelege fargar og lys over bileta dine, forresten!

Ha ei god veke. :)

Bea sa...

For en super ide!
Dette må jeg jo bare huske på til min lillepode skal stå for presten om 2 år.

klem

Barbros lille atelier sa...

Knallgod ide! Noterer meg det til neste konfirmasjon om en ca 8 år:-)

Håper det går bra med din mor! Hils og ønsk henne god bedring!

Klem

BO sa...

Dei blir jo veldig fine som kvite òg då... :-) Tine K har jo sånne lysestakar -knallfint med mange samla. Blir sjølvsagt billigare å spraya sjølv, viss ein har giddo! :-)

Du er flink som passar på pappen din og fjernstyrer heimen! Mi mamma er i syden og pappen på gamleheim. Skulle gjedna passa på han, men trur at da hadde gått til dunders... :-)

Snuskebassa sa...

Glimrende det da!
Gleder meg til å se resultatet :-)
God bedring til din mor, håper hun kommer seg snart. Klem fra Liv som er på selveier maskin.

Trine sa...

Lykke til på jakten etter flere lysestaker. Glær mæ til å se ka du finn på me dem :D

Håpe mamman din bli fort frisk, så din pappa får ho tilbake :)

klæm Trine

Photo-Me-Life sa...

Lys ja..herregud jeg har tråla hele Kemer etter stearinlys men er det å oppdrive???? Neste sydentur da tar jeg med en koffert med lys!!

Jeg har tenkt på deg siden jeg kom ned hit, hadde vært artig om det var nå du var her så kunne vi plaska litt sånn i havet vi to å diskutert lys og sånn.

Vi har det bra. Vi har bare 40 jæ*"%&& grader å jeg ser ut som en pakke svidd bacon....

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

God bedring til mamman din!

Akkurat samme ideen som jeg har... å sprøymale staker slik at de blir like. Synes det blir fantastisk flott!

Ha en fin uke
klem

Pust inn-pust ut. sa...

Den idéen må jeg også stjele. Knall lurt! Og så fint med mange forkjellige høyder og former!!!

Og god bedring til Emmelinemamma!

Beth sa...

Og jeg som sendte så mye messing på loppemarked!!! Var ikke i mine tanker at jeg kunne spraye lysestakene ihvertfall! Var bare så glad jeg fikk kvittet meg med alt som måtte pusses til stadighet...:-(

Ninas Interiør sa...

Takk for en supergod ide! Har konfirmant til våren, jeg og, og holder på å spare på glass i forskjellige størrelser som jeg skal dekorere med både det ene og det andre.. Og så tenkte jeg å ha både blomster og lys i de!

Moro å se hvilke planer andre har, og!!

God bedring til mor!
Ha en fin uke! Klem Nina

Ramme Alvor sa...

Håpar Emmelinemora vert frisk att i ein fei og at livet kjem i vante spor for alle involverte. Det er nok fleire enn du anar :)
Kjenner med både den som er borte frå sine og dei som ho er borte frå.
Klem!

Mitt hvite hus sa...

Heisan''

uff håper det går bra med mammaen som er syk...og pappaen som lengter...

Og den andre mammaen som skla styre flere familier..

kjempestilige løysestakene Jill har sprayet... dete r knalltøft..

ha en fin fin uke =))==)

Meine Schwedenstube sa...

Kære Emmeline, har jeg som det her og kun stødt på deres Blog meget godt. Nu vil besøge oftere. Tak for den smukke billeder. Hilsener Dame-violet

gult hus i svingen sa...

så nydelige lysestaker. De blir flotte i andre farger også. Enig med deg at svart ikke passer i konfirmasjon, blir for dystert, synes jeg:)
Selv har jeg mange messinglysestaker. Dem bruker jeg i jula, pusser så de skinner og har røde lys i. Nydelig, så er ikke helt der at de kan spraymales ennå, men hvem vet. God bedring til moren din da:)
Har forresten spraymala kirkegårdslampettene mine i sølv. De ble superfine:)
Hilsen Trine,


Fin uke ønskes deg fra meg

m sa...

wow, your candlesticks are fabulous and your blog totally divine! I'm going to come back later with a glass of wine :o) Michelle

Lisbeth sa...

Super god ide med at spraye lysestagerne...:-)
Og rigtig god bedring med mammaen din...:-)

hej fra Lisbeth

Mayayum sa...

God bedring til mammaen!

Britten sa...

Dette prosjektet blir det morsomt å følge !

fru Dyregod sa...

God ide å spraymale messing. Det er utrolig hvor effektiv mobilen kan være som fjernkontroll! God bedring til moren din!

Li/Småtingene sa...

Det virker som en spennende idé med de lysestakene... Gleder meg til å se hvilke farger du velger!
(Selv vurderer jeg å kjøpe meg en sinkspray til noen messingstaker jeg har...)

God bedring til din mor, Emmeline - sånn er det jo med oss damer ofte; vi skal ha oversikt og omsorg for alle i familien - helst samtidig! Håper du "står han a´" :-)

dolamorola sa...

Gleder meg til å se resultatet på lysestakene! :) Og god bedring til Emmeline-mammaen!

Asbjørg sa...

Kommer til å bli helt nydelige lysestakene uansett hvilken farve de får,svart,hvitt eller noe helt annet.Spraymaling er genialt!
God bedring til din mor!
Ha ei fin uke!

Alberte sa...

God bedring til mammaen din!

3prinser sa...

Hmmm... god bedring til mammaen din! Og takk for ideen - her er det også konfirmasjon til våren :)

Refleksjon på livsvegen sa...

God betring til mamma di!

Og du er kreativ i alt du gjer, vekking og lysestakar m.m. :-)

Noatunfrua sa...

God bedring til Emmelinemammaen! Håper pappaen din får hjem sin kjære kone snart!

Jeg er ikke noe spesielt fan av svart, men de lysestakene ble skikkelig stilige!

Hmm.. Har jeg noen potensielle, tro...? *gruble*

mammaKine sa...

Knallfin idê. Kjempe søt blogg.
Dumpet tilfeldigvis innom, jeg kommer igjen :-)
Klem fra Kine.

mali-mo sa...

Hei ;)

Håper det går bedre med din mor og at hun er på bena igjen...og med din far...slitsomme dager vil jeg tro. Du er en knakandes kjekk og flink datter!

Men du, klarer du å spraye prikkete lysestaker Emmeline? Hihi, hadde ikke det vært noe? Tenk så fint DET hadde blitt da? ;)

God uke til deg!

ANETTESHUS.COM sa...

Så smart!!! Elsker de sorte lysestakene! Det var lekkert:)

KLEM

Minmill sa...

GOD IDE!

Christel sa...

Har hørt noen rykter om at messing snart er "in" igjen, (det har jo vært veldig lenge ute, så da er det vel på tide) Kanskje du kan bare la være å spraye dem;)

Åse sa...

Sjekk ut Misjonsstasjonenes gjenbrukabutikker.

http://www.misjonssentralengjenbruk.no/index.php?menu_5=1

Kan nesten garantere at her finner du messinglysestaker til en svært billig penge.

Det er ihvertfall bra utvalg av dette i den butikken jeg bruker som er Løken i Akershus.


Åse

Fru Usken sa...

Ja d e løye ka spraymaling kan jør;) blir nok kjempefint!
Hb morå di komme seg på beinå ijenn snart!:)
store klem:)

Anonym sa...

Hei "mor til 4" her!
Håper det går bra med deg og dine!
Ellers vil jeg berette at vår 6-arma taklysestake i messing var kommet i esken til fretex, da jeg kom på tanken å lan min hobbysprayende husbond ta hånd om den. Først et strøk grå matt grunning, så et par strøk med sort matt hobbylakk. Nye lysmansjetter med glassprismer, og vips, så ble det staslampen i stua!!

Rosa sa...

Ja, Jill har mange gode idèar, og dette med lysestakane er absolutt ein av dei!

håpar det går bra med mor di, og så fortener du både ros og ein klem for å ta så godt vare på far din når han ventar på ho!

Unknown sa...

Vet du.. Det vrimlet det av på årets gave og interiørmesse. Masse lysestaker i samme farge oppå et lekkert fat. SÅ FINT! Så det jobber jeg også med for tida. Og det er jo faktisk ikke barebare å samle mange nok! ;-)

klem Helene

Anonym sa...

Hello Emmeline,

I am Elize from Holland and
I like your blog very much! Very charming photo's.
But mine norwegian is very bad!
And the translation from goolge is even so bad.
Is it possible for you to do it in english?

Greetings Elize

Gry sa...

Nå vet jeg hva jeg skal bruke alle de gamle messingstakene i kjelleren til!

Håper mamsen blir raskt frisk og du kan ta til igjen med ditt liv :-)

Maria Therese sa...

Jeg har skjønt at du er en ivrig fan av spraymaling, og lurer på om du vet på hvilke typer butikker man kan finne spraymaling i lekre farger? Standardfargene blått, gult og grønt er liksom ikke det som frister mest :)

Katharina sa...

Koselig å lese på bloggen din:) Har ikke vært her før...men kommer HELT sikkert tilbake:) Håper Emmelines mamma snart blir frisk:)
Klemmer fra Katharina

Creative By Helena sa...

God bedring til mammaen! Og tips til billige spraybokser: fra Europris:-) til 39 kr:-)
Gleder meg til å se resultatet!

solveig sa...

hei, du den oppskrifta på eplemuffinsen..er det mulig å få den? ;)) så bare helt fantastisk ut!!! ha en flott helg ;)

ReDoir sa...

En utrolig god ide,elsker gjenbruk;)

Kari H. sa...

Kul idè! Er faktisk på utkikk etter noen rimelige lysestaker. Kom over denne nettsiden en tid tilbake: http://scandinavianbreeze.com/interior-mobler-tilbehor/interior/lysestaker.html

Noen som har erfaringer med den nettsiden?

Related Posts with Thumbnails