tirsdag 14. september 2010

Tøfleturen


I januar i fjor skrev jeg et blogginnlegg om å fryse. Jeg bor som kjent i et gammelt hus, og i vinter var det virkelig en utfordring å holde varmen. Blogginnlegget førte til at jeg kom i kontakt med en dame som arbeidet et sted der de laget veldig gode tøfler. Damen het Mai Britt, og hun anbefalte meg å bestille et par. De som husker veldig godt, husker kanskje bildet over. Det er nemlig bilde av de flotte tøflene som dukket opp noen uker etterpå. 


Tøflene viste seg å være de mest fantastiske tøflene jeg har hatt i hele mitt liv. De er laget av A-O senteret på Dalegården i Dale. Etter at jeg hadde skrevet om tøflene, var det mange som tok kontakt for å høre hvor tøflene var kjøpt. Jeg videreformidlet e-post adressen, og vips så hadde gjengen på AO senteret fått inn bestilling på 60 tøflepar. Den største bestillingen i manns minne. Dermed ble det travle dager for gjengen i Dale, og Emmelines planer om å bestille tøfler til resten av familien ble skrinlagt på ubestemt tid.


Men i går var det altså tid for den store tøfleturen. Jeg tok med meg min søster, og så satte vi kursen for Arbeids og Opplæringssenteret på Dale. Der ventet 18 tøflepar på oss, for hele Emmelines familie hadde bestilt tøfler, både foreldre, søsken, nieser og nevøer. 


På AO senteret fikk vi omvisning av flinke Frode som er sjef for strikkemaskinen. 


Han strikker store firkanter som blir tovet i maskin. Etterpå blir de klippet opp til ulike deler, som sirlig syes sammen. Emmeline har den største respekt for den skjønne gjengen som arbeider her, og er dypt imponert over hva de får til:)


På senteret laget de også mange andre flotte ting, og selv om vi hadde reist avsted for å kjøpe tøfler, kom vi hjem med deilige ullsjal og tilhørende pulsvarmere. Emmeline valgte svart/hvitt i kombinasjon og Emmelinesøsteren valgte grønt og rosa etter å ha vaklet mellom en rekke fine fargekombinasjoner som nøye ble inspisert. 


Da vi kom hjem var Emmelinefamilien LYKKELIG over å ha fått tildelt hvert sitt par tøfler, og dermed labbet alle tøflene avsted sammen med sine nye eiere. 


Bollerina og Kjøkkensjefen har  i dag stilt opp som modeller for ullsjal med tilhørende pulsvarmere. De foretrekker selvfølgelig å posere med ganske utradisjonelle uttrykk, for liksom å understreke sammenhengen mellom interiørblogg - og ullsjal!! 


For å få et realistisk inntrykk av sjal og pulsvarmere, kan man for eksempel se SÅNN ut:


Nå tenker du kanskje at dette var litt av et reklameinnlegg-og det var det også. Det skulle bare mangle;) 



Hvis noen får lyst til å bestille tøfler hos tøflesjefen Frode, så kan dere sende en epost til 
ao-senter@vaksdal.kommune.no  Husk å skrive STØRRELSE-om det er til herre eller dame, gutt eller jente. Tøflene koster 150 kr per par, pluss porto. Barnestørrelse (str 20-36) koster 100 kroner pluss porto. Ullsjal med matchende pulsvarmere koster 200 kroner pluss porto. Så får vi jo satse på at Tøflesjefen Frode er klar for ny innsats med strikkemaskinen sin denne høsten;) LYKKE TIL! 


42 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Fantastiske TØFLER! Og alt det andre... Pulsvantene var jo elegante, må nok ordne meg noe jeg også. Mitt husvære er jo kjent som en utfordrende plass hva kulde og trekk angår.
Flott REKLAME, For en flott gjeng!

Shus sa...

Fantastisk rett og slett. Dei såg utrulig deilige ut! Då kan du trygt gå vinteren møte i år!

Klem frå Solveig

Trine sa...

Førr ett flott innlegg!
AKkurat nu tenkte æ bare at de hadde vært kanon å hatt her hjemme til vinteren og i campingvogna :D
Bare spørs om æ ikke må samle inn nå antall til bestilling :)

Klæm Trine

Jannicke sa...

oj så fine! Sånne pulsvanter vil jeg ooog ha!:) Enig med snuskabassa- flott reklame!:)
Ha en fin dag!

Karma sa...

Så mye fint de lager, og så billig! Må vel være tidlig ute med julegavene for å få tak i de etter den fatnastiske reklamen du gir dem. Det er helt sikkert fortjent, må støtte slike bedrifter!

Klem Kaja:)

Anonym sa...

Så fine ting og hyggelig innlegg. Så moro for den bedriften at ordrebøkene fylles:)

Inger Johanne, Østfold

Refleksjon på livsvegen sa...

Så herleg :-)
Takk for tipset, du er ein knupp!!
Men det veit du nok ;-)

AnnaJohanna sa...

Flotte tøffler, de så helt himmelske ut å ha på seg. Tusen takk for tips!

Tara sa...

så herlig!!!! må helt klart bestille noen julegaver derfra:)

emblas-kanel sa...

Ja, de så skikkelig gode ut. Og i så mange lekre farger - de grønne/rosa pulsvantene var bare helt herlige. Flott innlegg!

Lille Persille sa...

Fin innsats som reklamemodeller:) Kanskje en karrierevei å satse på?!

ha en fin kveld!

Alberte sa...

Her skal det bestilles! Nydelige tøfler som familien kald - på - føttene trenger!
Pulsvarmerne og skjerfene er et must!
Klem, Jannicke

Anonym sa...

Dette må mine barn og barnebarn få.Iallfall han som bor i "villagjennomtrekk" Ja så svigerbarn--må ikke glemme de.Kos deg i høstværet-brbr er kaldt i kveld.Fra Grete

Bringen Blomster sa...

Så hærlig! Både tøffler og ilustrasjonsfoto! ;) Det var da en alldeles overkommelig pris på så flotte produkter!
-synnøve-

thelmabb74 sa...

Knallbra! Det er på tide å gi fornuftige julegaver. Tusen takk for tipset. Hilsen, Telma

Jorunn Alice sa...

Hei hei!
Eg må retta deg litt.. Dalegården ligg PÅ Dale i Vaksdal kommune. Altså: PÅ Dale. I Dale er ein heilt anna plass:)

Super reklame for supre folk og flotte tøflar!

Allis i Eventyrland sa...

Nydelige tøfler, altså! :)

Siw sa...

Det var fine tøfler! Og jeg har en onkel som er fra Vaksdal :) Tenker slike må bestilles, ja, for heller ikke jeg liker å fryse på beina om vinteren! Det er grusomt, og jeg har alt lagt inn "bestilling" hos min mor på ull-lester. Hun lager de beste, nest etter mormor :) FIn reklame for veldig fine tøfler! Klem

Unknown sa...

Hei Emmeline
Herrlige tøffler....og nydelige pulsvanter, virkelig noe å ønske seg.
Klem...Ellen

HegeT sa...

Åhh, så herlige tøfler...
Og så deilige farger...!!!...
Og så ullsjal da...mmmmm....blir nok bestilt både ullsjal og tøfler herifra ja....

Takk for at du deler både opplevelse og adresse.

tirsdagshilsen
HegeT

9na sa...

Whow! Og hvilken impact du har...!

Anonym sa...

Dette er berre heilt supert : ) Klem fra Mai Britt

Heidi sa...

Har nok like kaldt hus som deg. Har bestilt til heile familien, 7 par på direkten ;-)

Anonym sa...

Takk for bra tips! Lett påvirkelig som jeg er, har jeg allerede bestilt to par. Veldig fine:)

Rosa sa...

Både tøflar, sjal og pulsvantar såg utruleg mjuke og varme ut! Trur kanskje eg må ta meg ein svipptur til Dale og ta ein nærare kikk ein dag. Og til den prisen!!

Og veldig kjekt for dei som jobbar der å få slik super reklame hjå Emmeline!

Ha ein god og varm kveld!

Hyttehuset sa...

Ja, eg bestilte like godt eit par til kvar av oss i familien eg. Blei så sjarmert av dei herlege fargane, tøffelformen og skjønne bileta. Takk for tips.

helen og gutta sa...

fantastisk skjønne tøfler, nesten litt utenom det vanlige, og masse herlige farger. tror kanskje neste ferietur til Dale må ha ett stopp hos AO senteret

Anonym sa...

Kjempefin reklame for flotte produkter!
Og mens jeg leste la jeg merke til de fine "lyshusene" du har bilde av på siden din. Hvor får du kjøpt de?

Hege sa...

Nydelige produkter!!!!!!
Jeg skal sjekke opp størrelser til barn og tantebarn og besteforeldre og alt!!! Nå reddet du mange julegaveinnkjøp for meg, tuuuuuusen takk!!!!!!!

Stor klem;)

It's my life sa...

Ojoj, så fine. Måtte bestille til pikene med en eneste gang.

VillaVårfrubakken sa...

Herlig innlegg, og så fint at du ga dem litt drahjelp angående ordrer.....PRODUKTENE VAR KJEMPEFINE, ha en fin høstdag

Fruen sa...

De var flotte :) har noe lignende jeg også :) Og de varmer godt,både om vinter og en kald sommer kveld i båten :) Ja jeg har rett og slett flyttet inn i dem :)

Anne Karins Mat og Vin sa...

Dette så jo bare ut til å være herlige plagg! Ja takk, begge deler:))

Klem Anne Karin

Trollmora sa...

Må vel ha sånt skjerf og vanter ja..... :)
I dag bruker jeg pc-tiden min på å besøke alle dere som jeg er innom å leser hver eneste kveld på sengekanten via mobil og som jeg har på bokmerke-lista mi :) Jeg orker ikke legge igjen kommentarer med mobilen så jeg bestemte meg for å bruke pc i dag for å legge igjen et lite "hei" og i alle fall fortelle at jeg er ivrig leser av bloggen din! :) Jeg sjekker hver kveld etter oppdateringer og jeg koser meg fælt, enten fordi jeg blir underholdt, inspirert eller en kombinasjon av begge :)
Jeg ønsker deg en fin dag og supre bloggdager fremover :)

gult hus i svingen sa...

takk for tipset, skal sannelig bestille og gi bort i gaver. De ser gode og varme ut, liker fargene. Ulltøfler må ikke være grå. Flotte ungdommer som modeller.
mvh Trine

RoseSommer sa...

Det brune tøffelparet ser ut som storebrødrene til Tøffe Tøflus. Har du holdt dem opp ned og sjekket under sålene? Der er jeg sikker på at det sitter etpar øyne.

Hilsen Jens Petrus
(- via Märtha L)

Danden sa...

Veldig, veldig kule tøfler!! Spørs om ikke dette blir en julehit i år, rett og slett!! Takker så mye for tipset, Emmeline. Et reklameinnlegg, ja, men som du sier selv: "Det skulle da bare mangle!" Jeg har forresten et tips til deg, som gjelder klær. En god venninne av meg, Kristine Vikse, designer det etterhvert ganske kjente barneklesmerket MeMini. Nå har hun nettopp lansert sin aller første kolleksjon for damer; "Kristine Vikse Collection". Grunnen til at jeg nevner det for deg, er at jeg TROR dette kan være klær du kan like. Du kan sjekke ut et innlegg om noe av kolleksjonen på bloggen min http://saasomihimmelen.blogspot.com og på Kristines nettside www.kristinevikse.com. Der finner du bilder av kolleksjonen, samt nærmeste forhandler. Håper ikke du har noe i mot at jeg foreslår det? Tenkte bare jeg skulle gi et lite tips tilbake, som takk for godt tøffeltips. Ha en fortsatt fin uke!

Hos Camilla sa...

Vi kjøpte 5 par når du linket adressen i januar, elsker dem og har brukt de nesten hver kveld. Kommer til å bestille fler når de er utslitt ;-)
Størrelsene var riktige også.

Hilsen Camilla

Tante Mimmi sa...

Hærlegt!!!! :)

Anonym sa...

Ha-ha-ha :) Flotte lesende modeller...Fine tøfler og andre strikkerier:)
Klem fra Hilde.

Anonym sa...

SÅ fint at du reklamerer :O) Veldig flotte produkter og mennesker fortjener jo hjelp .. Her skal det bestilles!! Lurer på om det er antiskli under tøflene? (barnestørrelsene ihvertfall ?)
Takknemlig for svar .
Lind@

Emmeline sa...

Hei Lind:)

Det er semsket skinn under tøflene, om det vil fungere som antiskli vet jeg ikke, men det er iallefall dobbel såle. Ullsåle inni og semsket skinn utenpå:)

Related Posts with Thumbnails