tirsdag 22. februar 2011

Finn-funn på plass!


Her i interiørbloggeverdenen er det ganske vanlig å presentere oppussingsprosjekter. Det er nesten sånn at det er uvanlig å skrive interiørblogg uten å ha oppussing på plakaten;) Hos meg er det imidlertid langt mellom de store prosjektene. Vi har i grunnen de møblene vi trenger. Men så er det denne bloggepåvirkningen....


Jeg har lenge lest Yvestown-bloggen og liker veldig godt hennes bruk av pasteller i interiøret. Hun har gjerne et enkelt bord i lyseblått, mens resten av interiøret er hvitt. Derfor har jeg lenge tenkt at jeg skulle investere i et skap som jeg kunne bruke på hytten, og det skulle males blått (-i svake øyeblikk har jeg også tenkt at det skal males knallgult...og i realistiske øyeblikk har jeg tenkt at det utvilsomt kommer til å bli hvitt..)


Så kom jeg over et Markör tv skap fra Ikea på FINN.NO, akkurat det samme som Bodil BO viste på bloggen sin for lenge siden. Dette passer perfekt på hytten, tenkte jeg, og Emmelinemannen syns faktisk også at dette kunne fungere som tv skap på soverommet:)


Iallefall helt til vi kom frem til tredje etasje i høyblokk med verdens smaleste trappeoppgang -og oppdaget at skapet var ALT for stort. GIGASTORT faktisk. Så stort at det ikke fikk plass i heisen. Så stort at Emmelinemannen var klissvåt av svette etter å ha bakset det ned tre etasjer. Så stort at det måtte demonteres for å få plass i bilen. Så stort at ekteskapet knaket i sammenføyningene mens skapet ble demontert.Så stort at Emmeline ble helt stum faktisk - og da skjønner de fleste at vi snakker om et alt for stort skap!


Fint er det heldigvis -så nå står skapet her i stuen og truer den ekteskapelige lykke med alle sine tusen deler. Men sånne utfordinger bør man sikkert ha, slik at man står sammen når det virkelig gjelder! Så får det heller våge seg at jeg ikke aner hvordan jeg skal få plassert det i bilen sørover, eller hvor jeg skal få plass til det på hytten for den saks skyld;)


De to bildene over her er frekt og freidig lånt fra BODIL BO, og skapet hennes ser du mer av HER. De første bildene i innlegget har jeg lånt fra Yvestown som du finner HER.  Det aller siste bildet er mitt eget...for ordens skyld liksom!  Ha en fin tirsdagkveld alle sammen:) 


20 kommentarer:

tinajo sa...

Ser jättefint ut tycker jag! :-)

RoseSommer sa...

Jeg trodde egentlig du er en dame som "vet hvor skapet skal stå"??
(OK, ikke veldig morsom....)

Min mann har akkurat oppdaget at han nok har ønsket seg surroundanlegg (heter det det?) i mange år. Lurte på hvor lenge det skulle gå før det temaet kom opp.....

Unknown sa...

Ler.... Arti finn-funn.
Også falt jeg pladask for bilde med margarittene og den gule stolen, elsker det!
Klem
Brit Eva

Anne Lise Johnsen sa...

Det ble kjempefint tilslutt da!!! Etter en for deg strevsom, men for oss fornøyelig forhistorie : ) Ha en fortsatt superfin tirsdagskveld : )

wimsyś scrapperier sa...

Ja er det ikke slik at vi ofte ser ting for oss i hodet og når det kommer til stykker er huset for lite eller møblene for store...jeg har det samme problemet. Men ja jeg har sett dette skapet og det ser jo bare så genialt ut...håper du får plass til det hytta ;)

Klem

Beth sa...

Utrolig hva et (ekte)skap tåler du?
Men med litt maling kommer dette til å bli et flott skap som kanskje får en plass i stuen og ikke på hytta?
Syntes nesten jeg kjenner igjen den svette oppgitte mannen du beskriver her...

Anonym sa...

du får oppmuntre emmelinemannen med at det er plass til mange tommer tv i dette skapet. Så da er det vel ikke så ille alikevel?

Marina sa...

Hahahaha, unektelig en kjent situasjon, full sympati erklæring til Emmelinemannen fra gubben her :)

Anonym sa...

Synes lyseblått skap var veldig lekkert jeg;-)

Silje ♥ sa...

Ah, jeg digger måten du skildrer denne skaphistorien på og jeg humrer godt av ordspill kommentarene over:)

Anonym sa...

hadde også et slikt skap som jeg hadde tenkt å male for noen år siden. Men før jeg rakk å åpne spannet flytta flatskjermen inn og gjorde skapet overflødig... Så jeg planla å forvandle det til kontorskap med pc´en på en bordplate som kunne trekkes ut på skinner (a la løsningen IKEA hadde til PAX før). Men så kom jo laptopen før jeg rakk å komme igang. Da skulle skapet bli til sy-skap. Men... altså, jeg hater å male... og hvor mye syr jeg EGENTLIG???" Nå har skapet fått et nytt godt hjem:) Hilsen Bente

Anonym sa...

Gratulerer med nytt skap!

Jeg har faktisk hatt et slikt skap i sikker 5 år nå, hvitmalt med fine knotter, og det er et møbel jeg ofte har fått komplimenter for.
Javisst er det stort, både i bredden og dybden, det skal jo romme en TV ;)
Men har man først fått bakset det inn i huset, er det et utrolig praktisk møbel.
Det gjemmer bort den stygge TV`n, og det rommer masse duppeditter, bruksanvisninger, barnas tegnesaker osv osv.

Dessverre rommer det ikke de nymotens flatskjermene med en viss størrelse, så her i huset disponerer mannen kjellerstua med sin projektor og sitt lerret, mens mor myser på Frustrerte Fruer på den gammeldagse tv`n inni tv-skapet :)

Blir spennende å følge skapets ferd mot Sørlandet, og om det det blir påbygg på hytta for å få plass til skapet :)

PS!
Vi hentet også vårt i 3. etasje (i en studentblokk). Men der bodde det en gentleman som hjalp til med bæringen, for skapet er tungt!

Klem fra Vibeke i Trøndelag

Sjuskeline sa...

Blir ganske i vår- stemning av de flotte bildene dine :-) Og sulten :-/

Kunne ikke dy meg, mådde "awardere" deg igjen.....

Klem, Kristine

mona.z sa...

Flott skap som skjuler TV. Fikk deilig sommerfeeling av den gule stolen med blomstene. Jeg er nylig blitt medlem i NIB og er kjempeglad for det, det må feires. I morgen skal jeg kjøpe noen nye blomster, deilig sjokolade, og nye gardiner til soverommet.
God klem fra Mona

Mitt hvite hus sa...

Litt utfordringer trenger vi Emmeline...hihi... og du klarer nok disse vil jeg tro =))=)

kjempeflott skap..jeg kikker også etter et skap til å putte tv og alle duppe dingsene som hører med..men ikke funnet det enda.. holder på å fr til mannen om å bygge et..men ting tar tid..

ha en fin uke videre..O=))

Hege A "The not so perfect mum-blogg" sa...

Mannen min ville nok nikke gjenkjennende til mye i denne historien din, ja! :D
Og de HAR sagt "ja" til gode og onde dager (i alle fall hvis dere er gift...), så da får han heller sette dette på kontoen for en ond dag! :D
Og det blir sikkert kjempefint på hytta!

Villblomsten sa...

Hihi :-)
Stakkers mannen :-)
Jeg har ett skap her i huset også , som mannen hater pga han måtte hente / frakte og bære det :-)

TheaJ sa...

jeg kan ikke annet enn å sukke! jeg blir så inspirert av deg..og pasteller!! *sukk* Skulle ønske lommeboken var tykkere..

Lakka sa...

Hi hi, nok en gøy historie!! Vi har samme skapet i loftstuen, hvitmalt naturligvis;-) Og den rommer en 42" flatskjerm. Veldig fornøyd! Masse lykke til med oppussingen og frakten til sørlandet. Gleder meg til den historien også! Du skriver så morsomt at det hender jeg bare sitter og hikster av latter. Tusen takk for det!!

Marianne Dragon Waagan sa...

He he he...lo godt da jeg leste innlegget ditt:)...og kjenner meg veeeldig godt igjen...*knis* Men hva gjør man ikke for estetikken:)

Ønsker deg en skapende torsdag videre:)
Klem Marianne

Related Posts with Thumbnails