søndag 27. februar 2011

Flinke interiør-dansker:)


På merkelig måte klarer danskene stadig å produsere interiørartikler som slår godt an´ i det norske interiørmiljøet. GreenGate, Maileg, Bloomingville og Walter og co, er jo bare noen få av mange danske interiørmerker som har gjort stor suksess de siste årene.


Da jeg åpnet siste nummer av Bolig Drøm, la jeg merke til en helsides annonse fra en ny interiørleverandør med det merkelige navnet: Hübsch. Etter å ha sjekket litt mer, har jeg funnet ut av dette er atter en ny dansk leverandør som har en nydelig kolleksjon av møbler, ting og tang.


Jeg liker spesielt godt den turkise knaggrekken, og er i ferd med å sjekke opp hvor jeg kan få tak i den.


Kule lamper i blått og hvitt er heller ikke å forakte:)


Helgen går mot slutten, og det har vært en fysisk umulighet å ta bloggebilder i dag, da stuen er okkupert av skielskende mennsker fra morgen til kveld. Kjøkkenet er også fylt til randen av sultne sjeler, og sånn går i grunnen dagene;)


Jeg var forøvrig på malerbutikken sammen med min bedre halvdel i forgårs, og tror du ikke fyren begynte å tulle seg. Der sto jeg og viftet med en kopp for å at malermesteren skulle blande den perfekte blåfarge
( basert på koppefargen altså) -og plutselig begynner ektemann å blande seg inn.

Neida, vi skulle ikke male noe blått. Det gjorde jeg jo hele tiden på nittitallet, så det var vi ferdige med. Fyren var så påståelig at jeg bare måtte snu. Uten blåmaling.  Det hjelper jo lite å være fremtidsrettet og ønske fargene velkommen, når resten av familien tviholder på det hvite malingsspannet.


Så nå skal jeg pakke ned umalt skap, hvitmaling og blårutet tapet samt ny tv. Det hvite tv-skapet skal visst stå i stuen på hytten, og matche det vi allerede har fra før... Jaja!


Litt verre var den høylytte krangelen som utspant seg på peisovnsavdelingen på Obs rett etterpå. Ungene delte seg pinadø inn i lag de også, og så sto vi der og tviholdt på hver vår ovn... til hytten. Stakkars Einarn ble helt ufrivillig tatt som gissel i Emmelinemannens favør. Nå var vi jo ENIGE i at vi skulle holde på en gammel stil. Det hadde Emmeline lovet Einarn også! (*Han som er med i Tid for Hjem på TV2 ) 

What?? Emmeline har lovet Einarn at vi skal ha gammel inngangsdør, men Emmeline har ikke lovet å ha en kjedelig ovn bare fordi den er billig- og ser gammel ut. Nei, det har vi ikke lovet! Med andre ord har vi IKKE med oss noen ny eller gammel ovn til hytten i denne omgang. Det ser ut for å bli en tøff kamp -og noen fornying med peisovn i moderne kakkelovnstil, det kan Emmeline trolig bare glemme!


De som tror interiørmenn er lette å styre tar feil. Interiørmenn velger bare de kampene der kapital er involvert. De bryr seg lite om puter og kopper som kommer på plass via bakdøren, (*neidadu -de har vi hatt i mange år faktisk)  men de bryr seg mye om kapital som kan brukes på Liverpool billetter istedet for interiørting for eksempel. That's the point!


Bildene er i dag lånt fra det nye danske interiørmerket Hübsch som er vel verdt å merke seg:) Er tilbake med mer nytt i morgen. SO LONG! 





31 kommentarer:

tinajo sa...

I love your images - pure delight! :-)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefine interiørbilder!☺
Den turkise knaggrekka finnes jo mange plassar i kvit-og det er jo fort gjordt å kjøpe litt turkis maling☺

Klem M♥

da.gina vintage sa...

Wonderful pics..
LG Gina ;o)

RosMari sa...

Den nye danske leverandøren med det merkelige navnet, har en nydelig kolleksjon som traff meg rett i hjertet. Berre lekkert...

Nina sa...

Hübsch - er tysk og betyr vakker/flott/fin, så det er jo et ganske passende navn....! ;)

Whitebite sa...

♥♥ Hubsch!

Janicke sa...

Virkelig en leverandør å bite seg merke i ja! Masse lekre ting der. Ha en strålende uke :)

Tove `blogg verden sa...

Fantastiske bilder : ) Og ja - helt enig danskene kan dette!! Jeg viser bilder fra en lokal butikk i dag, med utrulig mye fint fra Danmark : )
Kos deg med siste rest av helg
klem Tove

Unknown sa...

Ler når jeg leser innlegget ditt. Kjenner meg igjen! Så mange fine bilder. Danskene kAN INTERIØR:)
klEM ANKI

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Ja, de har supermasse flott !!! Og jeg gleder meg over at de første varene fra denne leverandøren snart kommer til oss :)

Ha en fin kveld Cecilie.

Anonym sa...

Ja danskene kan det ikke tvil om det
Spennende ny designer som jeg også gleder meg til å se mer til

Kristine sa...

Utrolig masse flott! Kunne ikke de starte egen butikk? Så slipper man lete som en gal etter den ene tingen man bare MÅ ha? :-))

Emmelinemannen er nok ikke enestående nei, og du har helt rett; det er pengene det står på. Heldig som greier å snike inn ting bakveien du, jeg har nok en mer observant mann og ikke minst 4 årig interiørspire som ser ALT nytt!! :-))

Ha en fin kveld!

Klem :-)

Unknown sa...

Ja, er det ikke utrolig hva danskene klarer å gjøre med design og interiør?
Nydelige bilder!
Vi får trøste oss med at vi er noe bedre til å gå på ski enn danskene:)

Anonym sa...

å den knakkrekka er nøyaktig den samme som den fra Nordal, Bloomingville og ett par andre dansker :)) alle har forskjellige priser..

Bente sa...

Nydelig, nydelig. En fryd for øyet.

n i n a s hjem sa...

Kjempfint!

Synnøve sa...

De har så mye lekkert...! Får inn flere av disse godbitene i nettbutikken når vi åpner igjen etter flyttesalget :D Gleder meg allerede! Det er som du sier, de får det virkelig til de danskene altså... :)

ANETTESHUS.COM sa...

Ahhh! Så mye lekkert!!! De danskene altså;))

Ha en super ny uke!

STOR klem
Anette:)

Hege A "The not so perfect mum-blogg" sa...

Dere får ha en fin tur på hytta, med hvitt skap, og uten ovn... :D

Danden sa...

Hei!

Tenkte jeg skulle komme med et lite tips, sånn at du enkelt og greit kan få deg en sånn turkis knaggrekke. De selger helt like knaggrekker på Living - vel å merke ikke turkise, men ellers kliss like! Så, da kan du bare kjøpe knaggrekke der, og maling hos en blandevillig malerbutikk, og vips, så har du den lige!

Lykke til!

Tones lille interiørhjørne sa...

Haha.... genialt.... så sant så sant..... utrolig flittig blogg du har. Klem

Loppe sa...

Tak for fine billeder og tekst - læste højt for manden min, og han bare lo.

Mænd altså!!

Klem
Loppe

Anonym sa...

For noen nydelige bilder!
Og artig innlegg, lo godt :-)

Beate sa...

Herlige bilder, og et fantastisk innlegg. Humrer godt over kaffekoppen min her jeg sitter.

HA en fin dag!

Solstrand Blomster sa...

Hei Emmeline!

Å så kjekt at du liker merket Hübsch!!! Vi oppdaget det i november og i januar tok vi sats og bestillte masse fint på varemessen på Lillestrøm! Har bestillt knaggrekkene og MASSE annet fint, bl.a. nydelige hvite ute-gyngestoler! Desverre kommer ikke varene før i juni.. Men våren går fort! VI GLEDER OSS:)

Mvh jentene på Solstrand Blomster

Anonym sa...

Kjæreste C

Sendt en Award vidre til deg. Ikke bli for glad nå. Hihi.
Sjekk ut på bloggen.

Klem fra Alexandra

Birte sa...

Ja, menn og kapital.. For det er jo ikke intr og bruke unødig penger på dill og dall når man kan f.eks bruke det på en gammel båt ?? he he..

Herlige bilder og herligt interiør..

Slikt vil vi ha mer av..

Ha en glimrende hvitmalingstur på hytta..

Klem Birte

Anonym sa...

Ja danskene kan dette med lekkert interiør. Minimalistisk ofte, og veldig elegant.

Kristin Ketilsdottir sa...

I love your BLOG :)

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Med den overskrift kan man vist kun være lidt stolt af at være dansker ;o)
Rigtig lækre sager og billeder - så fint.
Glæder mig til at følge din blog ;o)
Klem Tina

Marit ♥♥♥ sa...

Kjenner meg så utrolig godt igjen. Tror vi har giftet oss med samme sort Liverpool-fans :(

Enda enklere enn å male den hvite knaggrekka du får tips om å kjøpe, er å spraye. Biltema har en del farger :)

Nydelige ting fra danmark :) Me like!
Lykke til!
Klem

Related Posts with Thumbnails