tirsdag 2. desember 2008

Det hvite juletreet



Husker dere det hvite juletreet som jeg kjøpte i fjor? Det er milevis fra drømmen om et søtt lite juletre med sinkpynt. Det hvite juletreet hører liksom til her likevel. I fjor sydde jeg Tilda hjerter til treet, som hadde plass på kjøkkenet. I år prøver jeg noe nytt;)



Jeg har kjøpt meg en veldig alternativ stjerne på Indiska. Jeg tror ikke den hadde fått plass på et vanlig juletre, men på det hvite juletreet er alt lov!



I går var jeg innom Ikea og kjøpte meg meg julepynt til 70% avslag. Jeg er ikke så glad i blå julepynt på vanlig grønt grantre, men på hvitt plastikktre fungerer blått helt perfekt. Jeg betalte kun 110 kroner for all pynten og stjernen tilsammen, så da kan jeg forsvare at fjorårets Tildahjerter blir forflyttet til det vanlige juletreet istedet.


Ungene lo godt av stjernen. Den har et ørlite snev av Bollywood over seg. Sammen med den blå pynten ble det likevel ganske kult.


I år har det hvite juletreet fått plass i spisestuen. Det betyr at jeg må holde meg til blå pynt i resten av dette rommet også. Jeg skal vise bilder av resten når det er ferdig pyntet. Ha en fin tirsdag. SO LONG;)

37 kommentarer:

Marte sa...

Dette var lekkert :)

Anonym sa...

så kult! Tøft at du tør prøve noe nytt og annerledes :)Gleder oss til å se resten av rommet:) Ha en fin dag!

Klaffen sa...

Det ER stilig når gjennomført! for litt siden hadde jeg ett innlegg om BLÅ jul, det bør du titte på! Forøvrig har jeg selv plast trær opp i halsen, men så har jeg pyntet ca 30 stk MINST hittil, og jobber med det hver dag! i tillegg BOR jeg på Frukt & JULETRE gården, så jeg MÅ ha vanlig tre ;) Gleder meg til resten. klem

Jorunn sa...

Oj, dette ble jo faktisk ganske stilig! Og så fint det passer sammen med bildet i bakgrunnen! Men, jeg er enig med deg, jeg ville hatt et tradisjonelt tre også ;0) Blir spennende å se hva du gjør med resten av rommet, det blir nok like gjennomført og fint som alt annet du gjør :0)

Fjordheim sa...

Det var nydelig. Har nok ikke helt sansen for plasttre. Men det der hadde jeg ikke hatt noe imot.
Ha en flott kveld :)

Anita sa...

Kult var det, men det spørs om det får innpass her! Ungene skal få ha sitt eget nede, men her opp blir det ett tradisjonellt tre med gammel og ny pynt i skjønn forening;0) Så masse billig julepynt du fikk kjøpt!! Heldige du! Kjekt med billigsalg! Nå driver jeg og tråkler ett stort lappeteppe! Kryper rundt på gulvet her, blir fint, men litt av en jobb! Håper på å bli ferdig til jul! Kos deg!

Anitas hus sa...

Hahaha... Bollywood... Men det er jo litt sant, det var noe bollywood over den stjerna^^,)
Alt i alt så synes jeg treet ditt ble riktig så stilig, med den blå pynten. Men hvem hadde vel trodd at Emmeline skulle handle julepynten på ikea i år;)
Gleder meg til å se mer av pyntingen din.
Klem:O)

Maria sa...

Ohh yes :-) t er utrolig fint, jeg elsker den blå pynt, og topstjernen, er bare helt toppen.

jeg har set man kan få sådan et træ i pink plastic - det kunne jeg godt finde på, men der slår manden vist bagbenene til ;-)

Klem Maria

Tara sa...

nydelig!!!
mitt hvite plastikk-tre skal stå i gangen i år...;)))
klem

Anonym sa...

Så flott, gøy med noe som ikke alle har.:)Anita

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Husker fra i fjor, artig å se igjen!.. og jeg har jo som du vet fått i år, må si jeg finner mer pynt som ikke passer på et hvitt enn som passer.
Så jeg har konstatert at jeg har kjøpt meg arbeid, må lage pynten selv hi hi.
Men ditt ble skikkelig stilig! Tøff stjerne!
Klem

Perlehvit sa...

Oi, det var knallfint!! Så gøy å gjøre det litt utradisjonelt!!:)

Bette sa...

Hei!
Så utrolig stilig juetre du har! Fikk litt sånn is-prinsesse følelse av det! Gøy med noe som er litt annerledes;o)
-Bette-

irina sa...

Det var nice !! ha en fin førjuls uke Emmeline. Håper det går bra med " dietten" . jeg er der jeg å ;)

klem

silje-sin sa...

Det ble kjempestilig! Hurra for emmeline;) klem fra silje.

Aina sa...

Det ble kjempefint!
Bollywood juletre er lekkert det også:0)

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-kreativt og flott! Stilig med blått:)

Ha en fortsatt fin tirsdag!
Klem Anette

Lynetmor sa...

Hei, så fint et jueltre :-)

Lemi sa...

ikke heilt meg, men VELDIG flott ble d! i ett hvitt hus vel og merke.. e førr mye varme farga hos oss..

Lemi sa...

butikken e no litt dårlig oppdatert, men d e no mest pga dårlig besøk :) har ikke gidda fylle den.. t helga tar æ me meg lt på messe, satse på å selge litt der... håpe håpe håpe

Villa Luftslottet sa...

Tøfft!! Spennende med hvitt juletre og blå pynt...modig og uvanlig:)

Monicas sa...

Ualmindelig stili da.:) Blått var ikke så ille....forandring fryder...Koselig her inne hos deg du.:)

Lena sa...

Nice :)

Jatte sa...

så stilig, morro med noe litt utradisjonellt :))
skal bli morro å se resten også :-))

Lisemoren sa...

Det var jo både lekkert og svalt, det hvite treet ditt. En god nyhet at det er salg på ikea også. Jeg har nemlig en jente på elleve her som ikke kunne begripe hvorfor hun ikke kunne få tre svære bokser minst, av diverse kuler med blåfarger, til full pris. Kanskje vi drar ut igjen nå. Jeg må jo bare være ærlig å si at for meg er julen rød og varm. Det er godt å høre at tildahjertene dine skal få være et annet sted. Tenk på alt arbeidet det er å sy slike. Ha en fin uke du, treet ditt er fint det. Min svigerinne har et make, det var bart hele julen i fjor. Det er mye mer stil over et pyntet, det skal du ha.

Eli sa...

treet vart kjempefint

BO sa...

Iiiiiiiiikkkkkkk, var julepynten allerede nedsatt med 70%!!!!! Viss sølvfuglane var det også, så vil eg kjøpa eit heilt lass!!!!! Synd at IKEA er litt langt vekk frå meg...
Allerede julepynta tre!!! Her kjeme ikkje noko på plass, for eg får ikkje tid til å pynta. Eller jo, litt tid har eg, men då er eg ikkje i pyntemodus!
Ang. bloggekalender, så er det ikkje sikkert eg klarar det heller, men me "fåor nåo sjåo" som dei seier på Bolstad! Du klarte det iallefall!
Ha ein kjekke dag!
Her må det jobbast!!!!

BO sa...

Du klarte det med glans!!!! :-)

mali-mo sa...

Bollywood, heheheheee. Syns stjernen var prikken over i-en jeg da ;) Legger spesielt merke til fargematchingen med egenkomponert bilde, du fruen ;) Ingen tilfeldigheter her... ;)

Ikke et gram julepynt her hos meg. Hengte en julestrømpe opp mot den knallgule "allrom"sveggen vår, og grøsset sånn at jeg måtte ta den nbed igjen. Hva gjorde folk for å pynte til jul i den tiden alle hadde gule kjøkken? Eller: hvor rødt må det være for å veie opp for gult?

Satser på å komme sterkere tilbake på julepyntfronten når kjøkkenet kan stashes. Snart!!!! Må bare litt innsats til først. Elektriker kommer på mandag, og i helgen skal jeg lute gulv. YESSS!!!! Vi nærmer oss ;)

Må si jeg begynner å bli lei take-away mat og IKEAs kjøttboller etterhvert. Når man har 2 kvadrat å lage mat på, ingen oppvaskmaskin og ingen benker, så blir det mye middager ute gitt ;) Lillemalien strålende fornøyd med konsepten. "pise middag ny butikk idag" sier hun... Jaja ;) Ha en strålende dag!

mali-mo sa...

Litt mange ukontrollerte tastetrykk der ja...

hvorfor ikke... sa...

Jammen ble det kult!
Stjerna var morsom...på det treet. Men enig med deg jeg tror jeg hadde betenkt meg å henge den på det vanlige treet.

Blir det adventskalender hos deg, med innlegg hver dag?
Det hadde vært kult - for jeg fikk det ikke med meg i fjord...
Men litt av en jobb, puh...
Ønsker deg en supermegahærligdag!

Silje sa...

For et utrolig flott juletre, og inspirerende og flott blogg!! Denne legger jeg under favoritter!:)

Liv Elin sa...

Næh - så stilig ! Hadde du bare skrevet og forklart ditt hvite plæstikk juletre , er det nok ikke sikkert jeg hadde skreket over meg av beundring , men dette ble jo kjempemorsomt - og passet veldig fint inn i den hvite stuen!
Fine vinterlige isblå fargekomb. du har funnet og pyntet med - er veldig glad i isblåe farger for tiden ....

Her er de foreløbi lite pynt ennå. Har laget to kalendere til ungene som pynter opp litt , og jobber med å lage hvite (kopi!)papirkurver til krokhasselen - men det sniker seg nok litt frem litt etter litt i dagene fremover....

Ha en herlig desemberkveld Emmeline !

Anne Mette Lie sa...

Fine treet, Emmeline! :-)))

Brigg sa...

Kjempefin!!! Hvor har du fått tak i det treet!? Jeg leter etter noe slikt...

MarianneBraathen sa...

Hei! Er på utkikk etter et hvitt juletre og lurer på hvor du kjøpte ditt? Er jo en stund siden du kjøpte det, men er jo lov til å prøve! :)

Anonym sa...

Hvor fikk du tak i lys med hvit ledning? Har lett LENGE etter dette uten hell

Related Posts with Thumbnails