torsdag 4. desember 2008

På jakt etter den blå julen



Foreløpig står det stille i utviklingen av den blå julen her hos meg. Julekrybben har fått plass på hyllen, og mangler bare en lysslynge, sånn at også den kan få komme til sin rett.


Krybben har jeg fått av kollegaer på min gamle jobb. Den teller i alt 10 engler av ulik størrelse, Tre vise menn, Josef, Maria, Jesus og hans bror Fresus. Jeg bestilte selve krybben i posten i fjor jul. Sammen med krybben kom en ekstra Jesus og dermed har jeg to. De er faktisk veldig ulike. Den ene er så stilig og har trolig talent for å gå på vannet. Den andre ser ut som om han har lyst til å spise litt mer julepølse. En liten tjukkas i glass rett og slett.
Jeg har også funnet ut at jeg må til Sverige for å få tak i den fine julestjernen i turkis som jeg ønsker meg. Den selges på Rusta som ser ut for å være svenskenes svar på Biltema. Rusta har faktisk satset litt på den lyseblå julen. Se bare den gøyale lysestaken i lyseblått som de selger. Den hadde passet perfekt til spisestuen hos meg, iallefall med noen ørsmå forbedringer....


Siden jeg bor LANGT fra svenskegrensen og ikke kjenner så mange i Sverige, blir det nok til at jeg må kjøpe hvit stjerne og spraylakke den istedet. Mer om det senere; SEE U:)

32 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann..
Det likner en "sukkertøyjul" hos deg nå. Med så mye hvitt og "dash" av blått, må gjerne dere selv kle dere i riktig farge for å matche rommet? Men flott er det ialle fall ;o) Mo9ka

Hem och Lycka sa...

Vad snyggt med blått! Vi har Biltema vi också här men Rusta är väl snäppet mer för hemmet egentligen.

kram

Two sa...

Ha ha, måtte le av det du skreiv om englane dine som treng pølse eller kan gå på vatnet. Som du kan fabulere og fortelje!! Så synd alt det du har lyst på er på den andre sida av grensa,... tenk kor greit det hadde vore om vi var union med Sverige, då hadde vi sikkert i fleng både med blå julepynt og blå Volvoer! Men du får kjøpen en billig kvit stake på Nille og male den i rette blåfargen, det fikser du nok i en fei. Du har kanskje en malingsrest frå soverommet som passer også?? Venter spent på fortsettelsen! Juliann

Anonym sa...

Det går ikke an å bestille på nett fra Rusta da??

Klem.

Rådyrveien sa...

Du har ikke en hyggelig bloggvenn i Sarpsborg/Fredrikstad/Halden-området, da? Rusta har butikk på Nordby-senteret rett over Svinesund grense.

God torsdagskveld!

Hilde

Ann Helen sa...

Så koselig med hvit og blå jul i spisestua! Spent på å se den ferdige stjernen.
Her har det gått så i ett om dagen at jeg har kapitulert helt under pleddet, med hoste og varm te som kompanjonger.. Finnes det et dårligere tidspunkt, når ikke én julegave er i havn?:/
Men jeg bruker tiden godt da; på å lage lister over alt som må gjøres...
(..neste uke..)
Ha en herlig blå/hvit adventstid, stua ser så nydelig ut:)

Knitty, Vintage and Rosy sa...

Så pen og delikat.

Lisa
Knitty, Vintage og rosenrd

So pretty and delicate.

Klaffen sa...

hei igjen. Min pappa har hytte i Sverige og kjører forbi Rustad, men skal ikke dit før NESTE helg. men vil du alikevel ha en sånn stjerne så skal de kjøpe med en for deg! Send meg mail om du vil! Klem

Anonym sa...

oj det var da tragiskt for deg . Vel mine tre barn som bor i gøteborg de kommer hit den 19 desember. hilsen anette din kusine

Høvebakken sa...

Den blå julen er på Sortlnd,her i den "blå byen" er det blåe julelys i gatene :)

Anonym sa...

vel ifall du vil at mine barn skal kjøpe en og tamed seg en sånn. Det var det jeg mente. anette

Anonym sa...

Istedenfor å spraylakkere, hva med å kjøpe en blå lyspære på claes olson.

Mvh
bloggløse Hege

Lemi sa...

sys d blir flott me blå jul, sku gjerne hatt ett rom t d, når æ tenke meg om... hm.. får bi i ett ev nytt hus..

klem

Lemi sa...

sys d blir flott me blå jul, sku gjerne hatt ett rom t d, når æ tenke meg om... hm.. får bi i ett ev nytt hus..

klem

Villa Luftslottet sa...

Kjølig og vakkert med blå jul hos deg:)
Du får kanskje kjøpt, eller finner på nettet, oppskrift for å brette selv...og da kan du jo velge selv hvilken farge og papir du vil ha:) Litt origami kan jo være morsomt i førjulsstria;)(får kjøpt sånn dings til å skjerme for lyspæren også)Husker ikke hva det heter...hehe
Lykke til:)

Hulda sa...

Syns det ser ut som du er godt i gang med adventskalender i år også, her på bloggen. ;) koselige innlegg fra deg. Så stemningsfullt du har det.

Anonym sa...

Takk for nok en god latter. Jesus og broren hans :(). Ser at du legger mye tanker og tid i julepyntingen. God førjulstid til deg og dine.. Inger Johanne

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Tyvärr kan jag inte hjälpa...åker inte till Sverige förrän till jul. Och om den då skulle finnas kvar så får du ju den inte förrän efteråt. Men du har ju fått en del andra erbjudanden. Och fungerar inte det så kan jag ju titta om en månad eller så. ;-)

Skulle väl säga att Rusta är som Europris - fast med mycket större utbud.

Hur som helst...supersöt krybbe! Jesus og Fresus - ja, varför inte!

Ha det gott!

Anonym sa...

Hei Emmeline
Jeg var på Åhlens i dag, og der hadde de en blå julestjerne i papir. Hvis det er Åhlens i Bergen kan du sjekke der...
Ellers vil jeg takke for en veldig underholdene og koselig blogg. jeg er innom deg nesten hver dag.
Ha en fortsatt fin førjulstid.

Heidi :-)

Mia sa...

Jeg har helt sansen for den blå julen din, Emmeline! Og den julkrybben din var den fineste jeg har sett (vanligvis er jeg ikke noen "julekrybbe-type", men denne kunne jeg virkelig like). Så lurer jeg bare på hvordan det går med den forsvunne L´n? For det får jo ikke blitt noen god jul uten L vel? Men forsvunne ting har jo en tendens til å dukke opp når man minst venter de, så her gjelder de bare å senke skuldrene å vente på at L´n dukker opp av seg selv. Verre var det kanskje med den turkise julestjernen, den må du nok ordne opp i selv.

Needful Friends sa...

meget specielle farver til jul...saa koseligt
;O)

kram anja

Blå-hvit samlemani sa...

Jeg ser at du har bestilt en Jesus til, og en krybbe. Tror du at det går an å kjøpe hele settet med Josef og Maria og? Jeg har de 3 vise menn, men finner ikke dem i noen butikker...

Kari sa...

Jeg var på Rusta i helgen og der vil nok også finne mengder av slike lysdekorasjoner som du beskrev i et tidligere innlegg. Hva sies om en meter stor gullfisk med nisselue og lys rundt? Blir sikkert fint å henge på ytterveggen. ;-)Det er forresten en mulighet for at jeg tar meg en ny tur til Nordbysenteret i løpet av neste uke. Får du ikke ordnet med en blå stjerne eller lys, så gi beskjed. Jeg kan godt være julenisse. :-)

BøeFjeldberg sa...

Hei hei.. Kom over bloggen din. Utrolig vakkert med blå jul.Likte julekrybben din skikkelig godt;)Vakkert!! Liker bloggen din;) Titter nok innom igjen.

Ha en fin torsdag;)

Mjuka sa...

Gillar ditt blå tema!
kraaam Malin

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Det var stiligt !
Her hjemme går det i rødt og grønnt og hvitt og litt sølv.
Har en award til deg på min blogg.

Astrid sa...

Fresus du! Hehehe:D
Han har eg visst gått glipp av:)
Håpar at du får ordna stjerna di slik du vil ha den, gledar meg til bilete av den!
Ha ei fin adventshelg Emmeline!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

En liten tur innom for ønske de i det Emmelinske hjem en god helg!
Her er julepynten dradd frem og jeg ler og skratter over mye flott og like mye ugly he he.

Jeg har ihvertfall hatt en turkis/lysblå periode, jeg lover mye av det, artig det der med at tankene fløy i retning deg når de kulene kom frem.
Nei nå skal jeg hjelpe frøken Dings her, juletre på rommet som skal pyntes.Skal bli så lekkert så.
Klem

Olstad sa...

Ha ha ha Så fresus er også med i julekrybben, hos meg er det i år bare 2 vise menn mon tro om den siste ikke er så vis lenger. Leter fortsatt desperat etter engler. Jeg får ta en ny kikk i morgen for da kan det være jeg kan komme memg på annenhøgda i dagslys.

Ha en fin advenshelg

david santos sa...

Brilliant!!!
Congratulations!!!

Bea sa...

Det ligger en award til deg i bloggen min :)
Ha en fin helg!
Klem Connie Maureèn<3

Anonym sa...

Hei du :)Titter innom som snarest for å se om du har funnet L'en..
Ser levende for meg at du "intervjuer" familien din hihi!!!
Har knegget godt av fortellingen din og bildet av bokstavene med den manglende L'en i dag..
Nå begynner Senkveld her men du får ha en GOD JU sålenge, gøyale du :D

Related Posts with Thumbnails