søndag 21. desember 2008

Upakket og uklart



I morgen tidlig går turen til Sørlandet. Som vanlig betyr det fullstendig kaos i Emmelinefamilien. Guttene pakker i en slags ultralight versjon; Tannkost og en skitten joggedress som skal fungere til hverdags og fest gjennom hele julehøytiden. Jentene pakker slik at de kan skifte tre ganger daglig i syv dager. Far stønner over presangene som skal kjøres ned innpakket, og hjem igjen utpakket. Jeg sniker med meg julepynt som vi liksom ikke har plass til i bilen. Alt er nøyaktig som det pleier!

Hytten vår står fremdeles uten kjøkken, så der kan vi ikke bo. Dermed blir det jul i lånt ferieleilighet. Det skal bli spennende å se om vi klarer å få julestemning likevel. Forhåpentligvis blir det tid til blogging i løpet av uken som kommer. Uansett vil jeg ønske alle en riktig god jul:) Nyt deilige feriedager! Juleklem fra Emmeline

35 kommentarer:

Rekkehuset sa...

Riktig god jul Emmeline! Det var et nydelig bilde med alle lysene inn til huset:-)

Anonym sa...

Herlege bilde du viser oss både dei vi ser og dei du skaper inni oss. :-) Godt dei hugsar tannkostane i allefall.
Ha ei kjempefin Julefeiring!
frå sig

Anonym sa...

Ønsker deg og dine ei riktig god jul.....

Klem fra Gry Hege

Olstad sa...

Riktig god jul til deg også.

Jeg leser innelgget ditt og ser med glede frem til denne julen vi skal være hjemme hele julen... Min mann og jeg bruker å være uvenner før vi kommer oss avgårde på slike dager, barna er grinete og alt er bare pes. Jeg inbiller meg det er mer trivelig hos de fleste andre på slike dager.

Jeg er helt sikker på at dere får julestemning også i lånt ferieleilighet.

Riktig god jul igjen.

Whoopsi Daisy sa...

GOD JUL EMMELINE!!!!!
Gode klemmer
fra
Whoopsi Daisy

krinkelkroken sa...

Ønsker deg en deilig jul emmeline, kos dere masse!!!!

Fjordheim sa...

Ja alt er som det pleier, høres det ut som. Vi reiser til Jæren i romjula. Og det er slik her også. Guttene har nesten ingenting de trenger ha med seg. I tillegg pakker de ingenting før vi egentlig skulle vært i bilen. Da er det å springe rundt etter dataspillet som må med, tannbørsten som mamma sier må med osv. Rett og slett fryktelig slitsomt.
Lykke til og en riktig god jul til dere på sørlandet :)

Klaffen sa...

Hi hi - det hørtes kjent ut! Nyt ferien og livet med Emmeline slekta! Stooooooooooor jule klem

Anonym sa...

Ha en riktig God Jul og kos dokker.
Kjør pent!!!

Klem herfra Danmark

Anonym sa...

God tur og kjør forsiktig! Husk fotoapparat,telefoner,ladere,batterier,eventuelle medisiner,tøfler,laptopen og den gode boka!:)Håper dere får en fin juleferie! Toril A.

liven sa...

Ønsker deg en fin julefeiring der sør:o)
kjør forsiktig:O)

Guttemamma sa...

Imponerende at du orker...! En strålende jul til deg og dine, klem fra Anette

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hehehe, tuuuuuusen takk for skikkelig kos julehilsen på bloggen ! Jammen er du god :=)

Planen er at om det er SINNSYKT stille på lillejulaften stenger jeg 18. men man vet jo aldri- har fått mere enn bekreftet de siste dagene at noen er seint ute så--vi får se - Mulig jeg sender opp pappa , hehe!
Men bare send meg en sms om det blir senere så er jeg på pletten :))

Vi sees , stoooor klem :)

Drømmen om en eplehage sa...

God tur og god jul!

Gunhild sa...

God Jul og god tur nedover!! Håper det går bra med "prosjektet" ditt også. Her må det også strammes inn. Har akkurat fått med meg at noen matvarer består av minuskalorier!! (Siste nr. av Tara) En appelsin inneholder 50 kalorier, mens kroppen bruker 75 for å fordøye den!!! Det samme gjelder brokkoli, clementiner, agurk, ananas osv. Så jo mer en spiser.....
Satser på ei sunn jul med mye frukt og grønt.

Christina sa...

GOd jul! :)
Håper du får en fantastisk julefeiring.

Klem
Christina

Smineset sa...

God tur! Ønsker deg og dine en riktig god jul! ;-)

Karna sa...

God tur Emmeline!!! Ønsker dere alle en kjempe fin jul, og hils din søster!!

Anonym sa...

God jul til deg også, Emmeline.

Anonym sa...

God jul Emmeline, til deg og dine. Ønsker deg alt godt og takker pent for alt jeg har har fått, av deg gjennom året som har gått. Ser frem til neste år, med nye tanker fra hjertet ditt som varmt det banker. Juleklemmer fra Hilde.

Anonym sa...

Hihi!!! Høres surrealistisk men morsomt ut når alle skal avgårde :)
Vi skal være hjemme i jula men regner med at det også blir surrealistisk siden vi skal ha HELE slekta og egentlig bare har plass til HALVE..
Har ligget våken et par netter for å komme på en bordløsning slik at alle kan sitte ved bordet og ingen må sitte og balansere julemiddagen på fanget i sofaen..Ønsker deg en herlig jul med familien..Hilsen Kardemomme :)

Den gode feen sa...

Tiktig riktig god jul. Kos dåko kjempemasse :) Håpar du får tid til oppdatering, er så kjekt når du har lagt ut nye innlegg vettu. Lukka til, god tur og kjør forsiktig!!

Solstad sa...

Ønsker deg og dine ei riktig God Jul !! Klem

@__EY__ sa...

Heisan,

skal du ikke feire
jul hjemma i ståvå ?
Du hadde laget det
så fint og stiligt.

Bergensfamilien
ønskes en deilig
& ellevill jul på
sørlandet ; )

Au revoir.

Huset på toppen sa...

En strålende jul ønsker jeg deg og dine!! Klem fra Linda

Mi :) sa...

En god, koselig, varm, lun jul øsnkes du og alle dine, Emmeline :)

Nå er den snart her - jippiiiiiiiiii ;)

Juleklemmmmmm :)

Hilsen fra landet sa...

Jeg vil selvsagt også få ønske deg en strålende julefeiring!! :-)

Synnøve sa...

Hehe, ja jeg tenkte på det da jeg reiste i går, med kofferten full av pakker som jeg også må ta med meg ned igjen utpakket ;) Men jul er jul, og da vil jeg ønske deg en god en, og lykke til med julestemningen, den kommer nok uansett hvor dere er tenker jeg :) Synnøve

Mia, New Room Interior sa...

En god sørlandsjul til deg!! :-) Nydelig bilde med mange lykter i inngangspartiet! :-)

My home is my Castle sa...

Nydelige bilder :)
Ønsker deg en riktig god jul :)

Klem,Kari

Cathrines blogg sa...

Det er bare helt utrolig hvor levende du klarer å fortelle historier!!! Jeg synes jeg ser dere for meg! Ha en riktig god tur, og en riktig god jul :o)

Anneli sa...

Benytter anledningen til å ønske deg og dine en koselig jul, om enn i leid husvære.. (: Dere får det sikkert kjempeflott!
(bare vent til 3 nøtter til Askepot sender sine stemningfulle toner ut i rommet.., da kommer julestemningen)
Ta vare på hverandre <3
Juleklem fra meg.

Photo-Me-Life sa...

Ønsker deg og dine en riktig god jul.

Klem fra nord

chevostar sa...

GOD JUL Emmeline! Og god tur til sørlandet!

Anonym sa...

Gledelig jul emmeline! Julesteminingen kommer meed folket, kos dere godt!! Inkala

Related Posts with Thumbnails