lørdag 20. desember 2008

I havn med grøtfesten



I dag har vi hatt grøtfest med grøt, gløgg, pepperkaker, kaker, saft og kaffe. Det var ganske kaotisk da 18 personer stilte seg i kø på kjøkkenet for å forsyne seg. Men nå er gaver gitt og gaver er fått. Vi har ønsket hverandre en god jul og alt er herlighet og glede. Vi har grøt igjen til nissefar og tyve av hans nærmeste slektninger om de skulle være interressert. Girlanderen utenfor døren kom endelig på plass i dag den også. Det skulle jo ha vært litt mer pynt på denne trappen, men det får bli til neste år;)



Nå er vi klare med julen her hjemme, og det er jo bra, siden vi reiser sørover på mandag. Jeg har derfor bestemt at jeg ikke skal ha vanlig juletre her i år. Naboene skal ha besøk fra England, og gjestene skal få sove over hos oss. Vi får håpe at de finner seg til rette, for NÅ gidder jeg ikke å vaske mer.




Den observante legger kanskje merke til de kjedelige vinduene som omrammer døren. Det ene vinduet hører til kjellertrappen, og det andre til en bod. Tror jeg må ta en ryddings her også.
En bloggejente kan ikke være bekjent av gamle lystoffrør som vinduspynt....
I kveld skal jeg senke skuldrene, og gå på "julebesøk" til mine medbloggesøstre. Det gleder jeg meg til:)
Ha en fin fin lørdagskveld.

17 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Ønsker deg en riktig fin jul=)

Slapp av og kos deg i juledagene=)
Klem Kerstin

Anonym sa...

Dette innlegget var kjekt.Du viser at ikke alt er perfekt,og vi som leser dette kan senke skuldrene og rolig la jula komme selv om ikke alt i huset er i topp stand. Rekker vi ikke eller orker vi ikke mer, så gjør det ikke noe,for de færreste er vel perfekte. Klem fra Toril A.

Two sa...

Så godt at du er omtrent komt i mål og kan senke skuldrene, skal snart gjere det eg også. Takkar for mange kjekke førjulsinnlegg, og anar så vidt at du skal blogge frå bilen sørfra på lånt nett igjen???? ho, ho!! Juleklemmer frå Juliann!

Nooria sa...

Jeg ønsker deg også en fin lørdagskveld :-). Det er alltid så hyggelig å stikke innom bloggen din!

Hulda sa...

Så koselig det var i stua hos deg. :) Fint med rødt mot den hvite sofaen din. Virkelig julete. Søt jente på trappa. :) Så koselig det hørtes ut med grøtfest!

Unknown sa...

Koselig med grøtfest, men det er jo deilig når du kan senke skuldrene og kose deg med blogging.
Du er velkommen til å besøke min adventskalenderblogg.
Klem...Ellen

Fjordheim sa...

Høres koselig ut med grøtfest i hagen. Godt å være så pass klar til jul at en ikke behøver å stresse med siste rest. Jeg tar det ganske med ro. Ingen grunn til å slite seg ut på dette. Har en gaver, et tre og litt god mat så er det meste klart.
Godt tur til sørlandet og ha en god søndag :)

Needful Friends sa...

det ser ud til at havde vaeret en kosleigt gröttfest...

vi skal havde gröttfest paa mandag...

jeg önsker en rigitig god jul

;O)

Olstad sa...

Så utrolig koselig du hadde det i stuen din. Det var flott med alt dete røde. Jeg har ingen ting rødt har jeg fastslått i dag (utover 2 røde lenestoler da...) Men det blir vel jul alikevl.

Søt jente på trappen. Høres kos ut med grøtfest. Jeg skal ha grøtfest på mandag. Håper det blir like velykket hos meg.

Anonym sa...

Så hyggelig at du er den typen som låner ut huset til naboens julbesøk - det kler deg.

Jeg har all familie i Sverige og har mangen gang lånt en tom naboleilighet, og takk alle gamle naboer for det.

Liz

Lemi sa...

så snill du e som låne ut huset.. d veit æ ikke om æ hadde gjort. ha en god tur og god jul da !

klem

Monica sa...

Dette var et koselig innlegg!!! Fint med rødt mot hvit sofa!! Og koselig med girlander rundt døra! Søt lita jente på trappen også!! Hørtes godt ut å senke skuldrene og la jula komme :) ha en videre fin førjulstid!!!

Den gode feen sa...

Herleg lesning. Eg har endeleg surra meg til å oppdatere :) Skal de feire jul på sørlandet?

Då får de stoppe innom på julelunsj hos oss på veg sørover :) Eller forresten må de komme til Forus, for eg er jo på jobb - ha ha.

Misunner dåko som er klare for julefeiring. Her er litt på plass, men absolutt ikkje alt. Og me reiser nordover til øyo på veslejulafta, så i år tar eg 'an ikkje heilt ut med pynten heller. Men juletre det mååå eg berre ha etter nøye overveiing.

Ha ein finfin søndag, så "snakkast" me ;) Stor klem!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

God Jul Emmeline, hils skulehusgjengen på din vei sørover!
Nå skal vi visstnok ut i regnet og inn i en leketøysbutikk, håper resten av Bergen er hjemme, jeg lever i håpet....evig optimist.
Klem

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei vennen ! Ja, nå gleder jeg meg til ås e deg lilljulaften :)Håper dere får en trygg biltur sørover - Synes julehjemmet ditt ser helt perfekt ut jeg !

stor klem A

Tove sa...

Ynskjer deg ei riktig god jul!

Juleklem, Tove

Anonym sa...

Al - Naqaa Furniture Transport Services
1.1 Why Transport Afesh Riyadh is the best transport company Afesh in Riyadh
1.2 Furniture transport companies in Riyadh rely on modern cars and transport vehicles
1.3 Planning to ensure the quality of work
1.4 The speed of communication with the transfer figures in Riyadh
1.5 Precision, quality and speed are our motto
Details of the steps of the transfer of furniture in Riyadh for the transfer of furniture
3 - The need to move the lambs and move the furniture
3.1 Multiple services and exclusive features
Furniture Moving Company in Riyadh
4.1 How do you know the good company in the field of furniture transfer in Riyadh?
5 important steps in the transfer of furniture in Riyadh
5.1 Our specialization in our excellence
Importance of packaging and transport of furniture
Characteristics of furniture transfer company in Riyadh
Al Naqaa Furniture Transport Services
Furniture transfer company in Riyadh There is no doubt that the process of moving furniture from place to place is very necessary, when the family moves from place to place or when you buy a new house, or when thinking about renewing the contents of the house and re-painting or change some of the corners or restoration, here The family thinks about how to move furniture while maintaining it.
شركة نقل عفش من الرياض الى الامارات

شركة نقل اثاث من الرياض الى الامارات

0
شركة نقل عفش بالاحساء
شركة نقل عفش بجازان
شركة نقل عفش

Related Posts with Thumbnails