onsdag 17. desember 2008

Når er man egentlig ferdig til jul?



Det er en merkelig greie dette med juleforberedelser... Det er akkurat som en snøball som ruller fortere og fortere, og midt inni snøballen sitter jeg:) Jeg pleier sjelden å komme ut igjen før julen ringes inn den 24 desember. Problemet er at jeg stadig kommer på noe nytt jeg skulle ha gjort. De siste dagene har jeg postet hundre julekort. Jeg har kjøpt gaver til alle som sto på listen. Gavene er pakket og klar, en pose til hver familie.

Da begynner jeg plutselig å tenke på at jeg kanskje skulle hatt noen ekstragaver på lager! Kanskje jeg skulle ha kjøpt en ekstra lysslynge også? Eller litt mer hvetemel, i tilfelle ti kilo ikke er nok? Jeg diller og daller og det tar ALDRI slutt. I samme øyeblikk som jeg er ferdig med en ting kommer jeg på en ny.

I morgen kommer familien hjem fra Sydenferie. Da er friheten slutt. Derfor forsøker jeg krampaktig å komme på hva det blir vanskelig å få tak i når Emmelinemannen er tilbake som lommebokens vokter. Desverre er jeg tom for ideer. I samme øyeblikk som han står der i døren i morgen kommer jeg nok på det!

Dagens bilder er knipset litt her og der i stuen, men i dag var det ikke noe nytt å vise frem. Ha en fin onsdag alle sammen:)

29 kommentarer:

ENGEL sa...

1 e mann"""";;;))))

ENGEL sa...

hehe!det er ikke hver dag man får æren av å kommentere først!har du kjøpt julegave til emmeline-mannen da?
ikke enkelt å hastebruke penger på ting menn ikke helst vil bruke penger på før jula nei!håper du koser deg litt og da,og ikke stresser for mye med 10(?)kilo hvetemel!!!her går morgendagen bort i begravelse,typisk før jula!fredag blir det baking og vasking av engelheimen";)

Fjordheim sa...

Ja det har lett for å dukke opp noe en burde ha gjort når en trodde en hadde alt under kontroll.
Lykke til :)

Marias skriblerier sa...

Jeg kjenner meg veeeeeldig igjen! Jeg føler det akkurat slik selv... min samboer sitter nærmest i undring og bare ser på at jeg flyr fra det enes stedet til det andre, stadig nye ideer og ting som skal fikses... når vi blir ferdig? Aldri ;)

PillePalle sa...

Aldri... frukter jeg :)

Ha en fin kveld! Pillepalle

Anonym sa...

Nå har det blitt en vane å lese bloggen din. Det er dagens lille oppmuntring! Og i dag slo det meg at du minner meg litt om Christine koht. Det bobler inni meg når jeg leser innleggene dine! Så Takk skal du ha!

BO sa...

Kjempefine bilder! Du er jo i mål du!!! Du er klar! Du kan setja deg rett ned og lata som du sitte i ein stall. Så får gjengen komma heim med røkelse og gull!!!

Eg blir heller ikkje ferdig...aldri! Til bursdagsselskapet sendte eg mannen ut for å kjøpa litt ekstra muffinsar og litt ekstra anna dill dall. Nå har me 15 STORE uåpna sjokolademuffinsar i skuffo. Ei heil iskaka i frysen. Ein boks gele og vaniljesaus i kjøleskapet. To boksar med ekstra kjeks og kaker i skapet. Dette var det lille ekstra i tilfelle... Så er det all maten som stod framme, og som heller ikkje er oppeten...
Det ekstra lysnettet til busk nr. 3 ligg ute, uåpna...osv.

Men mitt problem i år er gåvene. Eg har kjøpt masse, men ikkje fordelt noko! Dvs. at eg må ta meg sjølv i nakken å fordela noko på kvar enkelt, for å sjå kven som trekk vinnarloddet å får ingenting!!!

Julekorta mine får eg ta tak i helga. Har ikkje tatt bilder eller noko... Jo, forresten eg tok nokre. Eg har altså ein start.
Nå må eg legga ungar, så dei er klar til nissefest i morgon. Takk Rema, for nisseutstyr til kr. 29,-!

Nyt freden i heimen!!! :-)

shinga sa...

Jeg må si at bloggen din er utrolig god, må liksom innom å snoke når jeg ser det står noe nytt her...
Du er kjempe flink;)))

Anonym sa...

Hei og gratulere med prisen..

Forresten trasig å bli syk sånn midt "ferien"

Du mangler sikkert ingenting, len deg tilbake og nyt at du er ferdig.. så kan vi andre virre rundt å gjøre noen bomkjøp eller fem..

Kan du skaffe adressen til det kurset, har en kar her som trenger det sårt..

Kos deg mens du kan!

Two sa...

En ting er sikkert, det er iallefall rikelig med julestemning på bilda dine. Og det fine er at der er ikkje overfyllt, så det virkar veldig beroligande å kikke innom deg.Om husmora er like beroligande å sjå på der ho piler av gårde til den eine nye ideen etter den andre er noko anna...... men du er ikkje åleine om det, trur vi er mange som oppdager ting som skulle vore gjort og kjøpt i siste liten.

Anonym sa...

Gratulerer med velfortent seier som Årets NIB blogger!

Ann Helen sa...

Hihi, enig..;-)Jeg er på stadiet at jeg tenker på å steke mine egne medisterkaker fremfor å kjøpe ferdig.. Med andre ord er mange av de andre "må gjøres", og jeg sitter igjen med "kan gjøres".
Vært ute og lett etter gave til mannen i dag.. i 6 forskjellige el-butikker; og ingen har DVD opptaker!! Hva gir du meg? Jeg har bestemt meg for å pakke inn 2000 kr i en STOR pappeske, så kan han finne den selv på nyåret;-) Uff, føler meg litt slem, men el-butikker? Det er ikke shopping, det..!
Kos deg med utklekking av nye shoppingidéer;-)

Ann Helen sa...

..dumt å ikke lese igjennom først ja.. Jeg mente at disse "må gjøres" er gjort ferdig, og "kan gjøres" gjenstår.. Eehh.

organic-lizzi sa...

Med et ørlite stikk av misunnelse må jeg jammen si du er heldig som har fått ut noen av huset i disse dager..
Har kost meg litt nedover bloggen din.Som vanlig har jeg fått meg flere skikkelig gode lattere:-))Gratulerer med prisen..Sååå moro&Vel fortjent!!!
Håper lungebetennelsen har gitt tapt så du er i form..og du;den mannen som ikke blandet seg i disse nissekjøpene ville du jo ikke hatt eller hva?(..men kanskje fått litt av lommeboken hans:-)
Fortsatt deilig kveld&Stooor klem fra Randi

Anonym sa...

he- he , kjenner meg godt igjen med snøballen! kom hjem fra panduro i ettermiddag med flere prosjkter i klippe/lime/male kategorien. ideene popper opp når man skal sove/sitter på do/har en stille stund på jobben - for da kan man ikke gjøre noe likevel! Det vil ingen ende ta om jula så kommer i februar. Men heldigvis så gjør den ikke det og vi blir nok ferdige og alt blir supert og mere til!! inkala

Hem och Lycka sa...

Å så himla vackert du har där hemma.. Så fint pyntat! kram

Rosa sa...

I år tvilar eg på om eg vert ferdig i heile tatt. Mine gode intensjonar om planar og effektivitet gjekk igrunn rett i dass med osloturen min....

jaja, når vetlejolaftan er der, og hovmestern har snubla seg over isbjørnen x antal gonger er det ein viss fare for at husvask får vere husvask :)

Når det gjeld deg - trur eg du er ferdig :)

Ha ein nydeleg kveld, Emmeline! (og god betring med lungebetennelse!)

Olstad sa...

Jeg forstår godt hva du mener her kommer stadig nye ting til hele tiden. Jeg jobbet sammen med min tante i tidlig voksenalder. Vi jobbet på en typisk kvinnearbeidsplass og disse andre kjerringene kom å spurte min tante: Er du ferdig til jul

Hvorpå min tante parerer jeg var ikke klar over at jeg skulle opp i prøve i juleforberedelser. Det blir jul uansett. Så det orket hun ikke styre med.

Jeg kan også love at det var ikke noe sted det var hyggeligere å være i julen enn hos denne tanten.

Så skal se vi blir ferdige alle mann akkurat som min tante.

Tina sa...

hehe kjenner meg godt igjen her i noe av det du skriver. Føles som tre snøballer som ruller og jeg sitter i alle sammen. Men skitt au det blir da jul uansett kilo hvetemel, vasking og gaver vist nok! God jul til deg , klæm

Prinsesse Elin sa...

Å helve... ekstra gaver. Det har jeg pinadø glemt. Fagerten. Men det var bra jeg stakk innom her i kveld så glemmer jeg det ikke i morra på runden min. Jeg har begynt å kalle det runder og det er det, det er. Jeg går nesten i ring meg selv. Listen ligger alltid igjen på kjøkkenbenken og da kverner det i hodet på meg. Hva og hvem har jeg kjøpt til, må jeg kjøpe noe til, åsså litt til han og litt til henne og vips så har tante fått 20 gaver og onkel ingen.
Nå skal jeg sette meg ned å skive enda en liste, den skal jeg legge i skoen min for da vet jeg at den er med meg liksom. Klem:O)

@__EY__ sa...

Heisan,

du trenger ikke å
unnskylde deg med
å mangle noe nytt å
vise frem. Bare du
legger ned noen ord
fra "Pondus" (unnskyld)
familien din, er det
godt nok ; )
Vi er litt "Ponduser"
selv vi (litt ???).

Har ikke fått gratulert deg !
Av den enkle grunn at bla, bla.

Gratulerer som 2008 blogger!
Du er eventyrlig !
Ingen over,
ingen ved siden.

Kos deg med ekstragavene
første juledag, dem blir
det uansett formange av
på juleaften.

Ha det bra.

Windlost sa...

You have a beautiful blog! I love all the things in your home!

xo Terri

☆Therese sa...

Sånn har jeg deg også :o) Blir liksom aldri ferdig, når vi er kommet til 24. des så må jeg jo bare gi meg da... he he

Koselig å se fra stua di`selv om det ikke er noe "nytt" :O)Du har det jo så fint der.
Ha en god førjulsdag - prøv å slappa litt inni snøballen der :oD

sandra sa...

så utrolig flott du har det! skikkeli julesteming på disse bildene!! nydelig...

Cathrines blogg sa...

Den mmannen , den mannen, eller var det omvendt?? Hihi, ser for meg lommebokvokteren.....
Ellers er nok svaret at man aldri blir helt ferdig til jul. I hodet: Men jul blir det jo alltid.....

Heidi-anitha sa...

Jeg bare tar av meg hatten jeg.. og tørker tårer atter en gang... Nå har jeg sittet og skrattet her ved bordet og hikstet etter å ha lest dine fantastsike innlegg! For en opplevelse å få komme inn i din verden! Kjenner meg i mye av det du skriver, helt utrolig godt diktert:)ikke rart du vinner priser for blogen din...

Jeg legger deg til på min liste jeg- for hit vil jeg komme tilbake. Virkelig humor på sitt beste og vakker stemning!

Juleklemmer White vintage.
Heidi-anitha

Klaffen sa...

Ja det er ett rart men veldig aktuellt spørsml. For meg er svaret, dessverre, aldri! Jeg er ei sånn ei som stikker innom blomster butikken 5 min før de stenger julaften for å kjøpe en bukkett tulipaner ekstra - bare for å ha gjort det! Litt sykt egentlig :)Som du sier så diller og daller man, og jeg har for å være helt ærlig aldri oppdaget at det "lønner seg" å være tild ferdig, for da dukker xtra gavene opp! Og da er man hverken tidl ferdig alikelvel, eller det har blitt billig!!! Hmm vi jenter er rare! Jeg har livets trivielle problemer om dagen. Min samboer fortalte han kal flytte, 5 des. veldig trist og sårt - og ikke minst VELDIG upassende tidspunkt ( alltid det da ) Så... jeg er akutt singel, ufrivillig, og gave opplegget for min og hans familie blir litt vanskelig. Kan man levere det man skulle ha gjort? Er det for mye? hva med en blomst? Blir det dumt... sånn fortsetter det dagen lang og man er litt "skeiv" i hodet fra før. Men jammen skal jeg holde hodet hevet og alle skal få sitt!Skal ikke stå på meg nei, jeg som alltid har passet på andre skal levere mitt for siste gang... ( snufs ) Har sendt deg en mail forresten! Klem Mona

Anonym sa...

Så bra å høre at det er flere som lager seg ekstra "jobb2 frem mot jul,ønsker deg i alle fall en super fin jul:))

Janne sa...

Så flotte bilder...og flott hus!!!Gøy å følge med bloggen din:-)) Håper at du snart blir helt frisk og kan styre juleforberedelsene selv:-))
Klem

Related Posts with Thumbnails