onsdag 3. desember 2008

Gi meg en L



Jeg fant frem mine flotte julebokstaver i går, og oppdaget at L'en mangler. Dermed kan vi kun ønske hverandre en GOD JU her hos oss, og det er VELDIG irriterende. Etter å ha sjekket hver eneste ledige krok i huset, intervjuet jeg mann og barn for å høre om noen av dem hadde stukket av med en stor L. Alle bedyrer sin uskyld. Jeg mener likevel at det er merkelig at den har forsvunnet.



Min eldste sønn syns det er pinlig at jeg beskylder ham for å ha stjålet en L når kameratene er tilstede. Han mener at jeg er overveldende opptatt av detaljer. Dersom man må ønske folk en GOD JU, skjønner de fleste at det mangler en viktig detalj. Det forsvarer at man må drive med forhør, selv om andre mennesker er tilstede.

Den gamle adventsstaken har også forsvunnet. Kanskje staken og den store L har flyktet fra Emmelinehjemmet, og funnet en adventsfri sone på en øy i Karibien? Der lever de ut sin kjærlighet, og befolker øyen med pittesmå Ladventsstaker.
-Eller trolig ikke. Derfor leter jeg videre...
Takk for tips om blå stjerne. Jeg kommer tilbake med oppdatering på stjernefronten så snart det er nytt å melde!

25 kommentarer:

BO sa...

Heheehhehhhehe! "Ju go d" kan det også stå! Eller "Do Jug"! Kva i all verda treng me ein L for? Unødvendig!
P.S: Forhør må du ta på einerom, lydisolert med morskt blikk og ei einsleg pære i taket... DÅ blir da fart på tungebandet, må skjønna!
:-)

Julies sa...

Artig !
Jeg ser dem for meg... der de hopper ut av esken du helt sikkert la dem i... og at de piler avgårde bortover veien, inn på bussen, til nærmeste flyplass, på første fly... Og hvor fornøyd de er nå, der de sitter å koser seg sammen på stranda.... Med en kald øl og lever livets glade dager. Kanskje du bare skal la de blir der de er ?

Lena sa...

hehe,nå må du nok fram med sag og sandpapir :)

Lena

Olstad sa...

Jeg er temmelig sikker på at din L og adventstake har forsvunnet sammen med mine små hvite engler. Du skal se mine engler har fløyet av sted med alt sammen. Hvordan kan det skje at ting blir borte fra år til år. I år hadde jeg i allefall lucia dressen til knerten klar men tror du ikke lucia faller på lørdag i år så ingen lucia i barnehagen, så mye for å være flink med en ting.

Tudeli du ha en fortsatt fin arbeidsuke

Anonym sa...

He,he... Irriterande med den bokstaven!
Kom plutseleg på deg og ei av historiane dine i fjor før jul: Den om dei tomme kakeboksane... Måtte le med meg sjølv,- og i dag når eg kikkar innom så manglar du altså ein L!! Lite truleg at den er fordøyd?!?

Ida sa...

Haha ! Utrolig morsomt - ikke at L'en er på vandring - men måten du beskriver dette på! Det er jo høyst mistenkelig at det er akkurat L'en som forsvinner ettersom dette er en bokstav som ikke ville dukket opp før å ønske verken "God Sommer", "God Påske", "God Bedring" eller andre vel brukte strofer for å ønske noen noe godt!!!! Jeg tror kanskje du bør ringe dine kontakter i karibien - eventuelt prøve å presse sannheten ut av en av de andre bokstavene - de har nok vært vitner!

Lykke til!

Klemmer

Monika sa...

God jakt på L en
Håper du finner den :-)
Smil fra monika

The blog of MBW sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Hehe.
Mysteriet om den forsvunnede L =)

Kan du ikke bare være lii hipp-hopp-fancy i år da, og skrive "JO Gud". Også får du tak i en kul nisse som du trykker på, og som starter å Jo`e (YO!), mens den danser til rytmene og lysene blinker.
Jeg kan se dette gli elegant inn i det Emmelinske hjem, hoho.

Håper L`en din dukker opp snart.
Klem fra Vibeke i Trøndelag

Anonym sa...

he he... vanvittig morsom historie...:)
Kjøpte GOD JUL bokstaver på Annas rom... så hun har der... men tror nok ikke de var helt like...
Den dukker nok opp...
Kos deg i førjulstiden...

Hjemme hos Vibeke sa...

Ha, ha, ha. Du kan få sagt det.
Adventsstaken min er også forsvunnet. Kanskje det er en adventstake konspirasjon på gang:)

Lisemoren sa...

Dersom adventstaken og L-en din har flyktet til en adventsfri karibisk øy håper jeg de treffer min adventsstake som forsvant i fjor. Kanskje tar de til fornuften og kommer hjem. Hvis ikke kan de kanskje formere seg og sende noen nye og opplagte adventsstaker tilbake hjem til oss.Elleers var det en god historie, som vanlig. Lo godt. : )

Lizthetailor sa...

Jeg og min venninne var servitører på 80-tallet, og hun jobbet sammen med en morsom egyptier som ikke var helt stø i norsk. Han krittet opp "Dagens fis" på griffeltavlen utenfor restauranten, og min venninne begynte og le og sa:
-Sånn kan du jo ikke skrive.
-Joda, sa egyptiern, folk skjønner hva som står selv om ikke jeg fikk plass til hele.

Lizthetailor

Tone sa...

Hei på du :-)
Jeg skvatt litt da jeg fikk øye på stjerna mi lenger ned her ;-) Og så demret det for meg at du jo hadde lagt inn en kommentar hos meg om akkurat dette. Jeg er litt stressa om dagen kan man si, og det hender jeg bare leser bloggkommentarene via mobilen min, og så i neste øyeblikk er det glemt... Stresset er vel også årsaken til at jeg sitter her midt på natten og skriver kommentar hos deg fordi jeg ikke får sove, men det er en helt annen og lang historie. Men altså, stjernen er kjøpt på Rusta i Sverige, på Harrytur. Og de hadde også rosa, lila, grønn....Jeg fikk ideen fra bloggen til "Fyrabarnsmamman", og lurte mannen til å tro at vi skulle til Sverige for å fylle opp fryseboksen, he,he. Lykke til med jakten på L'en. Jeg praktiserer også slike forhør, hvis det kan være noen trøst. Spesielt i sekstiden om morgenen, når jeg kommer ut av dusjen med håret til alle kanter, og ALLE hårbørstene er borte!! (Og vi har mange, med to fjortiser i huset...)Jeg var også litt smågretten en søndag da vi hadde vært på rockeparty kvelden før. Jeg hadde limt på laaange negler og lakket dem sorte. Plutselig var all neglelakkfjerneren forsvunnet på mystisk vis... Jeg skulle i et ganske viktig møte dagen etter, og hadde ikke lyst til å troppe opp med lange sorte heksenegler... Så forhør, det kan jeg alt om! ;-) Ha en fin dag imorgen, skal prøve å få noen få timer på øyet før det er opp igjen, klemz :-)

Two sa...

He he, kanskje du har nokre luringar i huset..... du skal sjå det dukkar opp ein L i julepresang til deg frå Nissen, lurt å leite etter presanger på loftet nokon MÅ ha , og det i desse finanskrisetider så kunne det ha vore eit lurt triks! Rekner med at du har sagt en del ORD over desse bokstavane, så inntil L-en dukker opp så kan du ha ståandes "JU DOG" som eit lite men sterkt ord!!! Lykke til med bokstavmysteriet!

Den gode feen sa...

Ha ha ha, ler så eg grin her :) Fantastisk bra skrive dette innlegget her. Stakkars deg som manglar L'en, er sikker på at den dukkar opp før eller seinare. Ser også at Herr Fe har blitt flinkare med både sag og pussemaskin sidan i fjor. Dine er jo skikkeleg rustikke for å sei det slik :) Håpar du får ein fortreffeleg fin torsdag!!

Trine sa...

Sønnen din har et poeng:) På samme måte som min far "anklaget" meg for å ha tatt BELTET til kasjmirfrakken hans (på det tidlige 90-tall), da jeg hadde besøk av tre venninner. Ble litt sånn..huh?

johanne`s rom sa...

Så stilig med hvitt juletre og med blått/turkis tilbehør - det er forresten mye som er pent når det blir satt sammen riktig. Synd med den L`n da...Ha en fortsatt hyggelig advent.

Dagny- Heim sa...

Sidan ingen vil innrømme å ha forårsaka forsvinninga kan du prøve dette: sett opp bokstavane på toalettet slik: DO JUG evnt. JUG DO
Kanskje den som "juger" tilslutt bryt saman?

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Märkligt det där. Att saker helt enkelt kan försvinna från de platser där de ska ligga och vänta på en. Men den som letar finner!

Nej du...inte blir det ett inlägg för varje dag i december inte. Det lär lite väl jobbigt... ;-)

Ha nu en riktigt fin fortsatt torsdag. Och lycka till med letandet!

Nina i Paradiset sa...

Du får trøste deg med at det er den enkleste bokstaven å lage på nytt da! (tenk om G'en hadde blitt borte!!)
Jeg skal selv sage en L snart, men den blir NOE større, og skal være i perlestaff.... (panelerer!)

Forresten så har begge mine elektriske adventsstaker forsvunnet!!! Sist jeg så de var i juni, i Trøndelag, men jeg VET at de ble med nedover!!! Kanskje de har dratt sammen til denne øya???
Adventsstake-kongress på Adventsøya!?!

Trudelutten sa...

Hei! Helt sykt irriterende (som teenageren min sier) å mangle en så viktig deltalj som dette! Kan du forstå at ting bare vandrer rundt og forsvinner helt av seg selv, det er jo aldri noen som har kjennskap til saken... Måtte le litt likevel, du skriver på en sånn artig måte. Liker både utrykksmåte og innhold på bloggen din :-) Fortsatt fin dag, så får vi håpe at både L'en og turkis stjerne dukker opp :-)

Andrea sa...

Hehe, nå jar jeg ledd godt både av innlegget og av flere av komentarene=)

Anonym sa...

Ingen i huset som øvelsekjører og skal ta lappen vel? I så fall bør du ta en sjekk i bilen. Kanskje L-en ligger der??

Bente M

Ingunn LGF sa...

Hæhæhæhæææ! Fikk meg en god latter her. De dukker nok opp skal du se....når du pakker NED julepynten.

Ha en flott helg, klem fra Ingunn

Related Posts with Thumbnails