søndag 11. desember 2011

11.des: Kyllingnissen mot Risnissene

Ganske forsinket blir det åpning av luke 11 i dag(*sånn går det når nettet konker ut i timesvis!) Emmeline bøyer seg også for flertallet som ønsker å ha med de poppe danskenissene i Nisseidol, så får vi se om de klarer seg. Men det blir i morgen. I går gikk pene Fjompenissenissen ut av dansen, og det må jeg si var overraskende;) Gårsdagens vinnere ble Den gode Feen som vant gavekort på 500 kroner, levert av Sam og SofieHøytrykk vant vase fra Anne Black også levert av Sam og Sofie, og Bell4trix vinner gavekort på veggord fra Fru Maela, send meg en epost med adressene alle tre:) Dagens utfordrere er den utradisjonelle Kyllingnissen mot Emmelines mer tradisjonelle Risnissefamilie! Dagens premier er også spennende og utradisjonelle. I dag kan du nemlig vinne DUKKEHUS fra gøyale Mushroom. Eller et stilig God jul skilt fra Ekte Interiør.




Dagens første premie er et dukkehus som er levert av Mushroom.  Mushroom er opptatt av miljøvennlig design, og du kan lese mer om produktene på bloggen som du finner HER. Eller på facebooksiden som du finner HER:  

Dagens andre premie er et kult GLAMSKILT, som er levert av Jessica som skriver bloggen Ekte Interiør. Hun lager disse skiltene selv, stikk innom bloggen hennes så kan du se mer der:)  For å være med i trekningen av dagens premier, må du velge din favoritt av dagens to utfordrernisser og legge igjen en hilsen i kommentarfeltet. LYKKE TIL! 


239 kommentarer:

1 – 200 av 239   Nyere›   Nyest»
Anonym sa...

Kyllingnissen har så skumle øyne at det må bli den....

Kristin Grebstad sa...

Vinnaren er risnissan

Marina sa...

Risnissene heier jeg på:)

Audhild sa...

Risnissene var så søte som grøt med sukker på :)

Ramme Alvor sa...

Kyllingnissen....berre fordi den stiller med hndicap...ja de bena, de bena, de rare bena....
Så til gårsdagen....hmm...burde vel ikkje komme som ei overrasking at interiørbloggedamer ikkje dåner av karar med gullstavar...sjølv om eg gjer det... jaja, får riste skuffelsen av meg og fortsetje med julevasket.

Juligjen!

Merete N sa...

Risnissen var jo bare skjønne, så går for den i dag. Mitt hjerte gråter over Fjompenissen som røk ut igår, men skal nå overleve det og :)
Moro å lese historiene du skriver, du er god :)
Hilsen Merete N
noggi71@hotmail.com

Anonym sa...

Risnissene får min stemme i dag. Hadde jeg vært nisse, tilsier kroppsfasongen at det er der jeg hører hjemme...

Annette, Hol

PIIA sa...

risnissene

Anonym sa...

De kulerunde risnissene får min stemme den 11.desember:)

Julehilsen fra Christin L

hran sa...

Satser på risnissen.

Ranveig.

Anonym sa...

Risnissene får min stemme i dag.

Hanne

hanne.m.h@hotmail.com

Unknown sa...

Siden jeg har endel slektninger av risnissen i min julepyntbeholdning går min stemme til bergens klanen av risnissene!

mokka sa...

Risnissene for min stemme i dag. Så søte og smilende nisser passer bedre i jula enn overlegne kyllingnisser

Tonje Merete - tooooonje@hotmail.com sa...

Kyllingnissen heier jeg på. 3 mot 1 er feigt, så han trenger all den støtte han kan få for at han skal bli vinner i dagens kamp:-)

Anonym sa...

Risnissene stemmer jeg på, for en nusselig søt gjeng!

Hilsen Marit B. :-)

Fjordheim sa...

Det må bli risnissen denne gangen. De er så fine og runde.

Unknown sa...

Risnissene får min stemme, de er jo bare knusebedårende. Artig julekalender Emmeline. :)

Ann Christin sa...

Jeg elsker risnissene og har noen selv. Min yngste datter, nå på 11 har alltid lekt med dem. Vi har en liten familie både laget av proffe tanter og av barna selv. Heier på risnissen og synes kyllinger kan holde seg til påsken.

Marits Hverdagsgleder sa...

Åh jeg ELSKER risnissene :) De er så søte, og så er de slik at "alle" kan lage dem, store og små :)

IngunnF sa...

Risnissene :-)

Anonym sa...

Risnissene, risnissene hei, hei hei!
Etter mange juleverksteder...... jo det må bli risnissene;)

-Anne Gunn-

Kromma sa...

Risnissene får mine stemme i dag:)

Anonym sa...

Heia risnissene! De var skikkelig fine, mye finere enn mine "maler" jeg har på skolen!

Elin

Mette Berberg sa...

Risnissene så klart! Alle har de og ingen er like:-)

Chatrine sa...

Risnissene er min favoritt i dag! :o) Kjempe søte nisser synes jeg!

Ha en fin dag!

Karianne sa...

Risnissene - de er helt klart mest sjarmerende :)

Anonym sa...

Risnissen må det bli! Et hvert møbelert hjem har vel en Risnisse????

Marit _ O.dingen@online.no

Vimså sa...

Risnissen.. får min stemme..:-)

Monica sa...

Jeg stemmer på risnissen :)

vasina sa...

Risnissene,var berre bedårande...

Anonym sa...

Risnissene får min stemme! Håper på vinnerlykke! Mariann

Two sa...

Nisser med godt humør er et must, så risnissane får mi stemme!

Dina sa...

Risnissene ser veldig koselig ut :o)
dinkafox@yahoo.com

Oline sa...

Merkelig blikk hos denne kyllingnissen, går heller for fam Risnisse!

M sa...

Risnissene!
Klem, M

fusajenta SI sa...

Risnissene får min stemme =)

Elise H L sa...

Risnissene-de søte små:)

Elise

Meretekj sa...

Risnissene får min stemme!

Meretekj sa...

Risnissene får min stemme!

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Risnisse helt uten tvil :))

Anonym sa...

RISNISSENE vinner stemmen min idag. Er helt for at folk og nisser skal være individuelle, men den var av meget tvilsom sort den kyllingnissen, men det finnes sikkert en mor der ute et sted som elsker den over alt på denne jord...

SiriH
sirihelenj@hotmail.com

Haust sa...

Kyllingnissen! :)

RoseSommer sa...

Risnissene! De har glimt i øyet, er blide, har friske farger, står på for å gjøre det trivelig rundt seg med lys og bjelleklinging. Kjempefine.

Syersken sa...

Risnissene :) Var super herlige!

HildeM sa...

Hei!
Risnissene får stemmen fra meg i dag......

Hilsen HildeM

Anonym sa...

Risnissene, mange gode minner :)
ingridengh at hotmail.com

Dronninghuset sa...

MIN STEMME GÅR TIL KYLLINGNISSEN.....
SØT JA.
KLEM TOVE

Silje sa...

Risnissene!

Bergfrua sa...

Risnissene :)

Lottemora sa...

Risnissene. Har en slik selv, som jeg fikk av en beundrer da jeg var lita

Anonym sa...

Risnissen. Slike har eg laga mange av, men det ein del år sidan no!!
Marjo

Fjasevas Huset sa...

Risnissene er en klassiker!! Går for den jeg da:-))

InteriørLykke sa...

Risnissene er min favoritt. Søte, runde og fine. ;-))

Leikny M sa...

Risnissene er helt klart min favoritt :-)har fire av dem selv som de kjære barna så stolt har laget:-D

Jeanette sa...

Risnissen var søt:-)
Klem Jeanette

Mie Mari sa...

Risnissen får min stemme :)Husker godt da jeg var liten og laget slike med min mor. Gode minner :)

Anonym sa...

Risnissene var søtest
Bente

Anonym sa...

Risnissene :D Rannveig Kh, rankh@hotmail.no

Anonym sa...

kyllingnissen
Trude B T

Berit Otterlei sa...

Kyllingnissen får min stemme - du verden for en kreatur! :)

gurimalla :-) sa...

risnissene er kjempesøte, håper de går videre :-)

Camilla sa...

Risnissene får min stemme. De er så søte.

Annie sa...

Risnissene :)

Anonym sa...

Risnissene, gammel om enn ikke god årgang;). Da glemte jeg visst å gi et kjennetegn på hvem som mener dette, så publiserer derfor en gang til:)

amkolbjo.

Gyngestol og kaffigrut sa...

Risnissene - så herlige!

Anonym sa...

Risnissene!

Gøril U

Arlens boblebad sa...

Risnissene
Linn

Anonym sa...

Hei,

Risnissen...

får min stemme i dag :)

Ha en ofrtsatt fin dag!

Mvh Xinyi (xwyy123@yahoo.com)

anette sa...

Risnissene for de er så søte. :)

Anonym sa...

Risnissen er jo min faroritt. Risgrøt-riskrem nam nam
Hilsen Anne-Britt
abfluge@hotmail.com

Anonym sa...

Risnissene blir d i dag. Mvh Maiken Sunde

Annekset sa...

I dag heier jeg på risnissene, syns de så så gode ut! :)

Hilsen Lene

Rigmor R sa...

Risnissene får min stemme :)rigmor.rud@hotmail.com

Anonym sa...

Risnissene får min stemme:)
Lise (heksegrytas)
lise.groenas@hotmail.com

Anonym sa...

Risnissene vinner. Krysser ALT jeg har i håp om å vinne dukkehuset!!!
Hilsen Liv
oliven@mimer.no

Bringen Blomster sa...

Risnissene!-De er like kulerunde som meg ;)
-synnøve-

Anonym sa...

Risnissene var søte!
Hilsen Amalie
amalieag@hotmail.com

Mitt Lille Smykkeskrin sa...

Risnissene får min stemme - de hadde jo så koselige smil!

Anonym sa...

Risnissen må få prisen :-)
Olaug Brit

Anonym sa...

Stemmer på risnissene i håp om å vinne dukkehuset til mitt barnebarn Isabel!
Hilsen Jan
jevaid@mimer.no

Anita sa...

Risnissene får min stemme i dag.

Anonym sa...

Risnissene er dagens vinnere her hos oss:-)

Hilsen
Nanna i Sør

tresko sa...

Risnissene må vinne :)
Når de kommer fra fantastiske Emmelines hånd!

I Det Lille Grå Huset sa...

Risnissene får min stemme i dag...rett og slett fordi jeg hadde sånne da jeg var liten og ikke klarer å finne de igjen lenger =)
Klem Line

Gunn Marie sa...

Risnissene:-)

Mette sa...

risnissen:)

Franske drømmer sa...

Risnissene får min stemme idag :)
Har jo selv laget slike på barneskolen for 100 år siden ;)

Bless by Tone sa...

kyllingnissen, vanskelig valg her

Anonym sa...

Risnissen, he he, husker en laga noen av dem ja... mine bor vel nå i en eske på loftet som ikke får komme frem, huff, kanskje dem skal få seg en tur frem i dagslyset denna jula?

Hilsen Linn, pettson79@hotmail.com

Fru R. sa...

Garantert Risnissen, mange minner med disse:)

Reni sa...

Jeg stemmer på kyllingnissen.

SOLSAUM sa...

Det må berre bli kyllingnissen!;o)

Solklem

Huset på landet sa...

Risnissene :-))

to vrange sa...

Risnissene, utvilsomt!

Anonym sa...

Risnissene. :-)gro.bertelsen@gmail.com
m

Anonym sa...

Risnissene! Liker de koselige nissedamene som ser ut som de er klar for en liten handletur. :-)
Mvh Eileen U.

Sidsel Veierland sa...

klart ris-nissene vinner .....

Anonym sa...

Heilt klart risnissane idag.

Mvh Solveig
Solveig.hus@gmail.com

Jinggirl sa...

Jaja, hvitt kjøtt på julaften kan jeg alltids klare meg uten, men ris er jeg nødt til å ha til julegrøt og riskrem! Derfor går min stemme til KYLLINGNISSEN!

Marimor sa...

Risnissene er søtest:)Så de får min stemme. små og gla:)
Klem Mari og Lillemor!

Anonym sa...

Risnissene er min favoritt :-) Mvh/line.idriz@gmail.com

Agnes Sofie sa...

Kyllingnissen vinner hos meg, i en tett kamp! For oss religiøst anlagte er det noe med sammenhengen jul-påske som bikker det hele i kyllingnissens favør.

Snuffeldyret sa...

Jeg heier på risnissene, de har en kroppsform som minner om min..

Hannepanne sa...

Satser på risnissene denne gang :)

Anonym sa...

I dag går min stemme til RISNISSENE!!!

Synes de er søte, jeg! :)

Mvh. Sandra :)

Cathrine sa...

Risnissene får min stemme! Så søte :)

astrid sa...

Kyllingnissen - fodi jeg har aldri sett maken!

Mvh astrid.d@gmail.com

Tonje sa...

Risnissene! De er så søte og koselige :-)

Høytrykk sa...

Å, hurra for at jeg vant i går!! Fineste vasen! Nå ble jeg glad!!! :)

Jeg heier forøvrig på risnissene. Disse må være veldig nære slektninger av et par risnisser som ligger i en pose i kjelleren vår...

Anonym sa...

Kyllingnissen i dag. Se di øyevippene da;-))
Hilsen _RomedalsMartha

Annette sa...

Risnissen! :)

Anonym sa...

Risnissene er dagens favoritt! :) De er så utrolig søte.
Hilsen Sissel L

Lena sa...

Kyllingnissen! Bedårende øyenvipper :)

Hege Therese sa...

Stemmer for risnissene! Husker godt når mamma lagde de, synes de er ett riktig koselig folkeslag! Håper ikke de er utrydningstruet!

Anonym sa...

Risnissene var jo bare super søte:)

Lene s -Rott sa...

Stemmer på risnissene:)

Unknown sa...

kyllingnissen:)

Whitebite sa...

Kyllingnissen!

Guri sa...

Risnissene for me today ;)
Små og runde som meg ;)

Cathrin sa...

Risnissene blir det i dag! De er jo så søte, og har endel utgaver av dem som jeg har fått hos tanta mi som var en reser på å lage slike for en tid tilbake. :o)

Bodil sa...

Risnissane er jo bare skjønne, laga mange av de for noen år sia.
Klem Bodil

purglede sa...

Risnissene må være vinneren! heia heia!

Anonym sa...

risnissen :)

torillb

hobbyvimsa sa...

Risnissene var søte de får min stemme:)

Ha en fin ny uke:)

Klem Linda;)

Anonym sa...

Jeg velger meg risnissen :)

Pelin fra Tønsberg

Maria Therese sa...

Kyllingnissene :) man kommer langt med sjarm :)

Anonym sa...

Jeg heier på risnissene, de hadde skikkelig sjarme de der.
Marie A Abrahamsen

Landliv i storbyen sa...

Kyllingnissen! Så herlig barnslig :) Og selvfølgelig skal også kyllinger få være med å feire jul! Man må da ikke driskriminere den bare fordi den er annerledes ;)

Anonym sa...

Risnissene stemmer jeg på :)
De så veldig fornøyde og glade ut, gleder seg til jil tenker jeg!

Lisbeth
ormshammer@hotmail.no

Elin sa...

Risnissene var no søte da !
Heier på de i dag

Anonym sa...

Kyllingnissen...så utrolig praktisk med en nisse man slipper rydde bort mellom jul og påske...og miljøvennlig i grunnen, med flerbruk:)

Vennlig hilsen marit_nass@hotmail.com

Elisabeth sa...

Jeg gir min stemme til risnissen :-)

Birthes Verden sa...

Risnissene får min stemme i dag.
Så utrolig sjarmerende:)

Anonym sa...

Risnissene, får være grenser for cross-over høytid

anita vonbrumm

Anonym sa...

Kaster meg i det og sikrer en stemme til risnissene slik at de ikke blir transformert om til risgrøt!

- så risnissene stemmer jeg på :)

Hilsen I.T

Mammasin sa...

Det må bare bli risnissene!!!! Kanskje fordi jeg ser mitt indre speil når jeg ser på dem. :-)
Hilsen Marit

Hjertebank sa...

kyllingnissen ;)

Linda På Landet sa...

Risnissene! Helt klart!

Linda på landet

Jorunn Bygdehex sa...

Risnissene vinner i dag!
Veldig sjarmerende eksemplarer du har Emmeline:-)
Mine to årgangs-risnisser delte dessverre nettopp skjebne med deres fetter. Derfor får de en ekstra sympati-stemme! Jeg ønsker samtidig en særdeles TØRR juletid til alle landets Risnisser!
God adventsøndag.
Hilsen Jorunn

Gro aka emrille sa...

Ooh... Vanskelig... Tror det må bli risnissen:)

Laila sa...

Risnissene! Pga. de søte fregnene :-)
Laila
lai-ola@online.no

Kjersti S-T sa...

Risnissene får min stemme i dag.

Linda sa...

risnissene

Anonym sa...

Bare et lite spørsmål; VELGER du eller TREKKER du vinnerene? At din gode venn Feen vant akkurat premien fra S&S lukter det "korrupsjon" (eller "bossing" om du vil) av. Jeg kommer til å sladre til nissen om dette og dere vil begge få alt dere IKKE ønsker dere til jul!

Svartepetter

Anonym sa...

Risnissene er så koselige at de får min stemme!

Marie Kloster

Ann Drude sa...

Risnissen får min stemme <3

Elisabeth, innerst i veien sa...

Min stemme går til risnissen!

Silje sa...

Risnissene, har jo laget sånne selv ;)

Iselin sa...

Min favoritt er risnissene, fordi jeg selv husker at de var de morsomste å lage når jeg var liten, og for en søt familie! Ønsker også supermye å vinne det fine dukkehuset sånn at min søte niese kan få det til jul :)

eventyrLise sa...

Risnissene :)

Kardemomme mamma sa...

Risnissen får min stemme!

trudeanett sa...

Risnissene helt klart :)

Hilsen trudeanett@hotmail.com

Fru Føreland sa...

Risnissene er helt klart søtest, min stemme går til de!

ELLEMELL sa...

risnissen:)
de var jo så runde og søte:)

Anonym sa...

Risnissene vinner i dag.Kyllingnissen var litt uvant,trenger tid for å bli kjent med nisser som han:) Hilsen Toril A.(som har ett jentebarnebarn og venter ett til i beg. av jan.)

BergenButler.no sa...

Heia risnissene - de får min stemme i dag:)

Anonym sa...

Risnissen får min stemme... Vi begge frykter regnvær ;-) mvh Silje S.

Anonym sa...

Risnissene er kosligst, men holder likevel en knapp på kylling nissen - artig var den!
Hilsen hemoan

Anonym sa...

risnissene

Anonym sa...

Min stemme går til risnissene!

De er så skjønne:)

Hilsen 65B!

Silje sa...

Det må bli risnissane! :)

November- symra sa...

Denne juryen har glemt om han skal stemmes ut eller inn. Kyllingnissen er jo seiglivet og risnissene søte.

Alice sa...

Risnissen får min stemme!

November- symra sa...

Denne juryen har glemt om han skal stemmes ut eller inn. Kyllingnissen er jo seiglivet og risnissene søte.

Anonym sa...

Risnissen - siden jeg også jobber i barneskolen:-)

Tyra.25

lise sa...

Risnissene, de passer til dagens humør..

Lena sa...

Heier helt klart på risnissene i dag ja!!

Lena

Berit sa...

Kyllingnissen havner lysår foran de altfpr søte risnissene. Sistnevnte kan kanskje resirkuleres som julegrøt?

Anonym sa...

Risnissene får min stemme i kveld ;)

BIE

Eva Cathrin sa...

Risnissene får min stemme! :)

Helene sa...

RISNISSENE!!! Og hvorfor det Emmeline? Fordi at det kan tenkes at akkurat de var jordmor for den risnissen jeg har! Ser den ene til og med har samme klærne som min! Gode barndomsminner! Hilsen en Landås Skole-jente!!

Bondekåna sa...

Risnissene har jeg gode minner fra, så den får min stemme i dag..
Jeg pynter enda med den jeg laget på barnesskolen :)hihi..

hege s sa...

Risnissene rett og slett fordi det er den koseligste nissefamilien jeg har sett!

Hilsen Hege s.

Anna V J sa...

Risnissene, fordi min mamma faktisk har spart på de jeg lagde når jeg var liten..

Anonym sa...

Risnissene får min stemme i dag ;)
Hilde
hmela@hotmail.com

Emmeline sa...

Heisann SvartePetter...
Nei Emmeline trekker INGEN, det er tellekorpset som trekker hver eneste dag, eller velger alt ettersom. Dette blir litt for mye for Emmeline å administrere på egenhånd, ergo skriver Emmeline innlegg mens barn/venninne/de som gidder teller. Så er det litt forskjellig fra dag til dag hvem som teller og hvordan de trekker. Jeg la for eksempel merke til at alle de tre som vant i går hadde skrevet HVA de ønsket seg og dermed tror jeg gårsdagens tellerkorps PLUKKET ut de tre, uten å kjenne dem. Siden han er 15 år;)
Men den mest systematiske i tellekorpset--hun som har talt flest ganger--TREKKER hver gang:) Bare sånn at det er sagt. Sånn er det med de systematiske!! Alt i alt tror jeg det er like god sjanse for alle---Bortsett fra når Rødrussen trekker, Hun velger visst systematisk de morsomme/koselige kommentarene... Bare sånn til orientering for de som vil ha et tips!!

Anna Berthelsen sa...

Risnissene - jeg har også et par selvlagde :)

Anna Berthelsen

Ingrid sa...

Risnissene er søte :)

Julia sa...

Jeg heier på risnissene for jeg er ikke så glad i grøt.. ;-) Og håper veldig på dukkehus til jul!!

siv b s sa...

Heia på risnissane, var liksom nåkke kjent med dei:-)

Nova sa...

Kyllingnissen får min stemme, så uskyldig og vakker i blikket.

Heidi sa...

Risnissene

Kanskje fordi autokorrekturen helst vil skrive rusmidlene? Stakkar rusnisser trenger dette for å komme seg ut av et dårlig miljø ;-)

EMILLANA sa...

risnissene selvfølgelig

Tone Lise sa...

Risnissene i heimen heier på dine Risnisser!

Jenny Andrine sa...

Risnissene er veldig søte! Ikke rart de har overlevd en og annen nisseransakelse!

Anonym sa...

Risnissen :) monica sv-hammer

Lene sa...

Kyllingnissen får min stemme. Nok en gang stemmer jeg for mangfold og det utradisjonelle. La det være rom for oss alle :)

lynnrob64 sa...

Risnissene, fordi jeg har laget sånne selv!

Julehilsen fra Lynn

Anonym sa...

Risnissene får min stemme

Jeanette Sivertsen

marit`s boble sa...

I dag er det risnissene som får min stemme.. Noe så koslig som hjemmelagde nisser <3 Gleder meg til neste søndag når jeg kan plukke frem julepynten min datter laget i bhgen ii fjor.. Å i år blir det kanskje mer?!!

Anonym sa...

Risnissene får min stemme!
Morsom blogg og veldig artig kalender :)

Sissel E.J.
sissy@ebnett.no

bentemor sa...

risnissene så klart, en grein av familien er bosatt her hos oss også, og ingen jul uten dem

Chiline sa...

Risnissene var så søte, så de får min stemme ;)

Anonym sa...

Dine risnisser har definitivt en stor slektningskare på Sørlandet! Samme hår, luer og kjoler. Disse har også vært på skolebesøk og har igjen mange artsfrender rundt om i de tusen hjem. Så min stemme i dag går derfor til risnissene. Har stor medfølelse med kyllingnissen da - det kan ikke være greit å holde seg oppreist og rak i ryggen med de bena der!
Søndagshilsen fra Berit

Nina S sa...

Stemmer risnissen videre :)
ninanr1_@hotmail.com

If you just smile sa...

Risnissene helt klart. De vekker minner!

Eirin S H sa...

Risnissene - gode gamle kjenninger...! Eirin S H

Anonym sa...

Risnissene! Minner meg om min barndoms jul:)
Hilsen Frk.Wiik
elisabeth.wiik@me.com

Anonym sa...

Kyllingnissen får min stemme
SiljeR

ANETTE S. sa...

Risnissene får min stemme! =)

‹ Eldst ‹Eldre   1 – 200 av 239   Nyere› Nyest»
Related Posts with Thumbnails