torsdag 15. desember 2011

14 luke den 15 des *og sånn holder vi det gående....



Emmeline må visst bare innse at juleavslutning/levere gaver/kjøpe de siste gavene/skrive julekort/stikke innom for å levere noe/få plutselig besøk, er begynt å påvirke bloggen en ørliten smule mer enn planlagt. Men skitt au, vi prøver igjen. Et døgn for sent. Før jeg begynner med nissekalenderen så må jeg jo bare fortelle hvem jeg møtte i butikken her forleden. Mine trofaste lesere husker kanskje Dannebroghestene som jeg skrev om for et år siden?


Jeg fikk dem sendt direkte fra Danmark, og gav dem i julegave til en tidligere kollega, som hadde sett bilde av dem hos den danske bloggeren Susi. Det var en rød og en hvit hest, pluss to hester med danske flagg som jeg beholdt selv. For to dager siden var jeg altså på Søstrene Grene her i Bergen, og tror du ikke de samme hestene sto der på en hylle, og kostet rundt en femtilapp? Uten flagg vel og merke, bare julerøde og pene. Jeg ble veldig overrasket og dermed måtte jeg jo kjøpe to hester til, sånn at jeg ikke skulle gå glipp av dem. Så nå har jeg fire hester i skapet--nesten som en middels stall!

At Emmeline ikke vet hva hun skal bruke alle disse hestene til, er en annen historie, men velkommen skal de være til Emmelines vitrineskap! Fremdeles har jeg ikke fått på plass granbar i vasene mine, så dermed er det bare pyntet med lys og kongler, så nå haster det med et besøk i naturen! Men ettersom Emmeline er så innigranskogen på etterskudd med kalenderen så må det nesten bli ETTER at vi er i rute igjen....


Oki doki--da er vi over på nissekalenderen igjen. Gårdagens vinner ble SALT OG PEPPERNISSENE, som jublende kan gå videre til siste delfinale! Gryteklutnissen satset alle sine kort i kampen mot lavkarbo, og det var trolig ikke det klokeste valget i disse smørkrisetider! Vi har kåret to vinnere. Bondekåna vant gårsdagens elg, og bloggløse Anne Mette som liker blå kuleøyne vant toalettveske og håndkrem fra Tokio Milk. Gratulerer begge to, og send meg gjerne en epost med navn og adresse. Fremdeles MINST et døgn på etterskudd durer Emmeline videre i delfinale to...


De årvåkne lurer på hvorfor vi stemmer på de samme nissene en gang til? Men alle vet jo at i IDOL må man delta flere ganger for å vinne, og siden dette er litt som Nisseidol med innslag fra Paradise Hotel og Big Brother, kan det også komme noen outsidere inn i løpet av finalene. Men i dag er det altså den gode gamle Piperensernissen som er i kamp mot Konglenissen ( siden Emmeline er så bakpå)




























Hvis du vil være med i dagens trekning, må du legge igjen en kommentar der du velger din favoritt. Dagens første premie er gitt av relativt nystartede BY IT design, som har gjort stor suksess med sin lekre og håndlagede julepynt i keramikk. Den heldige vinner får en fin samling med figurer til å henge på juletreet bl.a denne snøkrystallen:) Hvis du vil lese litt mer om By It Design, så finner du bloggen deres HER.  De har også facebookside, og den finner du HER.




Dagens andre premie er Moo Cutie Cow lommebok i skinn fra det norske veskemerket Moolight. Lommeboken finnes i mange farger, har en verdi på 550 kroner, og vinneren kan selv velge den fargen han/hun ønsker seg. Gaven er gitt av nettbutikken Mitt Paradis som tilbyr klær, smykker og vesker til jenter i alle aldre:) Mitt Paradis har blogg og den finner du HER. Nettbutikken finner du HER. 



For at jeg skal klare å  få denne kalenderbloggen ajour igjen, vil det bli mulig å stemme her fra nå -og 24 timer frem i tid. Fredag morgen åpner jeg en ny luke, uten å kåre vinneren fra (tors)dagens innlegg...ergo vil det bli to luker åpne samtidig der du kan legge igjen din stemme! Fredag 16 des rundt midnatt kårer jeg ALLE vinnerne, og da...skulle vi være i rute igjen;) Ble du forvirret av denne forklaringen?? Ja, det ble jeg også, men du får bare henge på, så skjønner du det sikkert! LYKKE TIL, måtte den beste nisse vinne!


PS: Camilla som sendte epost med spørsmål om "gås-aktige" fugler. Nei, de kommer ikke fra Maileg. De er kjøpt hos Anemone Blomster i Arna, og siden jeg rev av merkelappen med prisen, fordi Emmelinemannen er så dramatisk anlagt, husker jeg  ikke hvilket merke de er. Til orientering kostet de 45 kroner pr stk, og det er bare MYE hvis du er mann -eller dramatisk anlagt -eller eventuelt begge deler! DS! 

281 kommentarer:

1 – 200 av 281   Nyere›   Nyest»
M sa...

Konglenissen!!!
:D

Unknown sa...

Piperensernissen er min favoritt!

fusajenta SI sa...

Min stemme i natten går til konglenissen :D

Unknown sa...

Konglenissen ruuuler!! Fantastisk uttrykk og stil!

Lene sa...

Konglenissen - såklart :)

Ingrid sa...

Konglenissen er min favoritt :)

ninakr sa...

Konglenissen!

Anonym sa...

Det må bare bli konglenissen. Hilsen Toril A.

ANETTE S. sa...

Konglenissen får min stemme!! Måtte de vinne hele nisse-idol!! *STOR FAN!!*

Siv Eli og Lars Christian sa...

Konglenissen får min stemme.! med de øynene kan det ikke være en annen vinner ;)

Anonym sa...

Konglenissen får min stemme! Linn K Iversen

Fotballmamma sa...

Dagens stemme går til Konglenissen :)

IngunnF sa...

Konglenissen! Ha en fin advent! :-)

Kromma sa...

Konglene!!!

Stine H sa...

Piperensernissen, med sjarmerende knekk både her og der :)

Anonym sa...

Konglenissen! Enkelt valg idag, og fiiine premier! :)

Anne Marit
fannema@hotmail.com

beate sa...

Konglenissen er min favoritt.
BeateH

ninakr sa...

Konglenissen!

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Konglenissen !!

anne sa...

Definitivt konglenissen... Laget alltid slike på arneskole... De er litt småsøte..

Anonym sa...

Min stemme går til konglenissen

Nanna i Sør

Lottemora sa...

Konglenissen

Therese sa...

Syns piperensernissen fortjener og vinne! Tynn og skrall er han og det faller et morshjerte for..;-)

God natt til deg!

Anne-Britt sa...

Konglenissen. Den er så søt :)

Desirée sa...

Konglenissen, selvfølgelig! Siden vi begge ikke liker å bli tråkket på :)

Elin sa...

Konglenissen får min stemme.
Blir visst dobbeltrekning dette da...etter som jeg forstår....eller ?

Anonym sa...

PIPERENSERNISSEN får min stemme, liker menn med knekk i håndleddet, gjør gjerne det i min bransje ;) Dessuten er han en gammel traver som jeg har flere eksemplarer av på mitt juletre, han finner alltid den nostalgiske kroken i hjertet mitt <3

SiriH
sirihelenj@hotmail.com

Amme Mette sa...

Hei .I dag går min stemme til piperensernissen ,syns på en måte at den ligner på meg selv med pipestilker til bein og armer. Vi langbeinte og litt hengslete må jo stå sammen . Så lyyke til du langbeinte , håper at lykken står deg bi. Hilsen Anne Mette.

Amme Mette sa...

Hei .I dag går min stemme til piperensernissen ,syns på en måte at den ligner på meg selv med pipestilker til bein og armer. Vi langbeinte og litt hengslete må jo stå sammen . Så lyyke til du langbeinte , håper at lykken står deg bi. Hilsen Anne Mette.

Kardemomme mamma sa...

Konglenissen så klart! hae andre typen virket skumme.!!!!

Cathrin sa...

Konglenissen med sine forbausede, men dog så søte og litt utstående, øyne får min stemme i dag. Veldig søte, tror rett og slett de appelerer til morshjertet her. :o)

Fra huset i svingen sa...

Står fast ved piperensernissen jeg, ingenting er som gammel nostalgisk julepynt ;-) Klem Karianne

Leikny M sa...

Det blir konglenissen igjen det så klart!! :-)

Inger-Lise sa...

Konglenissen! Natur'lig nok.. ho ho..

Alberte sa...

Du er jo bare amazing!!!! Bøyer meg i støvet som det er mye av her!!! Piperenseren treffer hjerteroten og gir minner om barndom.

Anita sa...

Konglenissen - digger øynene!!

anne Mette sa...

Hei igjen ser ut som eg er veldig ivrig på å stemme den langbeinte pipereseren fram. Det stemmer nok også ,for det er sjelden at en så uprpposjonert fyr når helt til topps både i idol og andre konkuranser. Så nå slår eget slag for stakkeren.

Anonym sa...

Konglenissene får min stemme. De er så sjarmerende. Hilsen Maiken Sunde

Anonym sa...

Konglenissene!! De har verdens mest bedårende blikk -)) Lena F

lise sa...

Konglenissen, selvagt. Uff, nå synes jeg rent synd på piperensernissen som neste er nødt til å gå ut av konkurransen med lav selvtillit.. Kanskje vi kan invitere ham på julebrunch..?

Anonym sa...

piperrenser nissen.
jeg skulle ønske jeg var like tynn,langbeint og elegant.TrudeT

Mette berberg sa...

Konglenissene selvfølgelig!! De er bare helt nydelige og passer fint inn i årets trender;-)

Laila sa...

Konglenissen! Den er så gosselig, ser bare snill og god ut :-)
Laila
lai-ola@online.no

Jeanette sa...

Konglenissen
får min stemme, for en sjarmør!

Berit Otterlei sa...

Konglenissene får min stemme idag - utrolig at de små hodene klarer å lagre d de fantastisk store øynene trolig tar inn!

Tone sa...

Konglenissen!

joaninha sa...

Konglenissen! :)

evacatl (at) gmail.com

Beth sa...

Det må helt klart bli "Piperensernissen" som får min stemme igjen...

Marits Hverdagsgleder sa...

Konglenissene! Små, runde og litt forskremte gjemmer de seg bak bøker og andre "lure" ting :)

ingjerd sa...

Konglenissen!!!!!!!

Pink lady sa...

Piperenser må gå videre!

Bondekåna sa...

Konglenissen får min stemme i dag. Nusselige små søte nisser!

Jeg synes du gjør det godt med julekalenderen nå i julestria! All ære til deg :)

Anja sa...

Konglenisse:)
God jul!

Franske drømmer sa...

Piperensernissen får min stemme idag- kan bli nostalgisk av mindre! ;)

Anonym sa...

Konglenissene, selvsagt. Med sine små, runde kropper og overraskede blikk kan jeg lett identifisere meg med dem, i motsetning til den slanke piperensernissen med Jan Thomas-holdning. gro.bertelsen@gmail.com

Anonym sa...

Konglenissen :-) Silje S.

Anonym sa...

Konglenissen, igjen ;) Tipper den går helt til finalen faktisk ;)

Berit T sa...

Konglenissen :o)

Anonym sa...

Piperensernissen som er mo i knærne og sjenert i blikket får min stemme:-) Mon tro om det er en juleromanse på gang? Hilsen Silje, uten blogg

Merete N sa...

Konglenissen :)
Hilsen Merete N
noggi71@hotmail.com

Karin sa...

Piperensernissen er min favoritt i natt :o)

ELLEMELL sa...

piperensernissen!

sprek og lystig!
klem ellemell

Monika sa...

Ingen over og ingen ved siden: KONG(L)ENISSEN!!!

Så absolutt en favoritt! Tipper vi ser denne i finalen ;-)

Anonym sa...

Liker nisser som jobber med det intelektuelle, så det blir konglenissen :)
Lise (heksegrytas)

RoseSommer sa...

Konglenissene!

ANNEPÅLANDET sa...

Konglenissen - helt klart. Selv om piperensernissen også er sjarmerende og minner meg om noe juletrepynt fra min barndom.

Serine sa...

konglenissen!

Berit sa...

Konglenissen får min stemme- de ser ville nok ut for meg!

Anonym sa...

UUææ, valgets kvaler! ...........................................................................................................................................................................................................................................................okei, det blir..........piperensernissen selv om konglenissen allerede leder veldig. Må følge hjertet, så det så.
-Smurfenissen-

Ramme Alvor sa...

Piperensernissen med rockefot :)

L sa...

Konglenissen!
Ser ut som en klok nisse. Og teksten kan han utenat! - Eller himler han konglekjekt med øynene mot piperensenissen, sikker på seier som han er...

Lena H.R

Alice Karina Kjørstad sa...

Konglenissen får mi stemme.

HildeM sa...

Konglenissen!!!!!!! Hilsen HildeM :)

Sidsel Veierland sa...

kongle nissen er konge - der han sitter med sin dronning. Med de øynene MÅ de gå videre

Anonym sa...

Piperesernissen får min stemme igjen !
Siri Birgitta :)

siribirgitta@hotmail.com

M sa...

),O
lö,)
l),
l

En konglenisse fra skauen et sted

mobbet en piperensnisse fra juleverksted,

"En nisse kommer frem

gjennom pipen i hvert hjem,

er tobakkspipen ditt fristed?"

:D

Anonym sa...

konglenissen :D Rannveig Kh, rankh@hotmail.no

Lisbeth sa...

Konglenissen med de store øjne ser bare så sød ud.:-)
Sådan nogen lavede vi også da jeg var barn og det er leeeeeeeenge siden..;-)

Hej fra Lisbeth

Lisbeth sa...

Konglenissen med de store øjne ser bare så sød ud.:-)
Sådan nogen lavede vi også da jeg var barn og det er leeeeeeeenge siden..;-)

Hej fra Lisbeth

Mammasin sa...

Konglenissene får min stemme fordi blikkene deres formelig ber om den!! :-)
Hilsen Mammasin

Mammasin sa...

Konglenissene får min stemme fordi blikkene deres formelig ber om den!! :-)
Hilsen Mammasin

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Piperensernissen, fordi han minner meg om min barndoms jul, og jeg VET at han har stål i ben og armer, selv om han ser litt (gjen) brukt ut!

Anonym sa...

Konglenissen:)

Marie Elise
hvitlykke@gmail.com

Siri sa...

Konglesnissen er dagens favoritt!! Brun og sjarmerende og bokelskende er han farlig nært drømmemannen....

Julia sa...

Så absolutt konglenissen! Naturen i fokus ;-)

Anonym sa...

Konglenissen så klart!!!

Marit,- o.dingen@online.no

Fjordheim sa...

Det må bli konglenissene.

Merethe hobbymamma 4 sa...

Piperensernissen er min favoritt - den e jo såååå "kuuuul"...
Liker det :)

Merethe F. Schultz

Guri sa...

Konglenissene for me :)

Gunn Marie sa...

Konglenissen:-)

Anonym sa...

Konglenissen! Fortsatt like betatt av blikket...
Annette, Hol

Berre Kristin sa...

Konglenissen:)

Anonym sa...

Konglenissen :)
Urnorsk, synes jeg.

Lisbeth
ormshammer@hotmail.no

anette sa...

Konglenissen! :)

Anette

anette_hanssen_floisand@live.no

~Anna~ sa...

Konglenissen! En så sjarmerende nisse skal man lete lenge etter! :)

Anonym sa...

Piperensernissen! God, gammel og tradisjonsrik. ;-)
Mvh Eileen U

Gro aka emrille sa...

jeg er nok dessverre liten og rund sjøl, så jeg må jo holde med artsfrenden Konglenissen:)

Barte-Marte sa...

Piperensernissen. Med sitt lett androgyne utseende må det bli han. Eller henne? En feminin twist i hoftene er det i allefall. Og med det blir det en hårfin seier over de andre typene med stirrende øyne. Fri og bevaremegvel for å våkne opp og titte rett inn i kulerunde øyne som gir inntrykk av å ha fått med seg alt. Inntrykk holder.
Anneli

Anonym sa...

Tjo og hei
Konglenissen blir vinneren idag.
Siden han hadde med seg konemor og greier.
Hilsen Anne-Britt
abfluge@hotmail.com

Anonym sa...

Konglenissen!
Monika fra Hordvik

Anonym sa...

Konglenissen får mi stemme i dag! Så søte! Helsing ingrid. ( ingridvarberg@hotmail.com)

Fjellets datter sa...

Konglenissen er min favoritt!

Fru R. sa...

Konglenissen er favoritten her i huset. Da mine unger kom hjem fra barnehage og skole med disse fikk de raskt plass ved siden av pepperkakehuset :-)
Ha en fin dag.
Klem

Renate Røverdatter sa...

Konglenissen er søtest, så nå gir jeg den min stemme:)

Linda K sa...

Konglenissen får min stemme! :)

Unknown sa...

Konglenissene!!
Noe så herlig;)
De hadde virkelig sjarme ♥

MammaMy sa...

Piperensarnissen bør vinna heile nisseidol! Han får min stemme. :)

mali-mo sa...

Kjekt du er tilbake, og juleavslutninger ol. kan jammen ta knekken på timeplanen noen og enhver;)

Piperensernissen får min stemme idag- og nå er det off to work!

God fredag!

vasina sa...

Konglenissene,dei er bedårande...Vasina

vasina sa...

Konglenissane,dei er bedårande... Vasina

Marit sa...

Konglenissen får min stemme.

Anonym sa...

Heia Konglenissene.

Hilsen Anonyme-Veronika

Indretning og ideer i sommerhusstil sa...

Smiler husker disse fine koglenisser/piberensernisser fra min bardom dem har vi vel nok lavet mange af man bliver jo helt nostaldisk:-) Men disse her er helt fantastisk med deres udtryk Kram Else

Anonym sa...

Konglenissene - fremdeles søte :O)
Hilsen Marit, Risør.

Hos Farmor sa...

Konglenissen med sine store øyne får min stemme :) -Marte-

Torill sa...

Konglenissen!

Silje sa...

Konglenissen takes it all!

Ranja sa...

Kong(l)enissen - og fra nå av skal jeg passe på å ikke tråkke på kongler. Skal heller ta de med meg hjem og sette en rød lue på.

Rigmor R sa...

KOnGlEnissen :) rigmor.rud@hotmauil.com

SOLSAUM sa...

KONGLENISSEN!!!

Solklem

Jane sa...

Konglenissen. De fikk min stemme forrige gang, og kan jo ikke svikte dem nå :)

May Britt sa...

Det må jo bli min stemme til konglenissene. Minner meg om de konglenissene barna mine kom hjem med fra skolen da de var små :)
Alle har vel en konglenisse i huset!!!

Anonym sa...

Konglenissen, konglenissen hei hei hei!!!
Konglenissen, konglenissen - du er så søt at jeg stemmer på deg! God jul:)
Hilsen Frk. wiik
(elisabeth.wiik@me.com)

tresko sa...

Konglenissen er min favoritt denne gangen.
Liker ikke sånne tynne skranglete/kranglete typer som har det med å snike seg inn overalt.

Gyngestol og kaffigrut sa...

Konglenissen!

I Det Lille Grå Huset sa...

Konglenissen får min stemme i dag!

Anonym sa...

Konglenissen og frue er min klare favoritt, med sine store, intelligente øyne og tydelige sans for god litteratur!
Hilsen bloggløse Marit B. :-)

SiwR sa...

Konglenissen må det bli, selv om piperensernissen minner mistenkelig mye om The Joker, som igjen ble spilt av Heath Ledger. Så da kan man jo legge godviljen til og si at piperensernissen ligner på Heath Ledger, og det er jo aldri dumt å ligne på Heath! Nå er jeg iferd med å overtale meg selv, men altså, konglenissens spisse åsyn må man jo bare bli sjarmert av!

Kjersti på Stord sa...

Konglenissen fordi den har så runde fine former. Sikkert like glad i julemat som jeg er

Anonym sa...

Min stemme går til piperensenissen!
klem Bjørghild
bimsla74@online.no

Marie sa...

Konglenissen!!!:):):)

Marie, marie--ml@hotmail.com

Anonym sa...

I dag må det bli piperensernissen. Var populær i heimen då eg var liten og trur fortsatt at mor mi har dei på lur ein stad i huset. Gerd

Anonym sa...

Heia konglenissen. Han piperenserfyren bare må ut, kjenner piperenselukta bare jeg tenker på ham!
GørilU

Breivik Samfunnshus sa...

KONGLENISSEN vinner selvfølgelig over den derre piperensernissen, han ser ut som en heller tvilsom nisseflørt spør du meg . .
Konglenissen sitter der så andektig med salmeboka (MÅ det jo være;)) i sin favn . .


Lykke til med å komme ajour ;)

-maren-

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Godt du er på sporet igjen!

Ettersom jeg er både mann og dramatisk anlagt faller valget utvilsomt på piperenseren! Bringer gode minner fra barneskolen

Anonym sa...

Konglenissen med sine bedende, julespente barneøyne!!
Liv Irene M.

Mie fra Mies Mirakler sa...

heier på Konglenissene! De er så søte med sine store glugger :) *♥*

Linda På Landet sa...

Piperensernissen! Elsker personligheten hans!

Linda på landet

Huset på landet sa...

Konglenissene :-))

Linda Birgitte sa...

Konglenissen :)

Anonym sa...

Det må bli Konglenissen!
Ha en fin helg :)

Emma Nina

Hanne sa...

Konglenissen - liten og søt :)

Heidi sa...

Konglenissen.
Jeg har mange gode minner fra barndommens jul oppi trøndelag. Og nissene som ble tatt fram år etter år er en viktig del av de. I den samlingen var det en flott, stor konglenisse. Kongler er jul for meg, ikke pinglete piperensere.

Anonym sa...

Konglenissen

Eli Anita
earodne@hotmail.com

Ann-Mari sa...

Konglenissen må det bli i dag.

Audhild sa...

Dagens utstemming var vanskelig-
men en knepen seier til piperenseren, for hans funky utrykk :)

Anonym sa...

Det var vanskelig, men konglenissene må vinne!
Elin

Anonym sa...

Det må bli konglenissen i dag. Han ser så skummel ut han av piperensarar!

Mvh Solveig

solveig.hus@gmail.com

Anonym sa...

Konglenissen=)
Mvh
lise m

Snuffeldyret sa...

Jeg stemmer på konglene idag!

camilla sa...

konglenissene:))

Lill sa...

KONGLENISSEN:)

klem fra Lill

Anonym sa...

Konglenissen må det bli i dag.

Anja G.

Mira sa...

Konglenissen!

Husker godt de hestene, syns de var så fine at de står på lista over kjøpe viss eg kommer over de.

Søstrene grene butikk har eg besøkt i Stavanger ein gang!

Klem,

Signe Helene sa...

Konglenissen :)
Piperensernissen ser ut som han er på evig julebord for å si det sånn :p

(signe@epost.no)

hobbyvimsa sa...

Konglenissen digger de utstående øynene:)

Nyt helgen!!

Klem Linda:)

Birgit sa...

Konglenissen <3
Maken til spennende kroppsfassong og egenart skal man lete lenge etter! Fantastisk vakker skapning!

Anonym sa...

Hei,
Den syngende kongle er naturlig og fin, sangheftet gjør susen!
Hilsen Oddhild Marki

Dronninghuset sa...

KONGLENISSEN... SUPERSØT.
FINNES MANGE AV DEM... OVER ALT.
KLEM TOVE

Anonym sa...

Konglenissen - utelukkende pga. de skjønne øynene:-)

Bloggløse Bente

karna sa...

Konglenissene, igjen ,-)

Tuddelu sa...

Øynene til Konglenissen gir han et fantastisk uttrykk og han får derfor min stemme! Fine nissen! :)

Unknown sa...

Koglenissen får min stemme, nisser skal være litt runde synes jeg. Piperensernissen ser ut som han har gått en smule for lenge på lavkarbo, noe som tyder på at han må ha hamstret masse smør. Og siden jeg sitter her smørlens liker jeg overhodet ikke folk/nisser som har hamstret så mye smør at butikkhyllene nå er tomme. Så det så!

Anonym sa...

Konglenissen ser så overrasket ut over å være blant de som har gått videre at han og kona fortjener en stemme til!

Vennlig hilsen
ThereseG

Helene sa...

Piperensenissen :-)) Tror han liker boogiewoogie på fredagskvelden, så jeg velger han!

Sabrina sa...

Jeg stemmer på KONGLENISSEN. Vi kan jo ikke ha en vinnernisse som egoistisk nok liker seg selv best?

Tine sa...

Konglenissen vinner! Har selv et eksemplar av piperensernissen, nedarvet fra farmor for hundre år siden, den gjemmes i juletreet hvert år - fordi den ser rasende ut, og det likte ikke barna som små.

Anonym sa...

Min stemme går til konglenissen! :D LT

Anonym sa...

Herr og fru konglenisse får min stemme i dag.Fordi de er søtest og vår felles bokinteresse.
Hilsen Todo.

Henriette sa...

Konglenissen FTW! Ingen kan vel motstå det bedende blikket!

If you just smile sa...

Konglenissen får min stemme! man må lete lenge for å finne en mer sjarmerende nisse.

Anonym sa...

piperensenissen og piperensenissen som jeg har en av fra 18ørtifjørti nikker så enig der han kramler seg fast i "kjettingen" til min vakre telysestjerne ;)
torillb

Bergfrua sa...

Konglenissen :) har et utvalg av konglenisser fra barnehagetiden...

mvh bergfrua

Anonym sa...

piperensernissen, for d blir lissom ikke helt jul uten at et par har tvinna seg fast innerst i juletreet :0) hmmm skulle nok vært på brukten å fått taki non til, så kunne noen titta ut gjennom vindu i pepperkakehuset, men d får nok komme på neste års gjøre liste ;)

Hilsen Linn, pettson79@hotmail.com

Lise sa...

Jeg stemmer på konglenissen! Rund og god med glimt i øyet.

Andrea sa...

Koglenissen får min stemme:-)

Dina sa...

Piperensernissen - en kjempe flott kar!!!
Dina dinkafox@yahoo.com

Åshild sa...

Piperensernissen. Dette handler om å honorere høy alder.

Fortsatt imponert over opplegget.

deconordic sa...

Elsker kongler og tilber følgelig den runde konglenissen.

Anonym sa...

konglenissen :) ps godt å høyre d ikkje bare e min mann som "ikkje har peil på ka viktige ting til huset koster" monica sv-hammer hehehe :)

elinrs sa...

Konglenissen så klart.

Anonym sa...

Ingen ting slår naturen! Konglenissen er min favoritt.

Olaug Brit

olaugdahl@gmail.com

24 sa...

Konglenissen :) Elsker hestane! Klem Helene

Anonym sa...

Konglenissen :)

Pelin fra Tønsberg

to vrange sa...

Konglenissen! (Den piperensertypen var bare skummel!)

Anonym sa...

Konglenissen:-)

Mvh
Cathrine Z.

Anonym sa...

Konglenissen atter en gang!!

MayB, Egersund

Refleksjon på livsvegen sa...

Konglenissen så klart!! :-)

Rigmor sa...

Konglenissen....men det var et vanskelig valg! Jeg tror Piperensernissen fikk min stemme sist, så nå er det konglenes tur:-) Jeg er like glad i å lese som dem, -kunne godt ha satt meg til pynt hele jula, med en rød hatt og en bok i hånden..skal sannelig foreslå det her hjemme:-) God helg!

Anonym sa...

Konglenissen sjølvsagt!!
Marjo

Ragnhild sa...

Konglenissene er skjønne. Slike skogsnisser vinner lett hos meg!

MormorMamsen sa...

Kong(l)enissen;)Sikkert lurt å kunne se litt stort på saker og ting...

Anonym sa...

Konglenissene er min favoritt :) Er nemlig royalist - og Kong(l)enissen har en god livsfilosofi! Heia!! :D

Hilsen Monica (monica@specht.no)

Trollmora sa...

Konglenissen uten tvil!

Kristin B sa...

Konglenissen er kjempesøt!

Anonym sa...

Konglenissen! Piperensernissen ser litt ... rar ut! ;)
Hilsen Sissel L

gurimalla :-) sa...

nå idag stemmer jeg på....konglenissen. Ler godt av bloggen din, kjempeflink er du!

-monakristin sa...

heia konglenissen! piperensernissen er for creepy, beklager! :)

Meretekj sa...

Piperensernissen er min favoritt!

Xinyi :) sa...

Hei,

Konglenissen...
får min stemme i dag!

Jeg har også laget noe lignende for en god del år siden...

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh Xinyi

‹ Eldst ‹Eldre   1 – 200 av 281   Nyere› Nyest»
Related Posts with Thumbnails