lørdag 3. desember 2011

3 desember: Gryteklutnissen møter Sleivnissen i kjøkkenduell


Det er 3 desember og tid for å få julen på plass på kjøkkenet her hos oss. I går måtte den stakkars Dorullnissen se seg slått av Nissen som kun en mor kan elske--og som dermed ble elsket fra nord til sør i hele det norske land! GreenGate serviset ble vunnet av matbloggeren Cesilie og Norgesglasslykten ble vunnet av Ramme Alvor, som kanskje nå kan se litt lysere på tilværelsen! Send meg en epost med adressen, begge to. Så over til dagens duell. I dag kan du vinne julerøde salathender fra BO NORDISK eller to julestrømpeholdere fra I Gros hage. Det eneste du trenger å gjøre er å velge deg en favoritt blant dagens kjøkkennisser, og legge igjen en kommentar i kommentarfeltet! LYKKE TIL:)







For å være med i trekningen om dagens premier, må du stemme frem din favorittnisse. Det kan du gjøre ved å legge igjen en kommentar i kommentarfeltet. Husk å skrive navn (* hvis du ikke har blogg) -og start gjerne med nissens navn, så blir det enklere å telle. Dagens første premie kommer fra Bo Nordisk, som har donert et par julerøde salathender fra Nigella Lawson. Bo Nordisk har nettbutikk som du finner HER. De har også facebookside som du kan følge HER:) 


Dagens andre premie er to frittstående juleknagger til julesokker. Disse tåler vekten av både julesokk og innhold, og kan plasseres på peishyllen. Juleknaggene er levert av I GROS HAGE ( kjekk butikk for dem som liker både hus og hage) De har nettbutikk som du finner HER og facebookside som du finner HER. 

Emmeline har også fått noen få etterlysninger fra lesere som lurer på om det ikke blir noe annet enn nisser her i desember. Det blir det selvfølgelig også, innimellom nisssene altså- i løpet av lørdagen--når kjøkkenet er ferdig pyntet! Kameraet står på lading, nyfikset-og livet er herlig selv om kalenderbloggen er en heftig
(-men veldig gøy) jobb!! SEE U.






319 kommentarer:

1 – 200 av 319   Nyere›   Nyest»
lise sa...

Sleivnissen får min stemme!

Anonym sa...

gryteklutnissen. for den er så sjarmerende.

Nisseliz

Siven sa...

Sleivnissen! Sånt fint hår da! Og en damenisse MÅ en jo stemme på!

marit`s boble sa...

Sleivnissen var søt...

Cathrin sa...

Gryteklutnissen, rett og slett pga det blide og glade fjeset. Føler for en skikkelig glad-lørdag i dag, og det ble jeg når jeg først så gryteklutnissen...må jo bli glad av en slik kar. :o)

Anonym sa...

GRYTEKLUTNISSEN!!!!

Kjente minnene kom sigende med en gang jeg så deg....
Barndomsminner <3 Den er fast inventar på mammas kjøkken om julen :)

Anonym sa...

GRYTEKLUTNISSEN!!!!

Kjente minnene kom sigende med en gang jeg så deg....
Barndomsminner <3 Den er fast inventar på mammas kjøkken om julen :)

gurimalla :-) sa...

stemmer på gryteklutnissen, synd du ikke har bilde av mine, de har rosa skjegg etter en liten tur på 60 grader...

Anonym sa...

GRYTEKLUTNISSEN!!!!

Kjente minnene kom sigende med en gang jeg så deg....
Barndomsminner <3 Den er fast inventar på mammas kjøkken om julen :)

Benedicte <3

Birthes Verden sa...

Gryteklutnissen får min stemme :)

Hilsen Birthe

Merete N sa...

he he, sleivnisse dama ser ut som hu har hatt ein fuktig tur på byen; så hun blir så klart min favoritt :)
Hilsen Merete N
noggi71@hotmail.com

Anonym sa...

Sleivnissen!!
Kunne nesten tenkt meg å hatt den sjølv, eg altså! Den var søt :)

Tove J sa...

GRYTEKLUTNISSEN :) Den hadde et ansikt som fikk meg til å smile på en trist dag :))

Anonym sa...

Gryteklutnissen får min stemme! :) Et flott smil hadde han! Og dessuten har vi selv en eller to gryteklutnisser. :))
camilla76

solsikken76@hotmail.com

micano sa...

Gryteklutnissen er min favoritt. En stødig kar!
:) Monica

Anonym sa...

Gryteklutnissen, fordi jeg har et halvferdig par som har ligget siden ungdomsskolen, så 25 år eller noe sånt!! Jeg heklet skjegget ferdig, men innen jeg fikk kjøpt rosa garn til ansiktet, hadde jeg glemt hvordan man hekler.... Så der ligger de da, og samler støv nederst i håndarbeidskurven, men det står på lista over ting jeg skal gjøre, når jeg får tid, så kanskje når jeg blir pensjonist? :)

SiriH
sirihelenj@hotmail.com

Fjordheim sa...

Det må nok bli gryteklutnissene, De er flotte.

MosseMy sa...

Gryteklutnissen er laget med kjærlighet og omtanke, sannsynligvis av en bestemor. Jeg har med årene lært meg å sette mer pris på håndarbeid og hjemmelagede gaver, fordi jeg har innsett at selv om det kanskje ikke er helt min smak, så er det laget med kjærlighet og omtanke. Det krever mye arbeid og tålmodighet.

Marion A. sa...

Sleivnissen var utrolig kul :)

Fru Føreland sa...

Helt klart sleivnissen ,uten tvil! Mye sjarm i den dama der;D

anna sa...

Sleivnissen! Søt frøken :)

trude sa...

gryteklutnissen må det bli idag:)

mvh trudeanett@hotmail.com

Kardemomme mamma sa...

Gryteklutnissen.
Sleivnissen så ikke like glad ut som Gryteklutnissen, derfer går min stemme til Gryteklutnissen!
Fantastisk kalender!

Leikny ;) sa...

"GRYTEKLUTNISSEN"
Den fikk virkelig barndomsminnene til å blomstre igjen :-)

Tralle sa...

Sleivnissen får min stemme!

Tone G

Kromma sa...

Gryteklutnissen fordi den ser så blid og god ut:)

Just a Little Vintage sa...

Sleivnissen får min stemme=)!

Ha en herlig helg!
Klemmer!

Renate Skjetne sa...

Sleivenissen fordi ho var utruleg søt! )

Mie Mari sa...

Gryteklutnissen! Det er greit med nisser som kan brukes til noe ( i tillegg til å dele ut gaver mener jeg ;) ) Utrolig mage fine gaver du har funnet! De julestrømpeholderene hadde vært helt supre! Det er alltid litt småstress når man skal henge opp strømpene, men ikke aner hvordan (glemmes naturligvis fra år til år...)

Astrid sa...

Gryteklutnissen!! Tenk at jeg ikke visste om din eksistens før nå. Du er jo en nisse av det genialt praktiske slaget. Tommelen opp for deg!

Katrine Nenya sa...

Gryteklutnissen får min stemme :-)

Franske drømmer sa...

Gryteklutnissen! Selvom jeg likte mottoet til konkurrenten hans godt ;-)

Eva HM sa...

Gryteklutnissen får min stemme fordi han er så blid og glad, og det blir jeg og.

"Romfortrivsel" sa...

Sleivnissen!
Passe sleivete i kjeften, ser det ut til.

Aina sa...

Sleivnissen - mer sjarmerende dame skal du lete lenge etter:-)

Hilsen fra ainacenger@gmail.com

Anonym sa...

Sleivnissen stemmer eg på!!
Marjo

Ingrid sa...

Sleivnissen får min stemme i dag, sjarmerende søt frøken:))

Linecas have sa...

Gryteklutnissen, definitivt!:)

hobbyvimsa sa...

Gryte klut nissen får min stemme.Ser det er ganske jevnt her nå,blir jobb å telle stemmer her i kveld:)

Nyt lørdagen:)

Klem Linda:)

Marina sa...

Sleivnissen får min stemme:)

Anja Rio sa...

Sleivnissen med sin sleivete munn får mi stemma :)

Anonym sa...

Gryteklutnissen! Herlig og praktisk :)

God helg!
Hilsen Lena H.R

by Siv sa...

Gryteklutnissen!!!
Det velter frem med minner om de jeg lagde selv i tidlig ungdom :)
*Siv*

Ramme Alvor sa...

Eg har altso vunne i lotto!
Eg klappar i hendene, eg syng og eg ler, so glad er eg, so glad er eg, eg svingar meg i kretsen og neiar og bukkar...TUSEN TAKK!

Norgsglaslampa var fin den, og trendy!! ;)

Klem!

Ramme Alvor sa...

So over til dagens nissar.

Eigentleg lika eg ingen, men då eg las nærare om Sleivnissen...ja du veit, kjende meg att...att...

So Sleivnissen it is!

Laila sa...

Gryteklutnissen får min stemme. Han var jo kjempefin :-) Ønsker meg en slik jeg :-)
Laila

Nora H sa...

Gryteklutnissen!
Fordi den minna meg om mormor!

Ninni sa...

Sleivnissen så klart! :-)))

Beth sa...

"Gryteklutnissen" tror jeg går av med seieren denne dagen. Den ser liksom litt mer robust ut for å tåle en nissekamp...:-)

Ida Elisabeth sa...

Gryteklutnissen. Så flott smil, sjarmerende og nostalgisk.

Agnes Sofie sa...

Sleivnissen! Vi trenger noen sleivkjefter på kjøkkenet så alt ikke bare blir sukkersøtt og snilt der inne.

Alice Karina Kjørstad sa...

Gryteklut nissen vinn i dag.

ELLEMELL sa...

gryteklutnissen!
praktisk er flott:)

klem ellemell

ANNEPÅLANDET sa...

Gryteklutnissen!
Jeg er blodfan av gryteklutnisser, så min stemme er selvskreven.
God lørdag!

Anonym sa...

Sleivnissen,fordi den ikke er sur, bare ser sånn ut.
Gro.bertelsen@gmail.com

Marianne Dragon Waagan sa...

Sleivnissen får min stemme - uten tvil - kan ane et snev av meg selv hos henne *hihi*
Herlig innlegg:)

Klem Marianne

Lisbeth sa...

Det er vanskelig og vælge ..men det må blive Gryteklutnissen som vinder.
Han er u-undværlig i det daglige køkkenliv..:-)

hej fra Lisbeth

Anonym sa...

Nei, det må bli grytenissen her.. Hva skal en med blond bimbo-nisse liksom?

Lottemora sa...

Sleivnissen....ligna litt på meg sjøl..... kremt
Lottemora

metanoia sa...

ler meg fillete her .... sleivnissen får min stemme :D

Anonym sa...

Sleivnissen scorer idag. Ser ut som hun har vore med på et kjekt julebord ;-)

Ruggugle 40

Pink lady sa...

Gryteklutenissen, han blir fort passelig skitten ;)

K@ri sa...

Gryteklutnissen for meg! Den blir sikkert ekstra lekker med litt fett og med brentmerker ... Not!

Vakre tanker fra K@ri*

Fru Gullhår sa...

Sleivnissen får min stemme. gryteklut nissen er ikkje akkuratt min favoritt.. men blir hengt opp kvar jul like vel...

Hilsen Hilde :)

Linda sa...

Gryteklutnissen var kjempeskjønn!

Anonym sa...

Sleivnissen, sjarmerende dame!

Gro - Groalil@msn.com

Anonym sa...

Sleivnissen
Spennende dame det der:-)
Mette

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Sleivenissen, som kommer med sinee sleivete kommentarer, men det er sikkert ikke vondt ment! :-))

JULIEK sa...

Det må bli sleivenissen : )

Two sa...

Gryteklutnissen!! Den tåler alt og lar seg ikkje knekke så lett som sleivnissen. Og skulle den bli sinna , så er den ikkje så hardtslåande som sleivnissen kan bli!!

Oline sa...

Gryteklutnissen! Så varm og mjuk og god!

Mira sa...

Sleivnissen får min stemme!
Endelig ein damenisse.

Ha ein fin lørdag!

Klem,

Hjemme hos meg sa...

Gryteklutnissen ;)
Ha en fin lørdag!

Klem Anette

Heidi sa...

Gryteklutnissen! Jeg liker bruksting. Og den sleivenissedama var ikke særlig nyttig så stivpynta som ho var ;)

Kerstin sa...

Sleivnissen, helt klart. Har fetteren boende her :)
Kerstin

If you just smile sa...

Gryteklutnissen!

En praktisk og sjarmerende nisse!

Mona sa...

Gryteklutnissen må det bli. Han er en kjekkas :) hilsen Mona, mona_c_e@hotmail.com

Jane sa...

Sleivnissen. You go girl :) Kanskje stemmene får smilet til å peke riktig vei? ;)

I en Sving sa...

Dorullnissen må få min stemme. Både pga av personlighet og barndomsminner :)

Jeg har en liten nisse på besøk hos meg. En flott pakke skal deles ut 14. desember. Bli med da vel :)

Ha en knall lørdag :)

Anonym sa...

Gryteklutnissen!

Guri sa...

Det er sleivnissen for meg :)

RoseSommer sa...

Gryteklutnissen - fordi han gjør nytte for seg og er blid og trivelig. Hu derre Sleivnissen liker vi ikke! Nei, tynne blondiner med et hue som bare er til pynt liker vi absolutt ikke, nei...

Anonym sa...

Gryteklutnissen har et optimistisk syn på livet. Altid blid og positiv. Med et motto, "jeg skal hjelpe deg" Liker best de positive, jeg....

Ha en glimrende dag!
Marit - o.dingen@online.no

ennahs lille hjørne sa...

jeg stemmer på sleivenissen ;)

Anonym sa...

Sleivnissen helt klart!
Mon tro om mine to små nå må lage en sånn til mor til jul?

ragkris@gmail.com

Frua på Kaulum sa...

Sleivnissen sjarmerte meg i senk!

Åsne-Påsnr sa...

Jeg stemmer på gryteklutnissen. Han har en ektehet ved seg som er vanskelig å slå. Utstråler varme og matglede.

Anonym sa...

Gryteklutnissen vinner i dag, fordi den er den mest praktiske av de to :)
jorunn.sundal@gmail.com

Ingvild i Tromsø sa...

Sleivnissen heier jeg og mine søte små på 7 og 4. Ligner veldig på den snuppa på 7 lagde for et par år siden :)

Adventsklem fra Tromsø

Barte-Marte sa...

Sleivnissen må det være:) Full av sympati:)

Vigdis sa...

Gryteklutnissen for han var så veldig søt :)

Lill sa...

Sleivnissen:)
Den var hærlig:)

klem fra Lill

Eva sa...

Gryteklutnissene får min stemme fordi de minner så veldig om min bestemor!!!

Eva B

Hos Farmor sa...

Gryteklutnissen med sitt brede smil får min stemme :)

Anonym sa...

Gryteklutenissen får min stemme i dag, selv om det var et vanskelig valg. Han trakk det lengste strået pga sitt blide ansikt som lyste opp i en grå hverdag med regn og storm :)

Hilde
hmela@hotmail.com

Barbros lille atelier sa...

Gryteklutnissen! På grunn av sitt blide åsyn:-)

Unknown sa...

Sleivnissen. Endelig en DAME-nisse. Det er altfor mange nissemenn, så i likestillingensnavn :-)

Anonym sa...

Sleivnissen stemmes på av Birthe BT:)

Bless by Tone sa...

Sleivnissen - selvfølgelig!

Anonym sa...

Gryteklutnissen så klart!!
Jeg har to her hjemme også:)

:) Marit

ida sa...

Gryteklutnissen!den var jo superfin :)

Anonym sa...

SLEIVNISSEN.
Trude

Shus sa...

Det må bli sleivnissen i dag!

Mvh Solveig

solveig.hus@gmail.com

Hannesin sa...

Sleivenissejenta !


Hanne :)

Elisabeth sa...

Gryteklutnissen, for den sprer glede og sjarm med sitt smil :)

bentemor sa...

sleivnissen, vi har samme frisør

Gunn Marie sa...

Gryteklutnissen. Den har me bruk for, nå før jul:-)

Gunn Marie

Marthe sa...

Gryteklutnissen er mest praktisk i bruk :)

Kjersti S-T sa...

Sleivnissen får min stemme!

to vrange sa...

Gryteklutnissen gjør nytte for seg, så han får min stemme!

Anonym sa...

Gryteklutnissen får stemmen min i dag.

Hilsen Sissel L, Bergen

Åshild sa...

Gryteklutnissen får min stemme. Jeg ler av alle de fantastiske omtalene og er imponert over alt arbeidet du har lagt ned i dette. Jeg gleder meg til resten av dagene.

Anonym sa...

Gryteklutnissen får min stemme, han er så hendig :)

- Katrine
katrine.n.berntsen@hotmail.com

Violetta sa...

Den sjarmerende Sleivnissen gjør uutslettelig inntrykk her i gården! Snakker om personlighet! :)

Anonym sa...

Sleivnissen, siden gryteklutr som er heklet er ekle.

anita vonbrumm

Anonym sa...

Gryteklutnissen får min stmme idag fordi den gjør meg glad:))

Monica S. R.

Anonym sa...

Gryteklutnissen får min stemme. Ganske enkelt for sitt blide åsyn. Måtte smile selv :)

Hanne

hanne.m.h@hotmail.com

Anita sa...

gryteklutnissen for den kan være til nytte :)

Anonym sa...

Sleivnissen får min stemme,siden jeg også er glad i å gi et lite sleivspark..

May-Brith,Egersund

Marthe/midtihjertet sa...

Gryteklutenissen! Garantert!

♥ Stines hverdag sa...

Gryteklutnissen får min stemme i dag :)

Huset på landet sa...

Sleivnissen får min stemme i dag.

Line

Anonym sa...

Gryteklutnissen
Annette (ARK)

fusajenta SI sa...

Gryteklutnissen :D

Noras heklerier sa...

Gryteklutnissen!!

Fru R. sa...

God morgen
Gryteklutnissen, for jeg har den perfekte grillvottpartneren, og i tillegg slippe å ligge under potetkjelen, for slik behandling får ikke min grytklutnisse :-)
Klem til gryteklutnissen fra grillvotten som ønsker seg en partner

Audhild sa...

Gryteklutnissen :)

Anonym sa...

Gryteklutnissen ..etter loddtrekning!
Mvh nissesmurfen

Akkuratpasse sa...

Sleivnissen, fordi den ser sånn passeforskrekket ut med de øynene og den munnen;-) Ser virkelig ut som den er litt redd ja, for oppvaskmaskinen altså....

Lise sa...

Gryteklutnissen i all sin frodige sjarm er min favoritt!

tante fias sa...

Sleivnissen ligger mitt hjerne nærmest, den minner meg på å passe meg for å sleive for mye når man er ute blandt folk... Den er nok ikke så anvendlig som den andre nissen, men du verden så mennesklig :O) Go sleiva. og stor klem

HusmorDronninga sa...

Jeg må nok gi sleivnissen min stemme...

Breivik Samfunnshus sa...

GRYTEKLUTNISSEN !!!!! hmmmm hvem ønsker vel ikke å bli omfavnet slik bare en gryteklutnisse kan ;))

Maren.

Anonym sa...

3.desember
Selvfølgelig ble det Sleivnissen.
Ser ut som den er litt påseilet og ganske sleiv ja.

Hilsen Anne-Britt
abfluge@hotmail.com

Anonym sa...

Gryteklutnissen må det jo bli,er også lei lavkarbo.. Charlotte Charlotte@mosbron.com

Anonym sa...

Sleivnissen får min stemme :)

tinalk@broadpark.no

Anonym sa...

Gryteklutnissen :)

Hilsen Linn
pettson79@hotmail.com

Anonym sa...

I dag får sleivnissen min stemme..Rett og slett forde hun var så søt.... Trengte det akkurat i dag.:

God lørdag..


Kerstin

Anonym sa...

Hei!
Sleivnissen får min stemme i dag!! Den hadde jo skikkelig sjarm!! Gryteklutnissen var ikke på langt nær så sjarmerende, og dessuten er den ikke så funksjonell (tror jeg)
Hehe!!
Sleivnisse,sleivnisse, hei,hei,hei
Sleivnisse, sleivnisse, jeg heier på deg!!:)

Frk. Wiik

M@rlen sa...

Gryteklutnissen får min stemme i dag!

Elise sa...

Gryteklutnissen! En nyttig kar;)

Elise

Andrea sa...

Gryteklutnissen, uten tvil! Jeg setter pris på pene hender:-)

Anonym sa...

I dag får sleivnissen mi9n stemme..Rett og slett forde hun var så søt... og det trengte jeg i dag =))

ha en fin adventslørdag Emmeline..*


Kerstin

Snuffeldyret sa...

Idag tror jeg jammen Sleivnissen får min stemme! Man kan vel ikke annet enn å like sleivspark nå i den oversøte juletiden..

-monakristin sa...

Jeg stemmer på sleivnissen! :) -monakristin

Anna Berthelsen sa...

Gryteklutnissen - pene hender er en must!!

- Anna

Maria G sa...

Gryteklutnissen!

Anonym sa...

gryteklutnissen er min favoritt

Tove sa...

Gryteklutnssen får min stemme!

Anonym sa...

Sleivnissen- et ansikt til å bli glad av :-)
Kathrine fra Bru

Anonym sa...

Gryteklutnissen får min stemme. Han var riktig så søt.

borgny_bjerke@hotmail.com

Ann Christin sa...

Stakkars dorullnissen
Jeg er nok sånn anlagt at jeg ofte holder med de tapende, sikkert derfor jeg ikke er noen god patriot. De andre to er så fine og flotte, men den enkle dorullnissen er vinneren for meg. Den kommer igjen år etter år, ikke så fin og ikke så flott, men akk så sjarmerende, fordi den ofteste er laget av et barn du elsker. Ann Christin M

Tindrande Auge sa...

Syntes nisse fortellingene er utrolig artige jeg! Jeg stemmer fra grytenissen! som ikke liker lavkarbo, heheh den var faktisk ganske morsom!

Ha en fin helg videre ;) klemmer fra Nina

Line i Drømmehuset sa...

Gryteklutnissen får min stemme. Den var så søt. :)

Tonje Skarpsno sa...

Gryteklutnissen!

Anonym sa...

Gryteklutnissen får min stemme siden den kan være litt til nytte! Mariann

Anonym sa...

Gryteklutenissen får min stemme.. Rett og slett fordi den var så søt :-) Mvh Silje S.

gult hus i svingen sa...

Gryteklutnissen er finest, stemmer på den jeg:)
Trine:)

Anonym sa...

Sleivnissen var min favoritt i dag:) Sjarmerende frue!

Hilsen Christin

Anonym sa...

Sleivnissen! Hun har et uttrykk som minner meg om "noen", for eksempel uttrykket mitt når hele svigerfamilien gjør storinnrykk i juleselskap. Jeg er egentlig også ganske blid da - men man bør stå på hendene for å oppdage det:)

Nissemor-Elisabeth

Anonym sa...

Gryteklutnissen er min favoritt!

Mvh kjaash

- sa...

sleivnissen!

Anonym sa...

Sleivenissen pga hennes slanke lange kropp som vi andre bare kan drømme om i disse julebordstider:)
Anne-Grethe
anne-gk@online.no

Heidi sa...

Sleivnissen hel klart :-)

Rita Tjelta sa...

Gryteklutnissen får min stemme!!

SOLSAUM sa...

Sleivnissen! Kven kan vel stå i mot eit slikt bedårande uttrykk!

Solklem

Anonym sa...

Sleivnissen får mi stemme i dag :)

KathL

Anonym sa...

Sleivnisse stemmer jeg på - herlig munn :)

Marianne

aMaLiDa sa...

Gryteklutnissen!!! Minner meg om barndommen..Tanta mi som vi kjøpte huset vårt fra heklet sånne..Mener å huske at jeg fikk gi noen til jul til moren min :)

Randi

Anonym sa...

Gryteklutnissen får min stemme.Lurer på om ikke min farmor hadde en sånn på kjøkkenet... Gode minner :o) Anne TTG

Mette sa...

Jeg stemmer på sleivnissen - så passe rufsete ut :-)

Mvh Mette

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Gryteklutnissen, fordi det er akkurat en sån eg trenger.

Kos dig i helgen!

Ingrid sa...

Sleivnissen stemmer jeg på!

Hanne sa...

blir nok gryteklut nissen som får min stemme og omtanke idag.. :)

Unknown sa...

Siden det ikke er så mange nisser av den kvinnelige sorte så går min stemme til sleivnissen. God gammledags kjønnskvotering altså.

Husmora sa...

Sleivnissen får min stemme :)

Unknown sa...

Gryteklutnissen,helt klart! Fordi den er jo veldig praktisk:)

Anonym sa...

Gyrteklut nissen, søt og ikkje minst praktisk.


Rita

Anonym sa...

Sleivnissen, heia katti!

Stine annette

Stine H sa...

Gryteklutnissen! En handy-nisse på kjøkkenet er alltid bra å ha i disse juletider :)

Karoline sa...

Sleivnissen må det bli i dag! På tide med et feminint innslag her nå.:)

Karoline

karolinehenne@gmail.com

Hege Helen sa...

Jeg gir min stemme til sleivnissen da den ble gave til min mor etter timer med strev i sløydtimen, husker jeg pusset og pusset for å få den glatt. Håret har den mistet og man knapt se to små prikker som skulle være øyne ,min mor har tatt vare på den i 30 år så den har vært strevet og timene i sløydtimen.

Sabrina sa...

Sleivnissen er fantastisk! Og får altså min stemme :)

Camilla sa...

Gryteklutnissen får min stemme. Er vanskelig å klare seg uten han på kjøkkenet. ;-)

Nova sa...

Gryteklutnissen får min stemme. Han er glad, han er søt og han er retro.

madam mim sa...

Gryteklutnissen, rett og slett fordi jeg elsker sånne snåle ting :-)

Benedicte sa...

Sleivnissen får min stemme i dag! Så skjønn frøken!

Benedicte sa...

Sleivnissen får min stemme i dag! Så skjønn frøken!

Cesilie sa...

Gryteklutnissen får min stemme idag...men den må bare roe seg KRAFTIG ned...Ikke være så grinete om det kommer fett i skjegget... ;)

Lina sa...

Dorullnissen får mi stemme - fordi eg bør/ må elska denne, då eg er førskulelærar, og veit at dorullnissane er elska både av pedagogar og barn, og sidan fis, promp, bæsj og tiss er hyppige i mitt vokabular når eg er på jobb - midt i humorblinken til alle smånissane "mine" ;)

klem Lina ♥

Susanne sa...

Gryteklutnissen enkelt og greit :)

Anonym sa...

sleivenissen får min stemme.

Hilsen Elin.

elin.rydningen@lenvik.kommune.no

Anonym sa...

SLEIVNISSEN var en ny nissevri som jeg ikke har sett før, den får derfor min stemme!

Hilsen Jori Kjelland

jorisk1@hotmail.com

Vimså sa...

Gryteklutnissen får min stemme.. den trengs jo nå i disse juletider..
Mari Johanne

Jeanette sa...

Tror nok jeg må gi gryteklutnissen min stemme idag ;)
Klem J.

Caroline sa...

Gryteklutnissen får min stemme idag;)
Ha en super lørdag;)
Klem Caroline

Anonym sa...

Gryteklutnissen. Har tross alt noe nostalgisk over seg, i motsetning til konkurrenten, som bare er harry...

amkolbjo.

Christine C sa...

Gryteklutnissen får min stemme - blid og fin og minner om barndommens juler :-)

Liljekonvallen sa...

Sleivnissen

Anonym sa...

Hei med den fantasien og forteller evnen du har,må du bare hive dæ rundt å lage ei nissebok for barn :)))

‹ Eldst ‹Eldre   1 – 200 av 319   Nyere› Nyest»
Related Posts with Thumbnails