søndag 11. desember 2011

Alvorlig etisk dilemma

















Emmelines mamma har etterlyst julebilder på bloggen. Av julepyntet julehus. Men jeg har faktisk ikke kommet helt i gir med julehuset. Jeg mangler litt granbar for å bli ferdig. Et lite juletre her og litt granbar der. Det er ikke så helt enkelt å få på plass når du bor midt i byen. Men i morgen blir det granbarjakt....og fotografering før lyset svinner!!

Emmeline er også litt i tvil om man kan la Mailegnissene være med på årets Nisseidol. Blir ikke det litt som å la Madonna være med i Idol?? Der hun synger Madonnasanger?
Jeg mener: Mailegnissene er jo bloggenisse nummer en... Er det da etisk riktig å la dem konkurrere med for eksempel Kyllingnissen (*som stiller til start i luke 11? ) Jeg er veldig veldig usikker. Hva syns du???
For dere som venter på Kyllingnissen, han er rett rundt hjørnet:) SEES! 


23 kommentarer:

Anonym sa...

Og jeg som trodde du hadde en nisse-idol konkurranse åpen for ALLE nisser..... :D Kanskje det finnes nisser som er bedre enn madonna? Kurt feks?

Whitebite sa...

Synes egentlig Maileg-nissen skulle vært med, selv om han egentlig er diskvalifisert.


:)

RoseSommer sa...

Joda, jeg synes du skal la dem delta. Det er jo ikke bare utseendet som teller, vel? Personligheten betyr jo også mye. Og for å være ærlig; jeg tror Maileg-nissene scorer høyt for sin tynne kropp og forholdsvis friske farger, men det ser ikke ut som om mye foregår oppunder topplokket på dem.
(Sorry, Emmeline og andre Maileg-entusiaster!)

Whitebite sa...

Jeg tror i motsetning til Rosesommer at Maileg-nissene er uventet smarte. Det kan ikke bare være luft som skjuler seg under den laaaaaange nisselua.Sant?

Anonym sa...

De har kanskje litt sagmugg, og da er de jo perfekte kandidater til nisse-idol.....



;)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Tja, du kan jo ta sjansen. Ikke alle som er like begeistra for de tynne Mailegnissene. Kanskje du blir overraska, kanskje Maileg er oppskrytt? :-)

Beth sa...

Nisse er nisse uansett hva han heter! :-)

Lottemora sa...

Synes absolutt han burde få prøve seg.

Ønsker deg en fortsatt finfin helg

Lotte

M sa...

Jeg synes han skal være med...for da vil jeg stemme ham ut...(obs...bannet jeg i kirken nå?)
Klem, M

Hege Helen sa...

Jeg er så enig med rosesommer la dem delta jeg elsker dem å idol har jo gått en gang for mye på tv2 spør du meg=)

K@ri sa...

La han være med!
Det er ikke sikkert at alle liker han...
Vakre tanker fra K@ri*

Trollmora sa...

Ja jeg har jo sagt det før at jeg ikke syns disse mailegnissene er noe stas så jeg stemmer på konkurrentene uansett om det er kylling eller flodhest....

lise sa...

Jeg tror det er ganske trygt å la en øreløs nisse være med.

Kristin sa...

Absolutt ikke alle som er overbegeistret for maileg...

Torill sa...

Så lenge du skiller mellom konkurranse og andre innlegg så går det heilt fint. Maileg-nissen var fin den, men personleg synest eg fjøsnissen er finast. Den som et grauten utanfor huset vårt, ja for det er den som gjer det sant?

Two sa...

Klart han må få være med, for ellers blir han ikkje kvalifisert som nisse,...... og han vil vel også være en nisse, dette handler om inkludering av innvandrere! Er han dansk??? Nokon som veit dette sikkert?

Anonym sa...

Syns nisseidol må være åpen for alle nisser. HVIS det finnes et nåløye og interne kriterier som publikum ikke får se så bør vel også mailegnissen greie å skvise seg gjennom til tross for sin kjendisstatus og evt favorisering fra visse kretser.
Liten blå hilsen fra smurfenissen.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hahaha! Men det finnes jo maileg-rottenisser, og mailegkaninnisser, så en konkurranse mellom den vanlige mailegnissen, og de to andre dyreartene kan du vel ha. Sikker på det blir et bittert kjendisoppgjør. Rotten er en skikkelig stygg nisse, jeg eier en og aner i grunnen ikke hvorfor, hahaha!
Anyways, skikkelig artig adventskalender du har gående!
Jeg har hatt det så umennesklig travelt at jeg har ikke fått svingt meg rundt i blogglandia og heiet på gøye saker. Men nå er jeg i siget, og heier som bare det! Pepperkakehuset ditt ble ordentlig sjarmerende, så kjekt at du ble inspirert, og enda kjekkere at du klasket kjevlen i bordet og gikk i gang med husbygging. Stort heiarop herfra.
Kos deg med julepynting og nissekonk. Vi sneikes.
Klem

Anonym sa...

Mailegnissen må være med,jeg har foresten en kurt nisse.får gjøre alvor av ålage blogg så får dere se....
Trude B T

Ramme Alvor sa...

hehe..so herleg å endeleg vere flinkisen!!! kan love deg det fins store skjær i sjøen som kjem til sprette opp når "Stor-i-kjeften-polisen" skal arrestere meg nokre timar før julegjestane skal i hus...

Kjør på med Maileg...husk Kurt :)

God sundag!

Unknown sa...

Nei, de kan ikke være med;)
Jeg ELSKER de og kan ikke stemme på andre da;)

HA en finfin søndag!

Klem Line

Violetta sa...

Det hender jo at amatøren slår den proffe langt ned i skoa, så why not? Hva er galt med en kyllingnisse forresten, og hva er så enestående med en maileg...spør no eg

ANNEPÅLANDET sa...

Mailegnissene må med! Det er bare interiørbloggerne som elsker dem, vettu, vi andre uvitende som ikke har peiling på hva som er in og out, vi kan kanskje ha andre preferanser, som tradisjoner for eksempel, så mailegnissene stiller på lik linje med alle andre, spør du meg.

Related Posts with Thumbnails