tirsdag 20. desember 2011

20 des: Tredje luke for i dag, wildcardnissene er her:)


Jeg er veldig fornøyd med at jeg har klart å komme nesten i rute igjen med nissekalenderen i løpet av noen timer i dag. For noen lesere er forvirringen stor, de stemmer i vei på alle dagens innlegg--men jeg lukker igjen forrige luke før jeg åpner neste. Dermed har jeg kåret en vinner av matavfallskvern fra Comfortline, og det er bloggeren Lene. Gresskarengelen fra Trend og Nostalgi går til Kathrine Borg. Send meg en epost begge to. For de som lurer er det BROKEBACK MOUNTAIN nissene som går videre til finalen, og det var jo litt koselig og veldig politisk korrekt, syns Emmeline!


I dagens tredje luke har vi kommet til WILDCARD-nissene. De kommer inn som ekstrakandidater i siste liten, og vifter med sine ville julekort;) Hvis du stemmer på en av de to, kan du vinne fine premier -og den årvåkne har kanskje skjønt hva den første premien er??


For, den første premien i dagens tredje luke kommer fra ACHOME, som er en interiørbutikk på Askøy utenfor Bergen. AC HOME har donert en hvit  TINE K lampe- nøyaktig samme type som henger over spisebordet vårt!! ACHOME har blogg og den finner du HER. De er også på facebook og siden finner du HER. 


Dagens andre premie er en bok om takkebakst:, noe som må sies å være perfekt i disse tider!  Boken er skrevet av bloggeren Siv, som har den fine bloggen Sivs hus:)  Hun selger boken fra bloggen sin, og både bok og blogg anbefales på det varmeste. Boken finner du HER og bloggen finner du HER. 


For å være med i trekningen av en av disse to flotte premiene, må du legge igjen en kommentar under dette innlegget. Der må du skrive hvilke av nissene som skal gå videre i dagens utfordring. Emmeline blir riktig så glad om noen som drømmer om Tine K lampe og/eller Takkebakstbok skriver litt om det også. Da blir det liksom litt lettere å finne en vinner i jungelen av navn der ute:) Men først må jeg få presenterte dagens første WILDCARD, nemlig Ugly Betty Nissen:

Dagens andre wildcard er den såkalte NAKEN-NISSEN:

For å delta i konkurransen må du legge igjen en kommentar i kommentarfeltet der du skriver HVILKEN nisse som er din favoritt. Lykke til -måtte det beste og villeste wildcartet vinne;)

335 kommentarer:

1 – 200 av 335   Nyere›   Nyest»
Andrea sa...

Uglybetty nissen for min stemme, naken nissen burde bo et varmere sted:-)

Anonym sa...

Uglybetty nissen får min stemme :))

mvh Kristin

kristin_sp@hotmail.com

My home is my Castle sa...

Nakennissen var herlig så den får min stemme :))

Klem,Kari

Berit Otterlei sa...

Ugly Betty blir nkok vinneren for meg også! Og tenk om en TineK lampe kunne bli min!! Nyoppusset stue fra i sommer og er nokså mørklagt nå i desember - blå lysekrone og lampetter m gulldetaljer ble stedt til evig hvile, men lite nytt har fått plass ennå, så ønske, ønske!!!

Torill sa...

Uglybetty

Anonym sa...

Ugly Betty-nissen får stemmen min her!
Hvorfor har vi den forestillingen at alle nissejenter er så søte, men lyse fletter og en liten oppstoppernese? Nei, som ellers i samfunnet må det være noen Ugly Betty`er i nissefamiliene også!

Annette, Hol

Anonym sa...

Ugly Betty nissen får min stemme :))
Cecilie Ø

Hege Therese sa...

Ugly Bettynissen blir min favoritt idag :) Håper naken-nissen får komme på ett varmt sted :)

~Anna~ sa...

Ugly Betty-nissen får min stemme. Jeg er nok mest som denne nissen, jeg strever og streber og prøver å overgå både meg selv og andre, med brillene på nesa, og et sterkt ønske og verdsettelse og oppmerksomhet, hadde det nok noen vært fristende å gjøre som naken-nissen for å bli sett. Viss jeg vinner boka om takkebakst kan jeg kanskje imponere slekt og venner med deilig takkebakst! :)

RoseSommer sa...

Ugly Betty ser ut til å være en fin nissejente, så jeg stemmer på henne. Håper bare ikke hun har sånn teit snorkelyd når hun ler.

Anita sa...

Ugly Betty nissen får min stemme! Herlig skapning :)

vasina sa...

Nakennissen berre må vinne!! Kanskje kan han få på litt klær ogso etterkvart..Vasina

perler på en snor sa...

ÅÅÅÅÅHÅ....ÅÅÅ !!!! Jeg bare MÅÅÅ vinne den Tine K lampaaa!! Hehe... måtte bare få det ut (rødme litt)
Min stemme går til Ugly Betty nissen, den var helt herlig altså! Selv om jeg likte naken nissen og:)

Anonym sa...

Uglybetty nissen får min stemme i kveld;)

BIE

Anonym sa...

Hei på deg.
Det må jo bli Ugly Betty nissen.Sjarmerende dame - jeg synes hun var nydelig.
TineK lampen synes jeg også er nydelig. Aldeles utrolig nydelig.
I have a dream - synger ABBA og det gjør jeg også. Kanskje det hjelper..-----
Hilsen Anne-Britt
abfluge@hotmail.com

Anonym sa...

Nakennissen må vinne dette - ingen tvil!
Johannemora

Audhild sa...

Nakennissen aka Rosenborgnissen får min stemme:)

Mira sa...

Naken nissen, så naturlig og fin !

Så prøver bondekona seg på litt
bakste-smisk, for hvor i alle dager skulle ei mega svær lampe henge her tro?

Kunne kanskje lage kattekurv av den?

Miraklem,

to vrange sa...

Nakennissen får min stemme - hvis han (øh...den?) vinner melder jeg meg frivillig til å strikke et antrekk, det der så kjølig ut ;o)

Unknown sa...

Uglybetty må nok få min stemme stakar:)

tresko sa...

Naken-nissen får min stemme.
Jeg sympatiserer litt med han siden han er nudist!
Derfor kunne jeg også tenkt med Tine-k lampe til å gjemme meg i hvis det skulle bli nødvendig...

Unknown sa...

Hahahah, OMG!!
Jeg digger livsmottoet til nakennissen, så den får min stemme...:)

Oh jeg DRØMMER om TineK lampen ja, til jeg skal pusse opp kjøkkenet;)

Happy day!

Klem Line

Lisaq sa...

uglybetty! :D

Anonym sa...

nakennissen! Mest fordi det så ut som om han/hun er laget av en lat person, og det har jeg stor forståelse for. Ellers har vi få lamper så en sånn fancy en kunne vi nok trenge. Takke har vi ikke, men vet om noen som ville blitt glad for regiving

anita vonbrumm

Marte sa...

Jeg hiver meg inn - må nok stemme på ugly Betty`en...

Marte:o)

Anonym sa...

Hipp hurra for frøken ugly betty nissemor:)

Klem
Lisa Marie:)

Nostalgia sa...

det blir uglybettynissen som får min stemme. Boken om takkebakst er faktisk min favoritt :-)
Nostalgia

Fjellets datter sa...

Hei!
Ugly Betty nissen kan jeg faktisk sammenligne meg med...hun er som meg, eller jeg som henne.
Har bakt både flatbrød og lefse på takke...og ønsket meg takke i mange år...og kunne selvfølgelig ha kjøpt en! Vinner jeg boken, har jeg virkelig påskudd for at en takke kommer fort i hus!

Nå er du snart i rute!
Klem fra Kristin

Tine sa...

Ugly Betty-nissen er ganske søt, må bli den:)! Hadde besøk av en god og nær venninne i dag, som fortalte at hennes juleønske fra søsteren til jul var en takke - fint med en bok om takkebakst fra meg da;))! Gøy med flere muligheter på adventskalenderen pr. dag:))!

Wenche sa...

Eg stemmer på Ugly Betty-nissen.
Boka hadde vore super gevinst for meg... Eg har nemleg avslørt kva eg får i gåve frå mine foreldre i år :P
Wenche L.

Merethe hobbymamma 4 sa...

Naken nissen får min stemme - det sier jo seg selv, som mamma til flere... Det er unødvendig med klær for en mor ser jo hvordan den skulle bli, men det er jo litt kjørlig så jeg håper den får litt klær til jul :)

Tine K lampa va jo bare nydelig, den hadde vært perfekt over halvor bakke sofaen her (hint hint)

Merethe F. S.

Merethe hobbymamma 4 sa...

Naken nissen får min stemme - det sier jo seg selv, som mamma til flere... Det er unødvendig med klær for en mor ser jo hvordan den skulle bli, men det er jo litt kjørlig så jeg håper den får litt klær til jul :)

Tine K lampa va jo bare nydelig, den hadde vært perfekt over halvor bakke sofaen her (hint hint)

Merethe F. S.

Fjellets datter sa...

Hei!
Ugly Betty nissen kan jeg faktisk sammenligne meg med...hun er som meg, eller jeg som henne.
Har bakt både flatbrød og lefse på takke...og ønsket meg takke i mange år...og kunne selvfølgelig ha kjøpt en! Vinner jeg boken, har jeg virkelig påskudd for at en takke kommer fort i hus!

Nå er du snart i rute!
Klem fra Kristin

"Romfortrivsel" sa...

Ugly Betty har jo et potensiale, så stemmen min går til henne!

Åshild sa...

Nakennissen er sikkert laget av små fingre og gitt med stolthet.

Jeg baker lefse på takke, men vil gjerne lære mer.

Liljekonvallen sa...

Ugly Betty nissen er min favoritt.
Det samme er Tine K lampen :)

Mona sa...

Ugly Betty nissen får min stemme :) Hun var jo bare så sjarmerende. Og jeg drømmer om en Tine K. skjerm som kan henge på rommet til huleboeren i magen. Pappaen har nemlig sine egne tanker om hvordan rommet skal se ut, men du vet jo selv at mannfolkas syn på bra interiør ikke er det samme som damenes. Har nok tenkt til å kuppe rommet og få det slik jeg vil :)
Hilsen Mona C.E.

Serine sa...

nakennissen!

Anonym sa...

Nakennissen får min stemme, ja til mangfold! Takkebakeboka står mitt hjerte nærmest;)
Kirsti guttemamma

Line Andersen sa...

Likte Nakennissen jeg! Den er unik!

Line

Tove J sa...

Naken-nissen får min stemme! Sååå skjønn selv med bare en nisselue på ;) me liiiike !! Jeg har hatt en Tine K skjerm på ønskelisten min i 2 år, uten å fått det!!! Jeg ønsker meg det såååå og leiligheten min skriker etter en slik lampe. Den spinkle lysekronen ( om det kan kalles det) er tynnslitt i prismene og aldeles ikke en fryd for øyen!!! Så jeg krysser fingre og tær og håper i det lengste, lampen kommer bokstavelig talt til å lyse opp livet mitt ;) ha en strålende dag!

Kardemomme mamma sa...

Ugly betty nissen får min stemme!
oi oi. her gikk det fort, men jeg rakk å være med på den siste luken i dag:)
Krysser fingrene for vinnerlykke i dag!

Jeanett (Netten) sa...

Jeg stemmer på Uglybetty nissen. Hun er søt da :)

Juleklem

Bodil sa...

Haha, ugly betty får def. min stemme!!
Klem Bodil

Stine H sa...

Nakennissen!

HildeM sa...

Ugly betty :)

Bless by Tone sa...

Ugly Betty - selvfølgelig!

Franske drømmer sa...

Nakennissen får min stemme Idag- jeg digger mottoet hans !

Glimt av glede sa...

Naken nissen får min stemme for jeg syntes så synd i han.
Hadde vært nydelig med en tine k lampe, jeg prøvde meg på å gjøre noe kreativt med den hvite industrilampen over kjøkkenbordet og malte den mintgrønn inni, med det resultat at lyset ble fryktelig kaldt og grønt. SÅ nå er det ingen lampe der;-(

Glimt av glede sa...

Naken nissen får min stemme for jeg syntes så synd i han.
Hadde vært nydelig med en tine k lampe, jeg prøvde meg på å gjøre noe kreativt med den hvite industrilampen over kjøkkenbordet og malte den mintgrønn inni, med det resultat at lyset ble fryktelig kaldt og grønt. SÅ nå er det ingen lampe der;-(

Lottemora sa...

Ugly Betty! Og så den fiiine premien da. Lampa du har er jo min favoritt!

Berit sa...

Vi prøver igjen.. Naken-nissen får dagens litt-før-klokka-seks-stemme! Den bakeboka ville blitt svært godt mottatt; har du takke får du ku ;o)

mo9ca sa...

Ugly Betty-nissen får min stemme... Opp og frem med grå mus!

eventyrLise sa...

Jeg må jo bare stemme på Ugly Betty nissen :)

Jeg tror den Tine K lampa hadde passet PERFEKT over det nye spisebordet vårt :) Nytt bord og nye stoler krever vel ny lampe også? ;)

Anonym sa...

Jeg stemmer på nakennissen for jeg elsker alt med sjel og som er hjemmelaget! Og den flotte lampen hadde vært super over kjøkkenbordet mitt altså:-) Lena F

Guri sa...

Uglybettynissen for me ;)

Anonym sa...

Ugly Betty nissen får min stemme, nakennissen passer nok bedre på nudiststranda ja..

marit_nass@hotmail.com

Anonym sa...

Jeg stemmer på nakennissen og krysser fingrene for at en Tine K lampe finner veien til mitt hus :)

Tønsbergnissen

Anonym sa...

Nakennissen uten tvil.
Mona målløs

Anonym sa...

Skolemenneske som jeg er, så stemmer jeg på den en eller annens håpefulle har laget. Heia nakennissen. Usjenerte nisser trenger vi!

GørilU

beate sa...

Ugly Betty nissen... BeateH

Anonym sa...

Mi stemme går til Ugly Betty-nissen. Må sei du har hatt ein del eksemplar i kalenderen som ser noko bedugga ut, inkludert denne ;o)
Ønsker meg STERKT ein lampe frå TineK, den hadde passa perfekt inn som prikken over i'en!!! :o)

Kristin ML

Siri sa...

Jeg synes Uglybetty skal vinne denne runden - hvem sier at ikke hun er sjarmerende? Dessuten er det på tde med litt feminine representanter fra nissefronten!

Boken om takkebakst hadde vært supert å vinne...har nettopp "arvet" svigermors takke, og kunne godt tenke meg noen nyttige innspill på hva den kan brukes til.

Anonym sa...

Uglybetty nissen så syt den var


Ingerlises

Anonym sa...

Nakennissen får min stemme!Midt i julestria syns jeg det var koselig å tenke på at hm! Kanksje man møter på den nissen på stranda til sommer'n? og jeg vil gjerne vinne lampe fra Tine K,den jeg har er full av glasskuler på blanke stålstenger,noe som var vel optimistisk av en ganske dårlig støvtørker...
Siri Birgitta

siribirgitta@hotmail.com

Anonym sa...

ugly betty er min favoritt :)
Og ja takk til taklampen ;)

Anonym sa...

Nakennissen var jo bare aldeles sjarmerende:-) Hilsen Silje

Camilla sa...

Nakennissen får min stemme. :)

Anonym sa...

nakennissen....må bare bli den asså ;)
så visst han vil for det er en han tror jeg, uten at jeg egentlig vet det...
kan jeg hekle en liten duppeditt til å skjule de edlere delene....

torillb

Jeanette sa...

Ugly Betty nissen!

Tine K lampen er så utrolig fin...sukk!

Digger julekalenderen din, kjempemoro! :)

Med kjæleik til livet sa...

uglybetty får min stemme - så det så :)

og lamper trenger eg masse av - og er eg så heldig å vinne - ja da blir det ei fjøslampe ;)

vi trenger alt på galleriet vårt i nyfjøsen - vel iallefall nesten ;)

og der er IKKJE verken kuer eller fjøslukt - heilt sant ;)

monikaklemma

Ingeborg Therese sa...

Stemmen min går til den artige Ugly Betty nissen.

Har alltid likt den flotte butikken på Askøy, og etter at vi flyttet derfra etter noen fiine år, så har jeg savnet den veldig! TINE K lampen hadde dermed vært (for sesongens skyld) "smørøyet i grøten" for meg :))

Helsing I.T

Merete N sa...

ugly betty nissen får min stemme :)
Hilsen Merete N
noggi71@hotmail.com

Anonym sa...

Stemmer på nakennissen for sin barnslige sjarm :)

TineK Lampe er jo en helt fantastisk premie!!!

mvh
Jannicke K

Anonym sa...

Uglybetty nissen heilt klart.


Mvh
Hanne Lisbeth

Anonym sa...

Uglybetty nissen for det var mitt favoritt TV-show uten tvil :)

Og skulle det komme en lampe min vei så ville jeg bli så glad, for jeg har nettopp flyttet til en større bolig og der er det foreløpig litt for mørkt i både kriker og kroker siden jeg ikke har fått kjøpt meg noen flere lamper enda :)

Mvh Kjersti

Anonym sa...

Ugly Betty vinner. Kunne tenkt meg å vinne både TineK lampe og boka;) Kjøpte meg takke i fjor..Har brukt den altså!

Anonym sa...

Uglybetty nissen, slik at hun kan få drømmen sin oppfylt om å la den grå musen danse på bordet.

Er dessuten TineK fan på min hals, så krysser fingrene for at en lekker lampe finner veien hjem til meg.

Klem, Solsikke

Anonym sa...

Stemmer på Ugly Betty nissen. Lampen hadde passet perfekt her hos meg;)

Anonym sa...

Uglybetty nissen får min stemme. Hun er jo slett ikke ugly. Veldig søt spør du meg :-)

Borgny

Heidi sa...

Ugly betty nissen er min wildcardfavoritt.
Ååå, den lampen hadde endelig kastet ut den kjipe IKEA- lampa som henger over kjøkkenbordet. Jeg har også en slags emmelinemann hjemme som nekter å innse verdien av å bytte ut noe som fungerer så bra...

Anonym sa...

ugly betty-nissen

Liv sandaker

Anonym sa...

Jeg stemmer på ugly-betty-nissen fordi hun er akkurat som meg! Er ikke mange som må lese til eksamen og føle seg som ugly-betty i disse juletider. Argh til eksamen i januar! Heldigvis er Emmelines julekalender et hyggelig avbrekk i lesingen! God jul:)
Hilsen Frk. Wiik
elisabeth.wiik@me.com

Gunn Marie sa...

Hei! Ugly Betty nissen får min stemme:-) Skulle så veldig gjerne ha vunnet den Tine K lampa. Har bodd 1,5 år uten lampe i stuen, for jeg er vinglepetter og klarer aldri bestemme meg for noen lampe. Den hvite lampa ville vært perfekt. Dessuten så hadde den lyst opp tilværelsen etter en tung høst. Hadde vært super kjekt å vunnet altså, pleier aldri å vinne noe. Håper virkelig at jeg blir trukket ut. Hele familien min hadde blitt glad om vi fikk lampe i den mørke stuen vår.

deasogmia sa...

nakennissen får min stemme!

Tove sa...

Nakennissen får min stemme!

Shus sa...

Ugly Betty nissen får mi stemme og!!

Klem frå Solveig H.H.

Kaja sa...

Nakken nissen får min stemme, stakaren,hadde trengt litt klær :) Skulle gjerne hatt ei slik lampe fra Tine k, skal flytte inn i nytt hus over jul og trenger noe flott :)

Høytrykk sa...

Min stemme går til Nakennissen. Tommelen opp for det naturlige!

Anonym sa...

UGLYBETTY.
JEG ØNSKER MEG LAMPEN FOR DEN SER SÅ FLOTT UT OVER SPISESTUE BORDET DITT.


HILSEN TRUDE I OSLO SOM HAR BRUKT TRE TIMER PÅ IKEA I DAG BARE FOR Å KJØPE EKTORPTREKK.VALPEN VÅR HAR TISSET I STYKKER DET GAMLE.LUKTEN BLE IKKE BORTE ETTER DOBBEL VASK

Anonym sa...

Heia Ugly Betty-nissen!

Hilsen Anonyme-Veronika

Ragnhild sa...

Nakennissen får mi stemme :)

Underberget sa...

Jeg støtter Ugly-Betty nissen og håper på lykken i trekningen...

ELLEMELL sa...

uglybetty nissen!

Beth sa...

Ugly Betty nissen er jo kjempesøt!

Fjasevas Huset sa...

Ugly betty nissen var sjarmerende!!!
Åh, den som vant Tine K lampe da! Blir helt ør i kroppen- går det virkelig ann å bli ør i kroppen over ei lampe???!!! JA!!
Det verste er jo at man ikke har bruk for det, men bare har Sååå lyst på det uansett.
Dermed har jeg bestemt at dersom jeg vinner, skal min kjære mor få den av meg i julegave:-) ho trenger den! Ikke jeg, selv om jeg gladelig hadde skiftet ut den jeg har...men er det ikke det julen handler om?! Å gi til andre... Så min kjære mamma fortjener bedre og finere lys over spisestuen sin(vi snakker en gammel lampe kjøpt på skeidar for 20 pr siden).
Tvi tvi!!
Klem fra Mor i fjasevashuset

prinsesselinn sa...

Oj,
her lot jeg meg sjarmere av de runde formene,
fra en til en annen....
Og stemmer herved på NAKENNISSEN!

Håpet er lysegrønnt på at jeg vinner den fine lampen, for den hadde passet aldeles ypperlig over spisebordet...

Tvitvi.

Klem Linn

MammaMy sa...

Uglybetty såklart! Sjekk den tannstillingen, og fotstillingen, stakkar..... Ho fortjener ein stemme. :)
Og forresten, har nettopp oppdaga at ein slik lampe er eit must i eitkvart møblert hjem, så jatakk!
Ikkje for å smiska, men denne kalenderen imponerar meg!!! Du er flink, og burde fått betalt for alt arbeidet! Takk for all latteren du skaper!

IngunnF sa...

Ugly Betty nissen :-)

Laila sa...

Naken-Nissen, helt klart!!! Han hadde jo sjarm :-)
Jeg ønsker meg VELDIG lampen, rett og slett fordi jeg syntes jeg fortjener det ;-) Har prøvd å være snill i hele år og så tror jeg den lampa hadde vært utrolig lækker over spisestuebordet mitt :-)
Laila
lai-ola@online.no

Solveig sa...

Det må bli ugly nissen - den sjarmerte meg :-) En lampe fra Tine K er ikke å forakte ...

Pink lady sa...

Jeg heier på ugly betty nissen! Vi har bare ugly taklamper, jeg har ikke valgt en av dem. Jeg tror det er svigermor som har stått for utvelgelsen av plafonder med gull og mørkt tre. Og kjæresten som har "oppgradert" med kjipe spotter over salongbordet... Jeg pleier unngå å se opp i taket om jeg kan.. Det ironiske er at jeg har arbeidet med belysning.. En tine k hadde hevet standarden betraktelig!!!! Krysser alt jeg har!!!

Line sa...

Naken nissen får min stemme!! Less is more :) og jeg vil også til varmere strøk nå ...

*Tine K lampeskjermene er bare såååååå fiiiine *

klem

Anonym sa...

Ugly Betty nissen får mi stemme. Nissar må ha klede på seg ;) Hadde gjort seg med ein Tine K lampe her i heimen :)

KathL

Anonym sa...

uglybetty nissen får min stemme ;)
Hilde
hmela@hotmail.com

Anonym sa...

Nakennissen. Herlig når man ikke legger merke til at vesenet er naken fordi luen tar all oppmerksomheten.

Hilsen Halvor

Grete B sa...

Uglybetty stemmer jeg på.Adventhilsen fra Grete.

Chatrine sa...

Jeg stemmer på ugly betty nissen:o) Den var så søt-stygg at det hersket ingen tvil for min del:o)

Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Ugglybetty er vinner!
Randimor

Hakunamatatablogg sa...

Uglybetty nissen var jo herlig! men min stemme går til nakennissen :)

Anne-Britt sa...

Uglybetty nissen får min stemme :)

Anonym sa...

Nakennissen. Mariann

Anonym sa...

Nakennissen. Marie G-H

Anonym sa...

Stemmer på nakennissen:-)

tyra.25

Olstad sa...

Nakennissen får min stemme. Utålmodige barn her jeg i mitt hus så jeg ser for meg temmelig mange nakennisser i årene fremover.

Britten sa...

Ugly Betty vinner.

Noen ganger har det vært vanskelig å stemme , jammen er det mye rart man har "pyntet" med , he , he ... Så noen ganger har jeg sant å si avstått fra å stemme av den grunn ...

Jeg vant to premier på en basar da jeg var 8 år. Der brukte jeg opp vinnerlykken , men om den skulle ha snudd seg akkurat i kveld ( fat chance ... ) , så så den boken spennende ut.

Nova sa...

Oj, nå igjen, Ugly Betty nissen så klart :-) For en sjarm!

Hos Farmor sa...

Ugly betty får min stemme altså - og jeg vil ha en taklampe takk ;) Har et mørkt hjørne på stua hvor spisebordet står, så det må voldsom tenning av stearinlys til hver gang vi skal spise ved det... og neste gang nærmer seg nå med stormskritt :) -Marte-

-monakristin sa...

Jeg stemmer på Ugly Betty-nissen, og vi drømmer om en Tine K-lampe.. :)

hobbyvimsa sa...

Ugly betty nissen var kul,og får min stemme..gøt med en nykommer:)

Den lampen hadde passet perfekt over spisestuen min,ønske ønske:)

Klem Linda:)

Anonym sa...

Nakennissen så klart :) Han er nok temmelig glad for den globale oppvarmingen har kommet så langt;)
Lise (heksegrytas)
lise.groenas@hotmail.com

Lise sa...

Nakennissen er min favoritt -tenk så greit å slippe å tenke på klær til julens ulike anledninger. Kanskje den er i fjern slekt med pornonissen her i huset -Isoldenissen jeg har lagt timesvis i for "hundre år siden", men som aldri har fått bukse? Navnet fikk han av søstera mi :-)

anneskreative sa...

Naken nissen var jo skjønn da,,,,
Han er nok min favoritt.
Juleklem fra Anne

Anonym sa...

Nakennissen! var noe hjemmekoselig over han, gitt!
Tine K-lampa var fin, ønsker meg den.
BeritSmerit

Ann-Mari sa...

Ugly Betty Nissen vinner så klart

Anonym sa...

Uglybettynissen! Passe amerikanifisert i disse utrolig norske tider. Julen vår er jo veldig norsk, men det er viktig at vi er inkluderende overfor utenlandske nisser også. Her er det hjertevarme til alle! Sånn sett kunne stemmen like gjerne gå til nakennissen - for hvem trenger vel mer varme enn akkurat den i disse kuldetider? Men, jeg velger meg uglybetty.

Premiene er jo finere enn finest begge to! Jeg baker for mye og skal tenke på egen kropp i januar (ikke vits i starte før jul, vel?), så dermed håper jeg på litt Tine K-glamour i mitt blakerske hjem.

Lykke til videre i nissekampen!

Vibeke M sa...

UglyBetty- nissen får min stemme i dag!

Anonym sa...

Ugly Betty nissen hadde massevis av sjarm!

i_sen3@yahoo.no

Anonym sa...

uglybetty nissen stemmer jeg på! jeg som så mange andre (vil jeg tro) drømmer om en hvit å fin tine k lampe! den hadde lysnet opp tilværelsen i min mørke stue :) tror nok datterne min ville blitt glad siden hun er en smule mørkeredd i vår skummrende stue :) krysse for at jeg vinner :) ps: det er mye enklere å forklare mannen at mann har vunnet en ny lampe enn viss han finner den jemt i skjul på boden...;)
-simona-

Kjersti Haugen sa...

Ugly betty nissen helt klart. Vet det skjuler seg en skjønnhet under der

Anonym sa...

Hei!

Ugly Betty nissen var da utrolig så søt .... Hun får min stemme.

Hilsen en som drømmer om et lyspunkt .... :o)

Malinda

Anonym sa...

Må bli Ugly Betty nissen i dag.
Gerd

Maria M sa...

Kjære Emmeline. Takk for en flott kalender i desember. At det er en artig ting kan ingen komme fra:) Du har hatt flotte premier, men nå da det ble mulig å ta lodd på drømmelampen, så måtte jeg jo gjøre det. Jeg vet at sjansene er små, men det er bedre med et lite lodd enn ikke noe lodd. Tine K lampen står på ønskelisten til jul, så om jeg ikke får den, får jeg vel spare litt og reise ut til AC Home på Askøy selv. Det er min favorittbutikk, med mye fint. Jeg syns også at de hadde den fineste standen i Grieghallen. Min stemme i dagens luke går til Ugly Betty nissen. Skal jeg tippe hvem som vinner, så tror jeg det bli Huldanissen. God jul til deg og dine. Du er flink og flittig og et forbilde for mange. Maria M

Vilmershus sa...

Heia;) nakennissen får min stemme;) for en fantastisk flott lampe-dååån...nydelige premier du har! tvi tvi til alle-klem
Fra Vera

Anonym sa...

Min stemme går til uglybetty nissen.

Nanna i sør

Silje sa...

Haha, slår et slag for Ugly Betty-nissen! :)

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Jeg velger å ikke stemme på noen av dem. Om det er lov?

Bird sa...

hihi så morsomt! Nakennissen er min favoritt!!:)

fusajenta SI sa...

Digger ugly betty, så det bare må bli ugly betty nissen :D
Eg ønsker meg veldig lampen , etter en del år i hus mangler eg ennå en lampe over bordet på kjøkkenet , tipper den der hadde passa så fint sammen med mitt prikkete green gate servise :D

Jinggirl sa...

Naken-nissen, selv om han burde skaffe seg et bedre navn :/

fusajenta SI sa...

Digger ugly betty, så det bare må bli ugly betty nissen :D
Eg ønsker meg veldig lampen , etter en del år i hus mangler eg ennå en lampe over bordet på kjøkkenet , tipper den der hadde passa så fint sammen med mitt prikkete green gate servise :D

Ingrid sa...

Ugly Betty nissen får min stemme, synes den var skjønn, ingen grunn til å bekymre seg over skjønnheten den.

VIl gjerne ha en takke oppskrift bok, har takke men bruker den sjelden!
Tine K lampen synes eg ærlig talt er for diger, iallefall i mitt hus, med standard takhøgde

Anonym sa...

Uggly Betty er superfin! Har "ny" stue med nymalte vegger og flere nygamle møbler der jeg har vært flittig med malekost og omtrekking - gjenbruk kalles det og jeg er superfornøyd! Lamper er dessverre litt vanskeligere å fornye, i alle fall med min kunnskap, hadde vært prikken over i-en med en ny fin lampe over mitt "nye" spisebord :-)

Juleklem fra Christine i Sverige

Anonym sa...

Ugly Betty nissen får min stemme. Hun ser bare så inn-i-granskauen snill ut...!!!! For en sjarm:-)

ÅÅÅÅÅ, som jeg krysser fingrene for hell & vinnerlykke!!! Tine K lampen ville vært SÅ knas på kjøkkenet mitt...!!!

Mvh
Cathrine Z.
cath.zim@hotmail.com

Anonym sa...

Smaken er som baken... Men her er det ingen tvil: Nakennissen får min stemme!! Og det hadde vært svært opplysende med en Tine K lampe nå i mørketiden! Og hvis ikke jeg er den heldige vinner trøster jeg meg med at snart er det solsnu:)
Klem fra Todo

Linn sa...

Nakennissen får min stemme! Den var så sjarmerende enkel :)

Jeg fikk hjertebank når jeg så det første bildet i dagens luke. Er det virkelig en Tine K-lampe i premie?! JIPPI :D Og så en hvit en også, passer perfekt i stua vår som for tiden 'prydes' av en ussel Ikea-lampe. Jeg mistenker at mannen i huset her nord liker lamper (eventuelt lampebytte) like dårlig som Emmelinemannen!

Linn Christin

marit`s boble sa...

Jeg stemmer på Ugly betty nissen... Får jeg ønsker meg såååå innlig takkebakst boka :)
Føler det er min tur nå...

Ann Drude sa...

Ugly Betty nissen :)

Tindrande Auge sa...

nakennissen! Og jeg ville veldig gjerne hatt TineK lampen hvis jeg ble den heldige vinneren! Juleklemmer fra nina

Siv B S sa...

Uglyetty får min stemme.......

Li/Småtingene sa...

hallo

Balders bokblogg har gibort
du kan vinne TRE bøker
gå inn på balders bokblogg.com

hilsen Balder 10 år

Elise HL sa...

Naken-nissen får min stemme i kveld :) Og herlighet hvor lyst jeg har på en HVIT TINE-K lampe fra AC home over salongbordet mitt <3
Det hadde vært årets beste julepresang altså!

Fingers crossed ;)

Elise

Anonym sa...

Nakenniasen får min stemme :)
Mona Kristin

Anonym sa...

Hei.
Stemmer for Uglybetty nissen:)

Marie Elise
hvitlykke@gmail.com

ACE sa...

Nakennissen får min stemme idag, jo mindre klær jo bedre - ikke sant;-)
ainacenger@gmail.com

Caroline sa...

Ugly betty nissen får min stemme idag:)
Jeg drømmer om Tine K lampa;)
Klem Caroline

Anonym sa...

Ugly betty nissen er min klare favoritt, den så sjarmerende og artig ut!
Trude S.H

Mine-puslerier sa...

uglybetty nissen får min stemme idag...
guri, så mye fantastiske premier du har fått inn til denne kalenderen! kjempegøy for oss som er meg, og h jo bare såååå lyst på den lampa!:)

Dronninghuset sa...

UGLY BETTYNISSEN FÅR MIN STEMME. GJENNOMFØRT RØD RETT FØR JUL ER BRA.
MVH
TOVE

susan`s side sa...

Ugly betty nissen må definitivt vinne

Anonym sa...

Ugly Betty- nissen er min soleklare favoritt her, synes egentlig hun er ganske så søt, jeg???

Utrolig flotte premier- har siklet lenge etter Tine K- lampe til stua, de er jo så UTROLIG flotte!!!

Så denne gangen krysser jeg BÅDE fingre og tær!!!

Ha en fortsatt flott juleuke!

Mvh. Sandra :)))

Anonym sa...

Ugly Betty-nissen, vi brilleslanger må stå sammen! ;)

Hilsen brille-Sissel, som intenst ønsker seg Tine K- lampen, sukk...

Lyse drømmer sa...

Åh, en sånn lampe hadde vært supert!
Naken nissen får min stemme :) Go naken nissen :)

Anonym sa...

Ugly Betty må bli vinneren, hun er herlig uperfekt
Håper på å vinne Lampe, da den hadde passet perfekt over spisebordet, men "husnissen" min synest at ny lampe er unødvendig, det lyser jo fint av den vi har....
Reidun
reitof@online.no

Hanne sa...

Ugly Betty-nissen, grå mus fortjener all den oppmerksomheten de kan få:) Jeg har lenge drømt om en Tine K-lampe, den hadde passet perfekt over spisestuen vår i vår nyinnflyttede leilighet:)

Annette sa...

Nakennissen :)

Anonym sa...

hei. hilsen fra nelda gnelda FRA Lanzarote vi stemmer pa nakennissen selvsagt.

Hilsen NELDA GNELDA

Anonym sa...

hei. hilsen fra nelda gnelda FRA Lanzarote vi stemmer pa nakennissen selvsagt.

Hilsen NELDA GNELDA

3prinser sa...

Jeg stemmer på naken nissen :)

Anonym sa...

Ugly Betty nissen tar seieren - og jeg vinner takkeboken (slik at min grå, lite brukte takke kan få "nytt liv")

Mvh kjaash

Anonym sa...

Som mamma til en jente på snart 3 år og en på 4 mnd må stemmen gå til naken nissen, har kommet noen sånn stakkars nisser uten klær inn i huset denne julen ja. Og de som har klær blir avkledd :-)

Drømmer om TineK lampen over spisestuebordet, var innom AC Home her om dagen og drømte meg litt bort. Utrolig fin!!! Sikle, sikle :-P
Er heldig vis lov å drømme litt :-)

God Jul!

Mvh Stina

stina_lindelid@hotmail.com

Breivik Samfunnshus sa...

Ugly Betty Nissen selvfølgelig ;)

hvem har vel ikke en liten ugly eller Betty i seg ;) Denne nissen fortjener virkelig litt heder og ære !!
Denne nissekjærringa liker lamper veeeldig godt :))


-maren-

Pikekyss sa...

nakenissen var litt sjarmis så jeg stemmer på han i dag :)

maren sa...

Betty for president! (eller i det minste dagens nissevinner) En seier på vegne av alle uglybetty'er som fortjener det, men forbigås av vakre, grasiøse beautybetty'er?! Og siden skjønnhet kommer innenfra, så ønsker jeg meg TineK lampen, som lyser så nydelig (innenfra).
/Maren

Bette sa...

Ugly Betty må jo bare bli vinneren! Så blir hun iallefall ikke veggpryd denne gangen!!

Og tenk om jeg er så heldig å vinne Tine K-lampen!! Har drømt om en slik over spisebordet leeeeeenge,men lomme boken har desverre ikke samme drøm......

God jul,Emmeline:)

Sommerfuglen sa...

Nakennissen i all sin enkelhet

Kromma sa...

Naken-nissen!!! Fordi den har det herrligste motto:)

Fru R. sa...

Uglybetty nissen!!!
Lampen er bare lekker.

Snuffeldyret sa...

Stemmer på Naken-nissen jeg!

Borghild sa...

Uglybettynissen, og nymalt stue trenger ny lampe :)

Borghild

Anonym sa...

Nude-nissen får mi stemme! Så annerleis og naturlig :-)

Ellers må eg berre sei at den Tine K-lampa...den har vore ein drøm I over to år! Men som med alt anna her i livet må ein prioritere, og då har den dessverre komt litt ned på lista... Enn om eg skulle likevel vore så heldig å vinne den her??? Du hadde fått en veldig takknemlig vinner Emmeline :-) God Jul til deg og dine :-)

Varm helsing frå Silje R. -Sunnmøre

Helene Rosvoll sa...

Uglybetty-nissen får min stemme, syns den var fin jeg.. Og dessuten er det helt fantastiske premier, elsker AC Home, var der lørdag, men hadde kun råd til 2 julekuler.. :-( Og takke fikk jeg (ehh...vi..) i bryllupsgave, så det trengs en god innføring i bruk av den også!

Fru Gullhår sa...

Uglybetty nissen får min stemme :)

hilde

Fire Hjerter sa...

Ugly Betty nussen ofcourse

Anonym sa...

Må ærli innrømme at eg heng ikkje med i svingane, men blei glad då eg oppdaga at eg ikkje hadde gått glipp av nokre trekninger sidan søndag :) Ugly betty får mi stemme, sjølv om me fortida bur i spania har eg heller ikkje her i varmen sett noko t naken nissen :) eg ynskjer ynskjer ynskjer meg veldig ein lampe :) så satser på julehell no i siste del av denna herlige og litt forvirrande julekalendaren :) monica svellingen-hammer

Siv Eilertsen sa...

Uglybetty nissen får min stemme i dag.

Li/Småtingene sa...

Ugly Betty får min stemme i dag! ;-)

I Det Lille Grå Huset sa...

Nakennissen får min stemme - med håp om å få komme inn i varmen!
Klem Line

Hildes Scrappeunivers sa...

Ugly betty nissen uten tvil!!

Stine bergensjente sa...

Ugly betty nissen :) Jeg har nettopp pusset opp et rom i hvitt og grått, og der er det en ufattelig umoderne rød lampe som ikke passer inn noen steder :-/ Derfor hadde jeg blitt kjempe super duper glad om jeg vant en nydeig hvit moteriktig lampe til mitt hjem :D

Unknown sa...

Nakennissen får min stemme, den var jo bare supersøt.

Anonym sa...

Det må bli Uglybetty nissen. Ønsker deg en god kveld.
Mvh. Emma Eriksen

Anonym sa...

Uglybetty får min stemme. Den var sjarmerende fin..
Klem Kari (john.odegaard@getmail.no)

anette sa...

Uglybetty nissen for min stemme. :)

Anette

ANETTE S. sa...

Nakennissen får min stemme idag! Og bok om takkebakst må være PERFEKT for jeg får ny steketakke hos svigermor til jul.. =) (nei hun kan ikke holde på hemmeligheter!)

Tonemor fra Vega sa...

Ugly Betty nissen har en fin holdning til realitetene her i livet - alle er ikke glansbilder, men de fleste har noe godt inni seg! Men naken nissen er jo dønn ærlig da, man ser hva man får! Så min stemme går til NAKEN NISSEN i dag! Det hadde vært flott å vinne lampe for å lyse opp i mørketia her nord.

Den gode feen sa...

Du og du og du. Eg har jo allereie vunne ein gong i denne kalenderen din, men klarar ikkje dy meg frå å tøffe meg litt og slenge inn ein til kommentar. For det første er nakennissen så sjarmerande skjønn at han fortener stemma mi. Skrattar høgt når eg ser på han. For det andre: å vinne ein Tine K lampe hadde liksom vore fantasisk ubeskriveleg kjekt. Eg har ein ledig krok i taket over sofakroken, og trur det hadde sett aldeles smashing ut med den lampa der. Fantastisk kjekke premiar du delar ut, Emmeline. Håpar noko drypp på deg også :) Diger god klem

Arlens boblebad sa...

Naken nissen
Linn

Maria Therese sa...

Min stemme går til Ugly Betty nissen :)

Når det gjelder lampen, så hadde den vært suveren og fått i hus. Såkalte lampesdiskusjoner har nemlig vist seg å være en utfordring her i heimen. Det finnes jo så farlig mange skjønnheter der ute, og selv om min bedre halvdel helt sikkert sier seg enig innerst inne, så har han en tendens til å sette foten ned. "Den e jo svindyr!" er ofte standarden, og jeg kan forsåvidt si meg enig, men det sier jeg selvfølgelig ikke høyt. Jeg forsøker meg derimot på det som karakteriseres som tåpelige argumenter fra hans side: "Men tenk på ka vi får førr pengan da".

En lampe er og blir vistnok en lampe her i huset. TV og stereoanlegg derimot, DET er det ikke så nøye med når det gjelder prisen. Her snakker man vistnok kvalitet og greier, skal jeg tro min bedre halvdel. At store, sorte høytalere og en 50-tommers TV tar halve stuen og ser mørkt og dystert ut, det er vistnok ikke så nøye. Men det er en annen sak :)

Men visst jeg vant en, så kan han vel ikke protestere lenger, kan han vel? ;)

ida sa...

Naken-nissen!:D

‹ Eldst ‹Eldre   1 – 200 av 335   Nyere› Nyest»
Related Posts with Thumbnails