søndag 4. desember 2011

4 desember: Piperensernissen i kamp mot Garnnissen



Gårsdagens nisseoppgjør var nok det jevneste så langt i historien. Nå lurer du kanskje på hvorfor det ikke finnes noe farvelbrev i dag, men det viser seg at farvelbrevene skaper full forvirring, og derfor nå er luket ut av luke fire;) Man kan tross alt ikke stemme på en nisse som har tatt farvel!!  Gårsdagens taper ble den friske og freidige Sleivnissen, så det kan se ut for at beauty går foran babe i Emmelinekalenderen! Anita von Brumm er vinner av Salathender i julerødt, mens Bestemor til 14 vinner julestrømpeknaggene. Send meg en epost med adressen begge to! Da er det tid for nisseduell, som i dag er hentet fra miniatyrnisse-avdelingen. I dag er premiene levert av Fru Rosas Landhandel, og Frøken Doris. Lykke til:) 










For å være med i trekningen om en premie, må du stemme på din favorittnisse. Det gjør du ved å legge igjen en kommentar i kommentarfeltet nederst. Dagens første premie er intet mindre enn et gavekort. Den som vinner kan shoppe fritt for 500 kroner hos Fru Rosas Landhandel, som forøvrig har FRI FRAKT på alle bestillinger frem til jul! Fru Rosas Landhandel har nettbutikk HER, og Facebooksiden finner du HER.

Dagens andre premier er julepynt fra Walters og Co, levert av Frøken Doris, som har nettbutikken sin HER. Frøken Doris har startet julesalget allerede, og har satt ned alle varer med 25%, kanskje man kan finne noen julegaver der? LYKKE TIL!  









462 kommentarer:

1 – 200 av 462   Nyere›   Nyest»
Petrine ~ Nederst i havna sa...

Garnnissen stikker av med min stemme :) Rett og slett fordi jeg er mer glad i garn enn piperensere!

IngunnF sa...

Piperensernissen! :-) God advent!

Anonym sa...

garn nissen
Trude

Anonym sa...

Slår et slag for piperensernissen.Han har nok gått hardt inn for lavkarbo i år,så det forklarer den slanke figuren!
Randi S

AstridVU sa...

Soleklar stemme til garnnissen - ettersom hun både hater katter OG elsker å gå på kafé! :)

Marina sa...

Garnnissen - synes piperensenissen var creepy...

Heidi sa...

Piperensernissen!

Rosa sa...

Piperensarnissen får ei stemme av meg, med sine boogielegs :)

Anonym sa...

Lenge leve garnnissen! :) mariannem79@hotmail.com

Wenche/chawo sa...

Piperensernissen for han har en god gammel venn her hjemme hos meg,som bare må tas frem til jul.Ingen piperensnisse ingen jul.

Anonym sa...

Piperensenissen yes.. Rene Elvis ;)

Anonym sa...

Garnnissen får min stemme ;)

-Anne Gunn-

Anonym sa...

Piperensenissen:D

Nisseliz

Anonym sa...

Garnnissene: jeg har et slikt par som jeg prøver å få til å sitte på en gren nederst på juletreet, men fordi de jo mangler stål i ben og armer synker de alltid sammen.

Annette, Hol

PS! Savner det friske farvelbrevet...

Tralle sa...

Garnnissen får min stemme siden jeg lagde flere av disse da jeg gikk på barneskolen :) riktig god advent :))

Franske drømmer sa...

Piperensenissen får min stemme :-D

Emmeline sa...

ANETTE: Farvelbrevet er tilbake i morgen....Ble litt travelt gitt, pluss at dorullnissen hadde fått en rekke stemmer i går--og det var jo helt feil;)

Jeanette sa...

Garnnissen!

Piperensernissen var så creepy synes jeg, hehe. God helg videre:)

Anonym sa...

Piperenser nissen :)

lise sa...

Piperrensernissen, som tydeligvis gjør seg litt til på dansegulvet, er den soleklare vinner denne gangen. Selv for en garnkjerring som meg.

Blåbærpai sa...

den styggfine piperensenissen får ei stemme hjå meg.Digger nisser med sjølvtillit!
helsing Blåbærpai

Anonym sa...

garnnissen va finast:)
stine mari

Anonym sa...

Jeg stemmer på piperensernissen :-)

God advent!

Mvh Jane Ø

24 sa...

Garn nissen får dagens (nattens) stemme! Ønsker deg ein fin 2. søndag i advent!
Klem Helene

Marie ML sa...

Piperensernissen må nok få min stemme... Ser ut som dem danser, og det kan en jo ikke ikke like!!

Hilsen Marie, marie--ml@hotmail.com

Siven sa...

Piperensernissen er bare superkul!

Pink lady sa...

Piperensernissen var litt sånn shabby elegant så jeg går for den! ;)

Anonym sa...

Garnnissen heiar eg på!
Marjo

Sabrina sa...

Jeg heier på GARNNISSEN, da jeg synes piperensenissen ble litt for creepy :s

Unknown sa...

Garn nissen får min stemme :o)

fusajenta SI sa...

Garnnissen, sjarmerende og koselig.

Ramme Alvor sa...

Piperensaren minna meg fyrst om eit muselik på lemmen, men eg såg klårt Las Vegas stilen etterkvart som eg las. Dei hine kossakkane kan vel knapt kallast nissar. So Pipestilken it is!

God Advent!

Cathrin sa...

Piperensernissen får min stemme i dag, vi nordlenninger må jo holde sammen. Å kan jo bare ikke gi min stemme til en nisse som hater små nusselige pusekatter og søte gamle strikkedamer! ;o)

Helene sa...

Garnnissen får min stemme:)

I`Døsset sa...

Holder en knapp på piperenseren jeg.

Astrid sa...

Piperensernissen!

Lottemora sa...

Garnnissen

Leikny ;-) sa...

"Garnnissen så klart" sånne koselige nisser har jeg laget noen av som liten jente :-)

Anonym sa...

Piperensernissen er gammel og god,favoritten min.

Lisbeth W

Anonym sa...

Garnnissen så absolutt.
Hilde

Anonym sa...

Piperensnissen får dagens stemme :)
Den minner meg om min barndom og hva som hang på vårt tre :)

Lisbeth
ormshammer@hotmail.no

No.15 sa...

Garnnissen denne gangen! :)

Anonym sa...

Piperensernissen. Skummel, men sikkert god på bunnen. gro.bertelsen@gmail.com

K@ri sa...

Jeg vil egentlig velge begge for de hører begge barndommen til, men det må bli piperensernissen for min del.
Den har stil!
Vakre tanker fra K@ri*

Berit sa...

Garn-nissen; sjekk det skjegget!

Ninni sa...

Piperensernissen! Nostalgisk og fin! :-)

therese sa...

Garnnissen får mi stemme :) er ikke glad i katter og elsker å gå på kafé ;)) adventsklem Therese KDigernes Nossen

Mie Mari sa...

Piperensernissen! Janteloven ut av vinduet en gang for alle! :p

Anonym sa...

Garnnissen

Må jo bare like en som elsker strikkecafe :)

Kjersti B

Laila sa...

Piperensernissen! Han ser kanskje ut som om han kommer rett fra Plata i Oslo, men jeg syntes han er fin jeg ;-)
Laila

Anonym sa...

Piperensernissen

Slik en stram kar bør vinne!

Solsikke

Ramme Alvor sa...

Jau da har du veldig rett i :)

Katrine sa...

Garnnissen får min stemme, Piperensnissen så i grunn bare skummel ut :)

- Katrine:)

ANETTESHUS.COM sa...

Hihi;) Her var det nissestemnig!! Herlig! Garnnissen:))

KLEM KLEM

Anonym sa...

Piperensenissen fordi han har stål i ben og armer og slike gutter det vil gamle Norge ha! Artig m nisseidol XD

-smurfenissen :-D

Merete N sa...

Piperensenissen får min stemme - fordi den ser så creepy ut :)
Hilsen Merete N
noggi71@hotmail.com

Anonym sa...

Piperensnissen -får min stemme. Dance all night..!

sbh@online.no

Astrid sa...

Piprerensernissen er nok min favoritt av disse to. :-)
Astrid.

Mette Berberg sa...

Garnnissen..fordi jeg elsker garn:-)

Nina sa...

Piperensnissen:)
ninabremnes@hotmail.com

Anonym sa...

Garn nissen er min favoritt :-)
Hilsen Olaug Brit

Randi sa...

Piperensernissen!! :D

Ida sa...

piperensnissen:-)

Beth sa...

Det må helt klart bli "Piperensernissen" som får min stemme.
Dette fordi: Som barn laget alltid min mor en nisseby på lintøyskapet i stuen. Der var det pepperkakehus og pepperkakegriser og et speil som skulle forstille en skøytebane. Og hele nissebyen besto den gang av piperensernisser i alle fasonger...og det hele var bygget på et teppe av vatt som skulle forestille snø... Et hyggelig minne jeg har fra barndommen...

Anette sa...

Helt klart Piperensernissen fordi vi hadde det da jeg var liten.

Helene sa...

Garnnissen!!!

Kardemomme mamma sa...

Garnnissen for di jeg liker de som er myke inni.

by Siv sa...

Garnnissen :)
Som ivrig strikker, ligger den mitt hjerte nærmest :)
*Siv*

klaren@nordlysnett.no sa...

Jeg stemmer på den nostalgiske garnnissen <3 :)

Anonym sa...

Piperensernissen får så klart min stemme. Aldria har jeg sett en nisse som ser så spinkel ut men som har sen største selvtilliten av de alle. Å så liker en så klart at nissefar kan danse.

jeanett- lille_my27@hotmail.com

Ingrid sa...

Garnnissen :-)

Lisbeth sa...

Piperensernissen er min favorit.
med de håndled må han være god til at danse Salsa..:-)

hej fra Lisbeth

Jannicke sa...

Garnnissen, absolutt! :)

Anonym sa...

Garnnissen fordi hun liker kafe og fordi jeg kan ikke stemme på Piperensenissen når vi har så forskjellige syn på røykeloven :) for noen nydelige lykter i starten, kommer de fra ? (likte farvel brev )
mvh Linda JG.

ANNEPÅLANDET sa...

Piperensnissen må jeg nok stemme på denne gangen, han tok helt innersvingen på meg med sin flørtende sjarm. Ser jo at han er litt av en rundbrenner, men... :-S

Serine sa...

piperensernissen!

Alice Karina Kjørstad sa...

Garnnissen, rett og slett for di han er ein nisse som er myk tverrs igjenom.

Breivik Samfunnshus sa...

PIPERENSNISSEN ha ser jo i grunnen smidig ut ;))


-Maren-

Øyeblikk sa...

Håhååiii :) eg stemmer på piperenser nissen, han har eit veldig frekt flir og går elegant av med seieren med knekken i handleddet!

Anonym sa...

Garnnissen får min stemme :)

Yngvild

Linecas have sa...

Piperenseren!! FDår min stemme.
Sjarmør, og vi jenter faller jo gjerne for de litt farlige gutta.Her må vel farlig med hermetegn til tror jeg, men likevel. garnissene utgår i denne heimen da de ville blitt tygd og færtært før de rakk å ta et eneste benstrekk.To sulte lekne katter gir garnissen angst og paranoida selv på øverste hylle i stua.

Fru Gullhår sa...

Garnnissen får min stemme :)
hilsen Hilde

Anonym sa...

Piperensernissen!
En god(?), gammel klassiker, som gjerne satt limt fast på en stor rot, sammen med sine medsammensvorne og noen kongler og nøtter.
Denne ser ut som om den har slitt seg fra (fått opp) rota, og er klar for dansegulvet. Shake it, piperensernissen!

Hilsen Trønderpia

Anonym sa...

Garnnissen ermin favoritt, liker de mer jordnære nissene;) mvh MonicaUE

Anonym sa...

Piperrenseren sjarmerte mest;-))

Gro. - groalil@msn.com

trudeanett sa...

Piperensernissen :)


mvh trudeanett@hotmail.com

Fjordheim sa...

Her må jeg gå for garn nissene.
Flotte nisser :)

Anonym sa...

Piperensernissen ;-). Fordi den såg ut til å ha rokkefoten igang. God andre söndag i advent,til deg og dine ;-)

Ruggugle 40

Made by Molla sa...

Liker garn best så garnnissen får min stemme!!

Shus sa...

Det må bli piperensernissen i dag!

Klem frå Solveig

solveig.hus@gmail.com

Kerstin sa...

Piperensernissen. Liker den yndigheten han viser :)

Mira sa...

Piperensernissen!

Elsker kattunger!

Klem fra meg.

Ha ein fin søndag!

reSIRIkulert sa...

Piperensarnissen står nok mitt hjarte nærast...

Anonym sa...

Piperensernissen!!
Hilsen Berta

Anonym sa...

Piperensenissen fordi den skaper mest minner fra barndommen!

Mvh Eva B

Silje silje_haaland@hotmail.com sa...

Piperensenissen er råstilig. Boogie!

I Det Lille Grå Huset sa...

Piperensenissen får min stemme...Eller egentlig turte jeg ikke stemme på noen av de siden disse nissene så like skumle ut begge to! Men siden man nå skal avgi en stemme så går min stemme til piperensenissen bare fordi den skal få slippe å ende sitt liv i støvsugeren!

gult hus i svingen sa...

Piperensernissen får min stemme, han minner meg om min barndoms julepynt:)
Trine:)

Anita sa...

Garnnissen for den bringer fram fine barndomsminner :)

Two sa...

Det må bli piperensernissen, den er så lett på tå!

Olstad sa...

Garnnissen får min stemme. Det var en sjarmerende krabat.

Min Verden sa...

Garnnissen! :) Ler meg skakk... Hanne

Oline sa...

Piperensernissen!!

Shy sa...

garnnissen! Piperensernissen kan stikke...

Guri sa...

Garnnissen for me!
Som lidenskapelig strikker må det bare bli slik ;)

Linda Skipnes sa...

Piperensernissen får min stemme i dag :-)

mette sa...

Piperensernissen. Han minner meg om gammel julepynt man bare MÅ ta frem.

Monika Z sa...

Gsrnnissen! Garn er lunt og koselig. Han piperensernissen så veldig streng ut!

aMaLiDa sa...

Piperensernissen får min stemme :)

Randi

Anonym sa...

Garn nissen får min stemme:) hilsen Randi nv

Helene sa...

Garnissen:-) skjønner godt frykten for kattunger, da vi har en slik her i huset;-)

Familien Bakken sa...

piperensernissen <3

Barte-Marte sa...

Piperensernissen. Utvilsomt.
Anneli

fru. Lærum sa...

jeg stemmer piperensernissen....den kan sitte/stå/henge og passer inn over alt :-)

klem tone

Martes atelie` sa...

Her blir det nok piperensernissen som får min stemme.

Anonym sa...

Det må bli garnnissen, mjuk , varm og god...
Mvh Mai Britt

Violetta sa...

Piperensenissen!

Garnnissen ser så hoven ut, så jeg går for den myke feminine i dag

Lenemor sa...

Mi stemme går til PIPERENSERNISSEN.
Eg syns han såg sprek og opplagt ut ;)

Emma og mamma sa...

Jeg stemmer på garnnissen! :)

Anonym sa...

Piperensernissen er min favoritt : )

Gunn fra Bodø

Gitte sa...

Piperensenissen, er vinneren hos meg. Det er en utrydningstruet nisse, som pga røkeloven lever på lånt tid...

Anonym sa...

Garnnissen stemmer eg på. Finaste nissen i dag :)

KathL

Nova sa...

Piperensernissen, fordi han er så stilig!

to vrange sa...

Garnnissen! (Som strikkeblogger er jeg nesten forpliktet til å stemme på ham, syns jeg!)

Åshild sa...

Piperensernissen. Her ble valget vanskelig. Men sånne piperensernisser kom under/rett ettr krigen og må passes godt på. Dette er julepynt fra en tid hvor julepynting skjedde i svært liten grad.

Lappesola sa...

Piperensernissen får min stemme på tross av det skumle blikket. Hilsen Sol

Anonym sa...

Piperensernissen. Har et par riktig gamle slektninger, så derfor min stemme til ham.

amkolbjo.

Anonym sa...

He he garnnisse i like you the best. Ikke noe stress og julekav her i gården. Rolig og avslapper det liker jeg.

Hilsen Anne-Britt
abfluge@hotmail.com

Anonym sa...

piperensernissen... har noen av den typen, som hvert år får pryde innerst på en grein på juletreet, veldig praktisk da den griper rundt kvisten med et solid ben grep.

Hilsen Linn pettson79@hotmail.com

Gunn Marie sa...

Garnnissen:-)

fru Stranden sa...

Garnnissen får min stemme i dag! :)

Eva Cathrin sa...

Garnnissen får min stemme idag! :)

evacatl (at) gmail.com

Anonym sa...

Piperensernissen er vår favoritt.Tror faktisk han liker røykeloven,jeg. Hilsen Toril A og fosterkatt Armani.

Anonym sa...

piperensernissen

Anonym sa...

Piperensenissen stemmer jeg på, han bare MÅ videre! Liker attituden hans :-)
Klem fra Janet

Aina sa...

Piperensernissen - helt klart!

ainacenger@gmail.com

Pia sa...

Garnnissen. Hadde tenkt å si piperensernissen, for han var liksom litt stakkarslig. Men garnnissen var søtest.

M@rlen sa...

I dag slår jeg et slag for piperensernissen!

Anonym sa...

Piperenesernisen! Gir gode minner til besteforeldrene mine.
Riktig god søndag ;-))
RomedalsMartha

Noras heklerier sa...

Piperensenissen!!!!!
Hilsen Nora LK

Vimså sa...

Piperensenissen helt klart - den minner meg om nissene før i tida..
Klem Mari J.

Anonym sa...

Piperensenissen får min stemme
Annette (ARK)

SOLSAUM sa...

Piperensernissen i all hans ynde!!

Solklem

Anonym sa...

Pappa røkte pipe i min barndom, og rensingen var skrekkelig. Så piperensernissen får være så stilig han bare vil- je heier på garnnissen!
Gøril U

Marija sa...

Piperensenissen - en sexy nisse. Sikkert nisser poolboy ;-)

Kari sa...

Piperensernissen ble nok min favoritt, en nisse med stil!

Kari L.

Hos Farmor sa...

Garnnissen får min stemme - piperensernissen så skummel ut!!

Marianne sa...

Garnnissen, så gode!

Anonym sa...

Piperensarnissen får mi stemme-minner meg om mine barndomsnisser som fortsatt er så fine å ta fram kvar jul! Mvh Ingrid ingridvarberg@hotmail.com

Anonym sa...

Jeg stemmer på garnnissen!
Sol

Audhild sa...

Piperensernissen :) Go Boogie ;)

Bless by Tone sa...

piperrensernissen - minner meg om barndommen og nissene hos besteforeldrene mine

Ingunn sa...

Heia Piperensernissen :)

Kaja sa...

Jeg stemmer på piperenser nissen. Kanskje ikke de peneste, men de kan jo plasseres hvor som helst med sine tøyelige armer og bein.. :) Kaja

Heidi Hansen sa...

garnnissen får min stemme, den er en slager i jula.

Dittemor sa...

Jeg stemmer på garnnissen!

Anonym sa...

Piperensernissen, stakkars får min stemme .
Hegemor

Unknown sa...

Garnnissen, helt klart. Med et garn lager på over 20 kg må jo den få min stemme :-)

Bettum Villa sa...

Piperensernissen får min stemme. Kan jo ikke annet en å like en dansenisse.
Klem Madelén

Kjersti S-T sa...

Piperensernissen får min stemme!

Monica sa...

Garnnissen får min stemme, og det fordi jeg ikke vil stemme på piperensernissen for den så litt creepy ut... :)
God søndag!

NIB sa...

Hahahaha, jeg elsker kalenderen og nissebeskrivelsene:D

Piperrensernissen får en stemme fra meg. Det var noe med førsteinntrykket;-)

Goooood søndag:)

AH

Anonym sa...

Piperensernissen får utvilsomt min stemme!
Helt skjønn!!:)
Hilsen Frk Wiik
elisabeth.wiik@me.com

Renate Røverdatter sa...

Piperensernissen.
Den er jo skikkelig classic og litt av en Don Juan:)

Janne sa...

Garnnissen fordi den er så myk og god :)

Unknown sa...

Piperensernissen! Han minner meg om bestemors julepynt og lukten av fattigmann og kamferrops

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Piperensernissen! För attityden hans. :-)

Ha en fin söndag!

Fru R. sa...

Garnnissen, fordi vi har hatt disse hengende på juletreet i mange år, som er laget av små barnehender og krye overlevert til mor og far som julepresang, skakke og skjeve var de, men hva betyr vel det, det rørte mitt hjerte hver gang jeg så på de.
Ha en fin 2 advent.
Klem

Karin sa...

Det blir piperensernissen som får min stemme i dag,fordi den matchet så godt soppen den sto ved :)

Anonym sa...

Piperensernissen får min stemme.
elin.rydningen@lenvik.kommune.no

Anonym sa...

Garnnissen får min stemme i dag:-) juleklem fra Wenche.

Solveig sa...

Piperenser nissen får min stemme i dag. Den minner meg om jul hos "tante" Kitty ... hun var egentlig min morfars tante, men ble vår alles.
Hos henne ble alle nisser tatt vare på, og tatt frem år etter år. Kan minnes noen så slik ut som denne piperenser nissen - kan ikke kalles vakker, men gir minner for livet likevel...

Anonym sa...

Piperensernissen:-)
Jeg er ikke glad i garn......
nei da er det bedre men en som kan svinge seg rundt litt sofistikert og glamorøs i dansen.
tror jeg setter på " Rocking around the christmas three"jeg gitt,
Tror piprensernissen ville likt den
klem Mette

Kristin sa...

Likte garnnissen best! Har et bedre forhold til garn enn piperensere...

Anonym sa...

Piperensernissen!
Monika fra Hordvik

line sa...

Piperensernissen - god gammel årgang får min stemme denne gangen.

Anonym sa...

Piperensernissen var skjønn!
- helle.marie@gmail.com

Susanne sa...

Piperensernissen er min favoritt i dag.

Sara sa...

Piperensnissen får min stemme, fordi den minner meg så veldig om mormoren min som jeg mistet i høst.

Jeg lurer også veldig på hvor de fantastisk fine telysholderene på det første bildet er fra? :)

Frøken M sa...

Piperensernissen får min stemme, ene og alene fordi han virker som en fyr som trenger mer kjærlighet enn garnnissen. Det er ikke lett å være annerledes ;)

If you just smile sa...

Piperensenissen! Jeg likte godt personligheten;)

Sjuskeline sa...

Piperensernissen!!! Fordi han har så kult motto :-)

Lill sa...

GARNNISSEN:)
klem fra Lill

Pernilla sa...

Garnnissen får min stemme da jeg selv er en dame som elsker garn og har mange strikkepinner i hus. Jeg er ikke en av de som nissen trenger å se opp for da jeg trur jeg har alt for mye garn i hus, men det er muligens husets gamle katt kanskje finner på noe sprell!
Ønsker deg en riktig fin 2 Advent!
Pernilla

Anonym sa...

Garnnissen selvfølgelig!!! Vi har jo en ting felles. Vi går på strikkekafè.

Borgny

Hege Helen sa...

Garnissen stemmer jeg på.

ELLEMELL sa...

piperensernissen!

den var stilig!

klem ellemell

Ann Drude :) sa...

Piperensernissen får min stemme.
Den bringer frem gode minner <3

Anonym sa...

Piperensenissen!
- Kan slynge beina rundt ka som helst, og der sitter den.

Fin 2.søndag i advent til deg og dine

Hilsen Lena H.R

Marits Hverdagsgleder sa...

Piperensernissen får min stemme i dag :) Den er lett å forme så den passer overalt :)

Maya sa...

Piperensnisse :-) God Jul.

Jinggirl sa...

Begge så egentlig ganske "skremmende" ut, men kan ikke stemme på en nisse som ikke liker kattunger, så min stemme går til: Piperensernissen!

Bringen Blomster sa...

Piperenser nissen har jeg sett før en gang i min barndom! (som jo ikke var for så lenge siden...) så av nostalgiske grunner får den min stemme:)
-synnøve-

Randi Robberstad sa...

Garnnissen vinner mi stemme :)

Anonym sa...

Stemmer påPiperensenissen - han var jo bare... Skummel

Tyra.25

A sa...

Garnnissen får min stemme :)

Annette sa...

Garnnissen :) Den var søt!

Snertne sneller og små nøster sa...

Garnnissen - jeg elsker jo garn, så det kunne jo ikke bli noe annet :-)

Ha det godt - klem Siv

Anonym sa...

Garnnissene var skjønnest! Mariann

Liljekonvallen sa...

Garnnissen, var søtest :)

‹ Eldst ‹Eldre   1 – 200 av 462   Nyere› Nyest»
Related Posts with Thumbnails