onsdag 14. desember 2011

13 desember den fjortende.. Svart senket natten seg i går!


En ting er sikkert. Hvis du først blir litt forsinket med en luke i julekalenderen, så er det lett for at hele julekalenderen ramler sammen som det reneste korthus. Dermed er vi i gang med å feire 13. desember; Luciadagen den 14 desember. Alle med respekt for seg selv og julen-og alle som ikke syns det er gøy å feire julaften dagen derpå (*gjelder altså ikke for folk i England og Usa og Rundtomkring) skjønner at det er VIKTIG å komme i rute igjen. Det betyr at Emmeline må skynde seg å åpne luke etter luke, sånn at julaften ender på julaften- Jesusbarnet blir lagt i den harde krybben  og Vinnernissen får heder og ære! Det må bli slutt på overtidsjobbing og julebesøk til langt på natt, og her får man stemme i en fykende fart før neste luke står for døren;)


I går, før jeg ante hvor travel dagen ville bli, før alle hadde stått opp -og før jobb, tente jeg Lucialysene mine. Kanskje det var derfor hele tidskjemaet raknet i går;) Jeg kjøpte disse lysene i fjor, og det er jo litt sprøtt å ha en liten forsamling som egentlig kun hører til den 13 desember. Siden jeg ikke fikk sett noe annet Luciatog i går, så er det jo kjekt at man får brukt sitt eget tog iallefall!


Før vi begynner på vinnere og premier og utfordrere må jeg jo bare fortelle at jeg i går, hadde en plan om å få levert alle lånenissene tilbake til venner og familie. Dermed lastet jeg med meg alle nissene i bilen før jobb, og de ble plassert fint i baksetet mens jeg kjørte fra møte til møte. Det Emmeline ikke hadde regnet med var at hun ble stoppet i trafikkontroll. Bil og sertifikat var helt i orden, men tror du ikke jeg fikk påpakning for å kjøre rundt med 35 nisser i baksetet... De kunne visstnok føre til alvorlige skader hvis man kom ut for en ulykke. Jo jeg skjønner jo det, sa Emmeline. Men jeg skal kjøre de hjem til eierne sine når jeg er ferdig på jobb, så derfor er de med. I samme øyeblikk skjønte Emmeline at trafikk-kontrollørmannen trodde at Emmeline ikke var helt normalt skrudd sammen på noen som helst måte. Lurer litt på hva de diskuterte i den politibilen da jeg kjørte videre....



Gårsdagen ble også en merkedag fordi den godeste danske Mailegnissen ble konket ut av Nisseidol. Det viser seg at Huldanissen har en stor fanskare fra nord til sør, selv om få av dere skjønte at Huldanissen faktisk er en GUTT med jentenavn. ( *Det er kanskje ikke så vanlig-- bortsett fra hvis du heter Conny) I anledning at Emmeline sliter litt med negativ kalenderdomineffekt, blir det intet farvelbrev fra den smukke og dejlige Danskenisse, som dessverre ikke får heist Dannebrogflagget likevel. Dermed suser vi avgårde alle mann, og gratulerer Whitebite med gavekort på 500 kroner hos Fru Rosas Landhandel. Vinnere av gavekort på 250 kroner hos Fies Butikk er bloggløse Nelda og bloggløse Solgunn, (*de bloggløse hadde visst ikke vunnet på to døgn) -og alle må sende meg en epost!

Dagens premier ( eller egentlig gårsdagens) er en lekker toalettveske og håndkrem fra Tokio Milk. Gaven er gitt av Et rom, som du finner på nett HER. De har blogg som du finner HER og Facebookside som du finner HER.  I går var jeg faktisk innom butikken- om jeg ikke har besøkt før. Den ligger på Sørås senter her i Bergen, og er verdt et besøk hvis du er forbi!!



Milde Mathilde og Drillpikene har donert dagens andre premie, som faktisk er en litt morsom ELG fra Nordahl:) Milde Mathilde åpner snart ny butikk i Trondheim, de har lenge holdt til en en rødmalt låve, og har et spennende konsept med både interør og litt av hvert i en salig og knallkjekk blanding! Besøk den fin fine bloggen deres, som du finner HER,  og en flott Facebookside som du finner HER Men du lurer kanskje på--hvor er dagens nisser??? Hvem skal vi stemme på egentlig? Joda, i dag kan du velge mellom to gamle gode kjente: Vi ønsker velkommen i duell SALT OG PEPPERNISSEN















MOT GRYTEKLUTNISSEN

Måtte den beste Kjøkkennissevinne:) Du kan vinne premie ved å legge igjen en kommentar og stemme frem din favoritt i kommentarfeltet. I løpet av kvelden vil DAGENS luke nummer 14 bli lagt ut, så i dag gjelder det å stemme i en fykende fei:) LYKKE TIL!

297 kommentarer:

1 – 200 av 297   Nyere›   Nyest»
May Britt sa...

Det må da bli gryteklut nissen. For det henger et par likedanne her hjemme hos meg nå.

KKvinneblogger sa...

Gryteklutenissene vinner helt klart på sitt varme smil og sin sjarme :)

Kari G sa...

Må jo bli Salt og pepper nissen! Vi deler samme drøm (fortsatt); å bli en del av Spice Girls! ;)

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Gryteklutenissene får min stemme !!

Merete N sa...

salt og peppernissen velger jeg i dag.
Hilsen Merete N
noggi71@hotmail.com

M sa...

Salt og pepper, de kikker overlegent ned på grytekluten som henger stusselig på en knagg...Og i krydderhyllen er de sjef, til tross for at de står tett i tett med spennende krydder som chilli og sitronhvitløkpepper og what not...Uansett hvilken spennende rett som skal krydres, får de være med, til og med på bordet, mens de andre krydderene ikke kommer seg ut blant folk....
:D

Mine-puslerier sa...

saltogpeppernissene får min stemme! :)

Unknown sa...

Salt og peppernissen. Jepp:)

Åshild sa...

Gryteknitnissen.

Himmelberget sa...

Min favoritt : salt- og peppernissen :))

Mvh
Jannemor

Anonym sa...

Jeg stemmer på gryteklutnissen :))

Jule-Sølvi

Shy sa...

Salt og peparnissen!! Min morMor hadde slike:)

Bondekåna sa...

Salt og pepper nissen får min stemme.
Sjarmerende søte nisser :)

Både husbonden og jeg lo godt da jeg leste høyt avsnittet om 35 nisser i baksetet :D Ikke barebare å bli stoppet i kontroll da.. hehe

ELLEMELL sa...

salt og peppernissen:)

Anonym sa...

Salt og pepper, salt og pepper, salt og pepper, host, salt og pepper, nys, salt og pepper, salt og pepper, salt og pepper, aaaatssshjoooo!

Franske drømmer sa...

Salt og peppernissen ;)

Linda K sa...

Salt og peppernissene vinner min stemme. Jeg har ingen blogger, men ivrig bloggleser som henter mye inspirasjon og glede i innleggene dine. :) Linda K.

Inger-Lise sa...

Salt & pepper nissene får min stemme. Under motto: Ja til mer krydder i hverdagen! ;)

Drøm sa...

Gryteklutnissen:) Klem Julie

Drøm sa...

Gryteklutnissen:) Klem Julie

aMaLiDa sa...

Jeg stemmer på gryteklutnissen!!

Stine H sa...

Salt- og peppernissen, helt opplagt :)

RoseSommer sa...

Salt og Pepper-nissene. Men vanskelig valg idag også!

Anonym sa...

Salt og peppernissen får utvilsomt min stemme igjen:) de er så søte, også liker jeg at de holder sammen år etter år - til og med i julen!!:)
Hilsen Frk. Wiik
elisabeth.wiik@me.com

Anonym sa...

gryteklutnissen
TrudeT

Chiline sa...

Salt og peppernissene :)

Anonym sa...

GRYTEKLUTNISSEN får nok engang min stemme pga det sørgelige faktum at to av deres artsfrender fortsatt, etter 25 år, ligger uferdige i bunnen av strikkekurven, som kun to skjegg.... Håper dette vil føre til at jeg igjen lærer meg å hekle, slik at de med stolthet kan henge på kjøkkenveggen!! Skammer meg litt for at jeg ikke har gjort dem ferdige, men det er kanskje litt sjarm i to grytekluter, heklet av en 15-åring, som en 40-åring ikke greier å hekle ferdig, eller...?

SiriH
sirihelenj@hotmail.com

tresko sa...

gryteklutnisssen får min stemme :)
Ha en god dag Emmeline, og ikke stress nå da... ;)

Ann-Mari sa...

Salt og peppernissene. Så morsomt at jeg er nærmeste nabo med Milde Mathilde og drillpikene. veldig mye flott å kjøpe der.

vasina sa...

Salt og pepper nissane,fordi eg ønsker meg like.vasina

Monica H.H. sa...

Det må bli salt og peppernissen.

Mia sa...

Gryteklutnissen kan jeg ikke stemme på! Jeg aner jo åssen den kommer til å se ut etter å ha vært med på ferden med juleribben ut av ovnen. Ikke noe lekkert syn! Derfor blir valget mitt salt- og peppernissene.
Førjulsklem fra Mia
(mirjaks@online.no)

Hilde m sa...

Det må bli gruteklutnissen! Hilsen HildeM :)

karna sa...

Gryteklutnissen!!

Godt å lese at desember er "vanlig" hos deg, selv som arrangør av flott julekalender ;-)

I Det Lille Grå Huset sa...

Salt og pepper nissen...rett og slett fordi en trenger litt krydder i hverdagen :D
Klem Line

Mormormamsen sa...

Denne gangen MÅ stemmen min gå til salt og pepper-nissene;-) Jeg hadde dårlig samvittighet i lang tid etter å ha sviktet dem sist...de er jo en del av min barndom;-)
P.S. Herlighet så heldige vi er med TO tevlinger på én dag;-)

Anonym sa...

Holder en knapp på gryteklutnissen!

Gøril U

Hos Farmor sa...

Salt & pepper kryddrer hverdagen :) Heier på dem! -Marte-

Anonym sa...

salt og peppernissen
anita.solberg@sthf.no

Hjertebank sa...

salt og pepper ;)

Lene sa...

Salt- og peppernissene!
Ingenting er som litt krydder i tilværelsen. Å safe med grytekluter er bare kjedelig! (sier hun som brenner seg bare hun ser på en varm ovn...)

Anonym sa...

Salt - og peppernissene må gå videre - utrolig sjarmerende ektepar!
Hilsen Aidaen

Anonym sa...

Salt og peppernissen! Et søtt par ;)

Anne Marit
fannema@hotmail.com

Anonym sa...

Gryteklutnissene


Mvh Lisbeth W

Unknown sa...

Den fiiine gryteklutnissen, blir jo GLAD av og se på ham;)
HEIA!!

Klem Line

eventyrLise sa...

Salt og peppernissen :)

Susanne sa...

Gryteklutnissen :)

Anonym sa...

Salt og pepper nissene får mi stemme. Dei har visst nokre tvillingar i skapet mitt....kanskje på tide å kome ut av skapet??

bergljotm@yahoo.no

fusajenta SI sa...

Gryteklutnissen ;-)

Camilla sa...

Salt og pepper-nissen får min stemme denne gangen. Alt blir så smakløst uten ...

If you just smile sa...

Salt og peppernissen! De trengs til hvert et lite(stort?) julemåltid:)

Anonym sa...

Gryteklutnissen vinner, på tross av et noe intenst blikk...;)
Hilsen Randimor

Anonym sa...

Gryteklutnissen er min favoritt.

Anja G

Desirée sa...

Grytklutnissen, siden jeg har broren :)

ANETTE S. sa...

Salt og pepper nissene får min stemme=)

Linda Birgitte sa...

Gryteklutnissens faktastiske smil kan få alle og en hver til å bli i godt humør. Jeg må smile av hans gode smil, så derfor får han min stemme.

Mammasin sa...

Salt og peppernissene får min stemme! det er godt å være to i jula! :-)
Hilsen Mammasin

Mormor sa...

Det må bare bli salt og peppernissene ;) de er jo så skjønne,.. og så krysser vi fingrene her hos oss på at vi kommer med i betraktningen når andre premien skal deles ut... har en husbond som bare elsker elger... og vi har et tresifret antall elger i alle farger og fasonger, men ikke akkurat disse ;)

Siv Eli og Lars Christian sa...

salt og pepper nissen får min stemme, de var alltid en viktig del av middagservice til mine besteforeldre

-Kamilla- sa...

Gryteklut nissen!! Ingen tvil.
Har akkurat maken her hjemme ;0)

Berit sa...

Gryteklutnissene kunne i det minste gjort god nytte her i dag! Vi droppet lussiafeiringa i går (det var jo ingen kalender...) og slår til med baking av vaniljehorn og lysfest i kveld!

Anonym sa...

Salt og peppernissen!
Annette, Hol

mondur sa...

Hahaha fantastisk møte med politiet der kan eg tenke meg... Den historien vil nok gå igjen hver jul på politihuset:-)
Må nok stemme Salt & Pepper nissene..
God gammaldags :-)
Ha en fin 13/14 desember.

Mette sa...

salt og pepper nissen:D

Anonym sa...

Det må bli gryteklut nissen fordi den er så søt og kjekk å ha når noe er varmt. Hilsen Linda B

Linn sa...

Salt og peppernisse :)


Linn P.

Helene sa...

Gryteklutnissen......

Anonym sa...

Salt- og peppernissene må vinne i dag. man kan ikke stole på en grytenisse med øyne som er så langt fra hverandre. Det ser bare ikke riktig ut. gro.bertelsen@gmail.com

Bless by Tone sa...

slat og peppernissen - det må bli sem, holder sammen i tykt og tynt!

Anonym sa...

Tjo og hei

Salt og peppernissen får min stemme.
Ingen jul uten salt og pepper her i gården.
Hilsen Anne-Britt
abfluge@hotmail.com

Fjasevas Huset sa...

Salt og pepper er fortsatt like fine:-)

Anonym sa...

Gryteklutnissen så klart :-)Ser ut som en real fyr!! mvh/line.idriz@gmail.com

Anonym sa...

fullfartgryteklutnissen ;)
torillb

Asbjørg sa...

Gryteklutnissen!

Herlig blanding sa...

salt og pepper!

Tine sa...

Gryteklutnissen er søøøøøøøøøøt, den vinner!
Hilsen fra Tine.

Rigmor R sa...

Salt og pepper nissen får min stemme :)rigmor.rud@hotmail.com

Anonym sa...

Gryteklutnissen er unikt og omtenksomt laget. Kanskje av små svette barnehender? Eller av voksne vante heklehender? Ingen tvil: Jeg ville hatt gryteklutene!

Hilsen Abelone fra Lindås

Mira sa...

Salt og peppernissen! heilt klart.
Du minnet meg på ein litt morsom\tragisk"
hendelse, mulig det var på slutten av 70- tallet. Det var ei krydderblanding som hette "Alt i et dryss" og nå har du sikkert alt skjønt det. Ein fin søndagsmiddag familien var samla, - min mamma fikk endelig satt seg ned ved bordet ho også og forsynte seg, så ville ho bare ha litt ekstra krydder,, og vops så datt lokket av og ho fikk "Alt i et dryss" Me lo oss krokite og mamma lo ikkje, måtte kaste maten sin og forsyne seg om igjen.

Siden har det vert et ordtak i familien. Du vil vel ikkje ha litt "Alt i et dryss vel"?

Nydelig Luciatog du har!
Savna deg i går. Men det er jo heilt ok. Fikk ein god latter her av Emmeline på tur for å kjøre hjem vildfarne nisser!

Ha ei fin førjulstid!

Klem fra meg.

Anonym sa...

Salt og Peppernissen :D

hanne.kari@c2i.net

Signe Helene sa...

Salt og peppernissene får min stemme i dag :)
(signe@epost.no)

Dronninghuset sa...

HEI,
gryteklutnissen får min stemme... henger til pynt og sprer glede på kjøkkenet.
klem TOVE

Arlens boblebad sa...

Salt og peppernissen,savnet kalenderen i går:)
Linn

Anonym sa...

Heia saltogpeppernissen!

Hilsen Anonyme-Veronika.

lise sa...

Salt og peppernissene passer best til en dagen derpå-luke.

Lise sa...

Gryteklutnissen er min favoritt -ser kanskje litt gira ut, men hvem kan ikke bli det i førjulstida :-)

Anonym sa...

Jeg stemmer på gryteklutnissen jeg:-)
Fra Olaug Brit

BergenButler.no sa...

Gryteklutnissen får stemmen min - er litt fornøyd med meg selv ettersom jeg faktisk stoppet litt opp ved at det var noe feil som ikke var riktig med kjønnet til Huldanissen - hehe

Ha ein kjekke kveld
Kjersti

L sa...

Salt og pepper nissene!
Så sjønne der de står ved siden av hverandre år etter år

Hilsen Lena H.R

anne sa...

Salt og peppernissen får min stemme i dag....

Åse-Lill sa...

Gryteklutnissen på meg:-)

Grete B sa...

Gryteklutnissene.Min farvoritt.Adventhilsen fra Grete

ACE sa...

Salt og Peppernissen blir det idag:-)
ainacenger@gmail.com

Kardemomme mamma sa...

gryteklutnissen får min stemme i all hast!

Min Verden sa...

Jeg tror jeg må ta salt og peppernissen - for sant å si synes jeg gryteklutnissen er litt skummel (ikke noe galt i det - ikke dens feil) - så ja, salt og pepper. De er koselige! Heng i stroppen Cecilie :)))) Bra jobba! Hanne

Anonym sa...

Gryteklutnissen!! Håper virkelig den går videre, for han ligner så på broren min :O)
Julehilsen fra Marit, Risør.

Pink lady sa...

Salt og pepper!! :))

Anonym sa...

Salt og peppernissen faktisk:-)

tyra.25

Anonym sa...

Salt og peppernissene får min stemme:) De er så søte:))

Camilla76

solsikken76@hotmail.com

Kjersti S. Lie sa...

Salt og peppernissene får min stemme :)

Silje sa...

Salt og pepper-nissen! :)

Renate Røverdatter sa...

Salt og peppernissen, de er jo så fine sammen:)

Anonym sa...

Salt og pepper nissen!!!!!! Litt krydder i hverdagen trenger dem fleste ;)

Hilsen Linn, pettson79@hotmail.com

Meretekj sa...

Gryteklutnissen får min stemme!

Meretekj sa...

Gryteklutnissen får min stemme!

Anne-Britt sa...

Gryteklutnissene vinner denne gang. Har selv tenkt å lage slike, men har ikke kommet i gang ennå, så da kan jeg nøye meg med å se på disse.

Anonym sa...

Salt og pepper nissen får min stemme! Spice (nisse) power!

Marie Kloster

Audhild sa...

salt & peppernissen :)
Og jeg står fortsatt på mitt om at nissemor er smal i øynene fordi hun er nysefull etter å ha lukta på pepper`n :) :) :)

gurimalla :-) sa...

salt og pepper nissene :-)

-monakristin sa...

Stemmer på salt- og peppernissene! :) Still too cute :)

Beth sa...

Det må helt klart bli "Salt&Pepper" nissene, for de føler jeg virkelig at jeg har et forhold til! Har et par som står trofast på kjøkkenhyllen min år etter år...

Merethe hobbymamma 4 sa...

Gryteklutnissen får min stemme - de tar vare på dine hender og varmer der det trenger.

Merethe F. Schultz

Helene sa...

Salt'nPepa! :-)

Shus sa...

Salt og peppernissen, heilt klart! Det er noko med den derre gryteklutnissen er ikkje heilt er med på...

Nisse klem frå Solveig

solveig.hus@gmail.com

Siri sa...

Gryteklutnissene er så klart favoritten! En så galant kar med fremste oppgave å beskytte en stakkars kjøkkenskriver kar skal man vel lete lenge etter.

Anonym sa...

Gryteklut nissen, fordi ho var så blid :)

Lisbeth
ormshammer@hotmail.no

hege s sa...

Gryteklutnissen!

hilsen hege s

Maria G sa...

Gryteklutnissen!! ingen brente fingre...

Marianne sa...

Gryteklutnissen stjal hjertet mitt : )

Eva HM sa...

Den blide gryteklutnissen :)

Torill sa...

Gryteklutnissen

Marta sa...

Her må det bare bli gryteklutnissen! Rett og slett fordi jeg har et par sånne selv som min kjære mor har heklet til meg :)

Anonym sa...

Gryteklutnissen får min stemme. Han er utrolig upraktisk i forhold til silikongrytekluter som kan vaskes i oppvaskmaskinen, men du og du for en sjarm!!!
Hilsen Liv Irene M.

Anonym sa...

Gryteklutnissen stemmer jeg på, fordi det er slik en nyttig, kjekk nisse:-) Hater å brenne meg på hendene........

Bloggløse Bente

Huset på landet sa...

Salt og peppernissene får dagens stemme fra meg! :-))
Line

Anonym sa...

Siden jeg driver litt med håndarbied må det bli gryteklut-nissen.


i_sen3@yahoo.no

Britten sa...

Gryteklutnissen !

Her skulle den fått henge på en kjøkkenskapknott. Den hadde sluppet å handtere bakeplater og grøtgryter ...

hobbyvimsa sa...

Salt og pepper nissene var søte:)

Klem -L-

IngunnF sa...

Salt og peppernissene! Ha en fortsatt fin advent! :-)

M@rlen sa...

Gryteklutnissen får min stemme denne gangen!

Anonym sa...

I dag blir det salt og pepper nisse...

Du kommer deg nok i rute du emmeline... men savnet var stort..

Kerstin

Gro aka emrille sa...

Salt-og peppernissene:)
Gryteklutnissen er liksom litt for pen - julepynt skal være litt rar:)

Breivik Samfunnshus sa...

SALT OG PEPPERNISSENE får selvfølgelig min stemme ;))

Ingrid sa...

Gryteknutnissen! :-)

astrid sa...

Salt og peppernissen, for de er skikkelig nusselige søte.

Mvh astrid.d@gmail.com

beate sa...

Salt og peppernissen, fordi de minner meg om noen min bestemor hadde. Gode minner fra barndommens jul :-)
BeateH

Sigrun S Dahl sa...

Salt og pepper nissene får min stemme. Supersøte og nyttige på julebordet!! Og hvem drømmer vel ikke om å kunne opptre som en spice girl!!!
Mvh
Sigrun

Marina sa...

Salt & Pepper nissene. FORDI!

Pikekyss sa...

gryteklut nissen, den bringer fram barndomsminner!

Ina sa...

Salt og Peppernissene selvfølgelig!:)

Jenny Andrine sa...

Salt- og peppernissen må vinne! Hvem skal ellers stå for krydderet i tilværelsen?

Jenny Andrine sa...

Salt- og peppernissen må vinne! Hvem skal ellers stå for krydderet i tilværelsen?

Anonym sa...

Salt og pepper!
Monika fra Hordvik

Laila sa...

Salt og peppernissen :-) Han så så snill og god ut!
Laila
lai-ola@online.no

Heidi sa...

Salt og pepper
Innmari søte de der altså!!

Anonym sa...

Stemmer på salt og peppernissene. Skjønne..:)

Hilsen Monica

Birgit sa...

Jeg stemmer på GRYTEKLUTNISSEN!
Håndarbeid er alltid stas og med et så snilt og sjarmerende smil så var valget lett.
<3 Birgit

Agnethe fra Hamar sa...

Salt og pepper nissene! Fordi de er søte som to små turtelduer og ingen julemiddag er fullendt uten å riste disse litt over godsakene :)

Elin sa...

Helt klart salt og peppernissene. :-)

IreneAB sa...

Salt og pepper får min stemme :) Liker godt nyttige nisser.
hilsen ireneab@online.no

Anonym sa...

Jeg skynder meg å stemme på Salt og peppernissen :)

Pelin fra Tønsberg

Anita sa...

Gryteklutnissen fikk husets stemme etter loddtrekning...

Hannepanne sa...

Stemmer på gryteklut nissen :)

Siw sa...

Salt og peppernissene, de er jo litt søte da:)

Hannepanne sa...

Stemmer på gryteklut nissen :)

Leikny M sa...

Jeg stemmer på gryteklutnissen :-) han er en nyttig nisse ;-)

Olstad sa...

Gryteklut nissen - hurra. håper han går videre min absulutte nissefavoritt.

Anonym sa...

...Det må bli gryteklutnissen...
Den vinner på sjarmen og smilet, og er myyyk og god å holde i ! :)))


Fortsatt riktig god førjul!

Mvh. Sandra :)

Fra huset i svingen sa...

Salt og peppernissene, det er barndomsnostalgi ;)

Klem Karianne

Anonym sa...

Salt og peppernissene er mine favoritter:)

Hilsen bloggløse Christin L

anneskreative sa...

Gryteklutnissene er nok en vinner for meg,,,,de minner om julepyntet kjøkken fra min barndom,,,,
Anne

Anonym sa...

gryteklut nissen,


ingerlisese

Nina S sa...

Salt og pepper nissen!! :)
Nina S
ninanr1_@hotmail.com

Anonym sa...

Gryteklutnissen får min stemme! Håper på vinnerlykke! Mariann

Anonym sa...

Salt og pepar-paret!
Mvh
Anne Marta (annemaviva@gmail.com)

Anonym sa...

Salt og peppernissen får min stemme. De er så herlig uskjønne :)

JKV

Anonym sa...

Salt og peppernissene. Misliker intens heklede gryteluter! De er alltid ekle og fettede og dessuten lite egnet til å forhindre brannskader

anita vonbrumm

anette sa...

Salt og pepper nissene for jeg liker krydder i maten og i hverdagen. :)

Anette

anette_hanssen_floisand@live.no

Cathrin sa...

Gryteklutnissen denne gangen også, må jo bare bli glad av det varme og gode smilet dens.

Nydelig Luciatog du hadde, skjønner godt du synes det er synd å pakke det vekk bare etter en dag. Kanskje det er lov å jukse litt og la de stå pittelitt lenger?? :o)

anne sa...

Salt & pepper nissene
mvh anne :=)

annejsl75@gmail.com

Anonym sa...

Salt- og peppernissene!
Hilsen Berta

Nova sa...

Salt og peppernissen!

Bergfrua sa...

Gryteklut nissen =) som sørger for sprø svor

Serine sa...

salt- og peppernissen!

Hanne sa...

Salt og peppernissen, fordi jeg liker litt krydder i hverdagen:)

Anonym sa...

Gryteklutnissen får min stemme

Hilsen Hege G

MammaMy sa...

Salt og pepar-nissen. Dei verkar så himla monogame, og det er så fint. ;)

Jinggirl sa...

Salt og pepper-nissene!

Anonym sa...

Salt & Pepper nissene får min stemme:-)

Cathrine Z.

Marit sa...

Salt og peppernissen! Sjarmerende som få :)

wimsyś scrapperier sa...

Det må bli gryteklut nissen, bare fordi jeg har brent mandler i dag og brent fingrene mine masse ;)

Marthe sa...

salt og pepper nissen :)

Anonym sa...

Salt og pepper-nissene var søtest i dag! Eller, egentlig i går da! ;)

Hilsen Sissel L

Ninni sa...

salt og pepper nissen må det bli! :-)))

Anonym sa...

Gryteklutnissen stemmer jeg på:-) Silje uten blogg

Anonym sa...

Blir nok salt og peppernissene som får mi stemme!Mvh Ingrid v
Ingridvarberg@hotmail.com

Anonym sa...

Salt- og peppernissen :)
ingridengh at hotmail.com

Anonym sa...

Salt og peppernissen stemmer jeg på idag. Søte var de....
Klem Kari (john.odegaard@getmail.no)

Anonym sa...

Hurra for salt og pepperbøssen. Mari.lb@hotmail.com

Anonym sa...

Gryteklutnissen får min stemme i dag:-)
Klem fra Vigdis
vigddan@online.no

Kine sa...

Gryteklutnissen, helt klart!

strikkepanja sa...

Heia salt og pepper-nisssene!

HildeR sa...

Min stemme går til Salt og Peppernissene!
mari_gull(at)yahoo.no

Rigmor sa...

Gryteklut nissen! Har ennå ikke heklet meg en sånn:-)

Anonym sa...

Gryteklutnissen, selvfølgelig! ;-)
Hilsen bloggløse Marit B.

Andrea sa...

Gryteklutnissen:-)

Anonym sa...

Salt og peppernissene får min stemme i kveld - håper de er kommet seg trygt hjem til eieren slik at julematen får den rette smaken ;)

BIE

Elise HL sa...

Gryteklutnissen! DE er virkelig med på å sette kjøkkenet i julestemning;)

E

Glimt av glede sa...

Salt og peppernissen, de er gamle kjente fra jeg var liten

hanne sa...

Jeg stemmer på gryteklutnissen, jeg syns han har et viktig oppdrag med å redde stressede julekokker fra å brenne fingrene! Heia, heia!
Hilsen Hanne

‹ Eldst ‹Eldre   1 – 200 av 297   Nyere› Nyest»
Related Posts with Thumbnails