lørdag 8. august 2009

Farvel ferie! Hallo hverdag!



Det er vedmodig når ferien går mot slutten. I forkant koser man seg med å drømme om slaraffenlivet, der man er solbrent og har fullstendig fri fra alle forpliktelser. I dag låste vi hyttedøren og kjørte syv timer tilbake til hverdagen. Det har blitt dårlig med strandliv i år, og brunfargen er vasket vekk ved hjelp av white spirit. Likevel er jeg fornøyd:)


Jeg kan personlig takke Sørlandets nedbørsrekord i Juli for at soverommet på hytten nå fremstår i ny og hvit prakt. Den siste spikeren, samt nymalt sprosse på vinduet kom på plass i går etter fotograferingen. Nå mangler bare strøm, lamper, møbler, gardiner og maling av dør. Med andre ord siste finish! Rommet skal ha helt andre tekstiler enn de jeg har på bildene i dag. Jeg måtte bare pynte litt for å få det hjemmekoselig;)


Det er nesten blitt en tradisjon at et av Emmelinebarna dukker opp når jeg fotograferer. Josefine påstår at man ikke kan ta bilde av en seng uten at noen demonstrerer hvor god sengen er...


Da er det vel på sin plass å ta med et bilde av Josefine fra den aller første gangen vi var innom soverommet her på hytten. Det tok altså 14 år før vi gjorde noe som helst med dette rommet.


Når jeg først er i gang med før- og etterbilder tar jeg med noen ekstra...Døren skal få sin behandling i høstferien. Det er morsomt å se at den som fremsto som hvit mot det gule, nå blir gul mot det hvite:)


Før:

Underveis:

Etter:

Den planlagte sovesofaen fikk vi ikke tid til å kjøpe i år. En madrass duger som erstatning foreløpig. De lyseblå putene ble kjøpt ny i juli, kommer fra Princess og skulle brukes som uteputer. Vi får håpe det blir flere utekvelder neste år istedet.


Det er mange som ikke liker falske blomster, men på hytten er det greit å kunne dra frem Hortensia som har overvintret fra i fjor;)


Jeg er fremdeles lykkelig over mine nye tepper fra GreenGate. Selv om de er litt for lekre til bruk for skitne føtter, er de likevel sommerens mest frydefulle kjøp.


Nå venter hverdagslivet, og det er godt det også. Her skal lørdagen tilbringes med oppdatering fra nettverdenen. Jeg gleder meg allerede:) Ha en fin fin helg du også!


46 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig hytte,
herlig soverom,
vakker jente
velkommen hjem
Cecilie!

Er det virkelig
7 timer i bil til hytten?
Da blir den vel bare brukt
noen uker om sommeren eller
tar dere en langhelg her og der...?!

Vi har også familiehytter, men
begge er i 5 timers kjøretid uten stopp, så det begrenser seg med hyppig bruk. Desverre.

Ha en herlig helg videre, sikkert
godt å komme hjem til huset sitt også tenker jeg!

Klem til Deg

hvitstil.com/Christine sa...

Så herlig dere har fått det! Flinkis.

Klem

MrsC sa...

Utrolig flott det ble!
Veldig inspirerende og flotte bilder :-)

Christina sa...

Dette var lekkert gitt!;)

Ha en fin lørdagskveld!

silje-sin sa...

Så nydelig det ble! Kjempeflott. Skal si dere har vært effektive i ferien:) Og jeg er så glad du er tilbake i blogglandia, det ble liksom ikke helt det samme uten...:) Fortsatt god helg! klem

Emmeline sa...

Hei Det hvite hjertet:)

Ja jeg bor i Bergen og hytten er på Lindesnes. Dermed reiser vi kun i ferier.
Sommer
av og til høstferie
av og til juleferie
og påskeferie.

Derfor er det jo også ekstra deilig å få gjort litt når vi først har kommet ned....og så vet vi at det er litt finere til neste gang vi er tilbake:)
I skapet ligger forøvrig listen over alt som skal gjøres neste gang. I tilfelle jeg glemmer det! Dette soverommet har vel stått på den listen i en fjorten års tid, så det var strengt tatt på tide å få det i havn!

Guttemamma sa...

Så gøy å se før-underveis og etter bilder!! Lekkert-smekkert:-)

Hverdagen vår sa...

Nydelig hytte og lekkert soverom med en herlig blåfarge.
Håper den lange bilturen hjem gikk bra, blir mange timer.

Ha en flott helg og fin uke-

Hilsen i fra Eli

mi-rachel sa...

for en forandring!

Fru Fjeldhammer sa...

Så fint det har blitt, dere har vært kjempeflinke!! Ser vi har vært på princess begge to her... lekre puter og pledd *fnis*

velkommen tilbake til hverdagen..
klem

Anonym sa...

Så fint det ble! Har gledet meg til å se det!
hilsen fra Olaug Brit på Lindesnes

Refleksjon på livsvegen sa...

Det vart kjempefint..
Fekk lyst til å gjere noko på mi eiga hytte..
Kanskje til neste sommar?

No kan du gle deg til siste finpussen..

God helg!

ChezJeanette sa...

Lekkert!

Monica sa...

Utrilig koselig sted dere har og morsomme bilder av datteren;) Kan trøste deg med at det ikke har vært sommer i Bergen på noen uker heller!

Unknown sa...

Å, så lekkert soverom! Det er så nydelige med hvitt fra gulv til tak. Tenker det er en herlig følelse å være ferdig, iallefall nesten ferdig.

Et maletips fra meg: Når du har malt kan du vaske vekk malingen med olivenolje etterpå. Det er veldig effektivt, og du slipper å bruke white spirit. :)

Koselig at du er tilbake på bloggen! Ha en god natt, Emmeline!

ANETTESHUS.COM sa...

Ja, hverdagen er ikke så dum den heller;) Til tider undervurdert, faktisk. Når sommeren nærmer seg slutten, er det som regel veldig deilig at den er tilbake:)

Så flott det har blitt på soverommet på hytten, C!! Lyst og lekkert! Nyyydelig i hvitt og lyseblått! Så deilig å bli ferdig da! Kanskje like greit at det ble satt nedbørsrekord i juli da?!

Velkommen hjem i alle fall!

Klem Anette:)

Unknown sa...

Så utrolig fint det ble. Det var godt å lese at dette har stått på listen din i 14 år :o)
Har en del ting på min "liste" også som ser ut til å ta tid å få gjort noe med...

Men igjen dette var virkelig flott - og ikke minst inspirerende!

Mvh Eva

Hilsen fra landet sa...

Moro å følge forvandlingen! Og ja: Regnet har iallefall vært godt for noe!

Ingunn sa...

Så supre bilder. Elsker hvite gulv, men har ingen selv.

Flink er du. Og falsk blomst er absolutt ikke noe dum ting.

Ingunn :)

*sne* sa...

Så utrolig fint det blir!

Livet på Vestergård sa...

Så underbart fint ni har det !

MeyBiMe sa...

Herlighet så du har jobbet!!!!!
Du har virkelig vært flink!!!!!!!
Dette soverommet var jo blitt HELT forandret!!! skikkelig koselig :-)
Ja nå er det tilbake til hverdagen ja..... jeg er ennå litt "deppa" for at nå er sommerferien min er over....
Jeg har allerede vært i arbeid 1 uke...og tittet innom masse reisemål på nettet og drømt meg bort om kanskje en liten høst-tur kunne vært noe....men....
Iallefall tusen takk for at jeg har fått lov til å "besøke" deg her i sommerhuset ditt :-)
Det er utrolig hyggelig iallefall :-)

Kristin`s lille hjem sa...

For ei utrolig koselig hytte dere har og reise til.Synd været her i sør ikke ble noe bra,men vi håper det blir bedre til neste år.For maken til regn skal du nok mange år tilbake for å finne ;-) Hilsen Kristin

Anita sa...

God morgen! Såå fint det blir hos dere! Virkelig en sommerhusdrøm! Vil ha jeg også! Her pøsregner det idag og tordner litt sånn i det fjerne! Altså en perfekt dag til å klargjøre huset til hverdagen igjen :0p. Ha en flott søndag!

Anonym sa...

Litt av en jobb! Og det i ferien... Synes jammen du har fortjent en ferie til;-)

Christine C sa...

Så nydelig det ble...gøy og se bilder fra prosessen :) Aldri så galt at det ikke er godt for noe dette regnet vi har hatt.

Solveig sa...

Så flott dette ble!! Rommet er ikke til å kjenne igjen! Deilig å få pusset opp, - så flinke dere har vært. PS! Har også plastblomster på hytta :-)

Ha en flott søndag og en god hverdag!

Klem fra Solveig

Sol sa...

Heia Emmeline ;-} Det er moro å følge hytteoppussingen din. Soverommet ditt har blitt så ommerlig,luftig og lekkert. Det har vært en god ting med all regnværet i alle fall....Jeg skulle gjerne hatt en slik hytte. Det er min drøm, som jeg regner med ikke kommer til å gå i oppfyllelse før jeg vinner i tipping eller lotto;-}....og da blir det vel aldri*sukk*
Jeg ønsker deg og dine en fin uke.

Fjordheim sa...

Soverommet ble flott.
Kjedelig at det ble så mye regn vær, men det hender en får gjort litt mer da ja.
Kan forstå at det blir godt å komme tilbake til hverdagen jgjen.
Ønsker deg en flott ukestart :)

pretty sa...

wunderschön ist das zimmer geworden ein Traum.liebe grüße nina

Tini sa...

Hei!
Dere har virkelig stått på og jobbet. Ble kjempefint.
Kan jeg spørre hvordan dere har gjort det når dere har malt gulvene? Oljemaling ? Hvor mange strøk ? Hvor lenge har det tørket mellom hvert strøk ? Pusset mellom strøkene ?

Har tregulv selv som vi har lyst å male men kvir oss litt for å begynne. Er i gangen og det er jo rom som brukes hele tiden :-)

rod i hob sa...

Kjempefine bilder :-)
Så nydelig rommet har blitt!!
Passte godt med litt regn då for dåkkas del! (Men eg vil ha sooooooooooooooooooooool)

Balsam for skjelen å komme hit....! Heldige!

Anneli sa...

Ja dere kan virkelig være stolt av det dere har fått til! Soverommet er som en sommerdrøm <3
Nyt helgen før hverdagslivet starter (:
Sommerklem fra Anneli <3

Anonym sa...

Å, så vakkert! Jeg blir alldeles syk og det klør i fingrene etter å få stæsje opp hjemme etter slike bilder. Du er så flink!

Lynetmor sa...

Hei, så kjempe fint det ble på soverommet!For en forandring. Det ble så fint :-) Ha en fin søndag :-)

lise sa...

Den som venter på noe godt...

Det ble kjempefint, Emmeline.

Gro sa...

Så vakkert det ble! Klem!

In my house sa...

GUUUUUUUuuuuuud va snyggt,,, ååååå jag dööör va fint! där sover du garanterat skit bra =) verkligen fint...

Kram josse

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint det blev! Verkligen hur ljust och somrigt som helst.

Hoppas du har haft en fin helg!

beate sa...

Hei Emmeline.
Så flott nytt soverom. Dere har en fantastisk herlig hytte, som har gitt inspirasjon til oppussing både hjemme og på hytta vår...

Jorid + NOE Blog sa...

Så nydelig!!

Ha en flott start på den nye uke!
Klem J

Snekker Andersen sa...

Nei, så fint det ble på soverommet!Hvilken snekker brukte dere? Tror nok at han kan anbefales på det sterkeste.... Nå kan du invitere til stort party i "Det hvite hus".

Olstad sa...

Så utolig flott hytte og så fint du fått det på soverommet. Sier som Christine/Hvitstil.com

Flinkis.

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Vet du hva... ikke bruk wite sprit for å fjerne maling fra fingre og div. andre kanter den kan havne på - ei flaske flytende smør gjør samme susen, men tørker ikke ut huden - etter å ha gnidd flekkene bort - en dæsj zalo...vips rene fingre...
Har hatt 4 uker ferie - de dagene gikk jammen fort...uææææ....

Ha en super dag... og uke...

Ønskedrøm sa...

LEKKERT!! Må si dere har stått på i sommer, har jo sett det på bloggen også. For en forvandling! Sitter å drømmer meg bort når jeg ser den koselige hytta di:)

Klem Silje

Nattfiol sa...

For et flott rom!

Related Posts with Thumbnails