tirsdag 18. august 2009

I GreenGate himmelen



I mitt liv er det kort mellom fornuft og galskap. Den ene dagen sitter Emmeline hjemme og gnager på en gulrot, mens hun skriver flinke innlegg om rydding og gjenbruk.


I neste øyeblikk hører jeg rykter om at Berthas Oldebarn har fått inn høstens kolleksjon av GreenGate. Dermed stormer jeg avsted som en hodeløs høne for å inspisere nyhetene.


Som vanlig var det mye fint. Så mye fint at det nesten er umulig å bestemme seg for hva man liker aller best. Det eneste som er helt sikkert, er at Emmeline stadig holder stand som trofast medlem av GreenGate sin fanklubb.


Cloè rykker nok opp som en ny favoritt her hos meg. Lekre farger som kan kombineres i alle retninger.


Hjertet banker også for den nye røde serien. Jeg tror det kan bli knallstilig å supplere mine polkadottmønstrede julekopper med litt Paisleyrødt. Eller kanskje jeg bare skal slenge noen lekre røde Paisleypledd i sofaen i desember?


Berthas Oldebarn har jo også fått inn noen skikkelige snurrigheter. Muffinsformer og mønstret bakepapir må jo løfte bakingen til nye høyder? Spesielt om du i tillegg har muffinspute på kjøkkenet;)


Kanskje du bare trenger litt GreenGate såpe


-eller en GreenGate skilpadde til dårlige dager?


Her er noe for enhver smak, og jeg gikk på en ørliten sprekk i forhold til egen antishoppe målsetning, uten at jeg er i dårlig humør av den grunn gitt!


Mer om det i morgen. Håper dere har en like fin kveld som meg! SEE U:)

45 kommentarer:

Anonym sa...

Her var det mye fint! Skjønner at du ble fristet Emmeline..Jeg har hatt paisley mønstrete klær i mange år, kjekt at det nå kommer på kopper & fat. Skulle ønske det var en slik butikk her jeg bor. Må legge inn et besøk neste gang jeg er i Bergen.
Må bare si at du har en fantastisk blogg!

Trultemor

Monica sa...

En kan ikke være flink til alt samtidig, du har en fantastisk blogg;)

Anonym sa...

Helt enig-nyydelig!
Kjempefine bilder forresten:-)
Ha en fin uke, klem Hege.

Nina i Paradiset sa...

Der hadde AKKURAT sånne muffinsformer jeg trengte på fredagen, da vi bakte muffins til dukkestue-selskapet!! gRRR....
Du klarte vel ikke å forlate butikken uten å kjøpe NOE???
*Sjokk!*

Emmeline sa...

Halloen Nina...

Nope--det klarte jeg IKKE, og ja..Jeg har faktisk fått meg nye muffinsformer...Fra GreenGate.

Vi som ikke skal ha noe liksom:)

Alt godt sa...

Lekre ting! Eg likar dette, samtidig som eg er redd for at det skal ta overhand viss eg slepper taket og byrjar shoppe... ;-)

Graciela Fumasoni sa...

HOLA! QUE BELLEZA LOS COLORES DE LAS IMAGENES! LAS TAZAS PRECIOSAS. UN SALUDO DESDE BS.AS. GRACIELA

Mariel Alexandra sa...

så stillige ting. Kult når det er litt annerledes og med mya farger! Kjøpte du noe? Liker bloggen din! Hvor i bergen ligger denne butikken?

Lykkeliten sa...

.....jeg hadde egentlig bestemt meg for at denne green gate greia skulle jeg holde meg unna....
Om ikke annet, så for å overbevise meg selv om at lille meg ikke lar meg påvirke av bloggene jeg leser.

Snakke om å stikke hodet i sanden da gitt!
Disse koppene og skålene med rosemønster er jo helt fantastiske, og leser jeg ikke blogger for å bli inspirert kanskje?

Jeg bare spør på min vei til nærmeste butikk....

Jette K sa...

Jeg vil skrive et indlæg på min blog om Greengate. Så er jeg da nødt til at bruge nogle af dine billeder, hvis du ikke har noget imod det? :-D

Nu skal jeg lige være færdigt med det om Cath Kidston.

Jette/Danmark - stor fan

A home far away sa...

Ahhh GreenGate de har så mye fint!

Kram Gunilla från Singapore

Fire Hjerter sa...

Nei, det er ikke så lett å være prisipp-fast når fristelsene står i kø. Og her var det jo mye fint da.

janne - kathrine sa...

Jeg har standhaftig stått imot enhver fristelse fra GreenGate og har ikke brukt ett øre på dette merket. Denne uforståelige "motstanden" har derimot nå glidd litt over og de siste dagene har jeg forsøkt å finne en norsk nettbutikk med gigastort utvalg av GreenGate - skal nemlig ta igjen for alt jeg ikke har kjøpt hittil. Den beste nettbutikken jeg har funnet hittil er svensk (Syster Lycklig), men der påløper det jo porto på 350,- for frakt til Norge. Jeg får nok lete litt mer :-)
Ha en riktig fin dag!

Ocean showroom sa...

Åh...härligt inlägg! Jag längtar tills vi får in våra gg-nyheter!! Mycket fint. Ha en fin dag. Kram alexandra

C.G.T sa...

Hei!
Så fin blogg du har!
GreenGate er virkelig Guds gave til oss kvinner, og gjør hver kopp kaffe verdt å leve for! :-)

Jeg dumpet tilfeldigvis innom din blogg igår etter at jeg googlet etter hagepartybilder. Jeg må innrømme at jeg har lånt et bilde av deg, og håper det er greit?! Jeg har henvist til bloggen din som kilde.

Jeg har nemlig startet en blogg om bryllupsforberedelser, ikke bare mine forberedelser, men alles! Det er jo mange temaer som surrer rundt i hodet på en nyforlovet brud, og siden jeg jobber som artist og har jobbet med salg av selskapskjoler, tenkte jeg at jeg kunne dele litt av min erfaring med potensielle Bridezillas der ute.

Hyggelig om du besøker min blogg:
www.drommedagen.blogspot.com

Med Vennlig Hilsen
Drømmedagen

beate sa...

å sukk... gleder meg til nyheten er på plass i en butikk nær meg...
Heldig er du som bor så nære.
Spent på hva du kjøpte jeg...

Beate

Kjeruben sa...

Hi hi alltid like morsomt å lese dine innlegg :-D
Kos deg på shopping ;-)

Tonje sa...

Fantastisk mykje fint! Skjønna godt at du gikk på ein liten sprekk her ja... Cloè blir nok ein ny favoritt, og Paisley, need I say more... Bergensturen om to veker går visst fløyten så det blir desverre lenge til mitt neste besøk på Berthas Oldebarn :o(
Emmas Verden og LiveIn har òg fått inn ny Green Gate så eg får prøve meg der i staden.

Ha ein super dag!
Klem Tonje

Lillan sa...

åhh så mye nydelig nytt i greengate !! blir litt småhandlesjuk:))
kjenner meg godt igjen i det du skriver ...hehe vi jenter er litt sånn dobbelt moralister;)
ha en skjønn dag Emmeline!

Lillan:)

Anonym sa...

Flotte bilder og en fin blogg du har.Vil også få sagt at Berthas Oldebarn er en kjempeflott butikk,verdt å ta turen innom om man er i Bergen :)
Kristine

Jorid + NOE Blog sa...

Aaaaah, nydelig!!

En hvit drøm sa...

Heisann:) Så flott blogg du har, med mange freshe flotte bilder!

Jeg har også holdt meg unna Green Gate, men no more... Jeg VIL ha noe av det nye roseserviset, kombinert med det beige polkadottserviset. Tittet litt i butikkene her omkring for en drøy uke siden, men da var det ikke på plass enda...

Christel sa...

Hei Emmeline
Oj her var det my flott gitt. Da har du offisiellt sendt fristelsen videre;) Du har en fin blogg:)

Unknown sa...

Hipp hurra for Green Gate sin nye kolleksjon! Gleder meg til den kommer i butikken her. :) Ha en fin dag!

Anonym sa...

Var på samme sted i går formiddag, akkurat når godsakene ble pakket ut, beholdt roen og tenkte "I MORGEN". Er på vei til Berthas Oldebarn no og lurer fælt på hvilket mønster, farge som skal bli med hjem. Alt er jo like lekkert.....hmmhmm dette blir ikke lett.

Drømmedama

aase sa...

Oh my good, jeg trodde ingen hadde fått inn disse varene enda jeg.............hjelpes meg!! Nå blir det verre å vente til nabobutikken får inn altså!! Jammen meg mye lekkert de har laget denne runden synes jeg!!Her digger jeg alt untatt det veldig mørke jeg!!

Muffinsformene er bare helskjønne!!

Hilde Heimdal sa...

Hehe ikke lett å la være selv om en bestemmer seg for å ikke handle på en stund hehehe.

Syns jeg styrer med å hanlde og kaste hele tiden jeg, kunne lissågodt starta et flyttebyrå og en brukthandel hehe!!

Heidi sa...

Skjønner godt at dette var himmelen og at det ble sprekk. Bakepapiret var herlig, men jeg tror jeg ville brukt det til noe annet enn baking :)

Fjordheim sa...

Ja nydelig er det.
Kan godt forstå at en blir fristet.
Tror jeg må holde meg unna slike butikker.
Gleder meg til å se hva du har kjøpt :)

Anonym sa...

Så godt å høre at det ikke bare er meg, som i det ene øyeblikket både er utmattet fordi jeg eier for mange ting, og tenker på hvilken miljøsløsing mye av det er, og i det neste øyeblikket får vann i munnen når jeg får lyst på det meste som er til salgs i en favoritt butikk.

RMnorge sa...

Hei Emmeline!

Jeg har skrevet et lite innlegg om deg på min nye blogg:

www.rivieramandc.blogspot.com

Håper du vil ta en titt! :)

Tudelu!

Maria Louise sa...

*ler* blir du sponset eller?
Jeg så at Velkommen (den utroolig koselige butikken her) hadde fått kassevis av nytt GG i går.. jeg gleder meg til lørdag! Da skal jeg snope litt!!

camillaslykke sa...

Er bare en ting å si; NYDELIG!!!

Shus sa...

Åhhhhh, eg blei litt shoppe-sjuk eg no. Så masse fint!! Eg har fått sånn sansen for Green gate etter at eg oppdaga bloggverden. Og eg nyter te-en min i ein fin rose-kopp no!

Kardemomme sa...

Hei Emmelin :)
Jeg har vært utrolig dårlig på å besøke dere bloggersøstre de siste månedene så jeg hadde mye å ta igjen inne hos deg.
Hentet meg en stor kaffekopp og har sittet og lest og kost meg lenge nå! Elsker historien om dusjen og fanklubben din! Som alltid skriver du så levende at jeg ser det for meg..Synes du skal begynne som skribent i en eller annen avis jeg ;)
I innlegget under ser jeg du lurer på hvor vi loppedamene gjør av alt vi kjøper. For min egen del må jeg innrømme at det blir litt mye ting og tang innimellom og tro det eller ei men jeg hater overfylte skap og skuffer. Tar derfor en sjau hver vår og høst og kvitter meg med MYE!Noe går tilbake til loppemarkedet men jeg har også naboer og venninner som får "arve litt". Det er jo ikke alltid jeg er like fornøyd med tingene når jeg kommer hjem heller..Men loppemarked blir det, både vår og høst og jeg gleder meg like mye hver gang :)
Ha en fin uke! Hilsen Kardemomme :))

Karna sa...

Herregud som jeg har ledd av badehistorien din Emmeline, kjenner meg så godt igjen, er ikke en plass her i verden en føler seg mer "sårbar" og en vil egentlig tylle seg inn i verdens største pledd når en går til bassenget..hater det!!!

Jeg måtte vise det til min søster, og vi lo og lo og lo...kjente oss godt igjen!

Så mye fint som er kommet fra Green Gate, klart du er i himmelen!
Det er jeg også, men det erpå grunn av at det skal åpne en helt egen Riviera butikk i Bergen, LYKKE!

SynnePynne sa...

I går så las jeg bloggen din med masse Green Gate fristelser. Så i natt drømte jeg at jeg var alene, uten mann og barn på vei til Berthas Oldebarn. Ikke bare det, men jeg hadde tid og masse peng til å reise rundt på alle de andre fine interiørbutikkene rundt Bergen.

Men kan av og til lure litt, blir man et snev snål, kan man få for mye interiør inspirasjon..... :-)

Etter å ha tenkt meg litt om, hva gjør det vel om man drømmer søte gode drømmer...... Er vel ingen som tar skade av det? :-)

Gleder meg til å drømme mer om inspirasjonen du sender ut til oss interiør galne.

Ha ein flott onsdag!

Dina sa...

Hei Emmeline,
nå er det første gang jeg kommenterer bloggen din etter å kost meg med den i all hemmelighet et par uker- den er en nytelse!! Må melde tilbake til deg at budsjettet for nettkjøp (greengate mm) nå er overskredet etter å latt meg friste. Håper du fortsetter å friste oss med alle dine gode tips!

Hilsen Dina
(som definitivt blir en av dine trofaste lesere fremover)

Christine Louise sa...

Ååå så masse fint :) Man drømmer seg helt vekk jo. Bare synd det er dyrt å kjøpe så masse på en gang..
Jaja, nydelig er det..

Ha en flott dag..

Klem :)

Jeanette sa...

Green Gate er flott!! Enig med du:-)Når mitt kjøkken blir ferdig skal jeg ut å hamstre litt..
Flott hus og blogg du har!! Jeg er fast følger.
Klem J.

Martes atelie` sa...

Så morsomt du skriver.....og så fin blogg du har. Legger deg til må min bloggliste sammen med resten av fanklubben din ;)

Maria Louise sa...

...jeg er igang med Cloè... de sto i hyllene på Velkommen i dag, og de måtte bare bli med hjem selv om jeg ikke akkurat har mye penger på kontoen... ÅÅ de er fine altså!!klem klem

Karin sa...

Har tidligere sett Green gate samlinga di,men igår så jeg den i en butikk å de var enda finere i virkeligheten. Kanksje jeg også begynner å samle....

Unknown sa...

Så flotte bilder:)
Delig med sånne friske farger i denne høsttida:)

BO sa...

Knallskjønne vekkerklokka! Blir da kjekkare å komma seg opp om morgonen med ei slik klokka? Hmmm ikkje veit eg!
Flink å brodera er du og. Skrekk og gru seier eg. :-)

Related Posts with Thumbnails