mandag 31. august 2009

Lang tynn ting



For noen uker siden kom jeg over en skjønn hvit dukkekurv på Havna Interiør. Den perfekte gave til en liten pike tenkte jeg, og kjøpte kurven. Nå har det havnet en Maileg kanin i kurven også.


Maileg kaninene er jo så absolutt et bloggefenomen. Ekte bloggemødre med små prinsesser innreder ofte prinsesserommene med hvitmalte tallerkenhyller fylt til randen av Elsa Beskow bøker. På kanten av hyllen henger en rosa lyslenke med blomsterpynt. De små prinsessene sover i Junoseng pyntet med sengehimmel og de har sengetøy med hardangersøm. Ved siden av sengen sitter en Maileg kaninfamilie og drikker te fra pittesmå kopper. En Babymaileg blir matet i babystolen sin, og PammaMailegen henger opp klær på den pittelille snoren.


Bare bli sure, (*dere tre bloggemødre som ikke vil bli puttet i klisjékategorier og som sender rasende epost etter dette bloggeinnlegget) men sånn hadde iallefall mitt prinsesserom sett ut om jeg hadde en liten datter. Det skulle vært det ultimate bloggeklisjé-prinsesserom-de-luxe.


Nå er det sånn at jeg ikke lenger har små prinsesser her hjemme. De har blitt så store at det er umulig å presse dem ned i en Junoseng uten at den knekker. Dermed har Emmeline kjøpt Mailegkanin til husbruk. I tilfelle det kommer noen små jenter på besøk.


Den var såpass dyr at den kommer til å forbli singel --lenge! Strengt tatt er den vel ikke akkurat vakker heller. Men liker man bloggetrender så liker man bloggetrender.
Ha en fin kveld og smør Pariserloffen med omhu;) TUDELU!

46 kommentarer:

Blå-hvit samlemani sa...

Min prinsesse, som nettopp begynte på videregående, hadde nok hatt et rom en prinsesse verdig...men hun nekter..

Jeg kjøpte Maileg til en niese på 1 år, og det kommer jeg til å gjøre til hver eneste mini niese heretter....De er jo så søte.
Kos deg med din!

Anonym sa...

Hei Emmeline.
Du tar det på kornet.. igjen, morsomt!
Jeg syns kaniene er kjempesøte- men ikke har jeg små prinsesser selv-og ikke har jeg noen små prinsesser i den nærmeste omgangskrets- men kanin-kjøpelysten er jo der !
Bor kanskje en liten prinsesse inni meg som noen ganger tvinger seg frem ? Tror jeg havner på en julenisse-variant- lettere å "forsvare" om noen skulle begynne å lure på mine "handlinger"
mannen i huset foreksempel ;o)

Koser meg foresten med bloggen din-
ha en fin kveld videre !
Marita

Torills blogg sa...

litt sånn torturert.. i sånn en drar i begge ender...
synes teddybjørnene er finere jeg.

:))))

Ann Helen sa...

Hehe, nesten godt å høre at det er flere som får rasende e-poster;-)
Maileg kaniner er for prinesser i alle aldre tror jeg; og kanskje aller mest for mammaprinsesser:)

Anonym sa...

Fabelaktig:):) Smaken er som baken..og godt er der:)

Jeg er fornøyd med dagen.. var på Traktøren i dag og kjøpte Bruka salat skål.Det fortjente jeg siden dagen og uken er meldt grå:)

Marit:)

Martes atelie` sa...

Det er rart det der. Før jeg fikk min egen blogg var ikke greengate et tema her hjemme. Å tolixstol....nei fy...DET synes jeg var stygt. Men NÅ...liker begge dela jeg. Ønsker meg ny stol!!! Man blir påvirket enten man vil eller ikke.....ikke no`gæli med det!

Løvetann sa...

Hei søte deg der oppe!
Eg synes dei kaninene e veldig merkelige men eg har jo forstått at dei e populære. Skrive virkelig folk sinte mailer om rare kaniner og prikkete koppar? Hadde vore kult med ein skikkelig heftige kanindiskusjon!
Klem fra meg her nede

Petit sa...

...og har man ei prinsesse på snart 8 som har byttet ut kaninen på veggen med Hannah Montana kan man prøve å henge dem på sitt eget soverom, men det er kun hvis man har en mann som får sove selv om to lange tynne ting stirrer ned på ham. Det har ikke jeg :(
Så nå har de flyttet ut i lekekroken der de har havnet i dårlig selskap sammen med Spiderman og Jakob 5 år.

Guttemamma sa...

...igrunn er vi vel alle en parodi på oss selv når det gjelder å hive seg på et par trender....slitt vindu i stua...skoleplansjer...osv...
ikke mye å bli sint for, har mange maileg her i huset,ingen prinsesser, bare en dronning!!
Johooooooooo!!

Trine sa...

Ler rått, og lurer på om Juno-seng kan brukes til en liten herremann, siden jeg ikke har prinsesser, bare coole prinser som digger traktorer og kuer....

Bo med Lena sa...

Jeg kan love deg at det er mange mamma-prinsesser som liker kaninene iallefall. De selger som "hakka møkk" som de sier...unskyld uttrykket:)

Kjenner jeg har fått et anstrengt forhold til pariserloff. Lo så jeg holdt på å falle av stolen (ikke Tolix) igår!

Ha en superduper dag Emmeline!

Vår lille hage sa...

Jeg har to små prinsesser, og det går i rosa, hvitt og rødt! Hver sin kanin har de også, kjøpt på en interiørbutikk i Oslo. Koselig å dille litt med prinsessene mine.....

Silje sa...

Hehehe..

Drømmer også om å lage et supersøtt jenterom, inspirert av andre bloggere..

"Desverre" har jentene mine sterke meninger ( i en alder av tre år) og har klart og tydelig bestemt at på rommet deres er det storesøster som er sjef! Og mamma må nok sette de søte tøydukkene i stua i stedet, her er det kun plast som teller!

;)

purglede sa...

Kaniner eller ei, - dagen min er ikke den samme uten..... Emmelines blogg. Herlig som alltid!

Kveldshilsen fra Purglede!

Elis@beth sa...

hahaha!!! Jeg dør!! Akkurat slikt rom har lille prinsessen min!!! Utenom den sengen-her soves det i den nydeligste seng som er 67 år gammel!!
Men resten var bare perfekt!!


Du er så morsom-flirer så jeg griner!!

Ha en herrlig kveld!!

Klem!

Jane sa...

Nok en gang får jeg trimmet lattermusklene :O).

Bea sa...

hehe

Jeg må nok innrømme at jeg er en av de mange bloggemammaene som har kastet seg over PC og bestilt en Maileg kanin av Bo med barn.

Prinessen min har også fått et sukkersøtt rom en prinsesse verdig. Men både hun og jeg trives kjempe godt der inne:o)


Klem

Hanne sa...

Har aldri sett en Maileg-kanin "i levende live", men etter at de herjet som verst i alle bloggene ved påsketider ble jeg nesten utilregnelig og fikk lydt til å sette meg opp med allslags utstyr, og selvsagt en hel familie. De er ufattelig søte! Har så langt klart å holde meg i skinnet. Og jeg har nøyd meg med én Green Gate-kopp. Det slår meg: Er jeg unormal?
Ha en fin kveld - og du er fortsatt velkommen innom for å sjekke utfordringen fra forleden!

Drømmen om en eplehage sa...

Hør, hør!

Jeg hadde også garantert laget ett eksakt slikt rom til min prinsesse som jeg ikke har ;)

Her går det i enveisblogging for tiden, så du er über heldig som fikk noen ord av meg nå. hehehe! Travelt å ha ferie, det er så mye å gjøre... Holdt faktisk på å svinge ned på jobb når jeg var på farta i dag tidlig. Av gammel vane... O lord!

Hade!

Anna sa...

Hohohohohohohoho, utrolig artig! Og hvordan … HVORDAN … kan noe bli sinte på slike herlige innlegg? Du er så god til å ta bloggere på kornet, med en god dose selvironi! KUL er du Emmeline :D

MonjaHelene sa...

Heisann !Dette må da være kaninverdenens svar på Barbie :):)Ikke mye kjøtt på den kaninkroppen nei;)Men utrolig søte ,og skjønner at barn og voksne elsker dem ;).Og alt det søte ekstrautstyret som kommer med dem.Herlige duse farger også.Likte godt Obs! historien din foresten.Smiler enda :-D.Første gang jeg kom til bergen med min strilemann som er fra en bygd utenfor Lagunen,dro ham meg inn på OBs! /Lagunen .Og hjelpe meg,jeg trodde lenge etterpå at alle bergensere var brautne ,store i munnen og profesjonelle handlekorg-skubbere...Men jeg tok heldigvis feil;) Go kveld til deg !:)

victoria (huset i byen) sa...

Du er virkelig helt herlig, rett fra levra og med en humoristisk tvist.. digger deg og bloggen, og de som blir fornærmet er de som har det akkurat sånn ;)
YOU GO GIRL
klem victoria

frøken olsens drømmer sa...

Jeg husker mitt første møte med Maileg....Det var den julen maileg startet og jeg jobbet i min første gave butikk..Helt ærlig så synes jeg det var noen merkelige nisser som jeg langt ifra likte...men sakte men sikkert så ble jeg bare mer og mer glag i dem både nisser,kaniner og noe av stasjet ,går du inn på siden min vil du se bilder av messa i Danmark der jeg også viser frem mye Maileg.De har virkelig en fin jule og vinter kolleksjon ;))
i år;))))
klem
og jeg har bestillt masse til butikken,så min store maileg mamma skal iår få jule kjole på

Mette sa...

Ha, ha, ha, eg kan jo le av klisjeane sidan eg har ein stil som sikkert også er fyllt av klisjear, berre ikkje denne. Kunne aldri falt meg inn......

Livet i Fattighuset sa...

Haha, nå mangler jeg bare ett strøk på tallerkenhylla. Elsa Beskow-bøkene kjøpte jeg på salg da jeg studerte i Stavanger 1997. Det året hadde ingen hørt om blogg. Ingen hadde hørt om bloggjenter. Og ennå var det ti år til jeg skulle få barn. Mitt barns boksamling er bygd på min egen nostalgi. Det er vel ikke det verste hun kan oppleve. det er jo plass til Makkapakka og Tomlingene fra Drømmehagen også. Og postmann "Pæpp", selvsagt. Han får sin egen plass i onkel Eriks hjemmelagde tallerkenhylle ala furuhelvete. Ha en fin kveld! Hilsen Marie

Dina sa...

Min yngste prinsesse er 10 år og litt stor for det aller søteste som jeg ønsker meg.....men jeg har kjøpt en Maileg-kanin likevel! Jeg har den på hytta der jeg kjøper inn i romantisk landstil- nå stadig inspirert av bloggen din.
Heldigvis har jeg en liten niese på snart et år, så hun kan få Maileg.

Ellers kan jeg ikke få nok av dine blogg-innlegg- gleder meg til å sjekke nye innlegg hver dag! Skulle du ta en fridag, går jeg til gamle innlegg!

Refleksjon på livsvegen sa...

Nydeleg, men kunne virklig ha trengt å feita seg opp på det eg serverte på min blogg i dag.. He-He!
Og god natt!

silje-sin sa...

Hei kjære snille emmeline! Jeg fikk akkurat kommentar om at det første JDL bladet visstnok er umulig å få tak i, så hvis du virkelig kan unnvære ditt hadde jo det vært helt utrolig snilt. Synes nesten det er for ille men. Og jeg skal selvfølgelig betale for det, eller kjøpe noe til deg til gjengjeld. Men jeg forstår godt om du vil ha det selv altså! De lange tynne tingene ja.. Du vet jo hva jeg synes om de..;) Gjorde et raskt overslag her en kveld, og fant ut at jeg har godt over 20 av dem... Så nå tror jeg jeg må ha en liten kjøpestopp en stund...:) Og jenterommet ser jo nesten ut som du beskrev, bortsett fra junosengen, som jeg dessverre ikke har.. Digger bloggen din;) klem fra silje.

irina sa...

uff nå skjemmes jeg....ikke har jeg hørt om malig kanin eller juno seng eller hva det nå heter...........lurer ¨på om jeg er en blogger ;)

men morsomt var det.
natta

Moski sa...

En kjempesøt lang tynn ting! Og bildene får meg til å trekke på smilebåndet.
Bloggen din gjør meg glad!
Ha en god uke.

Tante Mimmi sa...

Lett å gå i kaninfella!;)
Eg nektar ikkje når 10 åringen vil bruke pengane på maileg utstyr...
kanhende eg kan arve dei????

Unknown sa...

Åååå, kjempefin! Skulle faktisk ønske at jentene mine hadde presis det rommet du beskriver. :) Lyslenke fins ikke på barnerommet hos oss, men det er et par Maileg-kaniner der, og også en tallerkenhylle. Hehe.

Du er så flink til å skrive! Koser meg med innleggene dine. :) Ha en god natt!

Monika sa...

Det er så deilig å stikke innom bloggen din, du har så bra humor!

Digger deg ass ;-)

Anonym sa...

Hei Emmeline!
Ha, ha , ha - ler enda av innlegget ditt igår:-)
Utrolig- liker det som "snurrer " i topplokket ditt!!
Fortsett og skriv morsomme historier du,
- de med humor skjønner historiene dine!
Har ingen Maileg enda, men skjønner det er noe jeg må
"sette " meg inn i..!
Ha en stråålende kveld, klem Hege.

Noatunfrua sa...

Min prinsesse, som nå er snart 6 mnd, har en sånn kanin på ønskelisten sin til jul ;) Hun ønsker seg dessuten en hvit dukkevogn i tre og en hvit dukkeseng, gjerne med tilhørende blonde sengetøy...

Man skal tidlig krøkes osv...

Ha en flott tirsdag :)

Hilsen
Laila Johanne

Fru sommerfugl sa...

Nå trakk jeg på smilebåndet gitt. Kjekt med et innlegg med litt humor over, det trenger vi en mandagskveld:) Skjønn var kaninen og den vesle sengen uansett. Ha en fin uke

Anita sa...

Hmmm! Har INGEN maileger eller Carry on plakater jeg, så nå lurer jeg virkelig på om jeg er en ekte interiør blogger ;0) Får bruke dagen min på det nå da, og skrive lei meg mailer og kommentarer *ler*!
Kjempesøt liten venn og kurv, også så koselig en tanke, perfekt for små besøkende prinsesser! Ha en flott dag!

Olstad sa...

Tihi... I dag skal jeg begynne å innrede rommet til min lille prinsesse mon tro om jeg ikke må ha noen kaniner der også...

☆Therese sa...

Herlig !!!
Prinsessa mi passer nok heller ikke inn på et slikt rom - (hun blir 9 år i desember). Maileg har liksom ikke "truffet" hverken prinsessa (el meg) i hjertet. Ja - de er søte, men jeg bruker heller de kronene på noe annet ;o)

Men jeg ser gjerne Maileg innlegg hos andre bloggere da!
Nyt syntet av din kanin og ha en god dag!!

Hilde sa...

Du er alltdi like kjepp og morsom i kommentaren!! Jeg ler like mye hver gang.! Og jammen har du jo rett... Det er mange Maileg kaniner i omløp, slev om min prinsesse ikke har blitt eier av noen ennå. Mammamen synes prisen er litt for stiv. Men nå skal hun snart få sitt eget rom ,og da spørs det om det ikke sniker seg en liten Maileg med..
Ha en fin dag, og stå på med bloggen. Den er et lyspunkt i det grå Bergensværet!
Klem

Anonym sa...

nydelig maileg kanin, kjempesøt!!!
sofie hos oss har en del maileg kaniner og de er jo bare så søte!!!
ha en fin tirsdagskveld, emelines!
klem til deg

Ingunn sa...

Bloggetrender ja. Merker på meg at jeg blir påvirket. Elsker jo dine prikker og kjøper av og til bloggeting. Men koselig er det.

Ha en fin uke.

Klem
Ingunn

Ocean showroom sa...

Pip! :-) Vi tog utfordringen din! Riktigt kul var det. Ha en fin kväll. Kram alexandra

Anonym sa...

Hjelp!! Emmeline,
jeg har en maileg-kanin i huset!

Og den har vært her i 5år, på tenåringens rom. Hun fikk den til sin 10-års-dag av en veninne av meg. Vi syntes den var noe spesiell. Lang,tynn, hvite truser, orange kjole, og den sitter fortsatt i sin gulrotformede, brunorange sovepose..Nå har den fått plass på det nyeoppussede rommet.
Hvilken skatt! Og hvordan steller man en sånn verdifull liten skapning??
frustrert frue som ikke har blogg.

Romantiske Stinemor sa...

Nydelig, farger og kanin:-)
klem

Anonym sa...

Jeg bare rett og slett digger bloggen din!! Du skriver så herlig. :-)

ellabella

Related Posts with Thumbnails