onsdag 5. august 2009

Listefantomene



I går kom listespesialist på besøk og konstaterte at vi måtte få tak i noen andre lister. I dag ble andre lister innkjøpt, og så satte vi i gang. Pompel and Pilt på listeavdelingen--med avkommet pent plassert i dobbeltsengen. Etterhvert med avkom som hadde fått munnkurv i dobbeltsengen.


En ting kan sies om Emmelinemannen. Han er på alle måter en evig optimist. Når han snekrer skal alt bli i orden, bare han får på plass listene. Nå han lister kommer det nok til å ordne seg med litt acryl. Trenger vi forresten acryl? Kan vi ikke bare putte litt maling i hullene???? Emmelinemannen hadde nok fikset Det skjeve tårn i Pisa med litt maling. Han hadde ikke trengt acryl engang! Sånn er det med den saken!



Jeg ville bare sende en liten hilsen til alle som har sendt eposter til meg de siste månedene (gulp) Jeg drar hjem på lørdag, og søndag blir det en bedre sent enn aldri svaredag. Til dere som skal på IKEA lansering i morgen--KOS DERE:) Jeg skulle virkelig ønske det var meg, men i år kolliderte det med hjemreise. Til Christine fra Hvit stil: Gratulerer med KNALLFLOTT reportasje i avisen. Jeg oppdaget den ved en tilfeldighet:) STOR STAS! Til alle andre: Takk for skjønne kommentarer som alltid, det skal bli godt å komme hjem til et vanlig bloggeliv:) Bildene er i dag gamle og velbrukte....fra hjemmelivet!

19 kommentarer:

Livet i Fattighuset sa...

Det er godt å se at andre skal få male litt lister også. Selv har jeg malt 50 meter gulv-, tak- og dørlister. Langsomt arbeid, men det går unna med en lydbok på øret :-)

Ha en fin tur hjem fra sommeren.
Hilsen Marie

Hilde sa...

Alltid like koselig å følge med hos deg! Morsom lesing og flotte bilder. Ha en fin hjemreise. Her i Bergen venter regnet, men temperaturen er ikke så ille.. Vi får håpe på sol.
Ha en fin uke.
hilde

Tracy sa...

I love your photos. They look so pretty and peaceful!

Anonym sa...

Ja, lister er fine greier, vi har ikke fått opp alle enda, og dette huset bygde vi i 2002...

Vestlandsjenta! sa...

Lister er ikke noe kjekt å skulle styre med selv, så all ære for det! Akryl er jo stress, men blir best resultat tror jeg... Minner meg faktisk på at jeg enda har noen lister jeg ikke har malt etter å ha hatt på akryl... Kanskje på tide å få gjort det nå, siden jeg allerede har bodd her 2 år?? Hehe!
Vel hjem!!

Hilde Heimdal sa...

Veldig greit med akryl hehe :o)

Drømmen om en eplehage sa...

Riktig god tur hjem, det skal bli godt det.
Maling kan skjule så mangt, men spikerhull og optimistisk kappede lister er vel å gi litt for mye tiltro til denne vidunder suppen.
Hi, hi!

Det er ikke det, jeg hadde nesten tatt til takke med maling i sprekkene jeg nå. For det er slik ca rett før JEG sprekker... Men det er vel kanskje jeg som er utålmodig? Vi har jo bare bodd her i halvannet år, så vi bør vel være overbærende med byggfirmaet. Kanskje alle malere i hele byen har vert utleid til ett maleprosjekt på Svalbard og at det er derfor de ikke har hatt tid til å ta listene etter seg...
Jau, jau, det blir vel. Tålmodighet er en oppskrytt dyd!

God tur hjem klem

Hege sa...

Ikea katalogen for 2010 er allerede lansert i USA, så du kan kikke på
http://info.ikea-usa.com/Catalog/

Har kikket gjennom og det var mye fint :)

Veldig fin blogg forresten!

Rosa sa...

Acryl er ein fin ting, det har eg erfart med vårt eige skeive hus. Oppussing her er aldri lettvint, for det lurar alltid små og store overraskelsar bak gamle plater. Når Rosaheimens pompel og pilt har gjort sitt, då kjem mor sjølv med akryl og maling, og til slutt ser det ikkje så verst ut likevel ;)

Tenker det vert godt å kunne setje seg i eiga stove snart!

God tur heimover!

Anonym sa...

Det blir så fint så fint!
God tur hjem, tenker det blir
litt godt å komme hjem til det vakre huset deres også! Særlig for deg som sikkert har litt ekstra hjemlengsel til huset etter lang tid på leir & ferie!
Kjør forsiktig!
klem
ann-christin
det hvite hjerte

Rostrose sa...

Hello, this is Traude from Austria - I just want to tell you that your blog is very inspiring! Lovely photos! Best wishes? Traude

små og store drømmer sa...

Nydelig kopp og sukkerskål. Kan jeg spørre hvor det er fra?
Fantastisk med en alltid-opptimist da. Selvom det av og til kan være ting man ikke kan fikse... Hehe

Margrethes hus og hage sa...

Lister er ikke bare bare, litt acryl gjør susen, det hender det maling gjør også her hos oss :)

Fine bilder!

Hilsen Margrethe

ralfefarfars paradis sa...

Jeg skulle også ønske det fantes enkle løsninger;) Men det blir vel bra tilslutt;)
nydelig det bildet med peonen(e) var;)
God tur hjem!

mi-rachel sa...

syns litt synd på han der emmelinemannen av og til. han får lirr dårlig omtale her på bloggen din. he he...

Janne sa...

Du får virkelig sagt det, Emmeline! Ha en fin tur hjemover fra sørlandet.. Må bare si at du inspirerer meg med dine mange refleksjoner og din ærlighet!

Anonym sa...

Kjære Emmeline og Emmelinemannen!
Optimisme er den største egensakap et menneske kan ha, keep on the good work!!

NIB sa...

hihi! listene er en pytonjobb:)

vi begynner å samle krefter frem mot høsten. lurer på om du syns det er greit at vi presenterer bloggen din hos oss? det blir 29 blogger til som presenteres utover høsten. ka du trur?

bare gi oss et pip på mail hvis det er ok:)

hvitstil.com/Christine sa...

Jeg er akkurat kommet inn døren fra stor-familieferie! Nå skal jeg love deg vi trenger ferie for å komme oss etter ferien!Tusen takk for koselig hilsen på bloggen!

Stor klem til deg
Christine

Related Posts with Thumbnails