lørdag 15. august 2009

Overfylte skap og ryddeplaner



Etter hver sommerferie kjenner jeg hvor vidunderlig det er å komme hjem til luftig stue med utsikt og god takhøyde. Ungene forsvinner inn på egne rom, og vi nyter hjemmelivet i store drag. Samtidig er det ganske sjokkerende å se hvor mange ting vi kommer hjem til.
På hyttekjøkkenet har jeg akkurat det jeg trenger-hverken mer eller mindre, men her hjemme er skapene STAPPFULLE av dill og dall. Plastbokser, tomme syltetøyglass, visper og former av alle slag. I gangen står det sko nok til en hel bataljon. Vi har stabler med bager, sekker, yttertøy og sportsutstyr. Det er rett og slett TING overalt.

I går snakket jeg med en venninne som hadde bestemt seg for å kvitte seg med alle tingene som fylte huset hennes. Jeg liker jo å ha det ryddig, og bretter jevnlig opp armene for å tømme skuffer og skap. Likevel er det akkurat som om jeg spader sand i Sahara; det fylles opp igjen. Nå skal det jo sies at jeg har mine svin på skogen. I svake øyeblikk kjøper jeg meg en ny kopp eller en pute--og i elendige øyeblikk kjøper jeg begge deler. Likevel er det ikke koppene og putene som utgjør den store forskjellen hos oss. Det er i grunnen resten av rotet jeg sliter med...


Det er mange år siden jeg sluttet å gå på loppemarked, og for meg er det facinerende å lese mine bloggesøstres lykkelige innlegg om loppefunn. Det jeg lurer mest på er hva dere gjør med alle tingene? Mine mål for høsten handler rett og slett om å kvitte meg med det jeg ikke trenger.


* Jeg vil forsøke å rydde meg igjennom alle skapene på kjøkken, stue og soverom. Det vi ikke har bruk for skal jeg gi til Freetex.
* Jeg skal bruke opp alle de 2000 stearinlysene som fyller slagbenken på kjøkkenet.
* Jeg skal i hovedsak kun kjøpe blomster og vaskemidler når jeg handler inn til huset.
* Jeg skal kun ønske meg bunadssølv til jul.


Jeg lurer på hvor lenge denne målsettingen holder. Kjenner jeg meg selv rett så varer det ikke lenge, men det er jo greit å forsøke å ha en plan:) Har du satt deg noen mål for høsten? Skal du tømme skapene, eller gå på loppejakt-eller kanskje begge deler???
Bildene er lånt fra en familie som har vist huset sitt i Skøna Hem, og som trolig har funnet inspirasjonen sin hos Jeanne d'Arc Living En liten hilsen sendes i den anledning til Prinsessa- som i anledning høstens ankomst har bestemt seg for å skifte stil fra New England til Fransk landstil...Jeg bare ler. Lykke til:)


46 kommentarer:

silje-sin sa...

Jeg har helt samme mål som deg, ting må UT! Jeg føler snart at tingene mine eier meg, og ikke omvendt:) Seriøst, vi (jeg) har altfor mange ting. Noe av det som lager mest rot hos oss er klær. Ungene vokser ut av ting, også blir det liggende overalt. Og strykehaugen vokser til taket.. her skal det ryddes!! takk for motivasjon;) klem fra silje.

Drømmen om en eplehage sa...

Jeg ler høyt med deg og din fobi mot svømmehaller.
Er der jevnlig en gang i uken så lenge gullet ikke er syk ene og alene for at man går i svømmehallen med barn. Liker helst at mannen er med og da går jeg og freser: "Gå bak meg"
"Hæ?" er hans faste svar.
"Gå bak meg, helt inntil meg, men ikke så langt oppi meg at det ser ut som vi leker lang, lang rekke. NÅ!"

Da demrer det for han at det har vert regelen noen år, også forrige uke. Han himler med øynene og tusler seg, klok av skade, bak meg for å være rompeskjuler uten å foretrekke en mine.

Har tømt mitt og to av brorene sine skap. Lillebror sitt rom skal til pers bare jeg får unna litt annet først, så her er det definnitivt ting å kvitte seg med. Nå har vi en garasje vi da... DEN er full den, for det er som regel der alt vi rydder ut havner. Og så står alt vi aldri akket ut der også, og materiale til et halvt hus. Skal være lass til to biler der, men det er med nør og neppe vi får inn en. OG ikke alltid det en gang. Må en helsikas diger kommode inn der om vi skal få skjule alt, så det er vel bare å brette opp armene. En dag...

Lykke til med bunadsprosjektet. Jeg går for ferdigbrodert konaskaut, ellers er jeg vel fraskilt før det blir klart. hihi


Tuddelu!

Olstad sa...

Du har så rett det er så mange ting. Men prinsesseelin skrev så godt i ett inlegg i sommer at man skulle bære ut like mye som man bar inn. Det hadde nok hjulpet hos meg altså.

Nå ser jeg frem til en lang høst med masse rydde prosjekter.

Ønsker deg lykke til med både rydding, bunadssying og svømmehall!

Prinsesse Elin sa...

Hei hei snuppa.

Ja du kan bare LE du men det ble fint. Du skulle bare sett!

Når den franske landstilen holdes kun til 1 rom og ikke hele huset,så klarer jeg fint å få dette til her i hjemmet.....helt til møblene bytter plass igjen å vi finner frem Lexington puter osv.
Å det ser jeg ikke som unaturlig i dette hjemmet.


Så bra at Olstad har fått med seg budskapet mitt fra innlegget fra sommer. LIKE MYE UT SOM INN.

Å da mener jeg ikke at man kan skal bære ut igjen EN gang i året.
NEI MAN SKAL BÆRE UT HVER GANG MAN RYDDER.

Det er med god samvittighet jeg drar på loppis for jeg har absolutt ikke overfylte skaper.
Det sørger jeg for ikke skjer, her i huset.

Jeg er flink til å holde orden å flink til å praktisere kasting i hverdagen.

Å DET ER MED GOD SAMVITTIGHET JEG KASTER:D


SE FOR DEG: 12 loppe tallerkener, 12 loppe kopper og et par loppeskåler til den nette sum av en 100,-


SÅ SER DU FOR DEG:
12 Green gate kopper, 12 Green gate tallerkener og et par Green gate skåler til den svimlende sum av 2500,-

(følger du med????)

Hvilken haug med kopper kan man kaste med god samvittighet eller gi bort om man vil???

Med alle dine kopper og kar så forstår jeg hvorfor du har overfylte skaper;)

Like mye inn som ut Emmis, like mye ut igjen som det dras inn. Da blir det en orden på det skal du se.

Nå ser jeg frem til et innlegg om rydde sjauen i det emmelinske hjemmet.

God klem:)

Janne sa...

Takk for motivasjonen, Emmeline!
Så hjertens enig! Har også for mye dilldall i hus.. Og tror jeg henger meg på planen din om å bli kvitt en del i løpet av høsten. Kanskje vi skulle startet en bevegelse.. om ikke akkurat simple living, så "enklere living".. Vi beholder det vi trenger pluss det vi "synes" vi trenger til å opprettholde stilen.. Alt annet som ikke har en funksjon hverken praktisk eller stilmessig, må ut! Hva sier du Emmeline, er du med?..

Anonym sa...

Kære Emmeline!
Opprydding(da mener jeg skikkelig OPPRYDDING!)to ganger årlig.

Det som er slitt og elendig skal gå til KASTES!
Det som fortsatt er fint skal gå til FINN, da kan du få litt penger igjen for rotet ditt!!(Du aner ikke hva jeg har fått solgt, og gitt bort der!)

Er ting fortsatt fint men du tror "ingen" vil ha det, skal det gå til Fretex, de syr og lager nye ting av det mest utolige. Dette skaper ikke bare ryddige hjem men har en kjemebra miljø profil, husk at det du ikke har glede av kan være "gull" for andre!

Skal du gå på loppis må du være selektiv og vite hva du ser etter ikke handle etter innfall, skal du komme over sjelde varer skal du kjøpe det og ha det i garasjen til det en dag kommer til nytte!

Lykke til med opprydding!

Fjordheim sa...

Jeg har som mål å få ryddet meg igjennom huset før jul. Håper jeg klarer det.
Jeg er nok en av disse loppemarkedsdamene. Men jeg handler der i stedet for i butikken. Ikke mye jeg kjøper til huset som ikke kommer fra et loppemarked. Det startet vel som en nødvendighet pga økonomi. Og nå er det en kombinasjon. Visst jeg skulle kjøpt alt jeg kjøper på loppemarked til butikkpris, hadde jeg fort blitt blakk. Men jeg ser heller ingen vits i å gi mer enn det dobbelte for en ting når jeg kan kjøpe det brukt og samtidig støtte et lag eller en forening.
Derfor har jeg også lite GG, Sia ol. Det finner en sjelden på en bruktbutikk.
Ønsker deg lykke til med ryddesjauen :)

Fjordheim sa...

Jeg har som mål å få ryddet meg igjennom huset før jul. Håper jeg klarer det.
Jeg er nok en av disse loppemarkedsdamene. Men jeg handler der i stedet for i butikken. Ikke mye jeg kjøper til huset som ikke kommer fra et loppemarked. Det startet vel som en nødvendighet pga økonomi. Og nå er det en kombinasjon. Visst jeg skulle kjøpt alt jeg kjøper på loppemarked til butikkpris, hadde jeg fort blitt blakk. Men jeg ser heller ingen vits i å gi mer enn det dobbelte for en ting når jeg kan kjøpe det brukt og samtidig støtte et lag eller en forening.
Derfor har jeg også lite GG, Sia ol. Det finner en sjelden på en bruktbutikk.
Ønsker deg lykke til med ryddesjauen :)

Brit Strikkenerd sa...

Vi er flere med samme målsetting. Jeg har starta på kjøkkenet. Kaoskontroll kaller jeg det. Elsket det programmet på tv sikkert for det i enkelte rom av mitt hus var gjennkjennelig.
Jeg synes likevell jeg hele tiden har kaoskontroll, men som du sier det fylles opp og opp og opp igjen.
Du kan lese mer om det på bloggen min hva resultatet ble på kjøkkenet. Men ekstremt er det..
Nå er skapene ryddig, oversiktelig og deilig å åpne:)
I år skal rom for rom taes og gleder meg til prosessen og minst resultatet. Får aldri et hjem i inetriørbladstil , men kanskje et hjem med litt mer gjennomført stil er håpet:)
Lykket til med din kaoskontroll:)

pretty sa...

So schön wunderbare Bilder ich liebe deinen Blog.liebe Grüße aus Deutschland nina

T:o)ve sa...

Hehe, ja man kan virkelig undre seg over hvor mye man har og hva man egentlig trenger når man kommer hjem fra ferie!
På hytta har vi minimalt, og ryddig, hjemme maksimalt og totalt kaos. Tror det må bli nok en kaoskontroll....
Du får ha lykke til med broderingen, gleder meg til å se resultatet! Mitt prosjekt er å komme meg inn i bunaden igjen.... Rart hvordan man forandrer kroppen fra man er 15 gitt *gulp*

ANETTESHUS.COM sa...

Postiv målsetting,C:) Lykke til!! Jeg går nok for nye loppefunn denne høsten ... men jeg har vært sparsom leeenge. Jeg venter til til det rette møbelet dukker opp, om jeg så må vente et år eller to, jeg er tålmodig sånn sett;)

Ha en strålende søndag!

Klem Anette:)

torleif ann karin sa...

Ja det du skriver er så sant, så sant. Men det er ikke fullt så ille her nå da. Vi flyttet for to år siden, og da ble det kastet i hauer å spann kan du tru. Ja nesten så ille, at det er noen ting jeg angrer på. Ja så har jeg holdt det ganske så minimalistisk her da hehe...Så utvikler denne bloggingen seg til noe helt annet enn det jeg begynte med for 3 år siden. Da var det bare familiebilder....Men så oppdager jeg denne blogglandia, og vips: -så er jeg hekta....Går på loppis, fretex og ja ellers de fine koselige interiørbutikker. Jada, så det blir nok fullere etter hvert. Men har bestemt meg for å kvitte meg med det jeg ikke liker. Da får jeg bare tenkte, at dette ga jeg så lite for, så da blir det back to loppis.

Men lykke til med ryddingen, og god søndag.

Klem Ann<3

Sol sa...

Har også begynt på rydding. det evig tilbakevendende syromsprosjektet er i gang....Skulle ha ryddet og pusset det opp i fjor sommer,men ble det noe av?...Åneida,men nå har jeg i alle fall begynt å rydde. Fant tre nesten ferdige babygensere som jeg strikket for 14-15 år siden.....+ en masse andre ting som ikke går an å nevne en gang. For mye skapfyll(ja overfyllte skap altså...he,he)burde vært gitt til Fretex eller loppiser. Lykke til med målsettingen din. Klemmers.

adales verden sa...

Er det ikke godt at vi får sånne føyker? Her er det blitt kastet, donert og satt til sides masse masse.(noen som ville ha)
Jeg har gått til innkjøp av "ørti" plastkasser og tatt tak i kjellerern som før har vært dumpeplass nr 1... Det er sååå deilig. Samtidig har jeg bestilt nesteårs ferie,et all inclusive luksuriøst og kostbart 14 dagers herlighet for hele familien. Det er laminert og henger på kjøleskapet...til motivasjon og påminnelse om at det ikke skal kjøpes unødvendige ting..og intas for mye lettlagrede kalorier.Har også forsøkt å innføre systemer for klær...vil vise seg om det fungerer.Uansett thanks for motivasjon på alle områder;)
klem

Bouvbear sa...

Jaa du, her må jeg si meg enig med Prinsessa...og den praksisen prøver jeg å følge. Faktisk solgte jeg mine Brunstad stoler i går kveld, og jakter nå på Howardstoler..er det noen som har tips om de her stolene så mottas det med stor takk. Men uthusene mine bærer preg av mange loppiser samt bruktbutikker...kanskje jeg skal våge meg på en garasjesalg..?? Men aldri så galt at det ikke er godt for noe..for guttene mine har funnet diverse møbler og utstyr i mine uthus til sine nyetablerte hjem..så det så...

men motto er..noe skal ut av heimen før noe nytt kommer inn..basta..

Måtte skrattle av dine opplevelser i svømmehallen..men er sikker på at dette er noe du føler og ikke andres opplevelse av deg.. jeg er selv i svømmehallen 3 ganger i uka, og i starten hadde jeg sammen følelse som deg. Men nå ranker jeg meg opp, holder in navelen, spenner rumpeballene og har med meg drikkeflaska å holde meg fast i og ser for meg min slanke ranke figur alà svømmere inne i hodet mitt..jumper i vannet og holder på å besvime av luftmangel...he he
Fortsett med svømming en lise for sjelen og dritbra for kroppen.Lykke til Emmeline, vær stolt!
Ha en fin søndag, her på farmen blir det tur til Bøensetra (fra Farmen på tv du vet)idag..bare jeg nå får rivi meg løs fra mine bloggvenner;-)

C ♥ sa...

Har skikkelig opprydningsplaner her i huset også! Vi har gått bort fra å ha leieboer nå, så da blir det mer plass og stu på, noe som kan bli en utfordring. Men ommøblering må til, og opprydning SKAL skje i den forbindelse! Alt for mye ubrukt i alle skaper og skuffer.. Det er bare det å komme i gang...

Lykke til og takk for spark i rompa :)

klem C

Pink lady sa...

Hei Emmeline! Jeg synes at dine forsetter for høsten høres kjempeflotte ut! Jeg har heldigvis ikke en så alt for stor leilighet så mine "rydde opp og bruke opp prosjekter" er ikke så alt for langvarige. Lykke til!

Fru sommerfugl sa...

Nydelige bilder og en kjempeflott målsetning for kalde høstkvelder. Jeg hiver meg på, og kvitter meg med overflødig rot.

Karianne og Vegard (veien til hjertet) sa...

kjenner meg igjen i de overfulle skapene. har store planer jeg og om å få rydda opp og kvitta meg med myyye:) er også så heldig at jeg bor vedsiden av en gjenbruksbutikk så trenger ikke dra så langt for å kvitte meg med ting. er litt farlig å gå inn der, for er utrolig mye fint, men er så kort avstand at jeg har ikke glemt de overfulle skapene innen jeg kommer dit, så har enda ikke handla noe der:)

Anna sa...

Jeg har også sluttet å handle lopper på loppis som jeg ikke trenger eller bruker. De tar opp plass og samler støv. Det er herlig med en skikkelig opprydding, og det jeg ikke har brukt på ett år må virkelig revurderes om de får videre bo i vår leilighet :D Men lett er det ikke, men jeg har blitt såå mye flinkere :)

Anna

Havets Datter sa...

Hehe.. det var som om jeg skulle skrevet det selv!! Men jeg tror da også det kan ha noe med at huset er litt for lite..eller?? Godt vi er begynt snakket om nytt hus :o)

Skulle så gjerne hatt det slik som på bildene du viser - ryddig - lett - luftig. Ahh...kjenner jeg puster lettere bare ved tanken!!

Må nok ta ett oppgjør med TING jeg også!!

Min Still By Maia sa...

Jeg er så enig med deg!!! Jeg blir "gal" av at alle skap og skuffer er overfyllte. Jeg vil gjerne ha orden overalt men det går ikke når det er så fullt. Det blir mange gaver til Fretex utover høsten fra meg også :) Utrolig vakre bilder du har lagt ut!

Klemmer fra Maia

Anonym sa...

Vet du, Emmeline, jeg har det akkurat som deg!
Jeg leser også om lekre loppefunn, er litt misunnelig, men så lurer på hvor i all verden jeg skulle hatt slike ting.
Jeg liker nemlig ikke å ha ting fremme på kjøkkenbenken og jeg liker ikke å henge opp dill og dall på kjøkkenveggene. Kjøkkenet vil jeg ha "strøkent", slik at det skal være lett og rengjøre.

Noen lever jo etter filosofen, at for hver ting som kommer inn i huset, skal 1 ting ut.
Jeg er flinkere enn dem, for jeg hiver sekk på sekk med ting vi ikke skal ha, men likevell er huset mitt overfylt.
Og jeg nekter for at jeg kjøper like mye ting som jeg kaster, hehe.
Men jeg må innrømme at når jeg skal rydde og skape orden, kjøper jeg inn mange ting som nettopp skal hjelpe meg til å skape denne etterlengtede ordenen. Er det rart huset fylles opp, sier jeg bare.

Jeg ønsker deg lykke til med oppryddingen, gleder meg til å følge med. Du kan jo starte med stearinlys-prosjektet, det er jo hardt arbeid å bruke opp alle lysene :)

Klem fra Vibeke

Lunalei ;-) sa...

Hei! For en herlig blogg du har! Mange fine bilder og morsomme og fine innlegg!
Jeg har nok ikke blitt en loppisdame enda, selv om jeg av og til drømmer om å vandre rundt på loppemarked og finne den ene skatten etter den andre. Men jeg har da ikke plass.... Ikke har jeg en bod heller! Så her kastes det og det gis bort ting/klær med jevne mellomrom! Har hatt en ryddesjau i dag - og da var det mange fine interiørblad som ble kasta...sukk!
Stor klem fra Lunalu, som sikkert kommer tilbake senere for å hilse på!

Tiril sa...

Å som jeg kjenner meg igjen, og jeg har det samme mål som deg, kvitte meg med alt det som bare ligger der og ikke er blitt brukt på år.
Heldigvis er jeg ikke innom loppemarkeder, jeg gir heller ungene igaten ting de kan samle inn til loppemarked, men ikke flink nok, nå skal det bli andre boller.

fru Dyregod sa...

Å, jeg kjenner meg så igjen! Nå har vi nettopp flyttet og kastet en hel masse. Enda er klesskapene allerede fulle og de uoppakkede eskene kan godt fortsette å være uoppakket; vi har alt vi trenger i skapene nå! Håper noen skal ha et loppemarked snart!

Anonym sa...

Skapet med alt sengetøyet ble tatt i vår. Alt med revner, utvasket og falmet, ble sortert i en sekk til et eldrehjem som trengte mattefiller.. Alle utslitte og hullete jerseylaken brukte vi til vaskefiller og kluter..
Tok vare på putevar fra en epoke på 30 års ekteskap, bare som gode minner forløbig. (Kan jo sy et lappeteppe til gubben når han kommer på aldershjemmer engang.hehe.)Så duret jeg på KID og kjøpte nytt!! Mye fint til en billig penge..khe

Anonym sa...

ps. Nå SKAL JEG DRA PÅ ELDREHJEMMET OG SE OM SENGETØYET MITT HAR BLITT FARGERIKE RYER I LØPET AV SOMMEREN!!DS.
khe.

Hege sa...

Hei hei.Ser det så godt for meg hele episoden i svømmehallen,flirer så jeg rister.Du får det "sagt",du:))
Ehh her blir det gjerne kastet noe når noe nytt og mere nyttig...skal inn i huset...:))

Anonym sa...

Høres ut som en super plan å rydde ut etter hvert som man fyller på, bare håper du ikke mener å kaste i bosset når du skriver "kaster". Fretex tar imot det meste! Lykke til!

Aina sa...

Rot i skap??
Her sitter jeg i en overfylt stue med plutselig 4 sofaer (++) og aner ikke hvor jeg skal sette noe!!
Lykke til!
Klem fra meg.

Rosa sa...

det høyrest sabla fornuftigt ut, det du skriv. Og me har ein tanke om å tømme rom for rom, og berre ta inn igjen det som treng å vere der. Men om det blir i år er det ingen som veit. I mellomtida har eg tenkt å KOSE meg med ein loppemarknad i ny og ne ;)

Lukke til med ryddesjauen!

Tilonino sa...

Hei Emmeline. Dette er på min agenda også for høsten. Tror det er noe som hører høsten til. Synes å huske at jeg har det samme behovet hver høst. Ha en fin uke.
Du har en fabelaktig blogg som jeg har anbefalt videre med stor glede.

Nina i Paradiset sa...

Jeg har en søster på 18 som klager over manglende plass til klærne sine, og alle skoene som fyller gangen deres....
De er bare to voksne som bor i den leiligheten, og hun har dobbelt så mye klesskap som meg, på sitt soverom!
Hehe....!
Jeg har forresten som mål for kommende uke å få ryddet på det ene kottet jeg har! Akkurat nå blir gjesterommet brukt som kott. og hele (kommende) kjellerstue brukt som bod!!
Ellers er mitt beste råd å flytte med en sånn 5 års mellomrom! Det hjelper litt.
Klem fra en som ønsker seg ett par Hemnes sko-skap til bursdagen sin i september! ;)

Ingunn sa...

Jeg har i grunn samme mål som det. Særlig i dag da vi har ryddet, og funnet ut at jeg har 40 olabukser i samme størrelse. Ikke bra. Nå må jeg skjerpe meg. Noen som trenger bukser?

Kristin sa...

Hei! Ville bare si at det er en fryd å følge bloggen din, du inspirerer meg! Takk for inspirasjon til å pusse opp mitt IKEA skoskap! Ha en fin dag!

Anonym sa...

Rydding er GØY! Men det må gjøres med jevne mellomrom. Jeg har oppdaget at det er meget vanskelig å opprettholde tellekantene på daglig basis.... Ha alltid søplesekker stående til tøy, og kasse til ting og tang som skal på loppemarked. Men ikke kast for mye, da - husk gjenbruk!
Bentemor

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja nog kan det vara skönt att få sortera ut och göra sig av med ting man icke trenger. Själv ska vi pusse opp entré och gang, det får bli höstens store projekt.

Ha det fint!

Tina sa...

Ja du har så rett, ting må ut og bort, det fylles bare opp og nye kommer inn igjen, huff ikke bra! Men loppis er jo såååå fristende! Har en hel kjelleretasje som er fylt. Jo mer rom en har dess mer kommer inn, nei her må det kastes! Ha en fin fin dag!

johanne`s rom sa...

Vi er nok flere som mener det samme ja. Helt enig, på hytta har jeg bare det jeg trenger, og det får plass i noen få skap. Hjemme bugner det, og jeg har stort hus. Så nå er også jeg inne i en ryddefase, noe kastes og noe går til Fretex. Problemet er bare alt det som en tror en kan få bruk for (som selvfølgelig sjelden skjer). Ønsker deg iallefall en hyggelig (rydde)uke.

-Kamilla- sa...

Høsten er full av prosjekter.... Boder skal ryddes, og noen loppemarkeder blir det :0)Har du for mye kopper og kar så er det bare å sende, duker også for det har jeg lite av ;-) - Plass i skapene har jeg ;-)

Lykke til med broderingen, jeg gjør også noe jeg ikke kan... Jeg prøver meg på hekling. Plagdes masse i går og idag går det kjempeflott ;-) Ikke gi opp, det blir bra tilslutt!

*Sensommerklem*
-Kamilla-

Anonym sa...

Har hatt mål om å rydde ut i hele sommer, men kan ikke se den store forskjellen. Tror derfor jeg prøver å fortsette i høst, som jeg ser flere andre også gjør.
Fint at vi kan motivere hverandre :)

Anonym sa...

Hei,
jeg kjenner meg sånn igjen!!!
det er viktig å rydde med jevne mellomrom, gjøre opp status, deligere, kvitte seg med og omrokkere! Alt må ikke være fremme på en gang og noen ting kan flytte ut for godt!
Lykke til på veien!
Klem til deg

irina sa...

ha ha..men vet du, jeg kjøper ALDRI puter eller kopper lenger !!
å om du ikke hanndler det, kan du faktisk gå på loppemarked !!

Neida...nå går jeg mest for å se...event kjøpe slik jeg kan selge vidre....men utrolig nok har det blitt mindre...er fedd up av ting selv. har hivet mye her å.

irina

Heidi sa...

Det skjer hver gang etter sommerferien. Hjem fra ferie med det nødvendigste til overfylt hjem - og sjokk... Artig å lese innlegget ditt med illustrasjoner av et luftig og ryddig hjem :)

Related Posts with Thumbnails