tirsdag 11. august 2009

Paisley



Jeg har visst litt problemer med å legge fra meg sommerlige sukkertøysfarger. Derfor blir det et lite Paisley innlegg når jeg er så godt i gang, delvis basert på GreenGate sin høstkolleksjon åffkårs!


Byen Paisley i Skottland ble i forrige århundre kjent for sin tekstilproduksjon. Tekstilene var dekorert med det karakteristiske paisleymønsteret, som etterhvert har blitt brukt på klær, møbelstoff, tapeter og tepper. Ikea hadde Paisleymønster i sitt sortiment for noen år siden. Mønsteret benyttes også jevnlig av Laura Asley og Cath Kidston.

På mange måter kan Paisleymønsteret virke litt psykedelisk og hippieaktig, med sine intense farger og mønstre. Det passer kanskje godt nå når fargerik retro kommer for fullt innen interiør?


I høstens kolleksjon fra GreenGate er Paisleymønsteret den store nyheten, og jeg syns danskene har klart å fornye seg igjen.


Spørsmålet er vel heller hvor mange kopper man egentlig kan forsvare å ha? -Og pledd og puter? Man trenger trolig noen i rødt, for å friske opp julesamlingen på hyllen. Noen i blått og i grønt bør vel også inkluderes, bare for å gjøre samlingen komplett!


For dem som ikke liker Paisley kan kanskje det nye rosemønsteret Cloé passe? Her satser GG friskt både med fløtemugge og smørskål med lokk. Veldig fint syns jeg:)


Her skulle det vel være noe for dem som sier som Ole Brumm; Ja takk! Alle deler;)
Hva er din favoritt?

25 kommentarer:

Irma sa...

Zo mooi.... groetjes Irma.

MissMette sa...

Hei
Jeg er nybegynner i "bloggverden". Har fulgt med på bloggen din og liker den veldig godt. Er innom her støtt og stadig. Blir inspirert av å se hva du har fått til.
Likte den tunikan veldig godt som du postet nå sist :o)

Klem fra Mette

blushing rose sa...

Such lovely items.

Olstad sa...

Grådig fine ting også nå fra Green Gate. Jeg har desverre nok kopper etter at jeg fant ut vi kunne drikke kaffe av slike i prinsessas barnedåp. Men jeg trenger to lampeskjermer og der har jeg bestemt meg det skal bli Green Gate men det er så få som har lampeskjermer... Leter videre.

Anita sa...

Masse fint der ja! Sier ikke nei takk til noe jeg, men likte nok det siste med rosene best! Jatakk til roser på alt :0) Ha en fin dag Emmeline!

Farmors hus sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ann sa...

Aldeles nydelig den osteklokken og muggen! Kan formelig se dem begge plassert på spisestuebordet mitt ;) Vakker form, vakre mønster og farger.

Koselig blogg, må visst ta meg tid til å se meg litt bedre rundt her inne.

Ha en riktig fin dag!

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Christinas låvebutikk sa...

Hei!
Huff ja det ble mye nytt denne gangen å!! Og jeg som fortsatt har bare 16kwm!! Yuhuu... Ordren ble stor allikvel!! Tror jeg må bygge på!!
Hoho!!
Ha en fin dag Cecilie.

Hilde Heimdal sa...

Kjempesøte farger.

Den tunikaen var kjempestilig, i hvert fall på henne med den fine kroppen :)!!

Så utrolig flotte friske farger og mønster, fareger som gir oss glede :))))

LIVS LYST sa...

Nydelige vinterbilder selv om jeg ikke er klar for vinter enda... Men så skjønne da!!

Hilsen Liv

Marte sa...

Må si jeg har problemer med å plukke ut en favoritt, altså! Så mye fint!
Så fint hytte soverommet ble! Lekkert!

Unknown sa...

Jeg syns også den nye høstkolleksjonen fra Green Gate er skikkelig lekker! Syns det er helt umulig å bestemme seg. Skulle ønske jeg var rik, så kunne jeg kjøpt alt sammen. :) Skåler får man vel aldri nok av, så det kan jo lett forsvares å kjøpe inn litt av. Men jeg er litt som deg, det frister med de koppene... :)

Anonym sa...

Hei! Syntes den svale aqua-fargen du hadde på soverommet på hytta er kjempelekker!
Det selges ensfargede satinsengesett på Kid i den fargen..
Da kan man jo kjøre å med blomstrete tilbehør.
Khe

Ida sa...

Så mye fint!

Jeg trenger virkelig litt Greengate-lykke-følelse! Må vel ta meg en tur på Sletten senter - tror jeg høtrer Berthas oldebarn rope :)

Hanna sa...

Beautiful things, I wish I had that blanket and pillow from the first picture.

Hilsen fra landet sa...

Så moro å få vite mer om bakrunnen for disse mønsterene! Kanskje noe av dette dukker opp på hyttesoverommet ditt!! :grublende og nysgjerrig: :-D

Aasviv sa...

Prikker til meg takk!
Veldig mye fint!

mi-rachel sa...

jeg foretrekker paisley framfor roser.

Huset på toppen sa...

Såååå masse flott!!!! Jeg har sett meg ut krusene med roseblomstermotiv, de passer godt sammen med "prikkete brune som jeg har fra før:)ja det er utrolig mye fint som kommer fra Greengate :) gleder meg til alt det vakre kommer inn i butikken på Sletten ;)
Ha en fin tirsdag
Klem Linda

Livet på Vestergård sa...

Det var en underbar höstkollektion. Nu börjar jag riktigt längta efter hösten !

@__EY__ sa...

Hei.

Jeg digger det mønsteret,
og var ikke klar over at
det het Paisley. Så kult.
Alt du vet, alt du kan : )

+ Alltid festlige skriverier
her på bloggen din.

Ha det bra.

Anonym sa...

十年大陸越南新娘介紹經驗,合法的婚姻介紹機構,嚴肅,專業的婚姻介紹網站,擁有台灣多家外籍新娘婚姻協會人員合作,本網站是由大陸當地台灣媒人所設立,位於廣西省,臨近越南河內,娶外籍新娘通過本站直接到異國娶親,省掉台灣外籍新娘婚姻仲介中間環節,可以節省費用,全台各地都有我們所服務過的客人,如有需要可提供電話詢問,我們的口碑經的起檢驗,也可為你推薦台灣合法信譽好的婚姻協會人員為你服務,希望通過我們讓你以最經濟實惠的方式找到理想的伴侶,能夠為有緣人牽線搭橋,異國姻緣一線牽,歡迎以婚姻為目的,具備嚴肅婚姻心態,有責任感,有心想娶外籍新娘的台灣單身男士與我們聯繫,我們將誠心為您服務!
外籍新娘
大陸新娘
越南新娘
東北新娘
廣西新娘
吉林新娘
福建新娘
中國新娘>>>參考網站

LilleLam sa...

Kjempefin blogg som er veldig inspirerende når man skal igang med å male stua!

Ocean showroom sa...

Jag tycker också att det nya Chloe mönstret är fint! Ha en fin dag! Kram Alexandra

best silicone rings wholesale germany sa...

Byen Paisley i Skottland ble i forrige århundre kjent for sin tekstilproduksjon. Tekstilene var dekorert med det karakteristiske paisleymønsteret, som etterhvert har blitt brukt på klær, møbelstoff, tapeter og tepper. Ikea hadde Paisleymønster i sitt sortiment for noen år siden. Mønsteret benyttes også jevnlig av Laura Asley og Cath Kidston. mens necklaces usa , mens necklaces wholesale france ,

Related Posts with Thumbnails