tirsdag 25. august 2009

Meg og Cindy på slankeren



I dag har jeg snakket hardt til meg selv. Jeg syns nemlig at resultatene av min ganske radikale livsstilsendring lar vente på seg. Dermed kunne jeg trekke et lettelses sukk da jeg oppdaget hvordan den godeste Cindy Crawford holder formen ved like:)


Tror du ikke at meg og Cindy har helt samme opplegg? Vi er på en måte slankesøstre i ånden! Det er nesten for godt til å være sant! I denne faglige kvalitetsartikkelen kan man lese at "Cindy er svært opptatt av å spise en god frokost, i tillegg passer hun også på at hun drikker masse vann. Hvis man kutter ut giftstoffer som koffein, alkohol og sukker forbrenner kroppen fettet raskere. Drikk mye vann, helst uten kullsyre. Cindy sier også at det er viktig å spise små måltider gjennom hele dagen, slik at man aldri er sulten.


Å du store mi ti.... Jeg kjenner virkelig hvordan hårene reiser seg på hodet. Jeg er rett og slett på vei til å bli Cindy Crawford. Nå skal det jo sies at det går sabla seint. Jeg har åpnet boken min i dag og sett på ordet som skal være et mantra gjennom hele livsstilsendringen: TÅLMOD! Jeg bør nok også tilføye underteksten SELVDISIPLIN. Det er jammen santen ikke like lett å holde seg på salatbladveien hele tiden, og i det siste har jeg nok sklidd langt utpå sidemenyen.


Da trøster jeg meg selv med å tenke at det er enklere for Cindy siden hun lever av å vise seg frem i lekker smekker kropp. Hvis jeg skulle tjent pengene på den måten hadde jeg hatt meget slunken lommebok. Cindy har jo salatkniven på strupen absolutt hele tiden. Men i dag har jeg tatt frem min egen salatkniv. Nå skal Cindyen i meg få komme frem, koste hva det koste vil.
Hun skal få gå frem og tilbake utenfor huset, og være fin i bunad.
That's a promise:)

43 kommentarer:

Monicas sa...

you make my day:) ha en vakker dag..

Rekkehuset sa...

Stå på! Du klarer det, det tar bare litt mer tid enn vi ønsker:-) Klem fra Hanne.

Lykkeliten sa...

Jeg må si som Monicas : You make my day Emmeline !

Gleder meg hver enste gang jeg skal lese et nytt innlegg hos deg.
Jeg er heldigvis i samme båt som deg, og ikke Cindy, når det gjelder å tjene penger på kroppen sin :-)
Nå skal jeg på loftet til malekosten og sjokoladen som venter...

Charlotte sa...

Jeg har gått på tusen millioner slankekurer opp gjennom livet, og det var først da jeg sluttet å slanke meg at jeg klarte å gå ned i vekt. Det skjedde da jeg innså at det var livsstilendring som skulle til. Ikke en streng diett som man med den strengeste selvdisiplinen knapt nok klarte å holde ut 7 uker, men med små og mange endringer som man kan leve med et helt liv. To av de endringene er at brus (les Pepsi Max) er byttet ut med vann, og at jeg spiser 6-7 små måltider hver dag. Dette skjedde ikke på dagen, men sakte men sikkert. Og resultatene kom de også, sakte men sikkert.
Lykke til, Emmeline, ønsker deg kun det beste!
Klem Charlotte ;)

Anne Mette Lie sa...

Herlig! Hvem trenger vel Cindy så lenge Emmeline finnes?! *stor klem*

Vestlandsjenta! sa...

Ja, det å være på "slankeren", eller drive med livsstilsendring som man egentlig gjør er ikke alltid like lett. Og det er nok noe i det der at om en har jobb som inbefatter en vakker kropp så er det nok lettere enn det er for oss vanlige som bare vil bli litt tynnere... Tjener jo ikke penger om vi er sånn eller slik... Skjønner at det er lett å bli motivasjonsløs, og føler det samme selv for tiden! Men uansett, masse lykke til videre! Dette går bra skal du se!!

Frau Putz sa...

Måske kan du skrive til Cindy og fortælle hende, at du får motion af at slæbe ved fra indkørsel til brændeskur...
Eller at du har tabt (smeltet) 8 kilo fedt simpelthen ved at fyre vældig meget i vedovnen...

Elsker din herlige måde at beskrive tingene på :o)

Ha' en fortsat god tirsdag.

Anonym sa...

Snakker om! Jeg hadde særlig sans for ordet "sidemeny". Den skal jeg ta md meg - ingen livsstilendring uten en skikkelig sidemeny!

Pink lady sa...

Stå på! Selv om det går sakte så går det nok framover! :) Nå skal jeg straks lage sunne muffins til middag! Klem Pink lady

Balke gård sa...

Det er bare så utrolig bra skrevet!!! Knallbra!! Lykke til, du er best!!!

Klem, Marianne

Fjordheim sa...

Ja stå på. Dette klarer du (og kanskje jeg) Har i hvertfall begynt å trene.
Lykke til:)

AstridVU sa...

Du har så utrolig fin måte å skrive på; Tørt, vittig, fint, engasjerende og motiverende! Og alltid med nydelige bilder til... Keep up the good work, du leses ALLTID, kjære Cindy - øh, Emmeline! ;)

M sa...

Hihihi!! Så morsomt innlegg!!
Cindy har også sagt at hun kan leve på jordbær og rabarbrapai...så jeg vet nå ikke jeg......kanskje hun går til en eller annen heksedoktor som har en hemmelig kur....forbeholdt Hollywood fruer......

Jeg håper du kommer på besøk til meg også snart!!!
Tramp!!!
Klem,M

Martes atelie` sa...

Cindy har det bare utenpå vettu....du har det inni også;)
Moro å lese innleggene dine!!
Stå på!!

adales verden sa...

Thanks!
Syns du er helt herlig.
Hver gang jeg ser ordentlig på meg selv i speilet...tenker jeg mummifasong ojea!selv om jeg unngår disse speilrundene så godt rå er.
kjiiipt at det er så lett å gå opp i fasong mens å gå ned er en kamp. Stå på, du er flink!

Armkroken sa...

Men du er penere enn Cindy da! Ha en fin kveld :)

riOs sa...

Hei!
SOM jeg kjenner meg igjen i det du skriver!! Du skriver veldig fint, forresten... :-) Forøvrig er jeg litt enig med Charlotte; den beste slankekuren er å slutte å slanke seg, tror nå jeg. Ha en fin dag! Hilsen SOYA

Ocean showroom sa...

:-) Annars brukar ju svaret pån allt vara sömn och vatten när det gäller supermodeller. Lagom är bäst! Ha en fin kväll. Kram Alexandra

Anonym sa...

Du er så god og vittig! Go go go go.
c

AM sa...

Stå på, Emmeline, dette klarer du! Det er akkurat dette med tålmodigheten og selvdisiplinen - og jeg kjenner meg SÅ godt igjen! Man vil jo gjerne at ting skal skje FORTFORT! Fort å miste motivasjonen da, men da gjelder det kanskje å ha små delmål?

Det er som noen andre skriver her at det er livsstilsendring som må til, og ikke bare en diett som gjør en til jojo-slanker. DER har jeg erfaring ja... håper du får til det du vil og og du gjør det på DIN måte som fungerer for DEG.

Lykke til videre!

Gurimalla! sa...

Lykke til! Jeg vet ikke hva selvdisiplin betyr en gang. Sjokoladen er min last.
Du skriver så bra!

Anonym sa...

Apropos ingenting, det profilbildet av deg, har du noen gang fortalt historien om det? Når du selv synes du er bunadsfin nok synes jeg du skal bytte ut fjeset til katten med ditt eget :)
C

Anniche ♥ Annas Rom sa...

hihihi:) du skriver iallefall helt sikkert møe bedre enn cindy !
dette innlegget passet iallefall godt for meg som er i gang selv fra i dag - HJELP!

Lykke til videre du også søta , klem:)

Karin sa...

Hi,hi,hi... Emmeline,du skriver så morsomt. Liker deg myyyye bedre enn Cindy jeg da.Vedder på at hun ikke er halvparten så morsom som deg.

Syns du er kjempeflink jeg da. Vet det må masse selvdisiplin til. Lykke til!

Lillan sa...

nydelig skrevet innlegg! ler så jeg detter av stolen:) du skriver bra:)
jeg er også på den smale linje om dagen:) drikker litervis med vann,men jeg er ikke flink med å spise små måltider gjennom hele dagen da...jeg har bare 2 måltider jeg...frokost og middag, thats it:) spiser ingenting etter 18.00 om kvelden, bare vann og kanskje drikker jeg te. Skal ikke ned mye jeg da, bare ned 2-3kg:)

lykke til og fortsett med den artige skrivinga! bra lesestoff!

klem Lillan

Anemone sa...

Du er helt fantastisk!

Mayas Verden sa...

Herligen land for et herlig innlegg og for et nydelig hjem du har..Nå lo jeg godt her.

Ingunn sa...

Ikke sant? Kostelig skrevet. Du klarer det og du vil se strålende ut i bunad.

Varm klem Ingunn

ANETTESHUS.COM sa...

Hei:) Linker til deg i dagens innlegg. Du er jo en "super-flinkis" i mine øyne;) Håper det er ok?

Klem Anette:)

Hilde Heimdal sa...

Hehe ja å ha salatkniven på strupen off....en sklir fort ut ja...

Prøver iherdig her å å slanke meg, men detter tilbake til gamle uvaner heeele tiden.....gir snart opp:(((

Kaffi??? Mener du det??? Kan man blir tykkere av kaffi?

Stå på Emmeline, du er flink syns jeg :o)!!

Anonym sa...

Hei, hei!
Har småhumret og kost meg i hele sommer med å lese bloggen din. Har også tittet innom de fleste andre interiørblogger, og blitt kjempeinspirert.
Kommet hjem fra div. handleturer med mye småfint til huset, selv om pengekassa er bunnskrapt etter ferien!UFF.
Så nå lurer jeg på en del ting:

.Hvem av dere bloggere har hvitest hus, og er dere medlemmer i hvitmalingsforbundet.?
.Blir dere evnt. sponset med maling?? for dette er jo god reklame!!
Nå har vi malt paneler eggehvite, men beholdt de skifergrå gulvene i vindfang, gang og kjøkken..Det er de mest praktiske gulvene jeg noengang har hatt.
Men jeg nyter billdene fra deg og dine..
mor til fire,med to barnebarn.

Cecilie sa...

Kjempe morsomt innlegg:-) Sitter her og humrer å ler med en gullerot.

Brit Strikkenerd sa...

Lol:) Morsomt morsomt. Men hærlig at Cindy og du følger samme opplegget som flere av oss:) Du skriver som flere andre sier fantastisk:)
I forhold til slanking har jeg hold tpå siden 25.februar. Jeg er veldig fornøyd med resultatet , om jeg ikke er en Cindy føler jeg meg litt Cindy. Hvis du vil lese om den prossesen kan du ta en titt i min egen slankeblogg www.tirben.blogspot.
Lykke til med ditt prosjekt!

purglede sa...

HEEEEEEERLIG!!!
Du er bare HERLIG!

Klem!

Anonym sa...

Hei Emmeline!:)Først av alt, en flott side du har!:)Ang slankingen så holder jeg på selv.Har kuttet ut brød, pasta og ris.Spiser masse fisk, kylling og salat.Spiser hver 3 time, men ikke etter kl 6.Og vet du hva, kiloene raser av i super duper fart!Så om det går sent med din diett, kanskje den ikke er rett for deg?Lykke til videre i allefall!:)

Anonym sa...

Du er mye mere ekte enn Cindy... dette klarer du!!!!!!

Anne sa...

Hehe, så fantastisk!
Lukke til:)

Anonym sa...

Cindy og de andre kjendisene går vel på streng diett hele livet;-)

Den gode feen sa...

Ha ha ha, det er så godt å lese dei siste innlegga dine. Dei er i skikkeleg god Emmeline-feel-good-stemning. Slike som får meg til å smile i timesvis etter å ha lese dei :)

Kanon om du kjem sørover, og KLART eg kan treffast. Hadde vore superkoseleg å sjå deg igjen :) Nå er det ein som knurrar i vogga, me snakkes vettu. Diger klem

Anonym sa...

Artig skrevet, som vanlig ! Med fjellturer, diett og humor så er du jo absolutt på rett vei .

Kathleen sa...

Jeg liker det jeg leser! :)

(eddas) sa...

god kveld....
leste om utfordringen din ...men venter med og ta den...
har ikke vært inne på bloggen din før....leste nettopp historien om agurkmannen...og måtte le ganske så godt....det er noen ganger en tenker og har lyst og si og gjøre ting mot fremmede men så gjør en det ikke....men gud så befriende :):)
Må nok legge meg til som følger her hos deg.....
Ha en fin kveld
GoKlem edda

Anonym sa...

Hei! Lurer fælt på hvor du har kjøpt stettglasset som står på frokostbildet ditt over?? Kjempefint!

Gina`^^

Related Posts with Thumbnails