onsdag 13. februar 2008

I interiørbutikken



På mandag hadde jeg meg en liten butikkrunde etter jobb. I anledning Gratulerer med morsdagen til meg selv på etterskudd og Jammen elsker alle meg på Valentines dagen, tok jeg en beslutning om at det måtte kjøpes en ørliten gave. Dermed bar det ut på tur til en av byens interiørbutikker! Denne interiørbutikken har to ansatte, som jobber etter svært ulik filosofi. Disse damene er på jobb på forskjellige dager, og derfor møter man enten Snakke-og-smiledamen eller Du-er-som-luft-for-meg damen.


Snakke-og-smiledamen kaster seg over kunden med liv og lyst, og snakker overstrømmende på inn-og-ut-pust. Titter man litt på en kopp så snakker hun i et rasende tempo om kopp-kopp- fantastisk-utrolig-vakker-og-spesiell-kopp-kopp-kopp. Hvis du drister deg til å se litt på en kurv eller en krans så snakker hun i et rasende tempo om dette: kurv-krans-kurv-krans. Butikken er sånn cirka 15 m2, så her er det ikke snakk om å ha gode retrettmuligheter. Likevel er det alltid kjekt å komme inn til snakke-og-smiledamen!
Du-er-som-luft-for-meg-damen later som om hun ikke ser meg. I samme øyeblikk som jeg entrer butikken er jeg LUFT med store bokstaver. Hun passer alltid på å ha et veldig-viktig-kan-ikke-vente-ærend i telefonen. Forsøker man å få kontakt, snur hun ryggen til, og snakker videre. Etterhvert har jeg sluttet å gå i denne butikken for å titte, dersom det er denne butikkdamen som står bak disken. Jeg blir rett og slett litt brydd over hennes utrolig nedlatende mine, og dårlige folkeskikk. Da jeg besøkte butikken på mandag var det to andre kunder i butikken, og Du-er-som-luft-for-meg var plutselig blitt en snakke og smiledame. Jeg var fremdeles som luft for henne. Har man en dårlig service mot noen filosofi, så bør man tydeligvis holde seg til den! Dermed kjøpte jeg to kopper, en skje og en liten skål uten å veksle hverken blikk, eller et eneste ord med noen.


Du-er-som-luft-for-meg-men-det-gjelder-ikke-for-andre-butikkdamen fortsatte nemlig å snakke ufortrødent videre med en ganske ung dame som hadde store problemer med au-pairen sin....AAAhhh det var faktisk HELT forferdelig med disse problemene! Hadde det vært meg, så hadde jeg jammen santen puttet både au-pairen og alle ungene på en båt til Honolulu. Så skulle jeg gått rett på shopping etterpå, og alle butikkdamer ville nok ha vært fantastisk hyggelige!



Kanskje du som leser dette er en fjong butikkdame som ikke har særlig sansen for slitne husmødre. Spesielt ikke hvis de minner mer om Ruth i Borettslaget, enn Cindy Crawford. Da bør du tenke deg om. Den slitne husmoren er muligens en ulv i husmorklær? Bak tastaturet blir hun kanskje til Emmeline, som nå har skrevet dette innlegget. Dette kunne jo tross alt ha vært en helt annen og mye koseligere historie! Butikken kunne ha blitt omtalt i de varmeste ordelag, jeg kunne ha lagt ut om alle de lekre tingene man kan kjøpe der, og livet ville ha vært en lek for alle:) Koppene fra Greengate er uansett veldig søte, og kremmerhusene som jeg har fått i gave fra Elisabeth J. er lekre. (Tusen takk Elisabeth) Det gjør heldigvis at man glemmer ganske fort;)



English; I had decided not to buy anything for a long time, but suddenly I find myself bying some polkadot cups, a polkadot spoon and a polkadot bowl. All bought in a store that offer Greengate in my hometown.

59 kommentarer:

frk. vims sa...

Hei.

Jeg har nettopp begynt å følge med på bloggen din, synes du skriver mye bra!

Gratulerer med fine kopper som du har kjøpt deg! (slike har jeg også lyst på! )

Slike Du-er-som-luft-for-meg butikkdamer er ikke særlig hyggelig. Det kan nesten ta shoppinglysten fra en, men det kan jo nesten butikkdamer som prater på inn og utpust også.
Jeg liker de som prater til meg når jeg er i humør til det, og holder kjeft når de ser at jeg koser meg med å titte alene.

Ha en fin kveld! :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Oups , her burde en butikk som (ligger veldig nær Babyshop og Svaneapoteket ???har jeg rett)ta et oppgjør på kammerset fort som svint, men det burde vel noen snertne damer på Sundt også gjøre.Vi har vel alle en story så går i samme dur, selgeren på Teigland bil , nøler ikke med å skrive navnet nei!!, gikk glipp av 400000 cash på min bedres halvdels innerlomme, da en barnefamilie som entret butikken plutselig ble mer interessant enn en håndverker i arbeidsklær, vi måtte ha ny bil til ferien og helst samme dag, det fikk vi en annen plass, OUUUUUPS for barnefamilien kjøpte ingen bil(det undersøkte jeg)OUUUPS!
men nydelig er jo Greengate sine saker,kjusa deg!!!,- kanskje jeg skulle starte butikk for å oppta konkurransen og yte fabelaktig service?;o))))))
Klem

Anonym sa...

Kjære deg Emmeline - du er bare så god til å skirve. Du skriver med en snert og en ironi som bare er herlig. Me like ! Du burde nesten gitt dette ut i bokform for alle oss slitne mammer og koner her ute som trenger en god latter i hverdagen. I dag lo jeg godt opp til flere ganger i løpet av din "butikkdamebeskrivelse"..... Fortsett sånn, jeg kommer i hvertfall til å fortsette å lese dine vanvittige morsomme innlegg !

Verkstedet sa...

jeg vet hvor du har vært!!!!!! og jeg vet hva du mener!!!! og jeg tenker det samme!!!!! og jeg blir sint!!!! og jeg ler!!!! - ler fordi det er så utrolig tåpelig!!!! stakkers menneske. er jo gjort forsøk med å kle på samme person ulike antrekk- og personene fikk like mange ulike behandlinger av personalet.
min erfaring i den butikkev er at hver gangjeg er med min mor går alt så bra- da tenker hun sikkert at her er det penger å tjene, men når stakkers lille enkle meg kom med litt babygulp på armen holdt hun på å dø...... skal vi kle oss ut en dag og teste dette??? fnis...tenk så gøy med skjult kamera og det hele, det hadde vært noe å vise på sidene våre!!!! gøyal tanke om ikke annet!!!! og jeg føler hun vet om bloggen din. jeg var nemlig i en annen interiørbutikk i dag, og de visste om interiørbloggere. hun skulle bare visst. og hun burde tenkt at alle er vi potensielle reklamefolk den eller den veien.
har de kopper ol enda altså, trodde de var klær nå.
ha en fin kveld. jeg jobber....masse rapporter. vil ha ferie nå!!!!!klem

Anonym sa...

Hei!
Jeg har fulgt med på bloggen din en stund og jeg sitter mange ganger og ler av dine innlegg:) Du skriver veldig bra:)
I dag måtte jeg bare kommentere innlegget. Jeg har nemlig bare vært i denne butikken en gang, men jeg kjente igjen "du er som luft for meg damen" med en gang...Du er flink til å ta folk på kornet:) Kjente igjen koppene også...
Sier meg enig ang. damene på Sundt også...

Christinas låvebutikk sa...

Hei og jeg må le...Du har så rett-de begge sorter butikkdamer er de fleste plasser..Ikke mellom ting heller sjø... Lurer på hvor jeg er i kategorien...Har selv liten butikk 16 kwm og føler jeg går oppå kundene men gjør mitt beste med å holde på med noe annet. Hi hi. Jeg må lese dine innlegg for jeg får meg en god latter. Ha en fin uke videre Emmeline:0)

Anita sa...

Så sant!! Utrolig hvordan noen dømmer en som kunde nesten før man entrer butikken! Handler ikke sånne steder jeg da! Men det erjo kjedelig hvis det eneste forhandler av foreksempel nydelige Greengate kopper!!!
Ha en strålende natt! klemmer fra Anita

Olstad sa...

Hei

Ganske sliten om dagen så lite blogging men surfer jo runden en gang i blandt og det er så hyggelig.

Fantastisk fine ting du kjøpt og så festlig historie om de to damene. Vi har en slik butikk her også men der er det bare du er luft personale, men i helgen hadde de 50% på alt fra Green Gate så da måtte prinsippe om ikke handle der falle. Fatter ikke hva som gikk av meg for kjøpte nesten ingen ting...

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hihi må bare kommentere tilbake: "Du som er luft for meg damen" hadde ikke oppført seg slik om hun hadde fattet poenget med å drive i service yrket, så hun fatter nok ikke noe av dette innlegget heller!:o)))))))))))))))
Klem

Aina sa...

Jeg synes de damene bør forsette akkurat slik som de gjør, så kan du skrive om de og vi le så vi nesten tisser i buksen!! (vertfall jeg)
Og de koppene er bare til å spise opp, så søte:0)

Jeg fikk jo Green Gate-morsdagsgave fra ungene, uten å tipse pappaen som hjalp til...han imponerer titt og tett nå;0)
Kanskje jeg har samme flaksen til alle hjerters dag også *krysse fingre*

Klem fra Aina.

Minnelita sa...

Hei. Ja sannelig finnes det slike mennesker i all slags butikker. Det skal jo ikke så mye kontakt til før man føler seg velkommen heller. Et hei og et smil holder lenge for meg. Kjempeartig å lese i bloggen din. Og så fine kopper du har kjøpt deg. ;D

Lappesola sa...

Du skriver sååå bra, Emmeline. Og jeg kjenner meg sånn igjen. Takk for dagens latter.
Klem fra Sol

elin1976 sa...

Jeg går nok under ingen at disse katogoriene for jeg har både fått konfekt og tulipaner av kundene og får stadig høre at "de kjekke dameme på den butikken" Å hvis jeg har lengre fri enn vanlig ringer sjefen og gir beskjed om at kunder etterlyser meg. DET LIKER VI. Så jeg er i godt selskap på butikken. I dag fikk jeg en pose med drops av en mann som fikk lov å parkere varene side hos meg mens han var innom en annen butikk å handlet.
Syr flere snegler.....snakkes i morgen tidlig:O)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Veldig bra innlegg.Eg har samme erfaring som deg med butikkdamer som ser på deg som om du er luft.
Dette er noko som irriterer vettet av meg til tider.
Det kan jo vere greit å få hjelp avogtil ivertfall, sjølv om eg heller ikkje likar overivrige ekpeditriser.
Eg forventer eit hei når eg kjem inn i butikken, men synest det er greit å kikke litt sjølv:)

Anne-Berit sa...

Det er sånne du-er-som-luft-for-meg-damer over alt,og de er rett og slett helt ufyselige.Jeg blir rett og slett litt slem når jeg treffer på sånne,og får dem til å lete fram ting som er vanskelig å nå f.eks.hehe.Den andre typen derimot,dem får man jo bare lyst til å være veldig grei mot,og vise at man setter pris på cervisen:o)

elin1976 sa...

Nå har vi to vært inne igjen og skrevet på likt.....å siden jeg ikke leser kommentarene på hva de andre skriver på bloggene så måtte jeg innigjen. Oi shitt sier jeg....å huff og huff litt flaut men her kan du være med på å redde butikken emmeline....håper inderlig sjefen for luft og snakke snakke er innom her og tar en titt og setter lås på telefonen og forlanger en hyggelig stabil butikk medarbeider.
Alle kundene må behandles likt og hyggelig. da kommer de igjen......man trenger ikke mer en 2 i IQ for å skjønne dette.
Men jeg må le litt. Å jeg trodde Å var liten men du ser Bergen er ikke noe særlig større når det gjelder slike ting. ha ha ha ha

chevostar sa...

hi hi hi hi! Alltid like morsomt å lese om hverdagen din emmeline! Du skriver sååå utrolig bra!

Og jeg er helt enig med deg! Sånne du er som luft for meg damer i butikk er en katastrofe! De fortjener virkelig å bli skrevet om i bloggen din! Håper de leser dette innlegget!
Da er det ross alt bedre med snakke dame som betjening i butikk! JEg vet om en sånn jeg og....

Ha en flott torsdag emmeline!

elin1976 sa...

Å en siste ting....he he
Har du startet et komplott sammen med sigve i løpet av de siste dagene....etter han hadde tatt" hyttedrømmen " min nærmere i øyesyn sa han disse ordene(hold dere for ørene om dere er sensitive)
- Kommer faen ikke på tale om så hyttetaket skulle brenne i helvete.


Ja ja frøken Emmeline....der fikk du viljen din......

Anonym sa...

Sånne duste-butikkdamer finnes overalt - vi har dem i Trondheim også... Legg på en tyggis så har du en av mine luft-butikkdamer. *erg-erg*
Fine kopper du har kjøpt deg! Sånne tror jeg kanskje jeg fikk helt plutselig litt lyst på, jeg liiiiker prikker altså!
Ha en fin kveld - og takk for dagens høyeste latter - du skriver rivende godt!

Zizzi Molde sa...

Helloen!!! Altså, jeg står nå engang i en slik butikk selv, og er kjent for å snakke både på innpust og utpust. Men sannlig skal jeg si deg, det er ikke bare enkelt, nei. For det kommer ofte en Cindy inn, og tror HUN eier butikken, med dens ansatte. Jeg konsentrerer meg som regel om Ruth, for det gjør noe med Ruth, det å bli vist litt oppmerksomhet. Så derfor kommer Ruth tilbake gang på gang på gang!
Når det er sagt, skjønner jeg ikke at du gidder å handel med ikke-snakke-lite -hyggelig-dame. Hos meg blir alle kunder møtt med øyekontakt og ett smil, om ikke annet. Jeg var innom "konkurrenten", den adelige, sådan, i dag. Og vet du, jeg var på nippet til å kjøpe meg nye gardiner der. Men etter å ha blitt TOTALT oversett i ett kvarter, ble jeg forbanna, og GIKK!! Makan!! De SÅ meg ikke en gang. Og det var ei ny ei der, som slett ikke vet hvor jeg kommer fra, hvis du skjønner.
Og jeg er Ruth!!! Ha ha ha!!

Klem fra meg!

[morgrethe] sa...

Ja disse fortjente du Emmeline. Men du har da noen utrolige beskrivelser av deg selv... Mumimamma er en ting.... men Ruth da. Jeg digger Ruth!

Anonym sa...

Hei Emmeline,

Som ivrig, men hittil anonym leser av bloggen din er jeg bare nødt til å kommentere. Jeg bor i samme by som deg, skjønte med én gang hvilken butikk du siktet til, og elsker også Green Gate! Kjente meg sånn igjen i beskrivelsen din, og har også vært luft, helt til jeg tilfeldigvis nevnte at vi hadde en felles bekjent - og da ble jeg plutselig synlig!

For øvrig har jeg hørt at Green Gate også er å få kjøpt på Amfi-senteret på Os. Jeg ønsker meg også nye kopper, og vi "voksne jenter" med menn som er for gamle til å la seg påvirke av nye oppmerksomhet-til-konen-anledninger som Valentine's Day, må jo sørge for å påskjønne oss selv litt, ikke sant?

Ellers må jeg bare si at du er en kjempeinspirasjon,Emmeline, og hvis jeg en vakker også blir en blogger så er det du som har mye av æren/skylden for det!

Bestefars Verksted. sa...

Du er RÅÅÅÅÅ!! Og,ja,sånne damer som luft-damen har jeg sett maaaange ganger !!! Til min store forskrekkelse...hvordan i heite he....... har de gjort seg fortjent til den jobben,ja det har jeg lurt på mang en gang :( Mamma fortalte en dag om en dame som hadde vært innom en butikk her i Bodø,for og kjøpe seg ny kåpe. Hun sto lenge og vurderte de forskjellige,prøvde og koste seg......så kommer den ekle luft-damen......og sier : Den der tror jeg du kan henge fra deg,for den har du helt sikkert ikke pengebok til å kjøpe......!!! Hun gikk ut,uten kåpe....er det mulig å bli så jæ... frekk ??? Ja,desverre. Tenk så mye de taper på sånne butikkdamer,du......jeg har ikke ord !! Nei,nå er det natta. Nattaklem fra meg :)

Anonym sa...

For en utrolig observasjonsevne du har, og takk for at du deler dette med oss. En tur i butikken blir nok aldri det samme etter dette. Jeg kommer til å vurdere hva slags menneske de bak disken er! : )

Karna sa...

Jeg er ikke sikker på hvilken butikk du mener, men så er jeg ikke så ofte i sentrum for å shoppe heller, men slike damer vet jeg veldig godt hvordan er....HELT utrolig og hååååååper at hun leser blogger, men hun skjønner sikkert ikke at det er henne du skriver om allikevel, for det er vel bare luft mellom ørene vil jeg tro.

Kjempe søte kopper fra Green Gate var det iallefall.
Kos deg på kurs!

Gry sa...

Hi,hi... Du skriver kjempebra og jeg hålle med om at du burde forsöke å få gitt ut en bok med inlegg fra bloggen din!

Helt utrolig, jeg ser det er flere som kjenner igjen dama, den oppblåste, og det virker ikke akkurat som hun har noe godt rykte på seg, nei.

For 15 år siden (hjelp! er jeg så gammel...) jobba jeg i en kledsbutikk (heter det så på norsk?)og jeg husker så godt vad en kollega til meg sa. Hennes filosofi overfor kundene (også de helt uten oppförsel, de finns...)var å tenke seg at man kunne treffe den personen i en annen sammenheng. Det har jeg lärt meg mye av. Så du kan jo more deg med å tenke deg at du möter luft-dama i en sammenheng som er mindre smigrende for henne :-)

Ha en fin hjertans-dag! Klem Gry

Mrs.J sa...

hihi*fnis*
Er så herlig lese bloggen din! Butikken du snakker om høres for øvrig ut akkurat som en vi har her i Arendal. Intriør butikk det også.. Men vanvittig mye fint der!De skulle bare vist ;)

Ha en fin dag!

Lene sa...

Jeg må si det er sååå mye hyggeligere når snakke-smiledamen er på jobb. Men det hender jeg har det litt moro for meg selv dersom du-er-som-luft-for-meg-damen skulle være på jobb. Jeg klarer altså ikke dy meg, men snakker hun f.eks i telefonene sier jeg f.eks: "Du jeg skulle fryktelig gjerne hatt litt hjelp. Kan ikke jeg legge igjen mobilnummeret mitt her, så ringer du meg opp når du er ledig.

Noe av det viktigste både i jobb og privat er å se andre, være hyggelig og kanskje si hei. Det er faktisk i mange tilfeller ikke mer som skal til for å utgjøre en stor forskjell på andre menneskers humør.

Ha en fin Valentinesdag - og kos deg masse med nydelige polkadottserviset - det er virkelig knallfint :) Jeg har sååå liten peiling på merker og slikt, men om Greengate finnes i pasteller, kunne jeg godt tenkt meg noe lignende :)

Anonym sa...

Heisann - du har en befriende måte å skrive på, og en fantastisk blogg..og i dag har du virkelig truffet spikeren på hodet :) vi bor i norges nest største by, men det tok meg ikke et sekund engang å skjønne hvem du mente her....ble nesten litt gla`også, for jeg har alltid trodd det var meg det var noe galt med....

elsker butikken, og har faktisk handlet en del der, men har ofte gått ut derfra med en litt kjip følelse....

Garden Angel sa...

Hei Emmeline!
Nydelige ting du har kjøpt!
Sånne damer finnes overalt. Ikke bare i interiørbutikker, men også i klesbutikker og andre steder.
Opplever jeg å bli behandlet sånn, kommer jeg sjelden tilbake, for å si det sånn!
Da kan de stå der med skjegget i postkassa og ikke ane hvor mye vi ville kjøpt for i butikken deres.

Men jeg liker nok en mellomting av disse damene best. En som er hyggelig og behjelpsom, men som ikke fotfølger deg og prater i et sett...Det er jo tross alt deilig å kunne tenke litt selv også!

Ønsker deg en fin "alle hjerters dag"!!! God klem fra Ruth til Ruth;)))

Anonym sa...

Hei igjen søte snille deg ! Takk for nok en koselig hilsen på bloggen min. Hadde en litt "røff" morgen i dag med skrikende unge som måtte bæres ned trappene for å gå i barnehagen. Hun er fem år og burde vite bedre, men noen ganger bare VIL man ikke gå i barnehagen ! Slikt sliter på et morshjerte og det er forferdelig å levere henne fra seg med nesa full av snørr og trassige tårer i øynene. Godt da å komme på jobben og lese din kommentar - tusen takk ! Det der med nye puter i sofaen er jeg helt med på - skal se om ikke helgen bringer med seg et lite putekjøp eller to..... Higer litt til sånn Green Gate puter som flere av dere har, men vakre blomster og pastell farger. De er i dyreste laget, men kanskje jeg finner noen som ligner ! Time will show. Ha en fortsatt super dag der borte på Vestlandet ;o)

@afjo72 sa...

Haha, nok en skikkelig røverhistorie! Digger betraktningsevnen din! :o)

Godt at du heldigvis endte med å få kjøpt noe da ihvertfall...hihi....

Ha en suuuuper torsdag og GOD HELG!!

Merete sa...

huff..utruleg korleis enkelte butikkansatte oppfører seg! men det kan faktisk bli for mykje mas og..dei hiv seg over deg før du er kommen innom døra med "skal eg hjelpa deg"..eg vil jo bare kikka og kjøpa noko om eg finn det eg likar..ja,ja..utruleg fine koppar du har kjøpt deg iallefall!! og kremmerhuset du har fått var verkeleg søtt :o) ha ein fin dag, Emmeline!

Randi sa...

Ja sånne damer finnes det noen av. Jeg klare ikke alltid å dy meg når jeg treffer slike, og kan finne på og si noe halvhøyt om oppførselen deres....

Alltid en nytelse og se bildene dine . Koser meg glugg ihjel....:)
Ha en strålende Valentin dag

Klem Fra Randi

Amelie78 sa...

Fantastisk, snertent og bra skrevet. Liker bloggen din!

Ha en god dag!

Hilsen Amélie

Anonym sa...

Hei, Emmeline!

Nok en gang utrolig gode observasjoner!! og festlig skrevet. Nå skal ikke jeg og kikke i interiørbutikk i bergen før til sommeren, men jeg kjenner da sorten butikkdamer her i trondheim og!! har trasset og kjøpt noe dyrt til luft damene, uten at det hjelper på selvfølelsen..så nå gjør jeg som du og driter i å gå inn. Trodde virkelig at folk var kommet lenger i dag! Og det er umulig å vite hvem som er ointeriørfrelst og kanskje har rævva full av penger! NEMLIG!!
inkala

Huset i Hagen sa...

Jeg kan bare si at jeg er slik mot kundene som jeg vil et en butikkdame skal være overfor meg som kunde. :0) Ta heller turen til Mollys Heaven du Emmeline. Passer vel fint med en kjøretur over broen i dette nydelige været. ;0) - Fine ting du har kjøpt da! :0)

Anonym sa...

Hi hi du skulle nesten skrevet navnet på butikken da! Husker ikke helt hvor det var, tror det var Finland, men en blogger skrev om elendig service på en fin restaurant, og det viste seg at mange var enige, innlegget ble kjempe populært, og etterhvert tronet det høyest på google når man søkte på restauranten! Restauranten skrev masse frekke brev (som behørlig ble lagt ut på bloggen til alles fornøyelse)og gikk til slutt til søksmål, som de tapte (thi hi) Og den dag i dag troner fortsatt blogginnlegget høyest på Google ...snakk om dårlig reklame .... ;-)

Kjempe lekre kopper forresten!!

Hilde sa...

HiHi.. Må bare le av deg, du får det så godt fram, ting som skjer rundt oss i hverdagen..
Tror nok disse damene er i ganske mange butikker rundt i Norges-land, gitt ;-)
Men dine nye kopper var i allefall søte, da ;-)
Ønsker deg en koselig ettermiddag og kveld i dag..

Anonym sa...

Jeg digger virkelig bloggen din! DU skriver så herlig om ting man kan kjenne seg igjen i.

Fortsett sånn! *klem*

Ellabella

Linda sa...

Hei! Nydelige ting du har kjøpt.
Historien var utrolig.Slike damer
har jeg en tendens å snakke til...
Serlig om de er i tlf,da kan jeg heve stemmen å spørre om de vil ha betaling.Kos deg med koppene,ser de passer til de nye sommerputene.
Ha en fin dag!Hilsen Linda :))

elisabeth sa...

Jeg ser min butikkdame og jeg er enig;) hehe
Jeg håper virkelig jeg får kundene mine til å føle seg velkommen, enten de er mummimamma, Ruth, eller Cindy Crawford...
Hos oss er alle velkommen, og idag er det ikke merkegenser, bil, med eller uten sminke som avgjør hvorvidt kunden handler, og ikke trenger de nødvendigvis handle den dagen heller;) Det viktigste er at de har lyst å komme igjen!

Jeg har hatt noen kunder som har vært i nevnte butikk, og blitt møtt på samme måte...Og for meg er jo det bare postivt;) Men jeg kan ikke tilby deg GreenGate...
men jeg kan by på kaffe og kake og annet snacks, GRAND f.eks. hihi:))
Du får bestille fra Danmark neste gang:)
jeg fortalte deg jo min erfaring om en slik butikkdame her ute hos meg;)

Nette sa...

Åh, for en forferdelig oppførsel på en butikkansatt....huff! Sånne ting irriterer meg grenseløst. Det verste er de som bevisst slenger pengene på disken selv om jeg står der med utstrakt hånd for å ta imot....aaaaah!
Heldigvis er det ikke SÅ mange sånne, bra at hun blide skravledamen er der også da, ellers ville de vel gått konkurs?
Ha en fin valentines dag:)

Anonym sa...

Hei.

Du beskriver denne butikken og de som jobber der så utrolig bra, flink er du.

Jeg kan fortelle deg, at du skal slippe å gå til denne butikken mer for å handle GreenGate, JIPPI.
Du skal nemlig få handle GreenGate mye nærmere der du bor... hos noen utrolig hyggelige damer,(eh...les JENTER)... dette kan du gjøre fra aug. 2008.

Ha en fin kveld Emmeline:-)

Klem Lottemor.

Helene sa...

Måtte bare innom for å ønske deg en fin Valentinsdag, Emmeline!
Klem ;0)

h.espe sa...

Tji, hi.... Litt av en historie du forteller,du kan å få det sagt! Det er nok mange butikkdamer av slaget Du-er-som-luft-for-meg. Skikkelig irriterende - en får lyst til å riste litt vanlig høflighet inn i dem. At det går an å tilsette slike medarebidere. Hutte-meg-tu!!

Du må kose deg masse på Valentine kvelden. Polkadott-servicet passer jo ypperlig til en slik kveld!

Klemmers

BO sa...

Hei!
Eg trur også at eg veit kva butikk det er snakk om, men eg har ikkje opplevd det samme. Veit jo ikkje om det er mange som jobbar her, men ho som pleier å vera der når eg handlar er alltid veldig kjekk med meg.
Men så ser jo eg ut som ein fantastisk rik og berømt person, alltid så lekkert kledd i siste mote! :-) Heheheeheheheheh!

Bo med Lena sa...

Så utrolig bra du skriver Emmeline:) Koser meg ordentlig her jeg sitter, og kjenner desverre også altfor mange Frk.Luft-damer. Her i byen holder den værste til på Lekeplaneten (håper hun leser dette..he he:), og du føler virkelig at du er veldig i veien når hun står der. Man burde jo egentlig sagt fra...men...

Koppene du kjøpte, og bildene du har tatt er iallefall utrolig flotte! Så flotte farger. Det ser kjempekoselig ut hos deg!

Ønsker deg en koselig kveld, hjemme i sofakroken med koppene dine... og laaangt vekk fra Frk Luft:)

Lena:)

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei vennen:) Koselig du likte kremmerhusene, og tusen takk for fine råd om loppis, er klar som et egg til Rothaugen!!!!!!KAnskje jeg plutselig ser deg der? Hihi......Og du ser meg-uten å vite det? Morsomt dette, syns jeg.....

Jeg har tenkt litt på det der med interiørbutikker i byen...Vet nok hvilken du mener, for den butikken er desverre den eneste forhandleren av greengate i sentrum.....(tror det er en lenger ute, men der har jeg ikke vært)og det meste der er litt i stiveste laget hva pris angår, selvom greengate ikke er så verst da. Det jeg skulle frem til her er det med imøtekommenheten i flere av interiørbutikkene....Ofte har de dyreste butikkene mest fint, noe som gjør at jeg ofte bare kikker, men føler meg dum om jeg ikke kjøper noe....Er det bare meg? Eller er det flere som har det sånn? Har bestemt meg for at det er kunden som har rett, så derfor kommer jeg til å fortsette å gå dit for inspirasjonens skyld, og bare kjøpe noe hvis jeg virkelig ikke kan la være, hihi-så får sure-luft-damer(jeg kaller dem det...) tåle at jeg spør om prisen og går uten å ha kjøpt noe......Har sett på de koppene du har opptil flere av, og tror tiden er moden for å begynne å samle, hihi.....

Stooor klem til deg:)

Tone Yvonne sa...

Flotte kopper, virkelig!!! Ser ut til å passe veldig got til Te :o)

Kjenner meg igjen i det du skriver, jeg skygger unna slik du-er-luft-for-meg-damer. Tenker at de ikke er verdt min tid og energi og ikke minst mitt gode humør eller oppmerksomehet - dersom de ser meg da..... Nedlaten holdning er sååååå AROGANT(kanskje hun egenlig ikke like å jobbe med kundebahndlig???)!! Vi er alle mennesker og har like rett til den samme luften :o)

Å være butikkansatt er en balansejobb - du skal smile og være oppmerksom mot alle - snakke med dem som ønsker det og la de som koser seg med å titte få gjøre det. Samtidig er det viktig å underveis gi oppmerksomhet slik at ingen skal føle seg glemt eller ikke sett. Og alle skal få ett smil og "ha en god dag" når de går, enten de kjøper noe eller ikke!!! Da kommer i alle fall jeg tilbake - man føler seg velkommen :o)

Ha en fin kveld!!

Anne sa...

Sånne kjærringer finnes jammen overalt, kjenner igjen begge typene i grunn .-)

Lynetmor sa...

Hei, hei, så artig skrevet he, he. Men de tingene du har kjøpt er kjempe fine :-)
Ha en fin Valentines dag :-)

Solstad sa...

Du er god !!!!!
Klem

organic-lizzi sa...

Jeg bare går ut fra butikken jeg da!
Kjøper ikke noe i butikker de ikke er normalt høflige og hyggelige.
Deilige ting du kjøpte..
Innom for å ønske deg en deilig helg.
Stoor klem fra Randi

Hilde sa...

Hei Emmeline,
Jeg bor i samme by som deg og følger alltid med på bloggen din. Jeg vet godt hvilken butikk du snakker om. Jeg må innrømme at jeg har sendt link til bloggen din til en bekjent av meg som jobber i butikken. Det som er synd er at alle de som jobber der er så skjønne jenter, bortsett fra "Du er som luft for meg"-damen... Og vet dere hva? Det er hun som eier butikken... Og den eneste av de som jobber der som kan tape penger på dårlig service. Et ekte paradoks.

Ser rykter i kommentarfeltet her om at det skal komme ny butikk i byen på sensommeren som skal selge Green gate! Jeg gleder meg, og blir fast kunde :)

Anonym sa...

oj, i den butikken har jeg også vært. som luft.særdeles ubehagelig.veldig veldig bra blogg du har!!!

hilsen har ikke egen blogg, ennå..

salige lavendel sa...

Dette hørtes ut som en småslitsom butikk å handle i...men det ble jo et underholdende innlegg ut av det for oss andre da :)Godt skrevet!

Unknown sa...

content Louis Vuitton fake Bags have a peek at this site best replica bags about his cheap designer bags replica

Anonym sa...

you can check here pop over to this web-site click to read here here are the findings go to the website

Related Posts with Thumbnails