tirsdag 19. februar 2008

Never ending prosjekt



I de fleste hjem er det prosjekter som man liksom aldri gjør seg helt ferdige med.
I vårt hus er gangen et sånt prosjekt! Her mangler det skikkelige taklister, her mangler maling på lister og dører, og gamle elektriske ledninger skulle vært skiftet. Gulvet skriker etter fornyelse, og man kan slå fast at en stilig lysekrone ikke gjør en gang alene desverre! Jeg burde jo ikke ha lagt ut noen bilder herfra i det hele tatt, men nobodys perfect så....

At dette er en lang smal tarm med SEKS dører ( *tidligere var det åtte dører) gjør ikke akkurat saken bedre... Skoskap fra IKEA med ulike farger på knottene skimtes der i speilet!
Hmm --tror jeg må ta skrutrekkeren fatt i morgen den dag!

Denne knaggrekken er daglig utsatt for UTENOMJORDISKE prøvelser. Klarer den å bære ett tonn med jakker mon tro?? Mine barn prøver denne teorien til stadighet. Hver gang knaggen gir etter, skrur mannen min den opp igjen med nye og enda større skruer. Derfor har jeg ikke unnet på meg en ny og penere knagg.... i visshet om hvilken behandling den vil få!

Der i mørket bak lysekronen skimtes husets kamuflasje prosjekt. En hylle med 12 kurver fra IKEA. Det er faktisk helt utrolig hva jeg finner på min halvårlige rydderunde i disse kurvene! Der ligger det plutselig en gullfiskbolle sammen med votter og luer. Ingen vet hvor gullfiskbollen kommer fra, men den ukjente eieren tenker nok at det er best å ha denne like lett tilgjengelig som et pannebånd! Kanskje man støter på en hjemløs gullfisk i morgen for eksempel?

Jeg håper på å komme tilbake med nye og bedre bilder når jeg har fått litt mer dreis på dette rommet --og alle de uferdige tingene er fikset. ( Det vil si at jeg trolig ALDRI vil komme tilbake til dette rommet, hehehehe ) Men man skal vel aldri si aldri....!

English: Some pictures from my hall. This room will probably never be finished. Its long and narrow with six doors, and actually gives me a headache;)

30 kommentarer:

Gerd, p, sa...

Den lysekrona var fin,har bestilt ei som lingner,den kommer i Mars.Har ein sån gang eg og ,som aldri bli ferdig .Ha ein fin dag

krinkelkroken sa...

Heisann Emmeline!
Vi har vel alle slike rom som aldri blir ferdig....jeg har flere faktisk hehe
Vi har mange planer for huset her, og gangen er kjempestor med mange muligheter, men har bestemt oss for å bruke litt tid på å tenke igjennom hvordan vi vil ha det , slik at vi ikke gjør noe vi angrer etter 2 måneder, det er nemlig litt typisk meg;)
Lysekronen din var nydelig, og hyllen med alle kurvene , veldig praktisk!
ha en deilig dag:)

@afjo72 sa...

Hehe, bortsett fra den fancy lysekronen så kunne jammen meg dette ha vært MIN gang...!! :o) Men som deg lever jeg alltid i håpet om bedre tider (for gangen altså).

Ha en strålende dag!!

☆Therese sa...

Godt å se at det er fler som ikke har alle rom i ship shape :-)
Jeg har en gang jeg holder på å pusse opp - har pusset den opp leeeenge...
Lysekronen ser nydelig ut.
Ha en supergod dag.

ChatrinesLiving sa...

Det er ikke bare du som har en sånn gang... Hos meg mangler det tilogmed fuger mellom flisene... Sånn er det, nedprioritert..
Speilet og lyskronen din var flott da!
Gleder meg til å se teppet ditt ferdig:) Er vel ikke lenge igjen?;)
Ha en super dag Emmeline!
Klem:)

Garden Angel sa...

Godt å høre Emmeline!
Ganger er det ikke lett å holde styr på!!!
Det er utrolig deilig å høre om andres "laster" også. Jeg har mer enn en, for å si det sånn.
Ofte så er det jo gjerne de flotte bildene som vises her i blogglandia.
Synes egentlig bildene dine var ganske bra jeg. Men du har vel kanskje ryddet først da!??
Lykke til med å temme gangen!!!
Ha en fin tirsdag!
God klem fra meg(",)

MODERN COUNTRY sa...

Hei på en Tirsdag Emmeline!

Du skulle sett mitt hus du, da hadde du skjønt hvorfor det ikke kommer flere bilder herifra! Vi begynte på dette for 5 år siden, men vi er ikke ferdige enda. Men så starta vi helt på scratch og da. Hadde ikke med en eneste ting fra Norge unntatt pc`en, klær og personlige papirer. Så det har tatt lang tid å bygge dette opp. Å nå skal vi flytte altså. Så det er ikke bare deg som har uferdige rom og holder på i det uendelige. Et hus må vi vel se på som et prosjekt, det kan ikke bli ferdig på ett par uker.
Må si det hørtes litt vanskelig ut og da, med 8 dører og smal gange. Den der måtte nok også jeg ha grublet litt over. Du har iallefall fått ei vakker lysekrone inn dit!!

Ha en topp uke!

Helene sa...

Ble nesten litt "glad" da jeg leste innlegget ditt. Til tider kan slike prosjekt som "nesten" er i mål være en prøvelse for meg.
Her i huset kan 10 cm med list være det som skille et rom fra å være ferdig eller IKKE ferdig! Veldig frustrerende til tider. For selv om vi bor ganske så nærme byggevareforetningen har det på en eller annen merkelig måte en lei tendens til å drøe leeenge før vi får dillet oss til og kjøpe denne lille biten med list. Uff, den som hadde vært litt mer perfect...
Når jeg i tilleg har en uvane og legge merke til enhver detalj har jeg jo selvsagt et problem he,he

Angående detaljer; Den husrekken fra Bryggen i Bergen som du har over knakkrekken var bare så flott!Falt bare helt pladask for den :0)

Ha en deilig dag med eller uten ferdig gang!!

Gry sa...

Syns den lysekrona gjör susen jeg, ha,ha..

Kjenner igjen det med kurver og oppbevaringsbokser. Og hvor tar alle fingervantene veien? Hvorfor finns det alltid bare én i hver farge og störrelse?? Og alltid samme hånd?? Hi,hi.. Det er et fenomen som er verdt en studie på höy nivå, fniss....

Ha en fin dag! P.S. Jeg har fått mange kommentarer om at det ikke er så vanskelig å komme inn till meg, så det er vel bare å skrive adressen på ny da kanskje .-D

Klem Gry

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Dine bilder av gangen er jo superfine i forhold til noen rom her i huset som virkelig trenger fornying, og det tar ikke 60 minutes... Hadde ikke vist bilder derfra nei. Så vær stolt av gangen din du, den lekreste lysekrone, nydelig speil og sjarmerende knagg. Kanskje jeg forresten skulle tatt et bilde av hattehyllen min( som er på vei ut av veggen), under den ligger hunden til vanlig, ikke få ganger han har fått hele sulamitten i hodet...
Reklamerer for Bergen i dag på bloggen hope you like!
klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Og du på med lyd på PC`en og nynn med...
klem

Randi sa...

wow...ei lysekrone i gangen!! du må jo bo i ett herskapshus du....;))
Jeg syns du har det veldig ryddig og i orden. Jeg tørr ikke tenke på hvordan vi hadde det da alle fire bodde hjemme....rot over alt...uansett hvor jeg maste(les kjeftet)og ryddet selv.

Vi er jo så *heldig* at vi leier hus. Så det er ikke så mye vi får gjort. Det er drømmen min og få kjøpt dette huset en gang i fremtiden....forhåpentligvis ikke så lenge til:)

Klem randi

Hilde sa...

HeHe.. Det er flere av oss, ja - Som ikke har alle rom helt ferdige. Mangler "ditten og datten" hos oss også, gett..
Men lysekronen din var kjempe flott, den kan du jo trøste deg med, mens du venter på en ryddig og helt ferdig gang, en gang ;-)
Ha en fortsatt fin dag idag!!

ESMERALDAS HJERTE sa...

Deilige bilder vennen, som alltid! Også syns jeg stua di ble mer "spennende" med litt ommøblering! Tror absolutt at du "har øye for det", og ser hva som kan passe sammen...Syns den veggen som fikk en skrivepult foran, ble mye "luftigere"! Og du, syns ikke du skal bekymre deg for en gang som ikke er ferdig......Stressmestring vet du...Det er du jo god på, så da er det ingen sak....?Neida, skjønner tegningen altså...Kan tenke meg det er kjedelig å gå å se på manglende lister og uferdige ting om man irriteres over det daglig.....Men jeg tenkte ikke på at rommet var uferdig!Jeg tenkte egentlig mest på at det hang en fin lysekrone i taket:)Livets lyse side, u know........Og du....Takk for at du skrev om tiggere på et innlegg for en stund siden, vi trenger å bruke tankene på sånne ting også...HAr ulike opplevelser med tiggere,men har en venninne som har jobbet med uteliggere og narkomane i Oslo, som udelt ikke gir penger(som kan føre til f.eks en overdose)....Bestemte meg for å prøve det samme, og om de er sultne takker de ja til et måltid, hvis ikke går de...

I`ll be back my friend, og gleder meg til loppis til helga......

Tirsdagsklem!

mali-mo sa...

Må si at gangen din er rene prakteksemplaret sammenlignet med min, hehe. Kjenner meg igjen med dørene..tror min gang er på fem kvadrat og med 5 dører...nesten godt gjort spør du meg. Syns forresten du er kjempeflink å ta bilder!

Aina sa...

Minner meg litt om en av gangene våre, smal tarm med 6 dører og to trapper, ikke plass til noe. Men vi pusset den og en til opp i fjor, og har byttet ut dører og lagt nytt tak så da skal jeg vel ikke klage, bortsett fra at jeg har ikke en slik lekker lysekrone;-)
Synes gangen din ser fin ut jeg, så bildene dine lurer vel meg;-D
Klem!

Sigurd Olav Silset sa...

Nei, så kjekt å høre at det er flere som har en slik gang. Jeg har egentlig alle rom i huset i samme stand jeg da, blir ALDRI ferdig med oppussingsprosjektene mine.. Syns da gangen din såg lys og trivelig ut jeg:)

MODERN COUNTRY sa...

Stooooor klem til deg Emmeline!! Du gjorde meg så glad med siste meldingen!! (ja alltid altså, men i dag trengte jeg det vel litt ekstra), gikk rett i hjerterota som vi pleier å si :)) Håper du har hatt en topp dag. Her er vi på farten til å handle inn. Det var ekko i kjøleskapet, haha..

Aina (",)

Anita sa...

Så glad jeg blir når jeg ser at andre også har sånne ufoer! Men det er jo ekstra kjedelig syns jeg når det er gangen da, som er det første besøkende ser! Og kanskje noen bare ser den! Uffamej!
I dag har jeg vært på kanin kjolejakt, og har planer om å fortsette jakten til uka;o)
Her står gangen nå full av ski, skiutstyr og diverse annet som kører med på en hyttetur, så etter jobb imorgen bærer det av sted! Åh som jeg gleder meg til vi sitter på hytta med et glass rødvin og alt er i hus (hytte)!
Ha en flott uke videre!

Merete sa...

Herleg å sjå at andre og har oppussingsprosjekt på gong :o) Skal nå ikkje så mykje til før gongen er heilt perfekt hos deg! likar godt lysekrona di..skulle så gjerne hatt ei slik her og...

Whoopsi Daisy sa...

Kjære Emmeline

Det er så befriende og lese i bloggen din. Det er som en liten mental reise for sjelen min. Jeg finner ro. Om jeg ikke har tid til blogging selv, må jeg alltid lese din. Du er så flink å skrive. Du ser humor og alvor i dagens små og store trivialiteter. Hvor tar du det fra.
Takk for berikelsen Emmeline, du er god.

Whoopsi

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hahahaha, ja.....du er god du !
Troor det er MANGE av oss som har det på akkurat samme måte jeg da ...!! Men ikke alle som tør ;)
Jeg har også samme problemet med min gang , den vil heller aldri bli ferdig ....må være noe galt med den ;)

Ha en god uke min venn
Flotte bilder i forrige innlegg.

Ps fikk du mailen min i går ?

klem

Bestefars Verksted. sa...

Ja,manglende listverk vet jeg allt om.....men vi eier jo ikke,så da kan vi liksom ikke bare ta oss til rette,heller.....ushhh,så kjedelig atte !! Ser ut som dere har en veldig varm,fin farge på veggene....og lysekrona var jo kjempefin !! Blir nok bra til slutt,skal du se ;) Ha en fortsatt fin kveld Emmeline :)

Tiril sa...

Halloen Emmeline!
Hmmm ser ut til at din beskrivelse av gangen går igjen hos mange:0) meg iberegnet!
Har og en gang med hauevis av dører,og dørene må eg ha!!
Etter mye riving og oppuss, har eg fått den sånn noenlunne, kan ikke bli anderledes,kan ikke være anderledes, med alle dørene phuu...
får vel være fornøyd. Lekker prismekrone forresten.
,

Maria sa...

No body`s perfekt ! Og godt at se at det også findes andre hjem med halvfærdige projekter :)

Uanset - sikke en flot lysekrone. Glimter og skinner, og lyser garanteret hele rummet op med sin skønhed. Det er jo ikke let at have en gang/hall som er smuk, samtidig som der skal opbevares diverse der. Kender selv til problemet, hi hi.

Jeg må spørge dig om en ting. Det billede der er øverst til højre på din blogg - det med vindues-dørene. Hvad er det du har sat i vinduerne ? Er det gardinstof ? Eller ? Sådan noget lignende kunne jeg nemlig veldig godt tænke mig til et vindue vi har i vores spisestue.
Håber du forstår hvad jeg mener ?

Klem Maria.

Ps: jeg har lagt dig til i min liste, håber det er ok ? Du bor nemlig så flot, at her er jeg nødt til at komme igen og kigge.

Anonym sa...

Nydelig lysekrone. Jeg har selv en gang som trenger ett strøk maling til, og der er det vanskelig og høyt og kommer til.

Og så har så håper jeg det går greit at jeg ligger bloggen din til i min blogg.

Silkeline sa...

Kjenner meg igjen der ja! Her er det ett eller annet i hvert eneste rom som ikke er helt ferdig. Vi flyttet inn for 5 år siden, og ennå er det ett rom med "koreapanel".....skrekk og gru!!!! Dette viser jeg jo ikke på bloggen selvsagt....man vet jo å beskytte sine sine hammeligheter...hehe.

Jeg synes nå gangen din ser svært så trivelig ut jeg da. Lysekronen veier opp for manglende taklister, for den var LEKKER! Det venezianske speilet er også nydelig. Sånne ganger som skal romme klær, sko, vesker, sportsutstyr, og gullfiskboller er ALDRIG enkle!

Ha en god natt, vi tittes:):)

liven sa...

Synest gangen din ser veldig fin ut jeg.......
Hyllen og lysekronen var så flotte!! Har masse dører i hallen min jeg også. Har kjøpt 6 dører på Finn som jeg skal male nå. Furudører som skal bli hvite. Har nok å gjøre en stund fremover kan du si!! Ha en fin kveld/natt

Nette sa...

Synes iallefall det ser veldig praktisk og ryddig ut med alle de kurvene på rekke og rad og ikke minst skoskap. Lysekronen og det speilet hjelper jo veldig på inntrykket også! Synes i grunn det ser veldig bra ut jeg:)
Skulle sett gangen min du...huff!

Tonje sa...

hehe vi har nok ett slikt rom eller flere rom de fleste av oss...husker godt at de siste listene ikke kom opp før vi skulle legge det forrige huset på salg...vi har jo ikke fått begynt på dette huset enda så for øyeblikket er absolutt alle rommene slik at jeg ikke vil vise dem på bloggen før jeg kan vise etter bilder=)

Related Posts with Thumbnails