fredag 22. februar 2008

Colakveld



På vei hjem fra jobben i dag bestemte jeg meg for å slå ut håret. Jeg forsøker jo egentlig å være en sunn dame, men på et blunk så hadde jeg overbevist meg selv om at jeg fortjente å kose meg SKIKKELIG på fredagskvelden. Dermed gikk jeg innom Rema 1000 og kjøpte meg en flaske Coca Cola og en Melkerull. Desverre var det LANG kø i kassen, og plutselig hører jeg bak meg "Se pappa, den damen har cola og sjokolade". Jeg snur meg ganske forsiktig, og smiler høflig til den lille gutten for å sjekke hva som gjør at cola og sjokolade er et sjokkerende valg på en fredagskveld?



Bak meg i køen står en liten gutt i ull fra topp til tå. Jeg skjønner fort at dette trolig er økologisk ull, fra en lykkelig sau som har gresset i harmoni på en liten økologisk hageflekk i mange år. Den unge faren har på seg sine gode gamle vadmelsbukser, brune fotformsko, inkaindianer vest og svart firkantet brilleinnfatning fra 1957. I tillegg har han en skulderveske med frynser i skinn, og selvklippet hårklipp! Faren nikker og smiler til meg, og om jeg hadde hatt handlevognen fyllt til randen av øl, toppet med hundre pakker sigaretter hadde det ikke virket verre:)



I samme øyeblikk runder den økologiske mor hjørnet, og jeg oppdager at vi iallefall har NOE til felles:) Mor er nemlig kledd i en jakke som er heklet av Bestemorsruter! Jeg tenker på bestemorsrutene som venter der hjemme, trolig er det nok til en jakke etterhvert, selv om det skal bli et teppe. Men hjelpe og trøste for et syn det hadde vært! Mummimamma i en hvit og rosa bestemorsjakke, med små innslag av grønt? Da mangler det bare en Easterbunny bikini for å toppe det hele!



Det er iallefall imponerende at denne unge familien er så miljøbevisst at fredagskosen består av økologiske dadler, og et glass gulrotjuice hvis de skeier ut! Det står i grell kontrast til meg som drikker cola og spiser sjokolade mens jeg blogger om interiørlykken i mitt hvite hjem:)



Jeg trøster meg at det kunne vært verre (selv om det sikkert også kunne vært mye bedre) og tenker at neste gang jeg skal kjøpe meg en ny lysestake ( som jeg egentlig ikke trenger) så skal det jammen santen skje på Fretex! Skål til alle dere gulrotdrikkende flinke jenter:) Her drikkes det cola, og festes tråder på The never ending teppestory, ha en deilig fredagskveld du også!

40 kommentarer:

Anonym sa...

D e RETT OG SLETT bare HERLIG å lese bloggen din! E flire meg skakk kvær gang *gapskratt* God helg til deg også!

Mokki sa...

Gulrotjuice smaker høgg :) Det hekleteppet ditt blir nydelig!
God helg - kos deg med sjokoladen din du:D

husnummer30 sa...

Hej!

Har precis hittat till din blogg! Så mycket fint du visar! Och vad skoj att läsa allt morsomt du skriver om.

Här ska vi göra pizza och dricka ett glas vin - så vi är inte så nyttiga vi heller.

Tänkte passa på att fråga - vi flyttade till Bergen för ett drygt år sedan och jag har inte hittat alla inredningsbutiker ännu, så skulle du kunna berätta för mig vart jag hittar den butiken som säljer Greengate? Även om det nu verkar vara lite intressanta tanter som jobbar där, så vill jag ju gärna dit!

Ha en riktigt fin fredagskväll! //Jill.

åsemor sa...

Koooooooooos deg med colaen og sjokoladen din, det er deg vell unt!!!!!
Oii, du er jo kommet langt på teppet ditt, eller var det en kåpe?

åsemor sa...

Koooooooooos deg med colaen og sjokoladen din, det er deg vell unt!!!!!
Oii, du er jo kommet langt på teppet ditt, eller var det en kåpe?

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hallo i luken!!!!!!! Ingen behøver å ha dårlig samvittighet for en sjokolade og cola i blant, jeg orker snart ikke mer i sunnhetens tegn. Så til alle som ønsker fuglefrø rundstykker og light produkter så er altså mitt hjem kjemisk renset for den slags, bannlyst er det.Her bakte jeg sju slag til jul og hva skulle taes med på div. juleavlutninger, jo salatblad. Trodde jeg skulle grine. Spurte forsiktig ernæringsfysiologen i familien (jada har ekspert i familien som tjener seg rik på foredrag i barnehager og andre" kranglete om sukker steder" ved å si: en gylden middelvei er det beste!!!!!!) om hva de brukte på sin skole - julekaker og brus vræææææl. Er ikke usunn for det. Men i himmelens navn det er da i helger og høytider vi skal kose oss!!! Å det var godt å få det ut hi hi. Det er hverdagen som teller.Lappeteppet blir nydelig det.
Klem

Anonym sa...

Surfet over bloggen din. Dette innlegget ga meg en god latter. Sikkert fordi jeg kjenner at jeg, kunne vært deg der. Takk for dagens gode latter! Kos deg med god samvittighet.

åsemor sa...

Hei, meg igjen var ikke helt ferdig , men da jeg retta meg litt opp i stolen føyk komentare både en og to ganger, og det før jeg har tenkt på å åpne røvinsflaska til og med :)

I dag har det vært avslapping, skal på årsfest på jobben imorgen så batteriene må være fulladet.
Har nå inntatt sofaen og jeg skal kose meg med strikketøyet og tv'n i kveld.

Maria sa...

ha ha ha haaaa !!

Hvor er det morsomt at læse om din handletur.
Det er bestemt ingen skam at spise chokolade og drikke lidt cola. I så fald er jeg i hvert fald meget meget forkert og fuld af skam.

Det blir virkelig flot til kludetæppe. Men må indrømme jeg ikke helt ser det for mig som en jakke... Lav du dig dit tæppe, og blogg i din hvide livsstil. Det er jo det vi elsker at læse om :)

Skål i cola, og klem fra Maria.

Ps: hvad er det for gardin / skærmning du har i de døre med vindue(fønster)der er på billedet i øverste højre hjørne af bloggen ? Jeg mangler afskærmning til et vindue, men mangler også ideèr til hvad det skal være.

Hilde sa...

Deilig melkerull.. Mmm..
Så langt du har kommet på det nydelige teppe ditt.. Flink du!!
Ha en hyggelig fredagskveld!!

Huset i Hagen sa...

Takk for igår! Det var koselig å hilse på deg :0) Jeg har handlet med unger og mann nå...Det er ikke bare, bare å handle med hele familien. Alle vil putte i handlevogne og ungene løper på kryss og tvers og jeg klarer ikke helt å holde hodet klart om hva vi egentlig skulle ha. Det ender jo med at jeg sier nei, nei til ungene når de maser om alt de vil ha. Jeg ente opp med masse greier, men ikke så mye snop. For det er jo bare snop på lørdager sier jeg til ungene. Så da må jo jeg være et godt forbilde.. ;0) Nå sente jeg mannen av gårde på nærbutikken for å kjøpe både cola og sjokolade så jeg skal nok kose meg ikveld jeg også når ungene er lagt...he,he. onde meg..;0)Kos deg ikveld du med sjokolade og cola. Det skal jeg også! :0)

Klarafina sa...

He, he, he! Alltid like morsomt å lese dine betraktinger. Bestemorrutene gjør seg nok best i et teppe. Kjempefine forresten!

Two sa...

Å, vi er då fleire som kosar oss også, om enn ikkje med melkerull då, så nyt din velfortente sjokolade! Her i huset sit vi akkurat no og nyt varm nysteikt Prinsessekake med melis på, og nytrakta kaffi til! Har laga 2,5 brett, så det er bere å hive inn på! Trur ikkje du skal lage deg jakke nei, gleder meg heller til å sjå eit nydelig teppe i bruk. På sofaen din kanskje, viss den ikkje er kasta ut av familien då??? Har ikkje sett den igjen etter at det vart ommøblert i huset ditt......

silje-sin sa...

Hei kjære Emmeline:) Kos deg med cola'en og melkerullen du,jeg tror ikke man blir lykkeligere av å leve som heklejakke-familien. Tvert imot:) Hekleteppet ditt kommer til å bli kjempeflott! Ha en riktig god helg! klem fra silje.

Tone Yvonne sa...

Kos deg med sjokolade og Cola!!! Inne i mellom spiser man kun for gleden og sjelelig påfylling :o)

Ha en flott kveld!!

[morgrethe] sa...

Cola!!!!! Fytti grisen, nå fristet du meg. Tenkte å kjøpe meg en flaske i dag jeg også, men vet du hva.... jeg kjøpte bon aqua. ÆÆÆÆsj... nå angret jeg! Nå vet jeg hva jeg skal kjøpe i morgen. Har akkurat spist et nydelig måltid. Fersk torsk med lever og rogn! Slaven er en helt fantastisk fiskekokerkokk.

Jøss, så langt du har kommet på teppet ditt. Gleder meg til å se det ferdige resultatet. Jeg skal avslutte skjerfet mitt i kveld. Jeg har aldri vært effektiviteten selv, men det blir til slutt.

Tror ikke Åse-søster har svart på Drew spørsmålet ditt. Karoline er nok mest lik sin mor....i sine yngre dager vel og merke!!!

Nei nå må jeg fortsette med strikketøyet mitt her jeg sitter i en øko-kommune på Nordmøre!

☆Therese sa...

Jeg er ikke glad i cola, men sjokolade derimot mmmmmmmmm
Det er jo helg, det er lov til å kose seg da, så kos deg med det du har kjøp :o)
Teppe ditt blir kjempefint - sukk. Jeg har ikke turt å begynne på noe sånt...
Ha en superfin kveld og en god natt.

Aina sa...

Artig, morsomt, rett og slett herlig!
Kanskje det er jakke vi burde ha laget, ny mote til våren;0)
Eller ikke, tror jeg foretrekker bestemorrutene i teppeform jeg.
Og du har kommet langt på ditt teppe, imponert her!
Så kos deg med cola og sjokolade du, jeg har allerede spist min kvote;0)

Cathrine sa...

Du kan kose deg med god sammvittighet med colaen og melkerullen din du..Så kan grønt familien gjøre hva di vill..Ha en fortryllende helg med masse kos

Sigurd Olav Silset sa...

hahaha! Takke meg til cola og sjokolade fremfor gulrot juice altså!! Fornøyelig helgelektyre her inne som alltid:)

Linda sa...

Hei!Herlig å skeie ut litt i helgen.Her går det på pistasjnøtter.Men jeg skjeia ut på mandag.Du kan se resultatet om du titter inn til meg.Flotte bestemors
ruter.God helg!Hilsen Linda :))

Tone sa...

Hmm,hva skal jeg si da, som sitter her med firkløver, melkesjokolade, smørbukk og potetgull med ost og løk? Og for guds skyld, glem ikke pepsi maxen, den er jeg avhengig av, drikker det HVER dag. Tenk deg alle de E-stoffene, uuuhuuuuu...
Dette får meg til å tenke på helsestasjonen. Jeg, fru Tårnfrid personlig, ga jo barna middagsglass, brukte våtservietter og D-vitamindråper istedet for tran, og alt annet som var fy-fy. Og da var det jo bestandig noen av elte, kna og hakke typen, som frøs ned middagsrasjoner for hele året,brukte morsmelk som et middel mot alt, og selvfølgelig, kledde barna i økologisk ull fra topp til tå... Noe jeg imidlertid har lagt merke til, og det er jo det rare, er at det ofte var disse ungene som hadde ansiktet fullt av utslett og hodebunnen full av skover. Uff, nå var jeg slem... Du får kose deg videre, teppet ditt blir nydelig :-)

Skatan sa...

Men rackarns!!! Det där kommer att bli toppenfint :)

Heja hälsar Skatan :)

elin1976 sa...

Da kan jeg trøste deg med at i mi handlevogn var det både øl, sigaretter, smirnoff ice, sjokolade (to store plater) og en pose med nidars favoritter, en 4 pkn. med 1,5 liters cola og 4 pakker fischermans friends. Å ja åsså en stor pose med smågodt.
Nå har jeg drukket øl, røyka, spist 15 muffins og en halv pose med Nidars favoritter( jeg gir meg ikke før jeg ser bunnen i posen- det gjør jeg aldri he he) Livet er herlig.
Klemmer:O)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Dette var skikkelig oppmuntrende lesning!! Tenk å være såå ærlig at du meddeler oss andre bloggere at du virkelig drikker Cola og spiser sjokolade :D Ops, her står visst ei Colaflaske ved siden av meg på gulvet ;) Jeg likte den historien din!! Og teppet ditt er jo snart ferdig!! Men ikke sy jakke av lappene, please!!!

chevostar sa...

Utrolig utrolig bra historie igjen emmeline!!! Jeg bøyer meg i støvet!!!!!

Ha en flott helg med never ending story lappeteppe... hi hi

Lemi sa...

;o) morsom historie... har en svigersøster som e ganske alternativ, men ikke sååå alternativ, trur nok ho kose seg me ett glass cola i ny og ne..
og så fikk du iallefall ett godt, om ikke litt spesielt tips t ka du kan lage av ruten ;o)
nei lag teppe du...

Anonym sa...

Hihi, jeg må le av dine hverdagsobservasjoner... :D Så fint innlegg også, lekre farger og et hav av lapper...! Jeg er akkurat ferdig med et lite teppe, kan skrive under på at det kjedeligste er å feste tråder ja... Ha en flott helg med sjoko og cola! Synnøve :)

Lene sa...

Hei i natten :) Og jeg vet neimen om jeg hadde blitt lenge nok til å lese innlegget om du bød på dadler og gulrotsaft. En fredagsnatt!!! Nei takke meg til cola og sjokolade!! Synes nå mest synd på lille gutten i gladulla si, jeg da. Du kunne jo delt med deg, Emmeline! Det er visst ikke alltid vademelspapsen og bestemorsrutemamsen vet sine håpefulles beste ;)

Og så flott førpåskeinnlegg nedenunder. Jeg hadde liksom mine planer om noen egg også her i gården, men vet neimen ikke om jeg rekker midt under eksamensforberedelser og ferieforberedelser.Får visst nøye meg med stemningen inne hos slle dere flotte easterbunniene, jeg da - og spise egg til frokost istedet :)

Nattinattklem :)

Anonym sa...

Man skal kose seg i helgene! Og hver sin lyst sier jeg bare! Gulrot skal brukes i gulrotkake, og ikke juice:-)
Nok en gang: Du skriver helt fantastisk.
Ha en herlig colahelg!

Karna sa...

HE HE HE.....jeg holder med deg jeg Emmeline...fniiiisss...og jeg tror faktisk det blir MYE penere med teppe av disse flotte bestemor rutene dine enn en jakke....
Kos deg med melkerullen din du!

Miss.T sa...

For en fantastisk lesning på en lørdags morgen !!! *ler* Gullhistorie...skål for cola og melkerull !! : )
kos deg resten av helgen !!!

ChatrinesLiving sa...

Nå var det mye nytt hos deg Emmeline!
Plutselig skjønner jeg hvor lite tid jeg har hatt til blogging den siste uka... I dag er det ingenting som MÅ gjøres, så i dag vandrer jeg rundt i bloggverden:)
Det teppet ditt blir jo bare helt nydelig! Passer nok best som pledd og ikke jakke;)
"never ending..." jeg syns det ser nesten ferdig ut, men alle de lappene!?!
Du må ha en fantastisk helg videre!
Klem fra chatrine:)

Nette sa...

En uskyldig melkerull og litt brus på en fredagkveld er da normalt? Stakkars lille gutt som må sitte der med dadlene sine...huff! Eller spares de til lørdagskosen kanskje? Hm...
Lappene dine kan vel brukes til så mangt de, vest og tøfler?
Teppet blir fint det:)
Fortsatt god helg!

Mita`s hjørne sa...

He, he... kos deg med colaen og sjokoladen du - tenk så kjedelig det hadde vært om alle var slikke tilbaketilnaturensunne... ikke noe for meg heller...
Her er sjokolade, potetgull og dip innkjøpt til helgekosen - å rødvin... sundt JA...

Ha ei koselig helg...

frk. vims sa...

haha! fantastisk. kan bli litt vel helsefreak også.
viktig å pleie sjelen med cola og sjokolade innimellom!!
i kveld skal jeg sitte med rumpa godt planta i sofaen HELE kvelden, kose meg med snop og brus. herrlig

Det teppet blir flott! Jeg må lære meg de der rutene!

Lena sa...

Herlig innlegg !!!
Noen ganger trengs det nemlig sjokolade og cola, sånn er det bare. Tror bestemorrutene dine blir et fantastisk teppe ;)
Kos deg i helga ...

MeyBiMe sa...

Du skriver bare så godt!!! Det er så godt beskrevet allt sammen .......og....Cola og Melkerull er fantastisk GODT!!!!
SMIL :-)

Gry sa...

Alt med måte!!! - og da mener jeg ikke coca-cola og sjokolade denne gangen...

klem Gry

Anonym sa...

Hihi Cola og melkerull ++ her og! :-) Så lenge jeg holder meg unna på ukedagene fortjener jeg så mye søtt jeg vil hele helgen ;-) Dog føler jeg meg litt hangover idag, til tross for at jeg ikke har rørt en dråpe alkohol, så jeg mistenker at jeg fikke en liten sukkeoverdose denne helgen... neste helg blir det dadler og gulerot juice ..not ;-)

Related Posts with Thumbnails