tirsdag 19. februar 2008

Maritime vibrasjoner



Det er lett å bli litt vaklende i smak og stil når man surfer rundt i Bloglandia. Her er det jo så mye lekkert å forelske seg i. Jeg har tidligere skrevet litt om de ulike retningene i dette innlegget:) Jeg må innrømme at jeg er veldig begeistret for New England stilen, men siden jeg har stuen full av rosemønstrede puter, blir det vel kanskje litt i overkant om jeg skal toppe det hele med et amerikansk flagg....

Derfor er jeg i gang med puteproduksjon her hjemme. Planen er at det skal bli en touch av New England på hytten, og putene skal være klare til påske. Jeg hopper raskt og greit over det faktum at hytten ligger langt utpå bondelandet, og at mine rautende naboer hadde fått hjerteatakk dersom det hadde kommet en Amerikansk seilbåt over jordene der de beiter!

Stoff og stil har også slengt seg på New England bølgen, og kommer derfor med nye og spennende Stars and Stripes inspirerte tekstiler denne sesongen:)
Tiril som har bloggen Interiørgleder har også fortalt om et
nytt New England inspirert merke som heter Grand. Dette
er et rimelig alternativ til Lexington, og jeg gleder meg til
Molly får disse tekstilene inn i sin butikk!
( Bildet over og under er hentet fra Tiril sin blogg;)
På sørlandet finnes det også en interiørstylist som er kjent
for sine New England inspirerte miljøer. Hun heter Connie
Krossen, og du kan lese mer om henne på Connies Interiør.
Hmmm...det er et stykke igjen før hytten min ser sånn ut!
Jeg har surfet litt og fant ut at Connie har malt kjøkkenet sitt;)
Først hadde hun trehvitt kjøkken....
Men så tok hun malerkosten fatt, og her er det samme kjøkkenet i hvitt. Lekkert syns jeg!
English: I really love the New England inspired style. My house is inspired by the Romantic cottage style, and Roses from Laura Ashley doesn't go well with American stars and stripes. That is why I have decided to make a Hampton inspired look in my summer house instead:)

40 kommentarer:

Aina sa...

Først ute..wow;0)
Det er mange stiler og div. pynt som frister rundt i blogg verdenen ja, jeg liker også New England stilen, men det hadde nok blitt full kræsj her også desverre.

Du er heldig som har en hytte å pynte opp også, det kunne jeg også tenkt meg, en ved vannet, en på fjellet og gjerne en liten båt..ops glemmer campingvognen hehe...
Storforlangende jeg??? neida, bare evig drømmer;-P

Flere blogger jeg ikke har vært innom tror jeg, kjekt med tips, men jeg får vente til jeg har sovet noen timer, like før jeg sovner over tastene her.

Ha en super onsdag med puteproduksjon!
Klem fra meg.

elin1976 sa...

Nå må jeg le....for hva har jeg holdt på med den siste timen....jo fått ned det maritime igjen. Blir fort lei roser og diverse rosa ting i lengden men ikke det røde og blåe. Så nå er alt nede blått, natur, hvitt og rødt. Det er dette jeg faller tilbake til hele tiden. Det rosa kan jeg ha oppe. Siden vi har tre på veggene i TV stua trengs det litt sterkere farger der oppe. Snakk om telepatiske evner da.
Har også litt plans for disse fake levington men fant ut at man kan ikke ha for mange av putene....da blir det bare stressende.
Skal sy noen poser til skittentøy og en til å henge i gangen, til å ha gjeste raggsokker i. Mamma har strikket så mange at vi ikke trenger dem. Å her på parketten fryser iallefall jeg.
Går alltid med innesko eller raggsokker.
Her har jeg endelig tatt vinterferie, det er nok derfor jeg fikk trang til å forandre. Vaker og ordner i dag og når alt dette er klart kan jeg sette meg ned for å sy.
Skal dere på hytta til påsken. Kom innom! Jeg er sikkert på butikken.
Hadde vært artig. Da er dere jo forresten snart fremme. På tide med en pause på Ålgård.
Nei når skal jeg gjøre meg ferdig her nede før ungene( ja ungene) står opp. Min nevø og en kamerat har nemlig flyttet inn i anledning vinterferien. 14 åringer er ikke smarte, selv om de tror det selv. I natt har jeg ligget i to timer å hørt på musikk. Dvs. Øretelefonene på nevøen min har vært godt planta inni ørene hans men hva hjelper vel det når han spiller høyt. Jeg og sigve fant ut at han måtte vel ha det så høyt for at det skulle trenge igjennom til han.
Du ser det er ikke mye som trenger igjennom der i gården. he he
Tanke gangen er slik:
Damer, store pupper, damer, store pupper, damer.....4 hjuler, store pupper.
Ha en fin dag:O)

h.espe sa...

Så flotte bilder du viser! Ja, det er mange stiler å velge i, og jeg synest det er nettopp det som er så herlig....

Ser jo at mange av bloggerne er tilhengere av den Franske landstil - en nydelig og romantisk stil - men selv liker jeg best å kombinere litt - tar "litt herfra og litt derfra" og får på denne måten en personlig stil. Så hjemme hos meg er det en herlig blanding av det romantiske og det rustikke :O)

Ha en super dag!

Skatan sa...

Härliga inspirationsbilder!

Ha en fin dag hälsar Skatan från grannlandet :)

Tiril sa...

Emmeline , jo en kan lett bli forvirret , der er jo så mange stilarter, new England er der fler og fler som kommer med, jeg har og et merke som heter Florence, er også råkult...er fortiden utsolgt har bare noen sengesett, litt kjøkkenting (brikker tørkehåndkle) igjen. Venter nytt ,masse flotte ting. lappetepper ,puter ,sengsett .o.s.v. de har en fin søm,(viktig) og bra på pris. Syns godt vi kan blande litt viss det bare hamonerer.

☆Therese sa...

Jeg er litt vinglete i stilen jeg også, hjemme er det litt "moderne" mot shabby chiq. Ute har jeg litt New England i en sittegruppe og roser og romantikk i en annen... stilforvirring, ha ha.
Det er jo så mye fint. Vi har en familie hytte og der klør jeg i fingrene etter å få kjøøre på med malerkosten - iiik. Men jeg har en far som ikke er så glad i forandringer ..... det er nesten til å bli gal av :-)
Ha en superfin dag, jeg skal bestille div stoffer fra soff og stil i dag, litt prikker litt blomster OG litt stars and stripes.

Tiril sa...

Er litt på sida av meg selv idag, brygger vist på noe...huuufff.
Glemte å få med at det du viser fra Connie, tar kaka, kunne flyttet rett inn i den "kåken", nydelig, alt går i hop. kjekt du viste di bildene igjen.

Karna sa...

Er vel ingen BOMBE, men dette likte jeg vet du.....

Må jo ikke ha hus/hytte ved sjøen for å ha denne stilen, de som har den lyse franske stilen bor jo ikke i Frankrike....

Har tatt med meg katalogen til Stoff og Stil, og skal bestille disse stoffene...men disse stripene stoffene skal i hus!

Olstad sa...

Det er så mye fint som frister ute i bloggverden og da ender man opp som meg da om man skal ha litt fra alt.

Nedslitte gulv, hvitmalte vegger med blanke designstoler på...

Heldigvis har jeg ikke meldt meg på i noen stilkonkurranse. Men det er så artig å se hvordan folk har det og ikke minst alt det fine som lages. Jeg må inrømme at interiørblad budsjettet/posten i regnskapet har gått betydelig ned etter jeg begynte å blogge. Mye mer fres i blogginteriørene synes jeg.

Ha en superfin uke eller dag. Har litt bloggdilla om dagen så er nok straks tilbake på siden din tenker jeg.

Tiril sa...

Tredje gangen gjelder det Emmeline, du hadde nok et spørsmål: Ja butikken ligger mellom Bergen og Kristiandsand , send meg mail adr, din ,så vil du få adr. min.)

Millas hem sa...

På den balkongen kunde jag sitta flera timmar och bara njuta...:)
Camilla

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint du viser fram. Jeg liker stilen veldig godt, og har lurt lenge på å ha den i kjeller stua. Vi får se. Ønsker deg en fin dag :-)

Aina sa...

Sover jeg? Nei, det skal jeg gjøre når jeg blir gammel;0)
Litt trøtt da jeg sto opp 06.50 kan man trygt si men det går over hehe.
Ikke på nattvakt, har fødselspermisjon men jeg hadde besøk til 03.00. Merete var her så nå har jeg fått heklet enda mer, hun har med seg strikketøy men synes visst det er mer gøy å hjelpe denna tregosten;-D
Veldig kjekt for meg, for jeg hekler i sneglefart og gjør titt og tett feil så jeg må rekke opp og begynne på nytt. Har forresten tatt å lagd de større, 9 omganger pr rute, så blir jeg kanskje fortere ferdig hehe..0m et års tid, det vil si hvis ikke Merete kommer mye på besøk.
Lykke til med heklingen din, skal få lagt ut et bilde eller to senere men skal snart til byen, og på Medarbeider samling i kveld.

Aina sa...

Alle skrivefeilene skylder vi på ranglingen...;-P

Hilde sa...

OjjOjj.. Så masse lekre bilder..
Man kan nesten tro en er litt schizofren til tider, for så liker man den stilen og så i neste øyeblikk så liker man det.. HeHe..
Tror nok det vil bli flott på hytta di med den New England-stilen, altså.
Ha en knallbra onsdag da, du!!

Gunhild sa...

Så fint innlegg!! Jeg kommer tilbake og tar en nærmere titt på dette. :)

Helene sa...

Nå ble jeg virkelig glad!!!
Har lett etter stoffer med stjerner og striper i New England stil, men har ikke funnet noen. Nå er de bestilt hos Stoff og Stil, så dermed får terassen den looken jeg vil ha :0)
Styrte litt med å finne stoffene på siden til Stoff og Stil, men de lå under linken Barn, av alle ting..
Men den som leter den finner
he,he og jeg MÅTTE bare ha disse stoffene
Så nå må mannen i huset male hagemøblene noen strøk med hvitmaling og jeg skal sy nye puter. Tror resultatet blir bra :0)

Lene sa...

Ja, her er det bare å drømme seg bort. Og Connie er virkelig et geni. Kan ikke tenke meg noen som klarer å innrede sååå hverdagslig og avslappende - kan til tider rett og slett se tilfeldig ut - og likevel såå lekkert, smakfult og gjennomført!

Og så deilig å lese om evighetsprosjektet ditt nedenunder. Her er jammen meg halve huset et evighetsprosjekt. Sååå godt i gang, og så bare saaank piffen. Men, men - det hander vi har viktigere ting fore enn å pusse opp - som f.eks å kose oss med god mat, godt drikke, herlig muskikk - og bare livsnyyyytelse. Det er visst sånt vi holder på med nå for tiden :)Nåja - mor pugger også til eksamen.

Og har sikkert sagt det før - men jeg elsker lysekrona di.

Ha en fin dag :)

Tone Yvonne sa...

Her var det virkelig mye fint!! Liker veldig godt New Engalnd stilen, men må putte inn litt romantikk i det hele - bare litt.....
Det malte kjøkkenet var blitt virkelig flott:o)

Takk for masse inspirasjon!!!!

Hilsen fra landet sa...

Kanskje man kan kreere en Ashley Lexington-stil :fnise:

Nei, men jeg er sikker på at du greier å forene det beste fra de ulike stilartene på din egen måte! :-)

ESMERALDAS HJERTE sa...

ja det kjøkkenet var LEKKERT.....men det var kanskje ikke et typisk "new england- kjøkken"hun hadde? Kunne godt tenkt meg et sånt.....Har vært på loppis, på brukthuset der du er så bevandret, hehehe- men har tenkt å vise det senere, sammen med noe jeg kansje finner i helga, hihi:)

Lykke til med bildeknipsing i nattemørket:)husker godt hvordan det var å komme hjem fra skolen og ta for seg fra skapene, eller enda bedre: ha FRI og ta for seg fra skapene....:)

Anne sa...

Her var det jammen mye insoirasjon å hente du. Så masse flotte tips en kan ta med seg i sin hverdag, Den Connie har jeg sett flere hytteprosjekter av, og lekkert det er det !!

borghild sa...

Må også si jeg misunner deg å ha et ekstra hus du kan innrede!! Vi er nok mange som vingler litt mellom ulike stiler (heldigvis at det ikke er bare meg!) og da må det være greit å fordele litt, ikke bare blande...
Kan jeg spørre hvor på Sørlandet denne hytten deres ligger? Fant nettopp ut at både min og Marits (grip dagen) familie har hytte i Lyngdal. Og skjønte fort ut at jeg må innom Mosters Hus i påska!!
Klem B:-)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Å,,jeg har hentet stripene og stjernene i dag på posten, ble storfornøyd.Håper inderlig jeg får sydd litt før sommeren, liker ikke den voksende haugen med diverse stoffer i skapet ... Bilde på bloggen. Hiv og hoi...
Klem

liven sa...

Det er jo bare så fint med maritime ting!! Og du kan jo ha det på hytten din....det er jo så sommerlig med den stilen!!
Connie sitt hus er bare så fint og DET....sjøhuset eller hva de kaller det. Ganske så gjennomført der ja. Jeg selv vingler nå litt frem og tilbake......

åsemor sa...

Ja nå går det for seg i Bergen kan jeg tenke meg, symaskina er oppsmurt og alle stjernene og stripene er innen rekkevidde :)

Her har vi hatt noen koselige tilmålte dager med Grethe-søster og hennes håpefulle.De har nå dratt til mor, du vet vi må dele goden. Tante har fått mange gode klemmer som hun skal ta frem i sin "ensomhet" når hun trenger det. Ane kom hjem til mamman sin i kveld slik at overgangen ikke ble så voldsom :)(det sies at Ane er mest lik på pappan sin og Karoline på mamman sin, men det er vel øyet som ser.)

Nå må jeg hoppe i sengs,(bokstavlig talt, den nye senga er veldig høy, trodde i begynnelsen at jeg måtte innstalere sikkerhetsnett), når en har besøk blir det sene kvelder.

Ha ei fortsatt fin uke, natta!!!!

♥ H@rmoni ♥ sa...

Masse flott stoff å velge mellom, ja.. det kan bli mye hvitt rundt omkring, og det er jo alltid gøy å piffe opp med litt farger.

- og vi har heller ikke fått ferdiglistet gangen hos oss..
:O)

MeyBiMe sa...

Her var det mye vakkert!!!
Klem

Marie sa...

Fleire nydelege innlegg hos deg sidan sist eg var innom :)

Gry sa...

Du har helt rett alltså. Det er så lett å bli påvirka, og det er ikke noe feil med det. Det er en del av gleden ved å blogge :-) Nye impulser er gull värdt, og tenk alt vi sparer på å ikke behöve kjöpe interiörblader lengre (eller i alle fall ikke ALLE interiörblader, hi,hi..)

Akkurat nå er jeg så glad for at vi ikke har hus lengre...at vi bare leier en leilighet. Vi hadde helt sikkert latt oss (les:meg) til de grader av alle de fine bloggene, og jeg hadde formodligen bytta stil annenhver måned. Dyrt det! Men jeg får såå lyst til å sy litt nytt, og om jeg godsnakker veldig med symaskinen så kanskje jeg kan få til ett sånt fint lappeteppe som du viste :-)

Ha en fin dag! Klem Gry

Gry sa...

Vi hadde helt sikkert latt oss "påvirke", skulle det väre....Er så ivrig når jeg skriver så halvparten blir borte iblandt .-)

Klem igjen

Silkeline sa...

Hei, kjære venn!

Her var det masse flotte bilder du:)Jeg bare elsker denne stilen, men som du sier, det er så mange fine stiler, og hva skal man satse på??? Jeg må innrømme at jeg er en smule "jatakk begge deler" når det kommer til å følge en stil. Jeg bestemmer meg etter et bilde eller noe, og tenker at sånn vil jeg ha det. Så arbeider hodet og jeg begynner å planlegge, og hva skjer når jeg ser ett annet fint interiørbilde?? Jo da er det mye finere! Sånn holder jeg på....det blir liksom ikke akkurat gjennomført.

Jeg tenker det blir fint på hytten din etterhvert:)

Gry sa...

Så flott att det ikke tulla for deg den her gangen! Ha det såå koseligt på din egne lille stund:-)

Klem Gry

Anonym sa...

Så lekre bilder! Jeg er også veldig begeistret for New England, men her hadde det også sett veldig rart ut om jeg plutselig hadde lurt inn et amerikansk flagg og ditto farger... Så du er heldig som har en hytte der du kan leve ut drømmer om andre stiler...! Lykke til med putene! Synnøve :)

A Seaside House sa...

Enig i at det er vanskelig å finne en stil, og holde seg til den, det er så mye som er fint, og plutselig får en helt nye ideer på blogger eller i interiørblad...Du har det uansett kjempekoselig i huset ditt:)

Gry sa...

Först nå så jeg kommentaren din på inlegget jeg hadde om ökonomi....Så fint at du kan se verdien av mine ord i denne forbindelsen. For jeg tror at vi fort glemmer bort hva som er vitsen med det hele egentlig. Det er også lett å sette seg litt på sin höye hest å si at "det her skjer ikke oss"....og allerede der er du ille ute...Vi har hatt god ökonomi, og skulle aldri ha trodd at vi skulle bli så påvirka av sjukdom.... Derfor er jeg glad for at budskapet når fram :-D

Stor klem til deg, Emmeline! //Gry

Gry sa...

Vimsehue Gry ser nå at jeg skrivit en kommentar på emnet tidligere, fniss...Ja, ja..Sånn ER jeg bare, ha,ha..

Klem igjen

Anonym sa...

hihi jeg kjenner meg igjen.... har lett for å sveve meg bort i alle slags lekre stilretning.....og tror ikke jeg kan plasseres i noen ...her er det litt av hvert som jeg syntes er vakkert! Gleder meg til å se flere bilder av hytta i New England ;-) Stoffene ser kjempe lekre så du tryller nok frem noe vakkert!

Nina i Paradiset sa...

Mmmm....
Bare MÅ ordne meg en New England-stil i duker, puter & stæsj som jeg kan ha på kjøkkenet til sommeren!
Enda bedre blir det når en kommer ut til kysten ;)
Det blir minimalt med rødt med meg da. Rødt har vært mammas yndlingsfarge i alle de år, så jeg er mettet! Blått derimot...;)

borghild sa...

Er butikkutvalget virkelig større i Lyngdal enn i Mandal? Det hadde jeg ikke trodd... Men så er det ikke hver dag jeg er i Mandal heller da. Siste gang var vel på Skalldyrfestivalen for 4-5 år siden. Min mann deltok nemlig i VM i rekepilling. Sånt skjer når man hele livet hevder at man ER verdensmester, og bestekompisen finner ut at det virkelig finnes et VM og melder ham på... Han vant forøvrig ikke, var i samme heat som Davy Wathne, og hevder den dag i dag at Davy jukset ved å kaste reker over til hans tallerken... Hadde ikke dette skjedd, hadde min mann SELVFØLGELIG vunnet hele sulamitten...:-)
Gleder meg til å se hvordan hytta deres blir seende ut i New England stil, for du tar vel bilder!!??

Related Posts with Thumbnails