fredag 15. februar 2008

Tilbake til hverdagen



Fredagskvelden er i gang og selv om jeg må kjøre
i gang vaske-tørke-støv-og-rydde maskineriet
i morgen, så er det likevel godt å være hjemme.
Jeg feirer helg med rosa ranukler på kjøkkenet:0)



Jeg var kjempespent på dette bladet. Butterfly
la for noen dager siden igjen en kommentar om at
bloggen min var nevnt i bladet.. Hva i all verden?



Men det er altså BO som er presentert i bladet,
og jeg er heldig og har kommet på favorittblogglisten
hennes. Tusen takk du flinke og greie Bodil.



Jeg blir imidlertid VELDIG bekymret når jeg leser sånne
små hagenotiser. Det er omtrent midt på vinteren, men
likevel er det plutselig tid for å bestille frø! Er jeg allerede
seint ute? Har det blomstrende hagetoget gått uten at jeg
var på?? Kanskje jeg knapt nok kommer til å rekke å
å vaske hagespaden min før sesongen er over.....!

Man bør også passe på perlesvineblomene og stuebambusen,
så i den forbindelse kan jeg heldigvis slappe av. Jeg aner ikke
hvilke blomster dette er, men de befinner seg trolig ikke i mitt
hus iallefall!



Denne unge mannen mente at jeg gjerne kunne vært
lenger på kurs. De har nemlig hatt det så kjekt uten meg...



Jo --det kan jeg levende forestille meg !



Ønsker alle en riktig fin fredagskveld. Her skal
jeg lage kransekakedeig ! Kanskje det blir en
ferdig kransekake på neste innlegg ?



Eng: Friday, and fresh flowers in my house.
I have spent most of the week at a hotel with
my job. It's good to be back home! My children
would probably leave me at the hotel for a longer
period, hereupon they could eat pizza forever!
Room 123 is a Norwegian magazine that write about
Norwegian interior blogs this month!

36 kommentarer:

Anonym sa...

Hei :-) Så gøy at bloggen din sto nevnt i Rom 123 (Den gjorde jo det da! linken stod jo svart på hvitt :-)) Sååå lekre Ranukler, er såå glad i de! hihi det er jo en del ting som skal plantes nå da, men heldigvis så gjør jo hagesentrene den jobben for oss da, så om vi glemmer litt av hvert så er det jo fortsatt håp for hagesesongen .-) Selv har jeg fylt planterommet mitt med skrot jeg skal gjøre noe med "etterhvert" så jeg tror det blir noen nødløsninger på meg i år og, selvom gleden med å skape noe fra bunn selv er veldig spesiell! Ha en koselig helg vennen!!

Anita sa...

Sååå nydelige øyne på den gutten!! Ser ut som de har kost seg gløgg ihjel! Vet du; det går an å få tak i blomster også, må ikke så;o)Jeg har tatt opp en pellis fra kjelleneren, de andre kommer opp iløpet av helgen! Spennende å se om de har overleved! Ha en flott kveld! Klemmer fra ANita

Lemi sa...

oi sånn går d som regel når mannen skal stelle hjemme.. bare ferdigpizza... sånn e d ofte her og, enda æ e gift me en kokk!!

Lemi sa...

har masse lego!!! men d e ikke d d ska bli, du må nok vente i spenning ;o)

ha ei trivelig helg du og!!

[morgrethe] sa...

Løp og kjøp.... Her var det ikke kommet nytt rom 123 da jeg var på butikken i dag...så i morgen får jeg prøve på nytt. Koselig og forståelig at du blir nevnt da. Når det gjelder hage, så kjøpte jeg boken "late hager" i fjor, men når en er for lat til å lese boken.... da er det ikke håp. Som jeg skrev til Trine... jeg vil, jeg vil, men jeg får det ikke til. Kos deg hjemme med grandis-eskene dine... og de nydelige ranuklene. God helg Emmeline.

Løvetann sa...

Hei! Kjekt kurs. Eg måtte jo rett him å sjå ka ditta var for nåken greier og jaggu var der møkje fine bilder! Har aldri forstått poenget med sånn blogging men nå forstår eg litt meir.

Måtte jo velga et blomsternavn siden ditta e ein sånn blomsterblogg.

Du får ha ei riktig kjekke helg! Her hima e det forresten han hin som har grønne fingrar... he he!

Helene sa...

Hos deg har det også tydelig vært fest i heimen mens mor har vært på kurs. Ser de har samme favorittmat som mine barn.
Var selv en liten tur bortom IKEA i Sandes i dag , og gjett hva som møtte meg da jeg kom hjem. Joda, på kjøkkenbenken lå tomme Grandiosaesker og ventet på at mor skulle komme og rydde dem vekk og få dem i søppla....
Hva skal en ellers med en mamma dersom ikke det første hun gjør når hun kommer hjem er å hive seg over alt rotet som har bygd seg opp mens hun har vært borte et par timer. Litt "svie" må hun jo få etter den "søte kløe" på Ikea.Livet skal jo ikke bare være morro må en forstå....

Emmeline sa...

Heisann Løvetann!!

Jeg må jo bare le høyt her jeg sitter og leser kommentaren din:)

For dere andre så har jeg altså sittet ved siden av Løvetann på kurset i dag og røpet hvorfor jeg var så opptatt av å få ROM 123 i hus. Videre fortalte jeg at jeg ikke hadde på trykk så mange familiebilder her på bloggen, hehe...og så går jeg rett hjem og slenger et bilde av min yngste sønn på trykk. Skamme skamme.

Nå skal det sies at begge jentene trodde at jeg hadde knipset nærbilde av dem, så da er han ikke så lett å kjenne igjen likevel;)Han er på en måte en av flere !

Ha en god helg Løvetann og takk for besøket. God helg til dere andre også... men vi blogges jo videre tenker jeg:)

Lene sa...

Hei, Emmeline - og takk for koselig hilsen :)

Hahaha - ja gjengen har virkelig storkosa seg med mor på kurs, ser jeg - og Stabburet skulle vel også gjerne sett deg ved hotellbufeten noen dager til. Hehehe - heeerlige Grandissen, jaaa ;))

Ranunkler er virkelig en favoritt - og disse var helt skjønne :)

Og jeg er virkelig enig i Bo`s favorittliste. Bloggverdenen hadde absolutt ikke vært den samme uten Emmelines. Herlige værdagsbetraktninger som enhver kan kjenne seg igjen i - fantasstisk herlig og snertent formulert. En god latter forlenger livet - du er medisin, Emmeline :))

Ja, også må jeg bare fortelle deg - jeg har en aldri så liten selskapslek på bloggen min i helgen, hihi. Vær velkommen :)

Ha en finfin kveld :)

Mummimamma sa...

Heisann!
Jeg lo sånn da jeg så bildet av alle pizzaeskene, var et helt herlig bilde. Talte for seg selv på en måte :)
Så moro at bloggen din er nevnt i Rom 123, må ut å kjøpe bladet i morgen.

Ha en fortsatt flott kveld! Klem

elin1976 sa...

Ja ja der tok du deg fint inn igjen...jeg mener i sist innlegg til alle butikkdamer....flirer enda av alle som visste hvor denne butikken er.
Ja ja jeg har en styggelig tendens til å drite meg så sinnsykt ut. Så denne gangen er jeg bare glad det ikke er meg. Men når det er sagt så har jeg også klart det denne uken. Fikk besøk på butikken av en dame i en ganske stor størrelse. Hun stod og studerte bukser og der endelig fant hun XXL. - Tror du de passer sier hun til meg? Egentlig birde jeg svart så sant var at det kan da vel ikke jeg vite men det gjorde jeg ikke. I steden sa jeg -Ja det gjør de nok for de er rimelig store i størrelsene!

De gjorde ikke det Emmy, så langt i fra. De kom oppforbi knærne så var det bom stopp.....Tror du jeg holdt på å krype ned bak minibakterminalen og gjemme meg i det bitte lille hullet som er der. Kunden fant noen andre saker som passet og jeg klarte å unskylde meg med " vi trekker så forskjellig" he he.

Så du har vært på kurs denne uka. Synes det høres deilig ut å ligge på hotell. De har alltid så gode dyner der og alltid så få puter.

Her har det vært vaske, rydde sjau i kveld. Eler retter sagt. I dag tidlig før jobb så tok jeg hele første etasje. Å nå i kveld fikk jeg tatt oppe. I morgen gidder jeg ikke. Jeg skal ut å kjøpe ipod til prinsessa og dåpsgave . Tiden flyr når man er på kvadrat. he he
Du får ha en sabla fine kveld. Klem:O)

Cathrine sa...

Ja grandis gjør susen når mor ikke er hjem å følger med,hehe.. Kjempestas å få bloggen sin i rom 123 da.. Ha en kjempefin helg

Anonym sa...

Jeg så også bloggen din i Rom 123. Er det ikke morsomt at de har laget en helt reportasje om de vi liker aller best - å blogge om hverdagen og da interiør i sær ? Mye annet fint i det bladet denne gangen også, så kos deg med lesingen. Sitter og ler av innlegget ditt i dag også søte Emmeline. Jeg bare digget det bildet av alle pizzakartongene. Det er visst noe som heter at "et bilde kan si mer enn tusen ord". Det bildet der er akkurat et slikt bilde. Jeg smiiiler ;o) Ha en super weekend og nyt ranunklene - de var så søte !

Tiril sa...

Ja,ja en grandiosa er grei å ty til når mamma er på kurs , disse ranunklene dine var utrolig vakre i fargen,
Kjekt å lese bloggene dine , du skriver så herlig.
ha en kjempe fin helg .

Verkstedet sa...

hei min super bloggvenn:)
skulle inn å kommentere på kursinnlegget, med du har jo alt et nytt et....;)så det i to sekunder i en min pause på jobben....
jeg løøøøp etter rom 123...tørr ikke tenke på alle ekstra besøkenede du nå får...;) du når oss alle på en måte, jeg bare elsker bloggen din. vet jeg har sagt det før....
godt du er hjemem igjen....- ser du må lage litt mat til de.....;) men skjønningen vi glimter har vel nettopp digget akkurat det der...;)
nå er det ski uke på oss, blir litt stille her da, men jeg må se å komme meg innom på et vis....;) er avhengig.....kommer til å savne deg....;)
tallerkene, som jeg nå også har fått til middag er fra Sia, jeg kjøpte de på en koselig butikk som heter hjerterom på søreide, rett etter Rå skole, men en kiwi og hestebutikk. sistnevnte som førte oss dit, og godt var det har masse, masse fint der.
du- vet du noe mer om den green gate kommentaren om at vi snart har noe er nærme oss....??? ble sååå nygerrig!!!
ha det herlig med helg og kanskje litt fri???? og ranuklene var nydelige!!!!
klemmer i massevis til deg!!!!!!

Trines Hus og Hage sa...

Hei Emmeline! Skjønner du har hatt gode dager på hotell, men med varierende interesante foredrag...
Så skjønne ranukler du har på bordet ditt, da! Kos deg med dem i helgen.
Vel, Emmeline, jeg må skynde meg å si at det er fortsatt håp for hagen din. Du kan bare senke skuldrene. Men hvis du skal bestille noe, så er det nok tiden. Men skal du det, da? Holder det ikke å gå på et hagesenter sånn nå i begynnelsen og se og kjenne og lese litt på noen frøpakker? Skal du så? Erteblomster er morsomme planter å så. Som regel villige til å komme opp, særlig hvis man husker å legger frøene i vann et døgn før du sår. Ellers kan du jo prøve deg på en staude eller to, f.eks. malva og astrantia (du ser dem på innlegget mitt som heter "kikk tilbake"). Disse frøene kan du så i april. Det lønner seg ikke å starte for tidlig når man skal så i vinduskarmen, for plantene trenger mye lys og de kommer bare til å bli strantete om du sår for tidlig. Jeg har faktisk sådd allerede, men det er kun stauder og jeg har satt dem i en stor plastikk-bakk ute med fiberduk og snø over. Da titter plantene opp av jorda samtidig som plantene ute i naturen gjør det. Veldig grei måte å så på, men ikke for sommerblomster alstå.
Ha ei flott helg! Jeg er så heldig at jeg har vinterferie nå. Herlig!Klem fra Trine

Hilsen fra landet sa...

Åååå ranunkler har det plutselig gått opp for meg at er helt fantastiske så jeg postet innlegg på forumet Hagegal vedr hvorfor disse ikke er så vanlige å se i hagene... og det ser ut til at de er vanskelige å få til. Skulle bare mangle, så vakre som de er!

Jeg har også startet fredagsmaskineriet! Nydelige bilder - og liten sjarmør da! God helg!

Hilsen fra landet sa...

Glemte å spørre om hvor du har funnet bildet med kirsebærtreet til høyre under profilen din?! Det er bare så fantastisk! Og: selvsagt er det tid for frøbestilling nå! :-D Vi skal også importere løker fra Eurobulb - masse iris og liljer - gleder meg! Helgeklem

krinkelkroken sa...

nydelige ranukler!
Tenker far og barn har kost seg ja hehe
Skal ha meg en liten rydde / vaske runde her også,men ikke noe stress;)
Hagen har jeg begynt å tenke på , men ikke noe mer enn det.....det er første gang jeg har klart å plante ut løk på høsten , så det gleder jeg meg til å se resultatet av!
Kos at bloggen din ble nevnt i bladet, var ute å kjøpte det i går, det fortjente du helt klart, du er nok min favoritt også:)
Ha en deilig helg og lykke til med kransekake baking!

Anonym sa...

hallaoen kul bloog masse blomster på bloggen kanskje en liten blomster blogg

Klarafina sa...

Kjempegøy at bloggen din er nevnt med navn i Rom 123!
Håper da inderlig at det ikke er for sent å begynne å tenke på hagen.

Karna sa...

HA HA HA nå lo jeg høyt da jeg så bildet av stabelen med Grandiosa bokser...er det mulig!?!?!
Fniiiisssssss!
Jeg fikk høre noe om at min blogg også var nevnt, så morsomt, må løpe ut og kjøpe bladet på mandag jeg også.

Klart du skulle tatt med deg ALLE hjerte dropsene fra Thon, er de ikke meningen da?!?! Hvis du hadde blitt "fersket" skulle du bare ha viftet med de lange mørke øyenvippene og sett helt uskyldig ut og sagt:"...jammen det var busstrylledamen som SA det...." og så felt en liten tåre. Da hadde Thon'en smeltet og sagt: "...neimen Emmeline, klart du skal ha alle hjerte gelene, er det noe mer du vil ha?"

Jeg føler Georgen svikter litt for tiden, kan vi ha slike menn som bare er til pynt, tror jeg skal bytte han ut med noen som kan gjøre noe, har så lyst til å starte med div prosjekt, og der sitter han i boxeren sin, med en sigar i den ene hånden, og en whisky i den andre og bare ser pen ut....nei jeg tror kanskje han blir byttet ut med en som kan snekre, mure, male, bære, lage mat, lufte hunden mann...skal bare finne han først..... =0}

Ha en strålende helg!

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Emmeline og velkommen tilbake! :)) Og jeg som ikke engang visste du hadde vært borte en liten tur.
Satte meg ned for å lese gjennom siste poster, og jeg skal si du opplever mye der du bor! Jøsses, for en utrolig dårlig holdning denne Interiørdamen har! Skjønner ikke at du klarer å holde deg inn, jeg hadde ikke klart å dy meg selvfølgelig. Håper denne damen tar seg en titt inn hit og leser din frustrasjon. Men du er ikke alene om slike opplevelser, for i den lille byen jeg kommer ifra vet de fleste heller ikke hva SERVICE er. Nei da skulle de tatt seg en tur ned hit da, og få lært litt! Må si at forskjellen er større en stor!!
Det kan irritere noe voldsomt når jeg er hjemme på ferie.

Vakre Ranunkler!! Har nettopp kjøpt noen selv. Og du, gratulerer med bloggen i bladet!! Fikk jo med meg at selv jeg stod der inne.Holdt jo på å dette av stolen, haha..ja, lille meg liksom..Men er det ikke moro?!!

Vel, jeg håper du får en hyggelig helg med den aller beste Service Emmeline!! Og du, ta bildet av kaka!
Masse klemmer :))

Aina sa...

Hei Emmeline-mor, så gøy at du ble nevnt i bladet, PR så får du enda flere besøkende.
Jeg ble kjempeskuffet, for jeg leste gjennom mitt og oppdaget at jeg hadde kjøpt forrige nr!
Samme dag som nr.2 skulle komme:0/
Nå hadde jeg jo ikke lest det fra før, men ville jo ha det nyeste, med Emmelineblogg reklame og Bo- innlegg;0)
Eneste trøsten er at nå kan jeg jo kjøpe et til ..hehe..

Ser forresten ut som ungene har kost seg med mammaen på kurs, artig bilde!
Og ranunkler er vakre, til og med mannen min likte de, for de var så rare!!!
Sikkert stilkene som fasinerte han mest, samt at de er en smule lik kål;-D

Ha en koselig lørdag, jeg har sendt familien på langtur slik at jeg kan ta bøtteballetten og litt malejobb i fred og ro...det vil si med høy musikk volum og uten bleieskift- forstyrrelser;0)

Klem!

Hilde sa...

Ojj, nå må jeg ut å kjøpe Rom123, da.. Så spennende at bloggen din er nevnt der, da du..
Nydelige Ranukler!!
Jaja, Grandis, er jo ikke det verste man kan spiste..Nå har det jo til og med kommet Grandiosa med speltmel.
Ønsker deg en fortsatt deilig helg!!

Christinas låvebutikk sa...

Hei og takk for koselig kommentar Emmeline. Så koselig at din blogg ble nevnt i bladet da men det er deg vel fortjent også. Du er kjempe flink med innlegg og bilder. Så fin Ranukler. Ha en flott lørdag:0)

Randi sa...

Så moro at du var en av favorittene hennes!! velfortjent.:))
Ja disse søte små, tenker de koste seg mens sjefen var borte...;)Men innerst inne så syns de det er greit at noen vasker klær, og rydder opp lager, skikkelig middag osv...:))

Ha en super helg.

Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så klart bloggen din skal nevnes, og det fortjener du så absoluttt. Håper folk strømmer i hopetall til bloggen din.
He,,he herlig det bildet av Grandiosa......
Og duuuu , de blomstene, håper de har norske navn også, hi,hi
Klem

My little footprints sa...

Hihi, ja når katta er borte så danser musene på bordet? hihi.. Grandis for alle penga ;) Og det var kanskje ho mor som hadde handlet de inn også så de ikke skulle sulte foran brødboksen ;)
Morsomt med omtale Emmeline, skal kjøpe bladet jeg også ;) Blir jo liksom litt stolt på deres vegne da vettu ;)
Ønsker deg en kjempefin helg med massevis av kos! Og du? det er ikke bare du som ikke vet dette med frø, jeg håper jeg vil få masse inspirasjon! Men jeg må jo ærlig innrømme at jeg får litt hetta når jeg ser det er mange som driver og sår og ordner inne nå... hjelp sier jeg da... hihi..
Klemmer fra Beth

åsemor sa...

Fy skam seg Emmeline, sitte på kurs og blogge. Kan tenke meg du kledde å sitte sammen med "sportsidiotene" der bak :)
Min sportsidiot er på Island denne uken, og siden jentene har hatt vinterferie har heimen vært en ren hønsegård. Dette har medført mye kakkling, husets pc'er har vært okkupert og det har vært bedrevet brettspill(barnefantasi) med høy latter til langt på natt. Mamman har innstalert seg på soverommet med sov i ro for på en noenlunde måte være klar for en ny arbeidsdag. Nå klikkes det i høyhælte sko i stua, det skal være feiring av en 21 års dag, og slike markeringer begynner kl14.00. Å jøje meg jeg føler meg "vakker" her jeg sitter som "ei såte" i soffan med nattbukse, men håret det er bra. Ruth har nå forlatt heimen, var hos frisøren i går så på toppene er det ikke så værst.På mandag venter jeg besøk av Grethe og hennes to minste, så dagen i dag skal brukes til å "shine" etter en vinterferie, for så å kunne ta imot den neste :)

Ha ei fin helg Emmeline :)

Merete sa...

Så utruleg herlege ranuklar du har kjøpt deg til helga!! den rosafargen er fantastisk.. ser ut som dei andre i fam har kost seg medan du var på kurs, ja..med maaange grandiosa ;o) Eg har vore på vill leiting etter ROM 123, men dei hadde ikkje fått det inn i butikken her enno...kanskje på mandag!! MÅ ha det..Bodil er jo ein av bardomsvenninnene mine..ei fantastisk kjekk og sprudlande jente :o) Ønsker deg god helg, Emmeline!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hehehehehe, ja , jeg ser de har hatt matvett mens mor har vært vekke iallefall:))
Nydelig gutt!

Frø , eh ..jeg var selve frødronningen i fjor , men i åre tror jeg ikke at jeg gidder ...tror ikke det ligger så veldig i min natur ! Nei , en søndag på en planteskole , putte i handlekureven , voila ....!!

Kos deg i helgen , regner med "vaskemaskinen" er ferdig nå!

klem a

Gry sa...

Ha,ha....det stod ungkarsmat på menyen når mor var på kurs, hi,hi.... Billys pizza er populärt har i huset, alle jubler....utenom meg :-D Rart det der, så fort mor reiser hjemmefra er det fest, når far er bortreist fortsetter hverdagen som för,,,, noen som kjenner igjen seg??

Du stod jo omnemnt da, om enn indirekte! Er sikker på att du får ENDA flere treffer etter innslaget.

Hoper du har en koselig lördagskveld med familien og at du fått annet å spise enn Grandiosa:-)Klem Gry

Anne sa...

Holdt rett og slett på å få sjkk jeg, og har ikke kommet meg ennå. for i mitt hode var Bodil blond og hadde langt hår, med litt krøller i !!! Skjønner ikke helt det der ennå...

borghild sa...

Nå har jeg vært i butikken for å få tak i dette bladet i to dager, men det var da sabla lang tid det skulle bruke ned til sørlandet... Må visst vente til over helga, men kan ikke si jeg er tålmodig.
Synes forresten jeg ser deg, på sommeren, i varmen, strikkende, på tjue blånisseluer... Stor familie??:-) Jeg har strikket én, og det holder iallfall foreløpig!
Ha en fortsatt (kanskje ikke fortsatt hvis du har vasket/ryddet/tørket støv hele dagen?) strålende helg!!
Klem Borghild:-)

Anonym sa...

Nei, ingen skal beskylda Anemone for å ha ein 6. sans. Verken med dette innspelet, eller med andre!
Bodil :-)

Related Posts with Thumbnails