søndag 10. februar 2008

Nesten et år på altanen



På morsdagen ( som tydeligvis kun var beregnet for norske mødre, hehe) var det virkelig vår på altanen. Da jeg satt her kom jeg til å tenke på hvor mange ganger jeg egentlig har knipset bilder fra denne pittelille balkongen som ikke er mer enn 4,5 m2.



2.februar-08 : For en uke siden var det altså vinter her



Og det var ikke klarvær hele tiden,
litt snøstorm var det faktisk også i forrige uke:)



Disse lysene tente jeg i snøen rett før jul
da det endelig var snø i noen minutter omtrent.



31.desember -07: Nyttårsaften på altanen.



10. juni -07: Tropenatt i Bergen og akkurat
de samme lyktene ble tatt i bruk den dagen.
Jeg husker at jeg satt ute på altanen til klokken
01.30 av prinsipp. Det ble med denne ene natten.



JUNI-07:




MAI -07: Febrilsk forberedelse til konfirmasjon.





10. februar-08 med Lexington i lin og sparsomt med blomster.
Vårens ambisjon er å ta noen bilder fra hagen også. Det betyr
at jeg også må svinge meg litt mer i den hagen enn jeg har gjort før!
* Et mål med ugress...- ja det virker som en god plan i februar:)



A year at my balcony: Last week it was snowing. Today: Springtime:)

37 kommentarer:

silje-sin sa...

Så mye fint! Du tar virkelig så mange flotte og stemningsfulle bilder,uansett årstid! Håper du har hatt en fin morsdag:) nattaklem fra silje

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Førstemann,jippi! Heldige du som har en balkong som du kommer deg ut på, har en herlig altan, men ingen dør, driver og kryper inn og ut vinduet, som oftes knaller vinduet igjen i bakhodet på meg før jeg har fått ræven med meg! Noen arbeidere spurte om hvor døren til altanen var, ble fristet til å svare: I kjelleren!! - for der står den jo og glaner tomt imot meg, men så får det være når håndverkstid er mangelvare!! Glad jeg har hage. ;o))) Herlige bilder du har tatt av 4 årstider!
Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Søren og , Silje slo meg på målstreken!! ;o)))

Anne-Berit sa...

Du har no en nydelig utsikt fra din altan da,skulle gjerne sittet der noen timer og bare sett(i godvær selvsakt).Artig å se hvordan det var i de forskjellige faser av året.Ha en flott mandag:o)

Vera sa...

Er ikke det deilig med sol?
Jeg hadde den på besøk i går,og føler for hver gang jeg ser den at ting blir litt lettere.
gjør godt å se dine bilder fra altanen oxo=)
send oppfordring til alle om å poste sol!!!vi blir så glade av det;)
jeg har postet litt i min blogg vertfall...
Ønsker deg en fin uke!
mvh veronika

Aina sa...

Den er ikke stor den altanen men jammen har du fått mye koselig til ute på den, morsom bilde kavalkade:0)

Forresten, vi har verana-dør men ingen veranda!! Huset er bygd i 1958 og dør satte de inn, men hallo? glemte bygge veranda kanskje?
Vi har ikke prioritert det hittil men planen er en i år, det ser passe dumt ut med en dør ut i løse intet;-p

Tror du hadde en koselig morsdag, melk i sengen til tross, det hadde vertfall jeg.
Pappaen her i huset hadde glimtet til med hilsener både her og der, og hjulpet til med gave:0)

Ønsker deg en fin uke, håper formen er på topp igjen.

Klem!

Tove sa...

Så flotte bilder! Fikk helt vårfornemmelser av syrinbuketten, kunne nesten lukte den:)

Gry sa...

Vilken fin utsikt du har fra balkongen! Förste parkett året om ;-) Jeg liker godt balkonger; de er så brukervennlige, ikke sant? Det er så lett å forandre etter årstider og da blir det brukt også!

Selv har jeg en litt större balkong, 20 m2, men bor i gjengjeld i leilighet da. Solgte huset i fjor og savner ikke hagen. Har en hage som vi deler med to andre familier, og det er utleiern som klipper gresset, så her er det bare å nyte,hi,hi....

Nå blev jeg inspirert til å ta tak i vår balkong og ordne et liten forvår-hjörne å sitte i på litt varmere dager! Takk Emmeline!

Ha en strålende dag! Klem Gry

[morgrethe] sa...

Selv om altanen er liten, så er den veldig koselig.... i alle årstidene. Hageplaner har jeg også hvert år. I fjor kjøpte jeg boka "late hager", men når en er for lat til å lese boka også.... da er det jo ikke håp. Jeg liker godt at slaven kommer på en vårvisitt, for da blir det lille bedet mitt iallefall rensket for ugress en gang i løpet av sesongen. Men jeg drømmer om en fin hage, et lite koselig miljø rundt huset. Tror jeg skal investere i noen busker i år iallefall.
Ser morsdagen fikk en brå og kald start, men det var godt ment da;o)
Ha ei fin uke.

chevostar sa...

Flotte bilder fra altanen din! Stemningsfult!

Ha en flott mandag!

Penelene sa...

Det er ganske så utrolig hva du klarer å få ut av altanen din! Med den utsikten så er det ikke så farlig om det skorter på en kvadratmeter eller to. Kjempefint innlegg, forresten. Viser at det kan være godt å bo her i nord med så mye variasjon i klimaet :)

Ha en fin uke!

Marte sa...

Kjempekoselig altan! Og så flott utsikt!!
Du har det så koselig:) Ute også!

Håper du hadde en koselig morsdag i går!

Så bra at du likte presentasjonen min:)
Når det gjelder hockeykongen så er det bandy han spiller, så da må det bli bandykongen da;) Og han skal gi meg døtre, ikke sønner;)

Ha en flott mandag i dag:)
Klem fra meg

Anonym sa...

Det var en artig samling av bilder. Kanskje man skulle brukt noe sånt på en kalender?
Det er iallefall en kjempekoselig plass du har. Liker utsikten.

Sol sa...

Dette var artig Emmeline....-Et år (i alle fall nesten) på altanen.Det gjelder å sette pris på de nære ting. Jeg hadde et år planer om å ta bilder på samme tid og sted gjennom skiftende årstider,men det kokte visst bort i kålen. Dette ble jo noe lignende. Kanskje jeg må ta opp igjen idèen. Håper at du får mange fine stunder på den lille altanen din gjennom 2008 ;-}Klemmers.

Karna sa...

Kjempe flotte bilder tra terassen, fantastisk utsikt!!

Det er deilig med litt vår i luften, ENDELIG, så vi får nyte disse dagene ute, selv om det er kaldt....finnes heldigvis varme klær og tepper!

Vi får begynne å bla litt i hagebøker og legge planer, har alltid store planer, så blir det ikke så mye ut av det til slutt allikvell, men er jo så gøy å sitte å drømme litt...

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hoppsan! Har prøvd meg på litt justeringer, aner ikke hvorfor profilen min feks har falt ut av siden min, gidder du å prøve linken til meg og se om den er "frisk" igjen? Ikke lukket blogg nei, var ihvertfall ikke meningen ;o))
Klem

Bo med Lena sa...

Vel overstått morsdag!

Skjønner godt at du tar masse bilder av altanen din! Den ser utrolig koselig ut! Sånne små fristeder blir litt hellige de... Så kos deg der videre:)

Stikk innom meg idag så skal du få se hva jeg elsker å ta bilder av: vannet "mitt".

Ha en fortsatt fin dag i solen, håper du har blitt frisk igjen.

Hilsen Lena

h.espe sa...

Så flott balkong du har, og DEN utsikten... Forstår at du liker deg der :O) Deilig at våren er rett rundt hjørnet! Elsker "utetiden"!!

Ha en super mandag!

Tone Yvonne sa...

Altanene din ser ut som et evig sted.... Hvor man bare kan se og se og se på alt som ligger nedenfor :o) Virker veldig hyggelig og koselig, kanskje fordi den ikke er kjempe stor ;-D

Hilde sa...

Wow.. flotte bilder!! Føler i dag at det er vår her hos oss i Østfold også, gett.. Deilig det!!
Gleder meg til den nå, ja..
Ønsker deg en finfin mandag!!

Silkeline sa...

Dette var herlige altanbilder Emmeline. Kjenner det skal bli godt med litt uteliv snart nå. Jeg regner med at det er du som er mester for den flotte Lexington puta i lin?? Den var da såååå fin! ( det rimte...hehe)
Morsomt å se altanen din i forskjellige årstider og værforhold:)
Er formen din blitt bedre? Tenker du snart har heklet ferdig bestemorteppet ditt jeg, gleder meg til å se det ferdig. Jeg har kommet litt over halvveis med mine.....synes aldrig jeg kommer i mål, men det begynner å hjelpe nå da:)

Ha en strålende uke,jeg håper formen er bedre som sagt:)

Shabby-Roses-Cottage sa...

Dear Emmeline,
I love your balcony...
It looks soooo cosy and the view is more as beautiful!!!!!!!
I wish you a many many wonderful hours on this wonderful place...
Many love greetings,Patricia

Randi sa...

Det må jeg si...også i Bergen da! det regnet ikke på ett av bildene heller. Tror det regnværet i Bergen er oppskrytt..hihihihi.
Men koselige bilder fra en koselig veranda.

Randi

Sigurd Olav Silset sa...

Artig å se balkongen din gjennom et år! Min balkong er på 45 m2, så det er ikke like lett å forandre på den så ofte som du gjør:) Gleder meg til det blir mer vår så vi kan dra fram møbler vi også. Nå ligger den 50 cm snø der....

Two sa...

Så herlig å sjå året rundt på altanen din!! Og som eg ser er du ein flittig brukar av den!

Klarafina sa...

Fine bilder! Så forskjellige men stemningsfulle alle sammen.
Ha en fin uke!

Linda sa...

Hei!Nydelige stemningsbilder fra altanen.Masse herlige detaljer.
Ha en fin uke!Hilsen Linda :))

Mita`s hjørne sa...

Så koselig det er på din veranda... like flott uansett årstid...og for en utsikt dere har... her har vi ikke fått solen enda - hadde jeg kunnet skulle jeg fjærna det fjellet som er iveien - vi mister sola i novenber og så kommer den igjen - til uka, litt mere for hver dag - helt til den kommer inn stuevinduet - uæææ - da vaskes det...
Gubben har fått veibeskrivelsen til dukkehusbutikken - fikk bare et grynt tilbake - hfm...det er jo lov å håpe at han finner den da...

Ha en koselig uke...

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så utrolig herlig innlegg!
Det er sprøtt hvordan været kan drive narr med oss på denne tiden av året ....Jeg tenker med skrekk og gru tilbake på i fjor da vi trodde dommedag var kommet her og vi snødde inne , hehe!


Ha ei god uke
Ps , flott pynt på veranda nå!

åsemor sa...

Er det rart jeg hadde forbud mot frokost på senga, hadde ikke takla en slik start på dagen. Morragretten, neida, men det er for det beste for alle at mamman står opp først(jeg vil nesten påstå at det enda er natt når klokka ringer, 05.45)
Men morsdagen gikk vel ellers greit kan jeg tenke meg.
Her hadde vi en kjempekoselig dag, ikke akkurat mor hviler seg dag, men heller mor lager kos for de andre dag. Som du kan se av innlegget mitt var slaven også her så det gikk greit :)
Jentene hadde vært "på livet" om natta så det var liksågreit at de først sto opp til middag. Som du nå sikkert skjønner av bildet er Ane yngst i søskenflokken. Hun fortjente iallefall å sove da hun skulle opp klokka 05.00 på jobb i dag, da er det natt da! Vinterferien her nå, og da må det jobbes da sydenturen allerede er bestillt.

Oiii, Emmeline det var litt om alt fra hjemmefronten til Åsemor, nå skal jeg på loftstua og se Sommer.
Du gjetter kanskje hvorfor, det er Arsenal og noe på tv`n i stua så da må mor tussle opp :)

Ha ei fin uke Emmeline, vi bloggast!

borghild sa...

Det er virkelig en nydelig utsikt du har, og så gøy å kunne følge med på de fire årstider...
Klem B:-)

Albertines verden sa...

Hællæ! Jeg har ikke glemt deg, ei heller oversett deg. Men trenger litt mer enn 5 minutter foran pc`n, og det har jeg nå. Ungene sover og mannen jobber sent, venter på en sending med klær i vaskemaskinen som må være klart til barnehagen i morgen. Så da er det bare å holde seg våken til maskinen er ferdig, og klærne henger på snora. (Ikke av seg selv) Tenk at 4,5 m2 kan romme så mange forskjellige inntrykk. Igjen er det bekreftet; det er ikke størrelsen det kommer an på! Man blir jo helt våryr av de siste bildene, fryser litt av nyttårsaften, og gleder meg til sommeren. Så var det Green Gate, er tom for kopp og skål, men tror det er bestilt opp igjen. Det var forresten rart at bibioteket tok inn de bøkene, for de var jo bannlyst der før i tiden. Da de anså det for å være dårlig litteratur for unge sinn. Og når man ser hvordan det har gått med oss, så har de kanskje rett? Har måttet flire litt når jeg har lest høy fra Frøken detektiv for henne, for skriftspråket er virkelig tungt og gammeldags. Det var mange ord som ikke brukes lengre, og som var vanskelig å forklare henne. Men det har visst kommet en ny versjon hvor hun til og med har mobil. Var det noe mer du skulle hatt svar på, husker ikke. Ønsker deg en feiende flott uke. Klem.

My little footprints sa...

hihi *ler* Nå lo jeg godt. Ugress i februar? Ja det virket som en god idè, begynn nå du, så er du ferdig til våren ;)
For en vakker utsikt du har fra balkongen da! Kan skjønne du er glad i den!!
Jeg har faktisk rekt å bli veldig glad i min, og jeg kan ikke vente til sommeren, da kommer jeg nok til å være helt i ekstase over å endelig ha veranda!
Ønsker deg en herlig uke!
Klem fra Beth

Inger sa...

For en herlig liten altan du har - og for en fantastisk utsikt!

MeyBiMe sa...

Du har iallefall en deilig liten uteplass!!! Misunner deg den flotte by-utsikten!!!!!
Nå gleder jeg meg ennå mer til våren ja.........
Klem

Miss.T sa...

For en utsikt du har !! selv om du hadde en liten altan var den jammen meg stemningsfullt pyntet til enhver årstid... koselige bilder du tar : ) ønsker deg en flott uke !!

janne - kathrine sa...

Med en slik fantastisk utsikt forstår jeg godt at dette er et yndet sted for fotografering :-)
Ha en fortsatt fin kveld!

Related Posts with Thumbnails