torsdag 7. februar 2008

Influensa



Formen er ikke akkurat stigende, derfor ligger
jeg strykeflat på sofaen og gjør ingenting.



TV apparater er vel et av de minst fotograferte
interiørobjektene på bloggene rundt omkring
og det skjønner jeg godt! Likevel--dette er utsikten
min fra sofaen i dag, en diger koloss av en tv
som med fordel kunne ha blitt byttet ut med en
flatskjerm. For ikke å snakke om de fine
telefon-databoksene som jo må ha en plass å stå...



Kaffe Latte fra pulverpose fungerer utmerket
på en dag som denne!



Noen som la merke til dette bildet i siste utgave
av Bonytt?? Jeg syns det var så lekkert, men selv
klarer jeg ikke å ha så tomme flater. INGENTING
i vinduskarmen--det ser nydelig ut, men i virkeligheten
blir det likevel helt umulig å få til for meg iallefall!



English: I am ill, and spend the days watching
TV in my couch. The last pictures are from a
norwegian interior magazine. Beautiful!

40 kommentarer:

[morgrethe] sa...

Næmmen...syk du da. *trøste trøste*
Her skal jeg egentlig rydde og vaske litt hus til helgen..., men du vet, den arbeidslysten er fraværende. Jeg kunne godt tenkt meg å sitte i sofaen din med strikketøy i stede jeg. Du har det så koselig rundt deg. Nei Emmeline... kos deg i din hvite og fine sofa selv og skynd deg å bli frisk. Kjedelig å være syk. Nå må jeg løsrive meg fra denne data'n og rydde litt før speider'n skal til frisøren.

Bo med Lena sa...

Fortsatt god bedring:) Du har iallefall pakket deg inn i flotte farger. Var så flotte rød-rosa nyanser i både pledd, hekletøy og caffe latte-kopp.

Bli der du til du er frisk igjen:)

Lena

Anonym sa...

Nå må du passe på deg selv! Og drikke masse te med honning :-)! Og bli frisk fort :-) Nydelige bilder da!! Skjønner ikke hvordan du klarer ha det så lekkert når du er syk! Jeg drar dyna ned i sofaen og roter til hele huset med te kopper, hostesaft og nesespray når jeg er syk jeg... ;-)

Mummimamma sa...

Huff, stakkars deg som er syk.
Men det så ikke så verst ut å ligge på den sofaen da :)
Ønsker deg riktig GOD BEDRING!
Og de "god"kaffene (som vi kaller de) på pose, fungerer i alle anledninger de, jeg syns de er kjempegode. Skikkelige kosekaffe.
God bedringsklem fra Trøndelag

Anonym sa...

god bedring emmeline! Pass deg så du ikke får bihulebetennelse, det fikk jeg da jeg holdt på å bli frisk fra influensaen! Du har det nå fint uansett du da! Her blir det fort kaos med sykdom..god bedring! inkala

Sigurd Olav Silset sa...

Stakkar deg da, mange som er syk nå altså!! God bedring iallefall:)

silje-sin sa...

Du har ihvetfall et nydelig hjem å tusle rundt i når du er syk! Og en hvit og deilig sofa å ligge på:) Riktig god bedring! Klem fra silje

åsemor sa...

Go bedring, Emmeline, noen ganger må en bare gi seg over.
Har greid å snodd meg unna influensaen enda, men hvem vet hvor lenge det går når det nyses og snufses irundt meg .
Sender deg mange varme tanker, det tenker jeg hjelper :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Nei så kjedelig da! Du får ta godt vare på deg selv og lese mange interiørblader, det hjelper. God bedring til deg fra meg!
Klem

Mita`s hjørne sa...

Huff da... ikke noe særlig å være syk nei... men med noen gode filmer på tv og litt annet godt, så går det vel...
Nakne vinnduskarmer er ikke noe for meg akurat - nå er de det, skjønner ikke hva som skjer med plantene mine, de har gått på stilk og rot, rett i søpla her...hmm - Plantasjen neste...

God bedring til deg, og ha en koselig helg uansett...

Gry sa...

Äsj, så kjedelig å väre syk :-( Men det er litt oppiggende å ha det fint runt sig, selv om man er syk- ikke sant? Herlig med ett teppe og litt varm kaffe. Og et interiörblad, hi,hi...
Du burde passe på å se masse bra filmer når du enda ligger der :-)

Enig med dig at det blir kjedelig uten saker og ting i vinduskarmen...men den der lysekrona, den kan jeg godt ta!

God bedrings-klem fra Gry

Jorunn sa...

du viser så herlige bilder bestandig emmeline!! det er herlig å titte inn til deg.
kjiper'n at du har blitt syk. sender bli bra viber gjennom cyber space, så håper jeg du er oppegående til helga!!!
varm klem fra jorunn

Cathrine sa...

uff da fått influensaen du å nå da..Er heldigvis kvitt den for denne gang.. God bedring..

Garden Angel sa...

Ønsker deg god bedring Emmeline!
Den sandstormen er jammen innom huset mitt også. Jeg kan bare snu ryggen til, så har den vært der...puh...
Så bare si ifra hvis du går i streik. Jeg kommer ilende og "joiner" deg:)))
Ha en koselig kveld!
Klem fra meg:)

Lena sa...

God bedring Emmeline:)
Du får kose deg med den fine utsikten fra sofaen din:)
Håper du har fått ny forsyning med ved, så du slipper å fryse...
Tomme vinduskarmer, nei...funker ikke;)

Christinas låvebutikk sa...

Hei og takk for koselig kommentar! Den lampen med barokk skjerm?? Den er fra Nomi-import men desverre utgått! Er det den du mener?? Har bare den i butikken!Ellers en del fa HD som kom ja! Gleder meg til resten-håper bare jeg har plass! Ha en fin kveld!!

Linda sa...

Deilig å krype opp i sofan å ta livet med ro mår formen ikke er inne.Ja jeg liker også å ha litt i vinduskarmen,vanskelig uten synes jeg.Har noen "granier" jeg skal prøve å overvintre.Ikke lett,ikke serlig lekkert heller.Flotte farger i bildet over tv.God bedring!Linda:))

Christinas låvebutikk sa...

Den koster 1199,- med skjerm!

Anita sa...

Åh! Du har det nydelig! Selv med bilder av tv og andre duppeditter ser det sååå hyggelig ut!
GOd bedring! Masse klemmer fra Anita

Helene sa...

Du får ha god bedring, Emmeline, men det ser ut som om du har det en smule koselig allikevel. Fint teppe, nydelige puter, kaffe latte og tv med mange (heller dårlige) såpeserier :0)Litt kos blir jo dette dersom du ikke er så dårlig at du ikke klarer å nyte det. Håper og tror at du er på bedringens vei siden du er på nett (men hva syk må man egentlig bli for å stå over bloggen da...)
Uansett ha en fin og koselig helg i vakre Bergen:0)

Christinas låvebutikk sa...

Hei nei ikke veldig langt unna! Ca 3 timer og ei ferge fra ålesund! Har du hørt om Kristiansund?? 15 km fra byen Kr.sund dette!!

Helene sa...

mente selfølgelig hvor syk...(ikke hva syk, men det er denne blogdysleksien nå igjen :0)

h.espe sa...

Uff da, så kjedelig..... Mitt beste råd er - putt på med MYE C-vitaminer. Varmt vann med sitronskive og gjerne en skei med honning er saliggjørende - OG slapp av - la kroppen få tid til å bli frisk!

God-bedring-klem fra meg

Nette sa...

Huff, så kjedelig med influensa da...du får ha god og rask bedring! Kjempefine bilder iallfall:)))

Kreoline sa...

God bedring Emmeline, får håpe jeg holder meg klar.

Lene sa...

Uffameg... Ikke noe særlig å være syk, da. Men du er flink, Emmeline! Det aller viktigste da er å skjemme seg selv bort littegrann - og med goood samvittighet. Såå deilige farger du har tullet deg inn i - og bestemorsrutene er med. Utrolig flott bilde med kaffe latten og hekletøyet :)Åå, jeg er så misunnelig på deg som er i gang! Har selv også blitt blogginspirert til tusen, og har såå lyst. Utstyret er kjøpt inn for lengst, meeeeen... Vi sto på sååå vanvittig her i en periode fra sensommeren og frem mot jul med oppussing og diverse. Og så gikk liksom lufta litt ut - og det har vært travle dager med så mye annet. Men snaaaart - vår i vente - og forhåpentligvis nytt pågangsmot :))

Vet du - helt ærlig. Awarder er på en måte veldig hyggelig - det er alltid godt å bli satt pris på. "Så koselig" er min første tanke - "hjeeeelp, jeg må gi den videre", er min andre... Det er vel egentlig bare uskyldig moro - men jeg har alltid hatt kvaler med å skule gjøre forskjell eller velge noen framfor andre... Igrunnen er koselige hilsner og kommentarer awarder nok i massevis :)

Ha en fin kveld, Emmeline - og goood bedring til deg

Og duuu - den tvbenken din var bare såååååå fin med smårutete gardiner :)

Berit T sa...

Du har det virkelig koselig plass der du ligger langflat, men ikke noe kjekt å være syk da. Godt pledd, god varm drikke, sove litt, så går det fort over får jeg håpe. God berdring til deg!

Trines Hus og Hage sa...

Hallo!
Mon ami ape, het den lille apekatten. Jeg elsket min høyt, og synes fremdeles han er supersøt! Artig at du la merke til den!
Du, det er så koselig å lese kommentarer fra deg, Emmeline! En fryd for meg å lese dine lange og gode tilbakemeldinger.De gjør meg så glad, altså!
Du har måttet gå ned for telling i disse sykdomstider. Jeg er også hjemme fra jobb om dagen med syke småfolk. Prøv å kose deg på din superhyggelige sofa, og nyt det som tvèn har å by på. Riktig god bedring, kjære bloggvenn! Klem fra Trine

Karna sa...

Stakkars deg Emmeline, håper du blir bedre snart, og at du tross alt koser deg litt...Fantastisk fint hjem har du iallefall!

Jo Pia Dann er mammaen til Alexandra, og hvis du ikke har boken fra hjemmet hennes må du kjøpe den, kostet rundt kr. 150,- så jeg på mammut, fantastisk nydelig.

Og til spørsmål B så tar Molly inn produktene til Grand, har alt bestilt en del av det hun tar inn, og kjempe billig iforhold til Lexington.

God bedring og God helg Emmeline!

Anonym sa...

Kjedelig å ha influensa, men det så jo faktisk litt koselig ut å være syk hjemme hos deg i den sofakroken da... ;) God bedring til deg! Synnøve

elin1976 sa...

Daaaakar deg. Ja da har du også fått det. Jeg begynner å komme meg. Men det var ei hard nøtt det der. Sorry for å ha gått glipp av et innlegg. Men i går var det prinsessa som bestemte at jeg var sist i køen når det gjaldt å låne dataen. Nå er hun pakket godt under dyna så nå gjør jeg som jeg vil. Vi hadde besøk og da ble det så seint at jeg gadd rett og slett ikke å blogge. iiiiiiiiiiiiiiiik. Hørte du meg si det......?
Håper at du kommer deg i løpet av helgen slik at du er oppe og går igjen før mandagen. God bedring. Masse klemmer fra Elin:O)

Verkstedet sa...

enda mer emmeline???? uff, stakkers deg. men håper mest av alt at det andre her gitt seg, det var ikke særlig!!!!
snes du har det så utrolig fint uansett, nyter å titte, og ikke minst lese bloggen din. så et sted at du følte at du hadde vist det meste, håper aldri du tenker at du ikke har mer å gi, se på kommentarene dine- vi er avhengig!!! og så har jo du også lov til å ha dager mellom innleggene om du ikke føler for noe annet, selv om jeg elsker din kjappe oppdatering;)
du er rett og slett helt toppers, helt min smak om du skjønner, uten å ha truffet deg- du har full pakke, helt overbevist!!!
ønsker deg masse god bedring og en deilig helg, håper det går seg til.
stor klem fra Karoline

Hulda sa...

God bedring til deg! Håper du friskner til snart, slik at helga kan bli fin! :)

Jeg syns stolen din med den søte puta er knallfin. :)

Vera sa...

Huff sykdom er noe herk! men bloggen din berer ikke preg av sykdom,den er jo så fresh=)
Lekre bilder i Bonytt ja!!Men er nok akkurat som deg,har ikke sjangs til å ha det så "nakent"
Heller "Mye vil ha mer" enn "Less is more" her i gården=)
Ønsker deg riktig god bedring!
mvh veronika

Trines Hus og Hage sa...

Hallo! Monamie, ja, slikt var det det skulle skrives. Har nå lært at det betyr min venn. En liten trofast venn har det vært, og fremdeles er, så det stemmer jo fint. Ha en deilig dag, Emmeline! Håper du føler deg bedre!Og takk for enda flere positive og oppløftende ord som du gir! Klem Trine

Pulsatilla sa...

God bedring, Emmeline! Om ikke annet er du syk i fine omgivelser.

Ønsker meg også en flat tv, men miljøsamvittigheten min nekter meg å kaste ut den gamle bare fordi den er stygg og tar stor plass. Den virker jo helt som den skal...

Gry sa...

Åå, så synd at det ikke fungerer med inloggningen. Hmm... er ikke noen ekspert på det her, men du har heldigvis funnet ut en egen metode som fungerer. Jeg vil gjerne ha besök av deg, så du må ikke gi deg :-) Skal pröve å lete litt på bloggers og se vad det kan väre.

Håper du blir bedre så du kan kose deg med familien i helga! Klem Gry

liven sa...

Neimen...stakkars deg då!! Får håpe du får godt stell nå da. Nærmer jo seg morsdag og alt:) Men du har nå hvertfall fine omgivelser rundt deg. Du får bare ligge å nyte!!
God bedring:O)

MODERN COUNTRY sa...

Så kjedelig Emmeline!! Æsj..men du har det jo så utrolig hjemmekoselig at da er det vel kanskje ikkke så ille å bli hjemme allikevel.
Har tittet på dine siste poster, er så imponert over heklinga!! Du skulle nesten ha fått tilsendt lappene jeg begynte på i fjor våres du, ja for fargene er jo nesten dønn like. Det ble med 30 lapper for meg, begynte på et annet i stedet :) Håper du får kost deg litt i dag. Er det ikke regn og stormer hos dere? Synes jeg fikk med meg det i går. Da er det greit å være inne.
I dag er det sol her, og jeg har akkurat kommet hjem fra Fredags markedet. God frisk luft ute, skikkelig deilig med en morratur. Fikk en god Vårfølelse :)

Ønsker deg en friskere og fin helg!

Shabby-Roses-Cottage sa...

Dear Emmeline,
I hope you get well soon!!!
Many many love greetings from germany...
Hugs & Kisses,Patricia

Related Posts with Thumbnails