søndag 17. februar 2008

Klar for barnedåp



I dag er vi klar for barnedåp i familien.
Jeg har laget kransekake. Det må innrømmes
at jeg ikke har den helt store lidenskapen for
dekorering og bygging. -Mine kaker har en
tendens til å bli inspirert av det skjeve tårn i Pisa,
og pleier å være av det enkle slaget.
Smaken er det imidlertid ikke noe i veien med,
og det er vel det viktigste syns jeg !



I går var jeg en liten tur innom hos
Mollys Heaven. Der kjøpte jeg en ny
vase til den fine buketten min!



Stilig vase syns jeg! Beklager litt dårlige
bilder, de er tatt midt på natten... med fullt lys
i taket, naboene må jo begynne å lure litt!



Nå er kaken pakket i celofan og om noen timer er
det klart for avgang... I skrivende stund er
klokken 02.00 om natten, og jeg må få meg
noen timer på puten, før jeg står opp igjen for
å stryke bunaden til lillemor.
Ønsker deg en riktig god søndag, du som leser dette!

28 kommentarer:

Lapplisor sa...

Velken härlig Präsent du har baka ... företrevlig ... en riktig festdagskakor ...
jag önskar en fin Dåpdag på er ...
Kram Barbara

elin1976 sa...

Har du tenkt på det at kansje vi havner i samme barnedåp?
DET HAR VI IKKE TENKT PÅ, NEI. he he
Tenk der står lange elin med en sort kjole og holder denne babyen som skal døpes og inn dørene kommer emmy.
Ungen blir fort avlervert til nærmeste person og hovedatraksjonen blir emmy møter elin. Sukk.....
Eg kan låve deg at det nok ikke samme dåp.
Hvis ikke du har valgt rosa for at du liker den fargen da.
For her er det blått som gjelder.Men er redd for at det blåe vil bli litt glisset med alt det røde, gule, blåe og grønne som svirrer rundt på denne dagen.

For i vår kommer det 20 lå lå lå låle låle lå lå le låa.
Så jeg kunne nok hatt kommet naken i kirka uten noen ville ha lagt merke til det i all denne fargeprakten....
Å konversere med er jo et kapittel for seg selv.
Min kjære svoger har ikke helt skjønt ironi så når jeg fortlate at formen var laber etter en fuktig aften og at denne dama nok måtte rope på elgen.....så svarer han
- Kom han da?

Ja ja dette blir en super dag:O)

krinkelkroken sa...

Nydelig kransekake Emmeline, flott gave å gi bort!
Håper dere får en flott dag!

Anita sa...

Så flink du er! Jeg har aldri bakt kransekake! Kjempeflott vase!
Og ranukler er såå flott!
Ha en kjempfin dåpsdag!
Klemmer fra Anita

Nette sa...

Smaken er definitivt det viktigste, men du trenger iallfall ikke skjemmes av den kaka der. Veldig flott:)
Håper barndåpen blir fin!

Gry sa...

Nå fikk jeg lyst på kransekake, alltså. Det er bare sååååå sjelden jeg spiser det :-s Det blir når det er barnedåp eller konfirmation i Norge...og det ER det i år, hi,hi...

Helt utrolig fin kransekake, som ser helt perfekt ut!!

Ha det så koselig på dåpen! Klem Gry

FO - 2 sa...

Fin søndag til deg. Ha det fint i barnedåp! :)
Både vasen og innholdet er nydelig.
Tipper at kaken din smaker utsøkt! :)

Garden Angel sa...

Kaken ble kjempefin og smaker sikkert nydelig!!!
Ha det fint i barnedåp! Og ellers en fin søndag til deg;)
God klem fra meg(",)

Anonym sa...

kaken var kjempefin den.
Og de nydelige blomstene da...
Ønser dere en fin dåpsdag.
Klem Katy

Verkstedet sa...

Hei min venn!!!!
Jeg er på nett!!!! jippi!!!! så jeg får meg en sniktur innimellom, hadde ellers fått abstinenser!!!!
SÅ flott kransekake, så lekker i cellofan og all ting! du kan jo alt...som lotta fra bråkmakergatan sier....;)
slitan med ny vase- jeg har helt lik, men fra en annen butikk....den meget omtalte...veldig glad i den og fornøyd md den.
ellers anbefaler jeg tur til den hjerterom på søreide!!!! klær der også og masse fint interiør!
kos deg i dåpen og med å gi det nydelige bildet!!!!
her er det full storm, glad vi kom oss over. her blir det masse kakao og spill i dag!
stor klem fra meg:)

Silkeline sa...

Mam, herlig kransekake! Den ser skikkelig god ut, og ser aldeles nydelig ut også, spør du meg. Skulle gjerne ha hatt denne i hus hos meg i dag jeg, for her feires det Snuppas 18 årsdag:) Tenk, lille Snuppetupp er blitt 18 år og en voksen dame! Hun var ute på byen å feiret i går, og mor likte det ikke noe særlig, men jeg sa ingenting. Sånn er jo livet. Disse barna våre er jo bare til låns.....

Ha en fin dag i barnedåp, og jeg håper du klarer å holde deg våken...hehe:)

Aina sa...

Det blir vel en koselig dag, de er jo til å spise opp disse små i dåpskjolene sine.
Så snill du er som lager kake, så nam nam ut der inne i cellofanen med jente-bånd. Med fare for å virke frekk, ikke meningen altså, men bruker du ikke melis på kransekaken?
Frister uansett denne kakemonsen ;0)
Godt jeg skal i bursdag i dag så jeg slipper sikle etter kake forgjeves her hehe...
Klapp og klem fra meg:0)

☆Therese sa...

Kaken ser helt perfekt ut og pynten på toppen var nydelig.
Håper du/dere får en fin dag!!
Klem

åsemor sa...

Gratulerer med vell utført jobb Emmeline, det er ikke bare bare å stable disse ringene "oppå" hverandre.

Ha en fin søndag, koselig med slike familiedager :)

Two sa...

Må berre beundre deg Emmeline, du står på med et utruleg engasjement heile tida, alle dine idear og prosjekt, med litt shopping innimellom. Du fortener virkelig nokre kviletimar på puta! Og så fint som alt blir rundt deg, trur du må være damen med tryllefingrane!Kransekaka vart jo kjempefin, og eg er heilt enig med deg, det er smaken som avgjer om kaka er god!! Ha ein flott dag i lag med familien!

Anonym sa...

Så flott kaken ble! Kransekake er nesten den beste kaken syne jeg. Klarer ikke helt å bestemme meg da:)
Jeg må se og komme meg ut til Molly's en dag, har enda ikke vært der. Håper dere får en flott dag, med dåp og det hele. Gaven var jo bare nydelig.

Tiril sa...

Kranse kaka var flott den Emmeline, og sammen med de vakre rosa ranunklene,var det jo riktig fest til en pike barnedåp.
Håper dere får en fin dag.

chevostar sa...

Så flott kake du har laget! Synes den såg helt perfekt ut! Flott pyntet og alt! Blir nok flott dette her !

Flott vase du har vært å kjøpt og!

Flotte bilder på forrige innlegg!
Tenker gutta har storkost seg hjemme med pizza mens mor var på kurs! hi hi !

Ha en flott søndag emmeline!

Minnelita sa...

God søndag til deg også. Elsker Ranukler. Men de er så sjelden i salg her i Trøndelag. Fant imidlertid en i pott på fredag og da bare måtte jeg. Kos deg på barnedåp i dag. ;D

A Seaside House sa...

Ønsker dere en fin dåpsdag! Det var nydelig med rosa ranunkler og kjempefin vase.

Trude sa...

Heisann,ha en flott søndag og dåp!Kjapt innom og titter på siste oppdatering...Alltids like koselig.Flott kake,flink du!

trønderjenta sa...

Kjempe fin kransekake(eller "tårnkak" som vi sier her)!
Og den vasen var bare helt nydelig:)

Mrs.J sa...

Synes kaken var flott jeg! Den ser jammen meg god ut!
Ha en fin søndag du også og kos deg i barnedåp!
:)

MODERN COUNTRY sa...

Kaka ble super Emmeline! Nå må du kose deg skikkelig!

Klem Aina

Inger sa...

Wow - så flott kransekake! Har aldri bakt en kransekake i hele mitt liv så jeg er kjempeimponert. Og ranunkler er bare så skjønne - flott vase de står i også. Håper dåpsdagen ble hyggelig (for dere har sikkert kommet hjem igjen nå..)
Ha en fin kveld!

silje-sin sa...

Så flott kransekake du har laget! Den så god ut:) Håper dåpen var vellykket. Ha en flott søndagskveld! klem fra silje.

frk. vims sa...

Hei.

Den kransekaka så god ut! :)


Det innelegget du hadde om butikkdamen i den interiørbutikken fikk meg til å tenke tilbake på alle de rare episodene jeg har opplevd som deltidsansatt butikkdame mens jeg har studert.

Det fins mange rare kunder også. :)

Jeg fikk lyst til å dele denne lille historien med deg :)

Mange kunder ser kun det de vil se... står det tilbud på én ting, feks på gardiner, så tror de det gjelder hele butikken.

Ei dame kom inn i butikken "min" fordi hun hadde sett at det var tilbud (på gardiner). Hun plukker opp ei pyntepute og spør meg: er det tilbud på denne?
Jeg svarer pent at nei, det er bare tilbud på gardiner nå.
Ok, sier hun og går videre... Plukker opp en duk, bretter den ut og spør: er det tilbud på denne?
Jeg svarer, nei, det er kun _gardiner_ det er tilbud på nå.
Hun går videre, uten å brette sammen duken.
Løfter opp et sengeteppe, brer det utover krøller det til og spør: er det tilbud på dette?
Jeg svarer _igjen_ at nei, det er kun tilbud på gardiner nå.
Hun går bort til en siste ting, en løper denne gangen, tar den opp og spør: er det tilbud på denne?
Jeg svarer nok en gang, denne gangen noe mer irritert i stemmen at nei, det er G-A-R-D-I-N-E-R vi har tilbud på nå.
Å, sier hun. Nei, det skal jeg ikke ha. Så går ut av butikken med en sur mine, og jeg står igjen med et stort krøllete sengeteppe og en duk som jeg må brette pent sammen igjen og undrer meg over hvor dumme folk noen gang kan være....

Ha en fin kveld! ;)

Marie sa...

Her har eg gått glipp av fleire innlegg ser eg. Jaja, eg har vel ikkje gått glipp av dei akkurat dei ligg jo her ennå.

Kransekaka er skikkeleg fin den! Og den babyen på toppen...SÅ søt!

Related Posts with Thumbnails