lørdag 23. februar 2008

På utflukt



I dag har vi vært på tur til mine foreldre sin hytte. Den ligger
knappe 20 minutters kjøring fra huset vårt, så det er ikke langt.
Likevel er dette et sommersted. Vi pleier ikke å starte
sesongen her før til påske.



I dag var det KALDT. Vi fyrte opp i peisestuen, og grillet
pølser og marsmellows i peisen:) Det spesielle med denne
hytten er at dørene er dekorert i ulike farger. I peisestuen
er det mørke vegger, lys mur -og knallfarger på døren.



Da jeg var liten pleide vi å spille dukketeater oppe på loftet.
Da kunne tilskuerne sitte i peisestuen og følge med. Nå er
det visst en barnestol som har fått hedersplassen der oppe!



Det er rart å være her om vinteren. Da lengter man ekstra
til sommeren, når vi kan gå til sjøen for å bade, og det er
blomster overalt!



Det var mine besteforeldre som bygget denne hytten i sin tid.
Som dere kanskje skjønner var min bestefar glad i å male,
mens min bestemor var glad i å veve. Hagestuen har blått
og gult som hovedfarger!





Om sommeren pleier vi å dra ut hit for å bade og grille.
Her kan vi følge med på båtlivet i Fanafjorden!



I fjor fornyet vi kjøkkenet på hytten. Vi skiftet ut det gamle
kjøkkenet med et nytt Ikea kjøkken, det ble fint:)




Grillserviettene venter nok på sommeren
de også. Serviettholderen er laget av den
samme kollegaen som gav meg en tovet
nisse til jul. Hun heter Bente, og er knallflink!



På det ene soverommet er det en nydelig sjøgrønn
farge, den er både blå og grønn samtidig.



Når sommeren kommer skal jeg nok ta noen fine bilder
herfra. I mellomtiden får vi bare lengte til sol og varme!



Eng: Today we had a excursion to my parents
summer place. It's not far away, it takes about
20 minutes to drive from our house. My grandparents
built this house many years ago. As you can see my
grandfather loved to paint and my grandmother loved
to weave. This is a beautiful place that we visit a lot
during the summer. Today it was cold and that's why
we broiled sausages in the fireplace inside!

46 kommentarer:

Olstad sa...

Så hyggelig med lørdagsutflut.Hytta ser jo ut til å være fantastisk kunne ønske vi hadde ett slikt sted å reise til. Det tror jeg er viktig for barn å huske fra barndommen. Vi har ikke tatt utfluten lenger enn til gårdsplassen i dag men det vanket både smultringer og kaffe der også.

Ellers er jeg veldig travel med redebygging om dagen. Merkelig hormonellt fenomen. Mon tro om det er livsnødvendig og vaske alle vinduer før baby kommer. Virker helt nødvendig nå i allefall.

Det er jo kos og fikse og ordne hjemme også da. Mannen driver på kjøkkenet og det går fremover. Ok så var det kanskje teit at jeg ville ha en slik innbygd look, tar tid men blir superfint.

God helg.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så mysigt med utflykt!!!!
fint ni har det!!

Have lovely weekend!!!
♥Kram Millan♥

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei vennen:) Back on track, eller skal jeg si tilbake i koselig element? Øver meg på å pause fra bloggen innimellom,hehehe- trenger liksom ikke å oppdatere meg hver dag-selv om jeg mener jeg burde det da, hihi....I dag har dagen vært en eneste lang bytur med gode venner; kafe, IKEA, TOYS`R US,osv... Deilig med sånne dager innimellom:)Ønsker deg en deilig helg videre:)

Lørdagsklem

krinkelkroken sa...

Ser ut som et herlig sted og en koselig hytte, det er så godt å komme seg ut selv om det er guffent ute.Så koselig med den "scenen" på loftet da:)
I dag drog vi med oss alle barna på tur også , herlig.
Vi holder på å rive ned veggen mellom utleiedelen og hoveddelen i dag, og der dukker det selvsagt opp gamle panelplater, usj, tror vi må legge smartpanel i hele hallen!
Ønsker deg en herlig lørdagskveld

Fru Fryd sa...

Så kjekt med en liten utflukt på en regnfull lørdag. Det er jo ikke lenge til påske heldigvis.

Hytten var nydelig, og så koselig at dere har tatt vare på alle maleriene som din bestemor har malt på dørene. Det gir ett nydelig særpreg, og det gleder nok alle genrasjoner.

Ha en fin lørdagskveld, og kos deg med sjokolade og cola dersom du har mer igjen.. fnis.. tji hi... Det er deg vel unndt

silje-sin sa...

Enda et nytt innlegg,du er så effektiv:) Hytta var veldig koselig,og så spesiell! Håper den får være sånn for bestandig,det var jo virkelig særegent! Nå er snart februar over,så sommeren nærmer seg jo med stormskritt:) Ha en flott lørdagskveld! Her i huset er det godis og film nå,har leid oss "Hairspray". Klem fra Silje.

Two sa...

Kjekt å smake på kva ein har i vente no når det går mot varmare tider (håper vi då!), Så flott med det spesielle interiøret, mange flotte kunstverk å sjå der. Likar godt den bestemorstilen på dørene! God helg!

Mummimamma sa...

For en flott hytte, og beliggenheten er jo helt fantastisk!
Likte dekoren på dørene godt jeg, skikkelig koselig, og er med på å gi hytta et særpreg.
Skjønner godt at dere gleder dere til late sommerdager på den hytta.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

MeyBiMe sa...

åååååå så herlig sommerhus dette var!!! Ja her kan jeg tenke meg at dere har det fint!!! Den utsikten!!!
Gleder meg å se flere bilder herfra!
Klem

Hulda sa...

Så kjempekoselig sommersted! Det er jo fint at det ikke ligger så langt hjemmefra heller. Hytta vår ligger ca 20 min kjøring herfra, men som oftest går vi, er så fint i skogen. Likte kjøkkenet på hytta deres så godt. Ordentlig hjemmekoselig.

- B sa...

For et fantastisk sted!
Morsomt å bruke det utenom sesongen tenker jeg.
"Vi", dvs min mor har sitt barndomshjem i Nord-Norge hvor vi har pleid å være om sommeren.
I forbindelse med at min bestefar døde, var vi der ute en liten dagstur i januar ett år og det var veldig spesielt.
Alle tingene virker så forlatt på en måte, slik som grillserviettene...
Ha en fin helg (det som er igjen av den)!

chevostar sa...

koselige bilder du viser fra hytten! Bare å drømme og lengte enda mer til sommeren......

Ha en flott søndag emmeline!

[morgrethe] sa...

For en koselig plass Emmeline. Ei hytte med masse sjel og sjarme. Det er kanskje mulig å flytte den barnestolen, slik at ungene kan vise litt teater fra oven. Nå er ferien ferdig. I morgen går turen over Dovre og hjem igjen. Vi har hatt mange dager med ufyselig vær, så skiene har IKKE blitt brukt. Men men... vi krysser fingrene, håper påska kommer med masse solskinn. Kommer sola, drar vi på fjellet, det er helt sikkert.

Aina sa...

Dette må jo være drømmeplassen på sommeren, bademuligheter og utsikt, og for å ikke snakke om koselige dekor inne.
Er litt urettferdig at dere har finere kjøkken på hytta enn vi har her hjemme hehe;0)
Ser kjempekoselig ut der poden sitter og griller i peisen, og det ser ut som han synes det er topp også, på smilet.
Ha en fortsatt fin helg!

Karna sa...

Åhhh for et sted, kjempe fin hytte. Nydelig beliggenhet, med masse sjarm inne. Koselig med slike minner. Heldige som har et slik sted å reise til, er ikke lenge til dere kan reise ut og dra grillen frem, bare noen mnd til så er det badesesong!

Huset i Hagen sa...

For en koselig hytte da! Kan tenke meg at dere har det supert der ja. Likte veldig godt den gode sjarmern hytten har med alle sine detaljer. Spes. er det jo at besteforeldrene dine har bygget den og satt sitt preg på den, slik at det sikkert er mange koselige minner der. Lurer veldig på hvor dette kan være. ;0) Vi har også en hytte ca. 30 min kjøring unna. Det er jo egentlig fint når hytten er såpass nærmt. Da trengs det ikke særlig planleggingen før man reiser av gårde. Om sommeren bor vi stort sett bare på hytten :0) Gleder meg veldig til påske. Da skal vi på hytten. :0) Ha en fin søndag! :0)

frk. vims sa...

For ei flott hytte, og for en utsikt!
Så heldige dere er som har ei slik hytte! Og når det bare er 20 minutter unna så er det ikke vanskelig å benytte seg av den ofte.
Min families hytte er 9 timer unna mitt nye hjem, og min kjæres hytte er 3 timer unna, så det er ikke ofte det blir hyttekos på oss..

De grillede marshmallowsene frista veldig! :)

Ha en fin søndag!

Penelene sa...

Hytta var kjempefin - tenk så mange deilige stunder som venter der.
For øvrig knegget jeg godt av ditt forrige innlegg. Det blir fort parodisk når man skal etterleve alle visjoner :)
Fortsatt god helg og ha en fin uke, Emmeline.

Tiril sa...

Åfor en fin hytte, å den beliggenheten. Ja her må det være kjekt å komme.Mange fine detaljer ,koselig med de dekurerte dørene, ja her var der masse sjarm.

Anne sa...

Så deilig å ha en slik plass en bare kan rømme til. Og her ser det jammen ut til at både stor og liten kan ha det helt kjempe.
Tenker på hvor vakkert det må være der en varm sommerdag, og en bare kan kanste seg i sjøen for en forfriskning.

Blir mer og mer glad i sjøen jeg, selv om vi har fjell hytte som jeg også trives godt på.

Men det er jo slik... en har lyst på det en ikke har...

Fin søndag Emmeline...

Kreoline sa...

Så koselig med grilling i peisen og utflukt. Nydelig hytte, og for en beliggenhet, så herlig rett med sjøen, tenker dere koser dere der om sommeren. Ha en kusine som bor i Fana og som har hytte ut i der en plass på en holme. Ha en fin søndag Emmeline.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhhh Emmeline så herlig hytte, dønn koselig! Sommer all over it!
Angående påske tuppene og swapp så skal vi ihvertfall ikke bytte kyllinger med hverandre som en her i huset trodde!!! Ei heller gå med kanin bikini eller kaninører får jeg håpe.
Har ledd av en annen sak : hva R.A.K står for. Et forslag var RAKFISK i posten ... står for Random Act of Kindness dvs en sender en gave impulsivt for å være snill, men ikke rakfisk. ha,ha
Klem

♥ H@rmoni ♥ sa...

Heisann!
Likte kjempegodt den sjøgrønne fargen! :O) Koselig med hytteidyll..

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Tror jeg kreperer i latter...vi skal ikke bytte ekte kyllinger sånne levende du vet, pip,pip...men du må nok kreere noe gult til å se ut som det passer inn i det franske landske miljø sorry om du fikk nedtur nå .o)))))Bytt ut det gule med det hvite så er man reddet- Sliter selv med den swappen og hva som måtte passe inn, men man kan jo være heldig å få tildelt 2 som liker blomster, da blir det glatt noen egg med glansbilder hi,hi!
Klem

♥ H@rmoni ♥ sa...

Hei igjen! takk for hilsen. Er ny som blogger, ja.
Herlighet, dette tar tid når man først setter seg ved PCen.. Det er godt jeg har hatt fri fra jobben denne uken.
Nå forstår jeg hvordan det må være å være spilleavhengig.. :O)
Jeg holdt på å svi maten isted pga hektisk meldinger på blogg og sms.. He he..
ser du har fire barn - og så har du tid til å blogge i tillegg?..
Ha en fin kveld! - Fra en som både spiser sjokolade og drikker cola- (pepsi Max..).
C",)

Anita sa...

Her skjer det jammen mye på de få dagene jeg har vært fraværende;o)!
Neste gang du skal hekle lapper bør du hekle inn trådene etter hvert!! Klok av erfaring!
Du! Den kaninen som jeg har vist bilde av er 40 cm, men jeg lager også en "lik" som er 28 cm. Hvilken av de vil du ha??? Skal på bytur og kjøpe kjolestoff som passer med eggene dine! Nå skal ungene bades etter maaaange dager uten "levende vann"! Ha en strålende kveld!

åsemor sa...

Så deilig å ha tilgang på en slik plass, mye historie i veggene der;)
Bloglines er snedige greier, en logger seg inn og der kommer det opp hvem som har lagt ut nytt innlegg. Dermed slipper en å gå gjennom hele link-lista gang på gang for å sjekke.

Vi har vært på årsfest på jobben i natt, litt redusert i dag, men pakka på meg og var publikum da trenern hadde kamp. Det er konen sin det :)

Lille Trille sa...

Så flott hytte dere har, må jo være aldeles nydelig om sommeren med sol og bad :-)
Svigerforeldrene mine har hytte på østlandet og det er såååå deilig med sommerferie der. I år får vi låne hytta i påsken og det skal bli deilig, håper på ekte påskevær (den varianten som passer med appelsin, kvikklunsj og solkrem he,he)
Klem Lille Trille

Albertines verden sa...

Hah! Slike øyeblikk med bøyd nakke og dårlig samvittighet for eget innhold i handlekurven, kommer over en innimellom. Hadde egentlig den følelsen i går, og noe av grunnen tro jeg skyldes plasseringen av varer i butikken. For melk, brød og grønnsaker kommer opp i kurven først, og deretter får man jo snacks og gotterier - for de er jo plassert nærmest kassa. Så der står jeg med ganske full kurv, og ved første øyekast ser man bare melkesjokolader, smågodt, potetgull, ostepop (for ingen liker det samme, så det må flere slag til)Hadde jeg vært en smekker liten sak i str. 34, hadde jeg nok ikke følt på det, men når man er en yndig utgave av type flodhest, så føler man seg jo tatt på fersken, og tror at alle tenker: Herlighet, har ikke hun fått nok. Stappe i seg alt dette, selv om jeg ikke rører noe! Ellers ser det deilig ut med utflukt til sommerhytta, man tar ikke skade av å forberede seg mentalt innfor sommersesongen. Den er jo så kort, så greit å være klar i modus, når det plutselig blir en sommerdag! HA en feiende flott uke! Klem.

Verkstedet sa...

For en herlig utflukt!!!! så deilig å ha et slikt sted så nærmt og tilgjengelig. er ikke bare, bare å komme seg fra geilo alltid. det meste var stengt, hev oss i bilen i går og kom oss greit over hemsedal, men over fem timer i bil med to små er jo ikke såå gøy, dog gikk det fint med dvd og litt chips ol....( håper ikke din lille butikk venn leser dette...;) og her er det cola og sjokolade på bordet og chips, vi er sånn - å så godt med noe søtt, og så hadde det vært godt med noe salt etterhvert....og derfor er det greit med en skål av hver...)
ønsker deg en super uke, og gleder meg til nye innlegg!
og ja, må spore mer opp i green gate....! blir jo så nygerrig, ikke minst på at det generelt må bety at noe bra i nærheten av oss kommer:)
klem

Zizzi Molde sa...

En ting er iallefall sikkert, at skal vi ha hytte, skal den ligge ved sjøen! Vi har to hytter, en på fjellet, og en på landet, men man ser ikke regn til fuktighet(les;Vann eller sjø) fra noen av de.
Ønsker deg en fin mandag, lenge siden du har vært på besøk hos meg, forresten :-(

Klem fra meg

Jill sa...

For en fantastisk koselig hytte!!!
Tenker dere har fine dager der om sommeren:-)
Stadig oftere finner jeg veien til bloggen din og er like imponert hver gang!
Du er jammen både effektiv og inspirerende!!!

Anonym sa...

Takk for flott "hyttevisning". Kan tenke meg dere koser dere der så ofte dere kan. Og tenk den ligger bare tyve minutter fra der dere bor. Så kjekt. Da er det inge sak å besøke hytta - selv om det bare er for noen timer en varm ettermiddag for å ta et svalkende bad. Å skulle ønske det var meg ;o) Ønsker deg en super uke der borte i vest.

Nette sa...

FOR et flott sted, så innbydende og stor hytten ser ut! Masse sjarm og sjel, der må det være deilig om sommeren ja!

Lynetmor sa...

Hei, for et kjempe fint sommersted :-) Så fine farger. Ønsker deg en fin mandag :-)

Lene sa...

Duu, for en perle av et sted!! Og jeg bare eeelsket det sjøgrønne rommet :) Emmeline - jeg har en god ide: Du sender ungene dine i posten til tv kroken i Drammen - så kan Hanna Montana og Billy Ray skravle så mye slengøstandsk de bare orker - mens jeg låner nøkkelen din til dette drømmestedet i Fanafjorden. Jeg bare legger igjen Grandis i frysa her - så er det bare å nyyyyte livet for enhver *:)

Ha ei god natt - og en finfin uke :)

Anonym sa...

Ååå så koselig det så ut der! Nydelig utsikt! Er jo litt gøy å tyvstarte på sommersesongen da ;-)
Ha en koselig uke !

Grip dagen sa...

Ja det er deilig å drømme om sommer! Kjekt å se litt hytte bilder. Det liker vi, vet du!

På denne hytta var det ikke langt å løpe for å bade! Så deilig.
Ifjor starta vi badesesongen i påsken, så jeg har vel ikke så lenge igjen nå før jeg må finne bikinien... Brrr...

Ha ei strålende uke!
Marit

Anne-Berit sa...

For et deilig sted dere har der,og for en utsikt utover sjøen.Hytta ser kjempekodelig ut,litt av noen kunstnere,besteforeldrene dine.Det blir nok mange fine stunder der til sommeren.Ha ei flott uke:o)

husnummer30 sa...

Tack för tipset! Får se om jag hinner dit i veckan. Lovar att meddela hur det gick... :-)

Vilken mysig hytte! Trevligt med en liten utfykt sådär.

Ha det gott! //Jill.

Marie sa...

Eg trudde ikkje det var SÅ lenge sidn sist eg var innom her sist, men det har iallefall kome mykje nytt sidan sist. Fleire nydelege innlegg og koselege bilete. Så kjekt med ei sånn personleg hytte. Mange flotte minne etter dei av familien din som budde der før.

God mandag :)

Tove sa...

Så heldige dere er som har et så flott sommersted! Det er så sjarmerende og flott med et så personlig sted, tenker på alt mormoren din har vevet, og de malte dørene.

Og jeg har også en i "hannah montana" alder. Nå bor vi i usa, så det går på orginalspråket, kanskje en smule bedre, men bra blir det aldri...

Anonym sa...

Wow that was odd. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my comment didn't show up. Grrrr... well I'm not writing all that over again.
Anyway, just wanted to say fantastic blog!

My blog ... best sat box for card share

Unknown sa...

9a replica bags replica bags from china replica bags ru

Unknown sa...

z5e60j1l56 i6d44c8u00 z2h07s3f92 x6t90l8a06 n7k53b6m71 d2l35h2n09

shathee sa...

k9i27z4t92 e4n53a2g81 e3r24p4v03 u7e26m1b28 l4a86a3x67 d7h32y5f28

Related Posts with Thumbnails