onsdag 6. februar 2008

Sandstorm i Sahara



Av og til føler jeg det som om min viktigste jobb er å spade sand i Sahara. Du spader som en gal dag etter dag, og når det går mot kveld så er du endelig ferdig å spade sånn cirka 50 m2. Selv om ørkenen er stor, har du iallefall fått unna en liten del! Du legger deg glad og fornøyd til å sove, men når du sover herjer en sandstorm ørkenen, og neste morgen er det på an igjen.



I det Emmelinske hjem er det UTROLIG hvilke sandstormer som herjer. Når jeg kommer hjem fra jobb, er det faktisk helt umulig å se at huset mitt noensinne har vært på stell. Det er sånne vannvittige mengder med klær og sko at det er umulig å komme seg inn døren, og sånn fortsetter det gjennom huset. Den verste sandspadejobben er faktisk klesvask. Jeg vasker, tørker og bretter og når kvelden kommer ligger det nyvaskede plagget i skittentøyskurven igjen. Da har plagget nemlig hatt seg en kjapp treningstur, og trenger kjærlig pleie sammen med plaggene i de fire andre skittentøyskurvene.



For en uke siden bestemte mannen min at vi skulle slutte å vaske klær for våre fire håpefulle. Dette har resultert i at faren sitt klesskap er blitt robbet for treningstøy etterhvert som uken har gått. Jeg har i dag inspisert barnas soveromsetasje og kan slå fast at dersom Herr Emmeline tar turen opp de trappene, kommer både decibel og hjerteinfarkt til å true familieidyllen.



De fire Emmelinske barna tar som vanlig livet med stor ro. Kjefting, truing, bønn, lokking og luring har null effekt, og dersom ryddemaset blir for intenst så forsvinner de som ånder i fillehauger (-og fillehauger er det iallefall nok av hos oss.) Trolig vil de forsøke å skrive kommentarer på dette innlegget istedet for å rydde, men jeg skal nok holde sletteknappen klar.



Nå skulle jeg kanskje ha vist bilder av rommene på loftet, men puffda... Jeg er tross alt interiørblogger. Da viser jeg mine ryddige kvadratmeter istedet. Jeg er hjemme fra jobb i dag etter å ha hanglet i to dager. Det eneste jeg har krefter til, er å sitte i stolen under et teppe og hekle på det uendelige hekleprosjektet mitt!



Samtidig tenker jeg med beundring på den amerikanske husmoren som gikk til husarbeidsstreik og barrikerte seg i et telt i hagen. Hun nektet å komme inn igjen i huset før familien tok ansvar for å rydde. Hun hadde til og med laget bannere med slagord som hun hadde satt fast foran teltet. Mannen og tenåringsbarna fikk nok fart på ryddingen da presse fra hele verden rigget seg opp utenfor huset for å følge med på husmorstreiken. Kanskje et lite blogginnlegg kan ha samme effekt her hjemme? Tja, som mannen i postreklamen pleier å si; Skeptisk! Tror jeg holder meg i stolen og koser meg med en lydløs husmorstreik istedet.



Today I am home from work with a bad stomach. I look at all the mess my children are making in the house, it's just hopeless. That's why I sit in my chair with my handiwork, and refuse to do anything else. I'm on strike.

48 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Bildene må være fra før sanstormen har herjet! Klarer nesten ikke å være sympatisk når jeg ser de vakre bildene... og fargene :drømme:
Akkurat nå skal jeg vaske og rydde etter tornadoen som visst har forårsaket at MINE 4 barn sine klær har havnet over alt i huset!! Kanskje jeg kan skrive skademelding til Gjensidige!? Ha en gooood dag! Klem

☆Therese sa...

Ha ha - jeg kjenner meg igjen.
Jeg har riktig nok bare 2 barn (på 5 og 7 år) + en mann. Så sånn sett burde kanskje sandstormene være litt mindre hos meg. Men det føles ikke sånn :oD
Bildene dine må være tatt mellom sandstormene de da - det ser jo helt nydelig ut hos dere.
Ha en god dag og la kelsvasken være, kanskje vi skulle ta en felles streik i dag?!

Tone Yvonne sa...

Godt å høre at vi ikke er de eneste med sånne sandstormer.... vi har bare to håpefulle, men de stormer for fire...... Må jo si at dine ryddige kvm er veldig innbydende, liker stolen din og alle de friske fargene!!

Ha en strålende dag!!

Anonym sa...

Kjære Emmeline. Jeg synes du er flink som klarer full jobb, oppfølging av 4 barn, et hus som skal holdes og attpåtil blogger stort sett hver dag. Jeg har "kun" 3 barn, men det er jammen ikke mye overskudd igjen når kvelden er omme. Og når da 8 åringen kaster en skjorte brukt i 2 timer i bursdagsbesøk i skittentøyskurven, da blir jeg temmelig oppgitt. Men selvfølgelig er det lettere å kaste klærne til vask enn å henge dem pent tilbake i skapet. Ellers må jeg få legge til Emmeline at du har en fantastisk blogg, jeg er blitt "hektet". Må inn daglig for å holde meg oppdatert. Så stå på! Ha en fortsatt fin dag.

h.espe sa...

Så flotte bilder! Du har det virkelig helt skjønt hjemme hos deg - nydelige, avstemte farver...

Ha en flott onsdag - kos deg!!

Marte sa...

Håper du har en fin onsdag Emmeline! Til tross for frustrasjonen;)

Jeg synes du har det flott hjemme hos deg! (du viser jo ikke rotet;) så kan jo ikke si noe annet, hi hi)

Jeg ser frustrasjonen din! Jeg har ikke barn, og ikke har jeg tenkt å få det heller etter det innlegget der! Neida:)
Men jeg har en sambo som legger alt bandyutstyr utover hele badegulvet, og daglige treninger gir sitt inpass i skittentøyskurven;)

Lykke til med streiken;)

Klem fra marte

Gry sa...

Bra lignelse med sandstormen, og godt (unnskyld..) å höre at du også lider av samme problem hjemme. Verdens mest utakknemlige jobb er å rydde, jeg er overbevist (ja, det finns värre saker, men ikke akkurat i den här sjangern). Syns alltid der er sånn som du beskriver. Her hos oss er det sånn at når jeg har rydda ferdig og er ganske fornöjd, da er det tid for matlagning. Så når vi har spist ferdig så er det på´n igjen....Vi er to voksne i hushållet alltså, så jeg har ikke allt jobb alene, men vi har litt forskjellig terskel...Noen som kjenner seg igjen?

Vet ikke hvordan man ska få barna til å rydde etter seg, jeg. Suck...

Klem Gry

Karna sa...

Husarbeid er rett og slett en utakknemelig jobb, uansett hvor mye vi gjør, må vi starte på nytt noen dager (eller timer) etter...håpløst spør du meg. Liten hjelp å legge seg i telt på plenen her hos meg....ingen som hadde lagt merke til det, og da tror jeg heller jeg sover inne...he,he...

Super koselige bilder fra en super koselig krok, håper du kommer deg raskt igjen, kan hjelpe med en dag i en godstol med hekletøyet vil jeg tro!

Verkstedet sa...

jeg ser ingen sandstorm!!!!!!!! men jeg må le, og kejnner meg godt igjen, til tider gir jeg bare opp, det er jo rotete uansett på et blunk. barna tømmer lekekaaser, på ren pur...ja, jeg er helt overbevist! jeg ikke barn strore trene/ dusjebarn, men jenten kler seg ut ca fem ganger dagen....og hun da haler og drar ut av skapet, og låner mine vesker, så de har ofte de merkelisgte ting i seg, i butikkne står jeg bla i fare for å betale med lekepenner og på leppene må jeg se næye eter for å ikke ta på meg sjokk RÅÅÅSA leppestift....soverommet mitt kommer jeg aldri til å blogge, i sengen min er det alt fra gravemaskiner til galleriutstilling de små lager om kveldene så vi skal sove lykkelige...de seir så, og da må jeg jo smile...;) sist vi skule ha besøk måtte barna i bilen på forhånd, mannen måtte ta en tur med de, for det rommet vi ryddet i var det rommet som ble bombet når vi gikk over til det neste....kanskje viktig å presiserer at det er to åringen som er værstingen her!
jeg blir gjerne med på en der streiken en dag.....;) heldigvis har jeg med tiden lært meg å leve med lit leker og har hvilepuls selv inne på vaskerommet, der er det konsekvent en fire timers brettejobb!!!!! jeg tror vi tror at alle andre har det så ryddig, og kanskej særlig i bloggverden, for alle viser bare rene og ryddige fleker. men om det eren trøst så skyver jeg avishauger og stoler med klær i elegant bort før jeg knipser. jeg fikk bla kommentarr på at jeg hadde så rent og ryddig ol kjøkken...hi, hi, dere lot dere lure, de var skøvet litt bort, og f.eks bilder av rasio ol tok jeg bort- for de var full av barneklissehende....;)
håper kreftene kommer sigende, var ikke kjekt det der!!!!
lappene dine er nydelige, jeg har bare noen få, men må priotere teppet, han kommer i april den babygutten som skla tulles inn i det. og jeg har mye igjen.
nå må jeg videre, har fri om ondagene og vil finne på noe, får litt abstinenenser av å ikke komme meg ut å se og orientere meg på fristelsene der ute...;)
god bedring. klem fra Karoline

[morgrethe] sa...

Husmorstreik med telt i hagen.... den var god. Jeg har egentlig tenkt å blogge det fine vaskerommet mitt, men jeg skal love deg at der var det ryddig ca. to dager før hauger med klær havnet på gulvet. Det vil ingen ende ta. Dessuten må jeg male noen lister og et vindu først, så det får bli til våren. Gidder ikke malingslukt, ikke denne årstiden.

Nå har jeg vært hjemme i et år, og målet mitt har vært å få ungene til å ta ansvar for noe rydding og ikke minst sette seg med lekser uoppfordret. Men det går utrolig dårlig! Iallefall når mor går hjemme og stadig minner de på det både en og to ganger, og helst opptil fem ganger før de gjør det! Jeg forteller dem stadig at heretter sier jeg det en gang, men det er jo tomme trusler. Jeg kjaser og maser likevel... puh... slitsomt.

Men i dag Emmeline... bryr jeg meg ikke.....jeg sitter ved symaskinen. Så deilig... nå skal jeg koke meg en stor te-kopp!

Anonym sa...

Å, så jeg kjenner meg igjen!! *ler* Skulle gjerne tatt en streik her også, men hadde vel opplevd det samme som deg, at det hadde vært mine og mannens klær som hadde forsvunnet....
Ha en flott dag, og god bedring :-)

Kreoline sa...

Ideen med en amerikanske damen må nok være noe for deg også, men, vent til vår eller sommmer med telting og banner, tenker det hadde bare blitt et par netter på deg i teltet. 4 barn, det betyr rot og klær i massevis, men så var det nydelige bilder, ser ikke ut som stormen har vært der. Ønsker deg god bedring, lykke til med hekling, jeg har gitt opp det prosjektet for lenge siden.

Randi sa...

Jeg syns du har det riktig så ryddig og pent alltid jeg...kan vi få se vaskerommet? :0

Jeg kunne aldri tatt bilder da alle fire jentene budde hjemme, det så ikke ut!! kjøkkenet var alltid fullt med glass og kopper, gangen med klær, badet med hånduker og sminke, på stua var det en eller annen som la fra seg ett eller annet som de alltid!! glemte å ta med opp....og for ikke å snakke om rommene. Jeg var heldig vis jeg klarte og holde det ryddig i fem minutter.
Men nå er alt så mye bedre :)


Synd at ikke jeg kom på det der med husmorstreik.

Men jeg har alltid sagt at vi skulle hatt en avlastning bolig for frustrerte fruer eller mødre, tror det hadde vært fullt der bestandig...hihihihih

Donnas Verden sa...

hei hei

Kjenner til problemet, heg støvsuger omtrent hver dag jeg også:) Enda jeg bare har ett barn, skrekk og gru når det blir fler, he he.

Masse fine bilder, jeg er imponert over lappeputene dine jeg:) Tror jammen jeg skal prøve meg selv.

Ha en fin onsdagskveld

Merete sa...

Syns nå det ser så ryddig og fint ut hos deg når bilda er tekne..men det er vel kanskje med sandstormane er på skulen?? lekket og lyst har du det iallefall i heimen din og den kroken med godstolen der ser skikkeleg innbydande ut :o) flott teppe du heklar på! ønsker deg god bedring!!

My little footprints sa...

Hihi, jeg kan liksom ikke si at jeg kjenner meg igjen heller, siden jeg ikke har 4 barn, jeg har jo ingen barn i det hele tatt jeg ;) Men det hørtes ikke noe særlig ut! Jeg får gange min manns evige klesrot med 4, så tenker jeg nok at jeg får den følelsen ;) Og du som alltid viser så nydelig bilder fra huset ditt, så er det vanskelig for meg å forestille meg ;) Jeg ønsker deg iallefall GOD BEDRING! så får mor være litt streng og få litt pleie selv når hun er syk ;) Men det går vel en vaskemaskin eller to allikevel tenker jeg rett ;)
Ønsker deg en fin onsdag!
Klem fra Beth

borghild sa...

Det er så sant det du sier, tror nok vi har et stort eller lite stykke Sahara innenfor dørene alle mann (jeg har et STORT)...
Og dersom du noensinne skulle finne oppskriften på å stille stormer, håper jeg du deler...
Klem B:-)

Lapplisor sa...

Herliga färjer fick din "Granny" ... blir spännad, vi dü komponera allt ;-)
annars vil jag bora saga dat ny "leva i den fin hushållet" o det är viktigast - men, den "sandstorm" fins överallt ;o)
kram Barbara

kristina sa...

Hei damen!

Jeg har sniklest bloggen din lenge, ledd meg skakk, og kost meg med fine bilder. Vil bare takke for titten! Du har forresten tydeligvis kommet lenger på ditt hekle-teppe enn jeg har på mitt - 25 ruter and counting.

Ha en finfin dag!

Silkeline sa...

Dette høres kjent ut ja.....her har jo den mest stormfulle flyttet ut, og den andre er litt mer som en frisk bris, men ja, det er mye sand i ørkenen.Og du har i motsetning til meg FIRE barn å holde styr på, pluss full jobb! Jeg må bare ta av meg hatten for deg Emmeline:) Når det er sakt, så må jeg bare beundre de sandfrie kvadratmeterene! Såååå innbydende interiør, og den heklekroken din er jo bare helt nydelig! Skulle gjerne ha tilbragt noen timer der.....og putene du sydde er bare et mesterverk altså, så nydelige farger! Jeg ser du har heklet ett tårn av lapper, du slår meg nok med glans. Stabelen min vokser sakte, det går mer i rykk og napp her.
Du må ha riktig GOD BEDRING, håper du snart er frisk, og at haugen med skittentøy blåser bort av seg selv:)...

Lemi sa...

YOU GO GIRL!!!

ESMERALDAS HJERTE sa...

Kjære venn......Det er bra du har vett til å krype under teppet ditt med en varrrrm kopp te, når det båser sand som verst-hehe....det var forresten kanskje ikke derfor du krøp undr teppet, men av en enda viktigere grunn:)
Tipper jeg rett om du fikk nytt kamera til jul? Husker vat at du nevnte at det stod høyt på lista...Disse bildene er rett og slett NYYYDELIGe......Du fanger motivet på en vakker måte- Føles så "riktig" hvordan du bruker linsa, hehe...Prøver på litt av det samme her, erganske mange bilder som ikke blir brukt for å si det på den måten, men øvelse gjør viusst mester:)

Gooo bedring:)

Bo med Lena sa...

Ha..ha..nå fikk jeg meg en god latter:-)) Tror alle mammaer kjenner seg veldig godt igjen. Også så bra som du skriver! Jeg koste meg veldig..:)

Det med telt i hagen var kanskje noe å tenke på...

Fortsett din stille protest og barikader deg under pleddet!

Fortsatt god streik.

Lena :)

Anita sa...

Jeg skal iallefall vise mannen dette innlegget:o) Håper det biter på han!! Men han vet at jeg hater å ligge i telt;o)
Tenkte på deg og lappene dine i stad, for da hadde jeg opptelling og "utlegging" av mine!!! Mangler ca 20 stk! Så hvis jeg hekler 2 om dagen er jeg ferdig om 10 dager! *drømme* Så da er det bare å håpe at jeg får en rolig arbeidshelg og at noen andre spar her hjemme!!!
God bedring til deg!! Masse klemmer fra Anita

Memories sa...

Du skriver så bra:)

Ikke det at jeg kan se at det har herjet noen sandstorm hos deg...;) men jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Nydelig hus og nydelig blogg! Du er så flink!
Ha en fortsatt god kveld:))

åsemor sa...

Her gikk det i kunstgresskuler for noen år siden. Jeg var alvorlig bekymret for at fylkes kunstgressbane-anlegg skulle gå tom for disse gummikulene, da de fleste av de havnet på mine gulv. Med fire aktive på disse banene var fortvilelsen stor tiltider, men det gjalt visst bare MEG, de andre skjønte ikke problemet.
Det er noen travle år du har forann deg, med fire(jeg hadde tre).Følte mange ganger at min hovedfunksjon i familien var å være den sure masete. Jeg er helt overbevist om at hadde jeg ikke vært i jobb,hadde jeg nok ikke vært trenerfru i dag!
Jeg begynnte å skrive lister om hva som skulle gjøres, alle fikk god tid. På mandag fikk alle vite hva som skulle være gjort innen feks lørdag. Dette fungerte iallefall for oss, selv om det noen ganger ble gjort i siste liten.
Din tid kommer Emmeline, når stormene er over og du kan styre tia di selv, jeg er kommet dit nå og det er DEILIG :)

Anonym sa...

Hihi jeg har ingen barn...og kjenner meg igjen.... 2 hunder og en mann som først ble bortsjemt av sin mor og så meg ;-) Også meg da ....roter ut huset hver dag ...for så å akkuratt rekke å rydde det pent før jeg legger meg.... God bedring vennen!!! Sett deg under teppet, med en god kopp te :-)

Linda sa...

Hei!Ja de barna, er jo ikke lett det der med rydding.osv.
Kjenner igjen den følelsen med sahara...
Det er det vel i de fleste hjem?
Å haugen i vaskekjelleren holder seg jo på det jevne.
Flott hekleprosjekt,kos deg fortsatt i go`stolen å plei deg selv.Det er sunt.Go`bedring.
Hilsen Linda :)

ChatrinesLiving sa...

Kjent fenomen det der ja! Ikke nok mad at de alltid roter, men når de da ikke finner noe skylder man alltid på alle andre...
"Sånn går nu dagan" sier dem her i nord;)
Ha en super kveld, med heklinga!
Klem:)

Anne-Berit sa...

Et helt normalt hjem,med andre ord:)Synd at du ikke er helt i form,god bedring:)

Pulsatilla sa...

Husarbeid er en fryktelig utakknemlig jobb. Men det er likevel underholdende å lese om det hos deg. Det var jo ikke akkurat oppløftende for en småbarnsmor å se at det ikke blir bedre med større barn, men det var neppe noen overraskelse. Jeg forventer ikke orden igjen før 15-20 års tid. *går og setter på en klesvask til*

@afjo72 sa...

Haha, var dette velkjent tror du? JAAA! Men bildene her må være tatt etter spadetakene en kveld... :o)

Masse god bedring-ønsker til deg!

organic-lizzi sa...

Håper du blir fort frisk da Emmeline:-)..og at du ikke er sykere enn at det godt med hjemmedag..
Vakkert det du viser oss hvertfall..
Det er frustrerende med rot som kommer igjen hele tiden.Nå ligger jeg på et deilig pensjonat i Skåne mutters alene..Som jeg koser meg:-)
Når jeg er bortreist pleier mannen å ordne ganske mye hjemme.Alltid spennende å se hva han har gjordt..
Ellers er det litt yme..
Fortsatt kos kveld & stoor klem fra Randi

Mia sa...

I bildene dine hersker det nå bare vakker idyll, Emmeline! Stolen din, den vakre puten og det varme pleddet var jo nok til å få hvem som helst til å finne roen og å glemme eventuelle sandstormer og andre ubehageligheter. Og sandstormer, de varer vel ikke i evigheter, de heller, så snart er det nok sandfritt hjemme hos deg også... eller...?

Tone sa...

Enda godt vi kan "bloggifisere" litt da, for det er du god på. Utifra bildene ser det jo ut til å være den rene og skjære idyllen hos deg. Men skjønner hva du mener ja, har det sånn selv. Til helga skal moren min bo hos oss og passe barna, og jeg må innrømme at jeg gruer meg litt. Hun er bare sååå nøye, og jeg er stygt redd for at hun kanskje kommer til å bli litt skuffet over datteren sin. Jeg har nemlig ikke tellekanter i skapene og tomme skittentøydunker til enhver tid... For ikke å snakke om hvordan rommene til ungene ser ut. Nesten så man må ringe skadedyrkontrollen, he,he. Ja, ja, jeg får prøve å ikke tenke på det. Du får ha god bedring, synes du er en racer med det hekleteppet, altså :-)

liven sa...

Hei:) Ja i dette innlegget kjenner jeg meg veldig igjen. Har 4 jeg også.....BARE 3 bor hjemme!!!
Har du noen som spiller fotball så kjenner du vel til de koselige små svarte kulene fra krøllgresset???
De gjør meg sprø:) He he he.....godt å få ut litt frustrasjon!! Vi er ikke alene:)

Tone Yvonne sa...

hei,hei
takk for kjempehyggleig kommentar!!
Pleier faktisk å ta symaskinen ut når været tillater det.... kjempedelig å sitte i solen å sy:o)
Kransekake på engelsk er forøvring
Marzipan ring cake.
(evt. almond sticks) sistnevnte er er kransekake stenger :o)
Satser på at det ordner seg - det gjør jo alltid det :o)

Ha en god natt :o)

Grip dagen sa...

Jeg forstår at det må storme sterkt med 4 aktive barn i huset. Kan absolutt se for meg at det er mye sand å spa.
Men de bildene du viser oss, ser temmelig "sandblåste" ut... Du må være en racer i å style kåken før du tar bildene!
Du har et vakkert hjem!

Mitt største arbeid her hjemme er å være ajour, hva klær og utstyr angår...
Hver uke går mann og barn på tilsammen 8 treninger. (+ mor sine ikke fullt så regelmessige jogge/labbeturer.)
Til det trenger de håndklær og treningsutstyr - som mamma holder orden på!
I tillegg kommer den vanlige klesvasken. Det blir jo et fjell med skittentøy!

For å redusere forbruk av håndklær, skal jeg fremme nytt forslag på neste familieråd;
Lufttørking...!
Det står jo helt i stil med mitt motto "Simple living"...
Får se om jeg får gjennomslag.
Ellers kan det bli snakk om "vask sakte-aksjoner". Da vil de etter få dager bli tvunget til lufttørking, for da er skapet tomt...

Men når sluttstrek settes, så har vi det da fint. Enig?

Natta-hilsen fra Marit

Tonje sa...

ja slik er det nok mange som har det...men jammen var det vakkert der du viste bildene i dag=) Det hekleteppet kommer til å bli flott! De fargene er så vakre sammen...

Aina sa...

Herlig metafor på rot Emmeline, og den passer perfekt her også.
Men det er litt flaut for den som roter mest for tiden er meg selv, disse stadige hobbyprosjektene og flytte møbler rundt i huset er den største stormen;-P

Men det ser jo ut som du alltid har det strøkent hjemme, og dagens bilder er ikke noe unntak; lekkert, delikat og koselig.

Håper det blåser litt mindre rundt deg i morgen og god bedring:0)

chevostar sa...

Flotte bilder du viser fra leiligheten din!
Skulle ikke trodd at det hadde vært sandstorm der nei....

Ha en flott torsdag emmeline!

Nette sa...

kan ikke forestille meg hvordan det er med 4 rotende barn, jeg har ett og hun klarer å lage et skikkelig rotereir her helt på egen hånd:)
Håper formen din er mye bedre nå, uggent med sånn magevondt, best å være hjemme da ja!

Christinas låvebutikk sa...

Hi hi hi...Jeg syns du forteller så bra! Det rareste er at de blir fort store disse barna og da sitter vi der og kjeder oss med alle grå hårene etter barna! Ha ha! Ser det for meg. Masse fine bilder fra deg! Ha en fin dag!:0)

elisabeth sa...

Her er det sandstorm kontinuerlig for tiden, mens det pågår litt malerarbeid, både her og der...
Litt små justeringer må til, og dessverre så er det når jeg har minst tid, jeg blir mest krestiv, og kommer opp med masse nye smarte løsninger...hahaha!
Håper stormen har lagt seg hos deg, og at formen er stigende;)

elisabeth sa...

Krestiv???? KREATIV, tenker jeg;)

Miss.T sa...

Hehe : ) du skriver så utrolig bra.. ta deg en liten streik du..det hjelper nok. Det var nå noen flotte kvadratmeter de som var kommet seg unna sandstormen ivertfall.. : ) ha en flott uke videre.

irina sa...

takk Emmeline
ror jeg forstod. Skal prøve det ut om det går ann å forandre....Takk for rosen. jeg er ganske ny med dette. Og prøver å finne min egen stil...
Og at du gav meg ros som har en så fin blogg og så flink til å ta bilder er jo en ære :)
En influensaklem fra meg til en annen syking !!

vivian sa...

Du er jo bare den herligste da! Sitter å ler når jeg leser i boggen din.
Ha en ryddig helg! :-D

Related Posts with Thumbnails