lørdag 2. februar 2008

Her skalkes lukene



Her er vi tomme for ved! Vi venter på en ny vedforsyning,
men i mellomtiden har vi lukket skyvedøren mellom stue
og spisestue. Da kan de frostige sjelene se på tv i en litt
varmere stue. Vi som er bloggavhengige må ta til takke
med den kalde spisestuen. Jeg venter besøk også, så
da er det greit å lukke igjen.



Det har nemlig blitt vinter i byen her;) Herlig!



Jeg har pyntet med en ny blomst til helgen:)



Et nærbilde av lysestakene mine som jeg engang
kjøpte fra Danmark via nettauksjon. Tror nesten
at de er beregnet for kirkebruk! De er veldig
store, og gir en viss alterfølelse -hehehe!



Denne døren trenger et ekstra strøk med
maling ser jeg... Den har gulnet der den har
stått på vent inni veggen.



Vi har ikke hatt denne døren lukket på flere
år, men i dag var det knallkaldt hos oss.
Dermed er det foreløpig kun varmt der inne....



Nå venter fastelavensbollene og så skal jeg se
om jeg finner noe å fyre med!
God helg alle sammen:)



English: It's cold outside. We have to close the
door between our dining-room and our living-room.
I need to get more firewood, but first I will drink hot
chocolade, and eat some "fastelavensboller"

48 kommentarer:

ChatrinesLiving sa...

Nydelig bilder!
Hos oss er det kaldt også, for vinteren har kommet for fullt.
Å jeg sier bare, stakkars de gutta som bygger hus på andre siden av veien hos meg... De må fryse godt, brrr...
Heldigvis er jeg inne i varmen;)
Ha en super helg!
Klem:)

Karna sa...

Så fint dere har det, og så heldig dere er som har skyvedør, tar ingen plass, og veldig praktisk når en kan lukke av og til....Jeg mangler ikke ved, men har enda ikke fått satt ny ovn inn, klarer ikke å bestemme meg. Tror det blir en slik som en monterer inn i pipen, selv om jeg tror det ikke gir noe varme....ikke vet jeg.

Nå har jeg og Oliver måket snø i over 2 timer, jeg er helt utslitt, så vasking av hus for bli i morgen....

Kos deg i vinterbyen!

Mita`s hjørne sa...

Flotte bilder hos deg, huff så kjedelig å gå tom for ved da... Får håpe på masse sol framover istedet for vind og kaldt vær nå...

Ha en koselig helg, uansett temperatur...

Gry sa...

Kaster gjerne på meg ullteppet og kommer jeg, hi,hi... Gjör ingenting om jeg fryser om jeg får besöke deg i dine vakre rom!

Ärlig talt, så syns jeg det var litt fint med dörene som hadde blitt litt gule... det gir en fin brytning til det andre vite, mere liv ;-) Jeg hadde ikke malt de, hi,hi...var bare nödt til å si det:-)

Ha en finfin lördag og kos deg med besöket ditt! Klem Gry

liven sa...

Å...så fine bilder!! Spode kopper...sukk. Tror jammen det er betlehemsstjerne jeg. Det er hvertfall sommer!!!!
Jeg som hadde tenkt meg til Sotra i dag da:( Så laver det ned her.... Helt utrolig!! Ja ja ...Mollys er vel der den!
Ha en fin dag og pakk deg godt inn:)

organic-lizzi sa...

Jøsses har dere fått snø!!Litt upassende tidspunkt å bli tom for ved kanskje,men det finnes da værre ting for å si det sånn..
Morro med det du fortalte fra bussen:-))Fristet til å gi deg til kjenne?
Er det fastelaven?!!!I tilfelle gått meg hus forbi(ikke den eneste gangen.. hmmm!)
Kooos lørdag og stooor klem fra Randi

Photo-Me-Life sa...

Da jeg bestillte de stoltrekkene tenkte jeg faktisk på deg. Jeg var livredd for at det skulle bli en "Emmelines e-bay" Har jo fulgt med da du har handlet over the sea, hehe.

Trekkene kan jeg gå god for at det er hva du ser og de er virkelig fine både i kvalitet og hvordan de er laget. De kostet 649,- pr stk og verdt det. Skulle jo rettet ut sløyfene før jeg tok bilde men jeg hadde det jo så travelt at jeg tenkte ikke over det:)

Blir man lei er det bare å ta dem av en periode før man kjører på nytt med romantiske trekk:)

Trekkene finner du her:
www.laredoute.no

Sånn, der var yrkeshemmligheten røpa:)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Nydelige bilder Emmeline! Kaldt her i nærheten av Flesland også, fyrer med ved både upstairs og downstairs. Men synes alikevel det ble så lyst med litt snø så får tåle kulden som følger med. Ha en nydelig helg!
Klem fra Lisbeth

Lene sa...

Hei, Emmeline :)

Æhh, ja - det var det også... Fastelaven... Og så jeg som står på hode i både rundstykke- og kakebakst i dag, men det har jeg altså glemt.

Deilig vårstemning hos deg og, Emmeline - til tross for skikkelige vinterbilder utenfra.

Og så skjønner jeg at du fryser. hihi, det gjør jeg og. Sånn er det å være bloggavhengig, man smyger seg unna midt i baksten og later som man bare mååå noe veldig viktig. Og så smyger man seg inn på soverommet med laptoppen, og sitter og hutrer seg gjennom etpartre blogger i, før man kjapper seg ut til kjøkkenbenken igjen før noen oppdager at man har vært litt vel lenge borte ;)

Hihi - ja vi får varme hverandre så godt vi kan ;)

Ha en finfin dag :))

Cathrine sa...

ja vinter faktisk her å nå,har jo bare venta på den i mange mange mnd nå.Men bedre sent en aldri..
ha en strålende helg ,så får vi håpe en ny vedforsyning kommer...

Anne sa...

Å så lekkert du har det, selv om det høres litt for kaldt ut :-)
Fryse er faktisk noe av det værste jeg vet, men det er da vel håp for dere også hvis det er ved underveis...

Snø har vi å fått faktisk, måkket tidlig i morgen. Men faktisk dritt lei vinter jeg da. Gleder meg til våren jeg nå.
'
Og du... fuglene fores ikke nmed gulrøtter i trøndelag nei, det var aprikoser :-)

Fin lørdag til deg.

silje-sin sa...

Så fantastisk fine bilder emmeline,de er noe av det flotteste jeg har sett! Du har et utrolig vakkert hjem,og som jeg har sagt før -for en utsikt! Du ler av meg og kaninene ja:) Til mitt forsvar er den sist tilkomne kjøpt på H&M,til den nette sum av 39,50. Og det betalte jeg faktisk med tilgodelapp:) (jeg forsvarer meg nok mer overfor meg selv enn for deg nå...). Jeg kan tenke meg at Maileg-kaninene ikke kommer til å slå an hos ungene mine engang,så det blir vel jeg som kan "leke" med dem. Jeg elsker de kaninene,og klarer ikke la være å kjøpe dem... Dåpen er i morgen,så i dag har vi vasket og ryddet. Lille tulla har sovet ute i vogna si i hele dag,snakk om flaks! Ferdinand er hos mamma. Håper du får en fin og avslappende helg! Mange klemmer fra silje

Mrs.J sa...

åå du har det så lekkert hos deg! Hvitt og deilig! Den blomstervasen var utrolig flott! Slik en ønsker jeg meg.. (får hinte litt til mannen, er jo morsdag snart.. hehe...)
Her har vi ved i bøtter og spann etter at vi i hele sommer har kappet og lavet ved til den store gull medalje. Men det er verdt strevet..
Ha en strålendes helg. Er alltid morsomt å komme innom bloggen din.

Mrs.J sa...

oh oh. Kremmerhuset sier du!! DIt må jeg ile avgårde til! Vi er så heldige at vi faktisk har butikken her i lille Arendal! For en flaks!!Vanligvis er d jo omvendt..
Indisk på glass er jo faktisk veldig godt da, er jo litt deilig å ta snarveien der. Må innrømme det skjer her også iblant ;)
Ha en flott helg!

Tiril sa...

Å så lekkert du hadde det, liker så godt hvit.
Fyrer på peisen for fulle mugger,har så høyt under taket at det tar sin tid å bli varmt, og når det først blir varmt er det nesten for mye.Heldig er du som har skyvedører, så er det bare å lukke opp ...eller igjen.Jeg håper nå på snøfritt igjen , liker ikke glatte veger,men vi må bare ta det som det er , ungene storkoser seg.Ha en fin helg

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Alltid trivelig å ta seg en tur innom deg for å nyte nytt innlegg og nydelige bilder! Får håpe veden din kommer snart for det ser kaldt ut igjennom vinduet ditt og for en nydelig utsikt! Ha en alle tiders fin lørdag!! Klem:-)

Olstad sa...

Nydelig bilder høres kaldt ut vi har -10 og heldigvis masse ved til og med masse ved inne. Kan sende over en kasse bjørkeved over etern!

God helg

chocolatehead sa...

Dere har et nydelig hjem, ser så hjemmekoselig ut :) Og FOR en utsikt, må si jeg misunner dere den.

Ha en fortsatt fin helg :)

MODERN COUNTRY sa...

Å fy, nå holdt jeg på å si noe jeg ikke burde...sååååå flott hos deg!!
Du altså, vet å gjøre det koselig rundt deg. Hvitt og blått, nydelig og friskt. Dyktig du! Den peisen din altså, ønsker meg jeg og!! Og gjerne en så stor at jeg kan gå inn i den :))

Takk for helgehilsen Emmeline, koselig at du stakk innom. Håper du får det koselig ikveld!!
Helgeklem fra meg!

(litt stressa med vått hår, sminke i handa og vinglass som bør drikkes opp :))

elin1976 sa...

Stakkars....det hjelper vel ikke å si at du kan komme å hente hos oss for vi har noe slik som 3 favner stående....men som du sier det er kaldt i dag. Her snør det vannrett og er 2-3 minus.
Men koslig her inne da. Nå har jeg endelig tatt helg og jeg nyter det. På ålgårsk ville vi nok ha sakt "d va faen me på tide" Kjente at ejg begynte å bli litt lei i dag på jobben. Nå er det heldigvis en to måneder til neste gang for neste måned har jeg allerede bytta.
JIPPI.
Nå sitter jeg på kjøkkenet og steker kylling fileter, lager saltat og diverse annet tilbehør mens jeg blogger. Å så har jeg vært nede å kjøpt masse snop...mmmmmm.....manko på det etter mannen fant ut at han skulle slutte å spise dette og med han sin selvdisiplin er det synonymt med at vi ikke må ha snop liggende her hjemme.
Ha en fin kveld:O)

Tone sa...

Herlige bilder av nydelig interiør. Du har det virkelig delikat og lekkert! Jeg ble litt bekymret jeg nå, for jeg synes jeg husker noe om en mann som kunne tenke seg å fyre opp med interiørblader, he,he. Best du gjemmer dem sånn just in case, kanskje. ;-)Ja, ting er ikke som i gode gamle dager. Vi har jo to ganske store jenter, og nå altså en attpåklatt. Og vi stusset faktisk litt når vi kjøpte ny dvd med Postmann Pat, og han faktisk hadde en sønn!! Er ikke han ungkar da, mumlet mannen...
Ha en fin lørdagskveld, klem :-)

Photo-Me-Life sa...

:)VET:) Neida. Nei, hiv deg med på sløyfefesten. Jeg kan se for meg en slik stol bare omså foran et skrivebord, at det blir superlekkert. Tror du vil like dem du også;)

Jeg er missunnelig på det blå/hvite serviset du har. Jeg har lyst på noe slikt til å pryde det kommende skapet med. Får spørre deg om e-bay tips da den dag kommer. Greit å ha noe som bryter litt av men som går i samme sjangeren.

Ingrid sa...

Så fint dere har det!!! :) Når vi skal bygge hus skal vi også ha to stuer med skyvedører mellom.. helst glassdører. Synes det er så koselig med flere avdelinger.
God helg! :)

Anita sa...

Åh! Så nydelig du har det hos deg!! Både ute og inne!!
Ha en flott fastelaven!
Klem fra Anita

Gerd, p, sa...

Nydelig bilder.huff kjedelig å gå tomt for ved.Ha ein fin helg

Anonym sa...

Så deilig vinter stemning hos dere da! Du har så nydelig hjem! Lekre lysestaker! Kos dere med fastelavens boller!

Jill sa...

Nydelig bilde av byen i mitt hjerte :-)
Utrolig koselige bilder i bloggen din!
Kos deg med fastelavensbollene, håper du får varme i huset til gjestene kommer ;-)

Hulda sa...

Som alltid nydelige bilder og koselig tekst inne hos deg, Emmeline. Flott dekket bord, og så likte jeg så godt lykten og blomsterkrukken som står på bordet der, helt for seg selv. Nydelig!

krinkelkroken sa...

Så lekkert det er hjemme hos deg Emmeline, hvitt og delikat:)
Synd dere fryser, håper veden har kommet i hus, her går det i varmepumpe, synes den ser grell ut, men den sto her når vi kjøpte huset, min første kommentar var: den må inn i et skap, men da lo mannen godt haha
Ønsker dere en fin søndag;)

Hilsen fra landet sa...

Oj... vedløst er ille - iallefall her som vi fyrer i peiser både sent og tidlig. Ikke så kaldt klima hos deg riktignok da. Håper dere snart får ny forsyning!

FO - 2 sa...

Håper dere har fått litt mer varme i dere. Frem med ullsokkene. ;)
Nydelige bilder og stemninger. Blomsten er flott.
Ønsker deg og dine en fin fin søndag.
Her blir det baking av fastelavnsboller også. ;)

Verkstedet sa...

ser så utrolig koselig ut hos deg der borte:)
typsik måtte regen komme i dag. men barna har nå akt litt da. og i går fikk jenten en nydelig ridetur i sneen.
takk for hyggelig kommentar, var litt spent på reaksjonene på sort kjøkken....men jeg er faktisk glad i det enda, vi var litt spent på om vi ville gå fort lei det, men etter 5 år er det like tøft. og så har jg helt hvit spisesute, så her er det flere stiler i samme hus...!
ha en fin søndag, nå skal bollene i ovnen, minsten sove litt og mor strikke videre!
klem

Huset i Hagen sa...

Kjempefine bilder du viser av ditt vakre hjem! Nå mangler vi bare våren! :0) Håper dere får noe god og tørr ved snart. Her sliter vi med en del våt ved..kjedelig. Ha en fin uke! :0)

elin1976 sa...

Har du blåst av sted???

Tone Yvonne sa...

God Søndag!!
Flotte bilder. Det ser veldig koselig ut hjemme hos dere :o)
Håper dere ikke har blitt for kalde :o)

åsemor sa...

Her er det også kaldt i dag, det blåser og snør utenfor, og vi har ingen dører å lukke for de har åsemor kasta på dør for mange år siden. Ikke kan jeg spille kornett heller da trenern skal se fotball på tv'n og vi har jo ingen dører så kornettspillingen min overdøver alle de kloke ord som kommer ut av kommentatoren på tv'n.
Dette har vært en sjelden travel uke for meg, mange år siden jeg har måtte fulgt klokka fra avtale til avtale, tror det får bli med denne, da jeg har blitt mere bedagelig med årene.
Karoline sresser nå irundt meg og lurer på om jeg snart er ferdig med dataen, det er så kjedelig .
Trenern utfordret henne på de amerikanske statene, så nå er hun i full gang med å huske de. Så da kan jeg kose meg med blogging litt til :)
Ser vi har samme type nattbord, jeg må trolig få en snekker til å lage de, da de skal være 47 cm lang med hulle under der jeg kan ha samlepermer for interiørbladene mine. Ser du sorten gi gjerne beskjed :)

Ha ei fin uke Emmeline, det var koselig å være innom deg igjen :)

BO sa...

Hei!

Håpar du ikkje har frøse i hjel!
Nå har eg fått helst til ho nede i fjorden! Ho lider fortsatt av nettverksabstinens, men helsar tilbake! Alt vel med ho! Ut av vindauga sitt ser ho alle dei store møbel, byggvarekjedene, så ho gnir seg i hendene, og gler seg til å pusse opp nyehuset!
Her er ting litt travle, men er snart på plass med det eine og andre! :-)
God søndag!

BO sa...

Forresten; Det ser kjempefint ut heime hos deg! Eg kjem gjerne å drikk te i blåe fine koppar! Nydeleg blom! Alltid så kjekt å komma "heim" til deg! :-)
Fortsatt god søndag!

Randi sa...

Gå tom for ved!!? angst...her er det 13 minus og jeg holder på å fryse...av meg. Hadde vi gått tom for ved så hadde jeg kjørt meg en tur med bilen, for å fått varmen i meg...:))

Så riktig koselig ut med de vårlige blomstene og skjønne blå koppene. Ser varmt og koselig ut på bildene tross alt.
Håper dere hadde en fin kveld og får en fin søndags kveld.

chevostar sa...

Flotte bilder du vier i dag emmeline!
Jeg er sååå glad for at jeg har fått varmepumpe! Så slipper jeg å stresse med tenn ved....
Ha en flott søndag emmeline!

Garden Angel sa...

Koselig i stua di:)
Uff...kjedelig å gå tom for slike ting. Da er det bare å kle godt på seg og klynge seg sammen i sofan under et deilig pledd:)
Søt blomst du har kjøpt deg. Håper dere har kosa dere i helgen!
Klem:)

Linda sa...

Hei!Riktig koselig hos deg.Selv om
du må vente noen dager på ny vedforsyning.Koselig blomst og flott servise.Ha en fin uke!
Hilsen Linda :))

Petunia sa...

Du har en sånn nydelig blogg og den historien din om magen din om morgenen - awesome!
Jeg synes nå ikke du hadde noen grunn til å unnskylde deg for magen din jeg da. Latt dem tro hva de ville... Og det er jo typisk at når møtet var over, så ble det helt tyst.
Til slutt vil jeg bare si at all den snøen som lavet ned i går, kunne godt ha fått ligge noen dager. Nå er det bare skittent og trist ute igjen.
Håper dere snart får varmen i dere igjen da:)

Nette sa...

Brrr...ja, det er kaldt her i Romsdal også gitt! Imponert over den flotte utsikten din altså, så herlig! Ønsker deg en varm søndagskvedl:)

Garden Angel sa...

Glemte visst å si at jeg ble så inspirert av lappeputa di, at jeg måtte sette meg ned og sy en selv:)
God Søndagskveld til deg:)

Penelene sa...

Det hørtes kaldt ut, men sikkert skjønt å se litt vinter også.
Du har det helt nydelig, Emmeline!

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei vennen....Jasså? så du tror IKKE at jeg evner å fly toppløs rundt i russetida?hihi....
NYDELIG inne hos deg, deilige bilder og vakker stemning....Oppklaring og noen fnis følger i morgen....KLEM

I. sa...

MMmmmm, hot chocolate...sounds delicious ;-)
I love your blog!
Many greetings from Belgium,
I.

Related Posts with Thumbnails