mandag 18. februar 2008

Ommøblering



Dagen i dag har gått med til en veldig koselig barnedåp. Jeg er ikke den mest aktive kirkegjengeren, men når jeg først går i kirken, liker jeg å synge med. Barna mine er utkommandert til å synge, og prøver så godt de kan de også:) Det er kun min mann som sitter der stum som en østers, til tross for sin oppvekst i Bibelbeltet.



I dag var det nok en spesiell søndag, for de hadde bare snurrige salmer som ingen av oss hadde hørt før, men vi nynnet med likevel. Det var omtrent som Mister Bean i den sketsjen der han kun synger med på HALLELUJA HALLELUJA! Vi pep ivei med lyse stemmer på sanger vi ikke kunne, og hadde nok ikke kommet videre hvis dette hadde vært salme-IDOL! Ikke vet jeg hvilke overjordiske krefter Herr Emmeline klarte å tilegne seg i løpet av denne turen til kirken, men vel hjemme igjen fra barnedåpen hadde han iallefall bestemt seg for å ommøblere.



Jeg liker ikke ommøblering, og iallefall ikke de følgende det får. Plutselig begynte ungene å telle lysestaker i stuen og dermed måtte jeg løpe rundt og gjemme lysestaker (Det man ikke vet har man ikke vondt av) -og det som skulle bli en avslappende søndagskveld har vært STRESS fra ende til annen. La meg si det sånn at små stilleben er et IKKE TEMA i vårt hus etter denne dagen, og mannen min har plutselig begynt å hate kakebokser, lysestaker og Tildaer..
Han glemmer det nok fort når sporten kommer på igjen:)



Jeg måtte først finne noen gamle bilder fra stuen. Dette ble tatt i romjulen...



Og nå har altså denne stuen blitt fyllt med andre møbler! Litt kjedelig med de mørke bildene, men sånn blir det når jeg knipser om kvelden!



I forrige uke viste jeg bilde av denne veggen hvor TV apparatet står.



Men nå har vår gamle datamaskin fått plass her istedet! Jeg tror jeg må komme tilbake med skikkelige bilder i morgen eller noe sånt. Ha en fin uke til alle dere som ikke har vinterferie; det inkluderer meg selv. Jeg håper likevel på å få litt rolige dager og tid til bloggbesøk:)



Eng: Today I have relocated my furnitures.
I don't like to change to much in my house,
but my husband loves it. I will come back with
better pictures another day:)

43 kommentarer:

Ninas Lounge sa...

Hei.
Tenkte at nå må jeg legge igjen en kommentar til deg.Er innom bloggen din hver dag, du skriver så underholdene historier og ikke minst legger ut velig fine bilder. Fortsett som du gjør, jeg er bitt av Emmelinebasillen:)

Tonje sa...

så fint det er hjemme hos deg=) Syns ikke det gjorde noe at bildene var slik jeg...det fikk i hvertfall frem stemningen i rommet=)

Albertines verden sa...

Forandring fryder. Her hjemme ommøbleres det sjelden, faste plasser. Skulle ønske at jeg innimellom var litt mer vill og gal på det området. Er vel ett skikkelig vanedyr på den fronten. Ha en feiende flott uke! Klem.

Anita sa...

Ser jo bra ut det! Forandring fryder, men kanskje ikke alltid!!?? Vi har også planer om ommøblering, men får bare ikke gjort det!
Ha en strålende uke!
Klemmer fra Anita

Penelene sa...

Du har en MANN som LIKER å ommøblere....
Synes ikke synd på deg :)

Aina sa...

Hei, det ble jo kjempefint, jeg er av typen forandring fryder men bare når det gjelder å dytte møbler rundt i huset, og flytte på pynt og dill;0)
Må være en slags rekord her, for jeg har bare flyttet om på stuen, og det bare en gang etter jul;-p
Håper dere har bedre vær enn vi har her, regner snart bort, og at du får en topp uke!

Karna sa...

HA HA HA slik tenker jeg også når jeg PRØVER å synge i kirken, føler meg alltid som Mr. Bean....

Stuen ble jo kjempe fin jo, må ta imot slik hjelp kan du skjønne, så kan lysestaker og Tildaer komme sakte men sikkert tilbake igjen...

Så heldig som har vinterferie, kunne godt tenkt meg noen dager slik at jeg hadde fått litt orden på ting og tang...som trappen min som fremdeles ser helt forferdelig ut...
Kos deg, jeg likte bildene jeg, skikkelig koselig stemning!

Hilde sa...

Det er jo bare såååååå koselig hjemme hos deg..
Hm.. Tenk å ha en mann som liker å ommøbler da, du ;-)
Heldig er du!!
Min kjære får jo "angst" når jeg bare nevner ordet: "ommøblering".
Ha en flott mandag!!

Hulda sa...

Det er alltid godt med forandring i hjemmet, det ser skikkelig fint ut også. :) Så fint skap du har, det tv står på.

Mita`s hjørne sa...

Å hjelpe meg... hadde gubben i dette huset ymtet frampå om ommøblering - hadde jeg sporenstreks ringt etter ambulanse... For han ANER ikke hva vi har innomhus... bare han får godstolen og en fjernkontroll er han fornøyd...he,he...
Kransekaka de så jo lekker ut...

Ha en koselig dag...

Tiril sa...

Forandring fryder... lurer på om det er smittsomt.
Synes der så flott ut i stuen din jeg Emmeline,enig med deg , kan godt gjemme bort litt staker og sånn i ny og ne.
Fikk alltid mannen i huset med på ommøblering før, men som regel ble alt satt på sin vante plass igjen etter en stund ,så nå får han krampe når jeg spør, så jeg ordner det selv.
Ha en fin ferie uke.

Lena sa...

Jammen er vel du heldig som har en mann som liker ommøblering!!
Her i huset er det jeg som styrer med sånt, men jeg får da hjelp hvis jeg ber om det:)
stort sett blir mannen i huset også fornøyd!
Ha en flott uke Emmeline!!

Anita sa...

Påskefarger?? Gult! Eller?? *ler* Du skjønner, jeg er ikke så¨glda i gult, men kan sikkert finne et koselig påskestoff som kan bli klær til en liten påskekanin! Hos meg er påske vår og vår er pastell farger! Men jeg syr gjerne en til deg, men vil ikke ha mannen din på nakken;o) Skal se hva jeg finner etter ferien, så skal du få se og godkjenne!! Lykke til med malingen!
Nå skal jeg på jobb snart jeg også, men der blir det hekling!
Klemmer fra Anita

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Nei, nå har jeg visst misset noen innlegg hos deg... Gu, så nydelige de rosa ranuklene!!
Tenker det var fullt kaos hjemme hos deg, ommøblering er ikke noen spøk nei;) Å for ikke snakke om alle de ledningene som plutselig dukker opp (igjen...)
Gleder meg til flere bilder, du har det jo bare så fint, atte!!!
ha en super dag!
Klem:)

Trines Hus og Hage sa...

Hallo Emmeline!
Det så jo veldig koselig ut hos dere etter ommøbleringen, da! Men det var det jo fra før også, vet jeg. Deilig og lys atmosfære.
Håper du får ei fin uke. Jeg har jo vinterferie, og har planer om baking, blogging, kino, bytur og lage pelargoniastiklinger. Håper mine små tips til deg om frø og slikt var en smule til hjelp. Jeg kjenner meg så hageinspirert og klar for våren nå at jeg nesten ikke greier å vente til tiden er inne! Kos deg i "nystua"! Klem Trine

Anonym sa...

Kanskje du kan låne han ut til oss som har ektemenn som nekter å flytte ting når det først har kommet på plass?!

Anonym sa...

Hei!
Du har det jo kjempe fint hjemme hos deg. Og en veldig fin blogg som er veldig inspirerende. Når jeg ser folk har det så fint hjemme så blir man sikkelig oppmuntret til å gjøre noe hjemme selv. :)
klem fra Ine

- B sa...

I går hadde vi også barnedåp, så den følelsen av Mr. Bean er meget kjent kan du si! Kan egentlig mange salmer, men tydeligvis har jeg ikke frekventert kirken nok i fastetiden. Den eneste jeg virkelig kunne, forbinder jeg med begravelser...

Morsomt med ommøblering, skal si dere er flinke! Det hendte støtt før at jeg kunne komme hjem til ommøblert stue (for jeg har også en mann med sans for slikt), men nå er det nok litt mer "stuck" slik vi har det.

Olstad sa...

Barnedåp er blandt de hyggeligste tradisjonene syne jeg.

Du har det så fint hjemme hos deg. Jeg er virkelig fan av å ommøblere men min mann er mer av typen: Har vi ikke funnet den beste plasseringen nå da.

Den besteplasseringen akkurat som det er konstant.

Ha en fin mandagskveld.

Cathrine sa...

Dette ble jo kjempefint,gjør seg med litt forandring. Bildene ble nydelige og stemningsfulle. Ha en super mandag.

Christinas låvebutikk sa...

Nydelig hjem du har!! Klem!

Randi sa...

Tørker noen latter tårer her...igjen...du har en forteller måte som er utrolig flott og humoristisk. Du skulle gitt ut bloggen din i bokform :))

Ja her i huset er det ikke mannen som starter med ommøblering...da hadde jeg fått sjokk...han og tror jeg ...hihihi.
Men flatskjerm skal han ha, og det syntes jeg var flott...men IKKE en 50 tommer som han har bestilt!!
Vi får se hvordan det blir.grøss og gru.

Håper du får en super flott vinterferie. Vi drar på hytta til helgen. Det skal bli godt.

Klem Randi

Merete sa...

Så koseleg du har det i huset ditt, Emmeline :o) misunner deg den fine kvite sofan din..hadde aldri gått brta her i huset ;o) syns det blei flott etter ommmøbleringa og! Eglikar godt å ommøblera...er nett som ei ny stove etterpå, liksom :o) ranuklane på bordet ditt er såå søte, må nok snart springa ut og kjøpa meg ein bukett! Ha ein fin mandag!

fru Dings sa...

du har da så koselig heime hos deg! flott blogg :) frå fru Dings

Gry sa...

Men Emmeline,da....det er jo göy å ommöblere! Og gratis, ha,ha.... det er det beste. Du får ett nytt hjem helt gratis, og selv om du må gjemme unna saker og ting, så ser du kanskje selv også saker og ting med nye öyne ;-D

Ha en fin kveld, og kos dere med den nye möbleringen. Håper dere finner hverandre i allt det nye. Hi,hi...

Klem Gry P.S. Har du fremdeles problem å komme inn til meg? Vet at det skjer med flere....da kan du pröve å skrive inn adressen igjen...Kjedelig at det blir sånn...D.S.

Nette sa...

Har aldri før hørt om en mann som liker å ommøblere...jeg synes det høres genialt ut:)
Jeg MÅ ommøblere stadig vekk, selv om jeg egentlig vet hvor møblene bør stå for at alt skal være praktisk, men jeg TRENGER forandringen...merkelige greier...
Synes det ser bra ut både før og etter hos deg jeg da, men skjønner at det du ble litt redd for alt det flotte nipset ja! Sniker seg vel på plass igjen det?

Silkeline sa...

Jeg synes det ble fint hos deg jeg Emmeline! Snakk om engasjerte familiemedlemmer da....her i huset er det bare jeg som kan finne på sånt, de andre liker ikke forandringer i det heletatt. Vi har en litt vrien planløsning også, så det er liksom litt gitt hvor hva skal stå...*sukk* skulle gjerne ha flyttet om på alt en gang i blandt...

Ha en flott vinterferie og kos dere i den "nye " stuen:)

Ps. Ikke la mannen gjemme bort de nydelige kakeboksene.....de er så fine at de må få en hedersplass....hehe:)

Albertines verden sa...

Når det gjelder sånne kaffetraktere på arbeidsplasser så har de en lei tendens til sjelden eller aldri renses. Dette gjør mye for smaken og fargen. Ungene svirrer rundt her som to surrete høner, de pakker badetøy til i morgen. Prinsessa hviner og sier at hun gleder seg så mye til i morgen, at hun nesten tisser i buksa. Ha! Prinser smiler triumferende og forteller at da gleder han seg mer, for han tissa i buksa i barnehagen i dag! Mor måtte jo da snu seg vekk, for jeg lo så jeg rista! Fortsatt fin uke.

Lovise sa...

He he, jeg ser for meg gubben som fnyser over alle lysestakene.... det er ikke alltid de ser nytten og verdien av sånne ting. Det de liker best å fly rundt med er nok fjernkontrollen til tv`n...

Gry sa...

Takk for besöket. Det er så hyggelig at du stikker inom. Jeg skjönner bare ikke hva som er feil..... Under en vind har også stengt blogg, og jeg har spurt henne. Samme problemet dykker opp hos henne også, men ingen av oss vet hvorfor og hva vi skal gjöre med det.... Sikkert Bloggers sin skyld, ha,ha..Hadde värt veldig greit å skylle på noen alltså.
Jeg må som regel logge meg inn flere ganger selv også, för jeg kommer inn på min egen blogg... Misstenker, med rette forstår jeg, at det er flere som ikke får besökt meg og som jeg mister kontakten med. Ikke så morsomt med enveiskjöring heller, men da vet jeg hva det beror på :-D

Ha en fin kveld og jeg skal tenke så det knaker for å pröve å löse problemet :-) Klem igjen, Gry

Lynetmor sa...

Hei, så kjempe flott det ble etter ommøblering :-) Det var jo flott før også da :-)
Ja, den mr. bean følelsen kan jeg kjenne meg igjen i he, he.
Jeg har vinter ferie og har tørket støv i hele stua i dag.
Ha en fin kveld :-)

Sol sa...

Det e rikke bare-bare med ommøblering....spesielt ikke når det er noen andre enn en selv som bestemmer at det skal skje ;-} Men det ser da veldig vellykket ut Emmeline... ;-}
Hmmm, apropos lysestaker og telysglass....jeg tror jeg må gjemme unna noen slike selv også...
Jeg er en av de heldige som har vinterferie...men som alltid, ferien blir brukt til husarbeid for det meste.Og så har vi satt i gang oppusiing av rommet til sønnen, så det e rmer enn nok å gjøre...Akkurat nå er jeg forvist til en liten reisetv og samboerens pc i kjelleren,siden vi fikk ny flatskjerm TV i dag og den har selvfølgelig ungene okkupert....
Klemmers.

Gry sa...

Ikke for å lage en följetong, men vil bare replisere med at jeg gjör som du; skriver melding tillbaka til de som har kommentert. Skjönner godt at du (med så velbesökt blogg!!) ikke kan hålle på å krangle med innloggninger.

Klem Gry

Silkeline sa...

Du er både oppservant har god hukommelse Emmeline,for det stemmer nok at du har sett bilder fra hytta før, men ikke akkurat disse. Uten kamera måtte jeg snuse litt i bildearkivet,og når jeg så de gamle hyttebildene, fikk jeg veldig lyst til å dra til Finnskogen å male veggene på badet....:)

Jeg har klikket på bildene dine for å se detaljer her nå.... Jeg synes du har det så koselig i stua, det er jammen fint med hvitt,og jeg ser at de fine boksene står framme:)....*smil*

borghild sa...

Kan faktisk tenke meg det var litt stress med ommøbleringen, men jeg misunner deg at du i det hele tatt har plass til å ominnrede!!
Her er det ikke så mange måtene å plassere møblene på, iallfall ikke når sofaen er helt avhengig av å plasseres i forhold til husets viktigste møbel -tv'n!!
Ha en super uke, håper du blir servert middag hver eneste dag nå når barna og mannen er hjemme (pizza??)!
Klem B:-)

Lynetmor sa...

Tusen takk for koselig hilsen :-)
Neida, navnet er ikke så hemmelig, he, he. Har bare glemt å si det he, he.
Hilsen Gro Mette

silje-sin sa...

Du har et alldeles nydelig hjem,jeg får lyst til å flytte rett inn jeg! Det er et av de koseligste hjemmene jeg har sett. Er jo fint at familien din engasjerer seg i møbleringen da,selv om det betyr at du må gjemme unna litt:) Klem fra silje.

Lene sa...

Hahaha... Jeg er virkelig imponert!! Herr Emmeline tar initiativet til ommøblering!!! Jeg trodde altså ikke det var interiørfrelst man ble i kirken, men... Duu, jeg liker ikke ommøbleringer, jeg heller - bruker laaang tid på å finne ut av hvordan det skal være - og så skal det være sånn :) Men dette ble jo riktig så fint. Synes du har en flink gjeng der hjemme, jeg, Emmeline. Og tildaene sniker seg umerkelig frem igjen etterhvert, de ;)

Ha en fin kveld - og god vinterferie til gjengen. Blir det for kjedelig, setter de vel bare igeng en ny ommøblering ;))

Kreoline sa...

Hei Emmeline, kjekt med ommøblering (bare spør Karna, hihi), men det er nå ikke ofte at mannfolka kommer på noe slikt, ikke i dette huset, da hadde jeg lurt på om det var noe galt med min mann. Det ble nå lekkert da, greit å få litt hjelp. Heldigvis har ikke mine barn (hm, les voksne barn) begynt å telle lysestaker. Jeg ommøblerte mye før i tiden, når min mann kom hjem fra jobb måtte han orientere seg hvor sofaen hadde tatt veien den dagen, men det er ikke mye jeg gidder nå, er som regel fornøyd. Ha en flott uke Emmeline.

åsemor sa...

ja, dette forundrer meg også, hvorfor synger de ikke salmene vi kan i kirka lenger. Er det noe med at de har skiftet reportuar(er det det det heter). Men jeg har aldri samenligna meg med Mr Bean der jeg sitter febrilsk for å finne den neste mest sansynlige tone. Heretter kommer nok den hymmende mannen til å trenge seg fram i hodet mitt, og jeg aner ikke utfallet av den opplevelsen :)

Her sitter altså to søstre og skulle kose oss med handarbeide. Ja det kan vel regnes som håndarbeide dette og, en bruker jo begge hendene på tastaturet må vite! Ellers er tante godt fornøyd med englebarna, de la seg til ønsket tid, slik var det ikke med forrige ukes feriegjester!

Hva var det Hr Emmeline fikk i seg på barnedåpen, hmmmmmm noe mistenksomt i den lekre kransekaken, aktivitetes pulver kanskje. Her flytteat det ikke om, alt har liksom satt seg, og slik blir det. Kanskje en bit av kransekaken hadde gjort susen.

Nei, nå "klirres" det ved siden av meg, strikkepausen er over, nå setter vi i gang igjen :)

Grip dagen sa...

Før ommøblerte jeg støtt og stadig. Nå har jeg funnet litt mer roen. Men det er jo gøy med litt forandringer av og til...!

Når det gjelder Lyngdal-turen var jeg innom Mosters Hus, ja!
Hørte om den i høst, og har ventet helt til nå før det passet å dra...
-Det overgikk mine forventninger!
For en butikk og for en sjarm!
Den tok innersvingen på den ellers mye besøkte Troll i eske... Marit har funnet en ny favoritt der nede!

Det ble litt handel også. Koselig å komme hjem med noe nytt.

Skuddårsdagen kommer jeg nok heller ikke tomhendt hjem.
Det er da Veslehuset skal flytte inn i en flott interiørbutikk (for èn dag).
Snakk om å sette bukken til Havresekken...
Men du verden det skal bli gøy!

Ha ei strålende uke alene hjemme!
Klem Marit

Lapplisor sa...

Hej Emmeline
skönt, om döpdagn var trevlig ...
dü hade det så fint hem hos dig ...luftig - var kan komma till dig, tycke jag ;-)
Tack före din besök hos mig, o den snälla komentar ...
jag leva bora under sommras i sverige.
kram Barbara

Lenka sa...

I found your blog today and can’t get enough of it! It is all what I love, enjoy and dream about… Aww… How beautiful, what a colors, linens, china, decorations, and colors again…. Oh, I want it all! . Fantastic!

Related Posts with Thumbnails