torsdag 28. februar 2008

Prosjekter på gang



Takk så mye for overveldende respons på tirsdagsrapporten . Noen lurte på hvordan det gikk dagen derpå---det gjør vel egentlig jeg også, for jeg endte med å ta en annen buss hjem. Jeg må jo bare få si at både bussjåfør og andre passasjerer er vant til Rutetyvens oppførsel. Rutetyven har nok stjelt så mange bussruter, at han ikke får lov til å stjele flere:) og ja...han er en lokal kjendis som har hatt samme ruteinteresse i mange år! Men jenter: tror dere virkelig at jeg opplever så mye mer spennende enn dere?? Nei det gjør jeg ikke, men jeg følger med på all den hverdagslige dramatikken som man ellers ikke legger merke ti! For meg fungerer det som krydder i min hverdag, og følger du godt med så vil du nok oppleve noen snurrigheter du også!



Jeg har vært usedvanlig ineffektiv i det siste. Jeg utsetter både maling og sømprosjekter hele tiden...Men NÅ SKAL jeg få tingene på plass. Denne kurven skal nemlig få en plass på mitt kontor, der jeg skal bruke den til alt fra blyanter til annet dill. Forhåpentligvis vil det bli veldig fint og føre til harmoni og lykke! Kurven er fra Mollys Heaven.



Trenger man en stein til å ønske velkommen?? Tja???
Jeg skal nok finne en fin plass til denne også!



Som dere vet har jeg vært veldig begeistret for Gunnhild sine kranser. De kan dere se på hennes blogg, eller hennes bloggbutikk. Nå har jeg fått to av disse i hus, og de var virkelig fine. En krans skal jeg ha her hjemme, den andre på kontoret. Men først skal jeg sy litt hjertedekor som skal pynte kransene.



Denne hyllen la jeg merke til på en svensk blogg for ikke så lenge siden. Tussaluso har hjulpet meg å finne igjen denne bloggen som heter Huset Fullt. I forrige uke sendte jeg dette bildet til Herr Emmelines e-post på jobben ( sånn i all stillhet på en måte). Så skrev jeg at jeg likte denne hyllen veldig godt, og kanskje når han hadde sløyd en dag ( ja--han er lærer) så kunne han prøve å lage noe lignende. Dermed har alle småtassene i første klasse blitt utkommandert til å sitte stille i et hjørne og pusse på en trekloss (neida, det er bare tull) og mannen min har snekret hylle til mor. FLINKE SØTE GUTT, det er mer enn krøller som gjør at han er elsket!



Jeg må se om jeg finner noen bedre kroker etterhvert, men dette duger fint foreløpig. Nå skal hyllen males og så skal vi finne en fin plass til den! Jeg føler meg veldig heldig, selv om han mente at kantene burde freses --så er dette mer en godt nok for meg!



English: I have a lot of work in progress. My husband made me a shelf based on the picture I found on a swedish blog. I will look for better hooks, and I will have to paint it, but I like the shape! The coronary is made by Gunnhild and I will make some heart decorations on it. I will show more pictures when the work is done:)

50 kommentarer:

Merete sa...

Snille mann du har!!! og hylla blei jo kjempeflott den :o) koseleg med hyller til ting og tang på kjøkkenet og..
Eg har planar om å få mannen i huset her til å snekre ei smal bokhylle til meg..har sett den i eit eller anna interiørblad, men hallo!!! kvifor kjøpe ei hylle til 6000 når mannen kan snekre ei like fin :oD Er det ikkje slikt vi har mannfolk til då?? he,he..godt han ikkje skal innom her og kikke ;o)
Flott korg du har fått tak i og..og velkommen-steinen..nydeleg! Eg og skunne LETT funne ein plass til den her hos meg :o)
Kos deg denne regnfulle torsdagen!!
klem....

Tussaluso sa...

Hei. Bildet av hylla såg eg i bloggen til Huset Fullt (husetfullt.blogspot.com). Kransen du har kjøpt av Gunnhild er kjempefin. Har sjølv tenkt å kjøpe den. Håper ho har fleire. Ha ein fin torsdag.

Anita sa...

Sånne kranser har jeg også lyst på! Får visst ikke gjort det selv, men skal vise de til mannen idag så får vi se! Ellers blir det Gunhild sine på meg også! Kjempe fin hylle! Mannen min kjøpte seg et mulit verktøy når jeg kjøpte ny symaskine og nå har jeg stooore planer om å få han til å sette igang med både hylle og bokstav produksjon etter hvert! Marit( grip dagen) har laget en kjempeflott hylle lang tid tilbake som er verdt et skue!
Håper vennen falt ismak!
Klemmer fra ANita

My little footprints sa...

Hei Emmeline!
Ja vi opplever nok mange små hverdagslige ting vi også. Men du skjønner, jeg har en liten svakhet. Den svakheten går ut på at om det er noe som gjør meg oppmerksom, noe som stiller nyskjerrigheten min eller som jeg synes er morsomt, så blir jeg bare stående å glane! Ja jeg står der, nesten så at underkjeven havner på brystkassa mi, og HELT i min egen verden!! Jeg stopper opp med alt jeg holder på med, og kobler ut alt annet enn det jeg står og følger med på. Det eneste som får meg ut av transen er Roy ;) *ler* Hihi.. Så da må jeg heller konsentrere meg om det jeg skal gjøre.. ;) Kransene du har kjøpt var nydelige! Det inspirerer meg til selv og forsøke! Jeg har jo nok kvist å ta av mener jeg, her midt i skogen.. hihi.. Men om kransen blir like "fin" som til jul(krans og krans, rund var den ikke, så mere ut som et skjevt egg hihi) Så er det vel like greit å la være.. Men jeg skal gjøre ETT forsøk til ;)
Så heldig du er som har en slik fingernemm mann! Hylla var jo kjempefin! Kanskje jeg skulle ha lurt Roy til å lage en også.. hihi..
Ønsker deg en superduper torsdag!
Klemmer fra Beth

Pernilla sa...

Hej! Självklart får du använda bilden (men snällt att du frågade) – bara kul att kunna hjälpa till! Hyllan din blev superfin tycker jag. Vilken duktig man! Ser att vi har mycket gemensamt; lika gamla, lika många barn och en hög med heklede bestemorsrutrr liggande i en korg… måste sy ihop dem. Snart. Men nu har jag börjat på en trasmatta istället. Ha en bra dag och lycka till!

husnummer30 sa...

Vilken fin hylla! Skulle också kunna tänka mig en snickerimästare till karl, men nu är ju fästmannen inte det så jag får nöja mig med allt det andra!

Korgen var superfin, med texten sådär. Alltid bra med korgar att kunna förvara saker i - det blir så mycket finare då!

Ha det fint! //Jill.

Helene sa...

Den hyllen var helt superfin. Tror jeg må sette mannen i huset på et lite snekkeroppdrag (som om han ikke har nok og gjøre med kjøkkenprosjektet...) Tror ikke han blir så glad for mer arbeid, men han vet jeg lusker rundt og leter etter en hylle, så han aner nok at han vil bli satt til jobben :0)
Er han riktig heldig finner jeg en passende hylle hos Krims & Krams på fredag, men det gjenstår og se. Gleder meg veldig til den turen med Elin og Marit. Kreoline kommer muligens også der så det ser ut til å bli et lite bloggtreff der:0)

Cathrine sa...

Så snill mann du har da,skikkelig fin hylle. Og det andre du har kjøpt var lekkert. Skal bli bra fint på emmelines kontor nå. Ha en kjempefin dag

liven sa...

Hei:) Neimen du.....så fin hylle!!! Nevenyttig mann du har da:)
Kassen din var flott.......håper jeg snart kan ta turen ut til Molly's.
Leser at Grand var på vei!! Da er jeg på hugget!!

Two sa...

Så artig at du også har sett på den hylla! Og så har eg sett den eksklusive miksaren og tenkt at jaja, den finst også i kvitt og ikkje berre i knallfargar. Men har aldri sett ein slik i bruk, lurer på om den er like fantastisk som prisen....Hi hi, må jammen le litt når eg tenker på din mann, han har det akkurat sånn som min av og til. For av og til må han lage ting til meg også, då er eg arkitekten og han (som er en sjåfør som liker trearbeid også)lagar etter mine tegningar. Og det fungerer veldig bra, ihvertfall når det er vellykka ja!!!

frk. vims sa...

så heldig du er som har en så handy mann i huset. Slike ting må nok jeg lage selv, fikk S i sløyden en gang da jeg lagde en smørkniv. Tror jeg brukte 2 dobbelttimer på å pusse herligheten ;) Slik tålmodighet har jeg ikke lenger, så finishen blir nok ikke så bra.
Har du fått smakt på epler med dip da?
Er spent på om du liker det eller ei :)

krinkelkroken sa...

Kjempeflott hylle, lurt å sende slike små meldinger innimellom hehe

det er mye moro i å følge litt med på det som skjer rundt oss, helt enig;)
Lekker krans og kurv!
Ha en super duper torsdag Emmeline!

Anonym sa...

Så snill mann du har! Kjekt med menn som er flink med hendene. Gleder meg til å se den ferdig malt, og plassert i Emmelinehuset!
Han er ikke så verst mannen min heller, hvis du vil stikke innom bloggen min og se.
Ha en herlig helg.

Anonym sa...

Her var det mye fint!! De kransene var bare herlige!! Jeg tror jeg får hente ned den jeg laget til jul og påske pynte den litt ;-) Flink mann du har da!! Lekker hylle!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Mm vilka vårkänslor man fick av dina underbara bilder!!

elin1976 sa...

Gode snille (engeline) Emmeline. Prinsessa har altså gått når i noen måneder og kalla deg for dette. Hører alle 10 åringer så forbanna dårlig at de ikke hører forskjell på emme og engle? Ja vel, samma det. Takk for den hyggelige kommentaren men hos meg flyter det!!! Hadde jeg tatt et bilde å sendt på mail til deg av tv stua der alle de 200 tingene, 3 skittentøyskurver med rene klær som skal brettes, blader, tildaer, ting som skal til krims og krans og hele gulvet er overfylt med stoff etter at jeg skulle forte meg å lete etter et sprsiellt stoff i går så hadde du fått sjokk. Tror ikke du hadde trodd at det var her jeg bodde. Planen er at jeg skal rydde der oppe i kveld men nå har prinsessa invitert inn 2 venner....i rotet. Hører at de holder på med noe men jeg blir så flau over rotet overfor de ungene at jeg veldger å ikke gå opp. Tenk når de kommer hjem til mor og far å forteller at det har vært en rakett som har sprengt inne hos Tina. Hm..... jeg får heller sitte her å blogge til de går hjem for å så springe opp å rydde å gjøre som ingen ting. he he
Senere etter rydding vel og merke skal jeg gjøre klart alle tingene til i morgen. Håper selfølgelig at det kommer masse mennesker og at vi selger en del men jeg vil legge noe av det ut på veslehuset også. Synes det er kjekt å ha noen nye ting der også.

Jeg skal også kjøpe krans av Gunhild. De er knallfine. Har fått mer og mer sans for slike. I morra skal Klara pil være på krims og krans. Hun er ganske kjent for de flotteste pile kuver...tror jeg nok kommer hjem med en slik en i morgen. Nei nå må jeg gå å vaske litt klær.
Ha en fin kveld. Klem fra Elin:O)

Anonym sa...

Flink mann! Dei kransane er kjempefine!!!
Apropos tannlegen din: stakkars barna som ikkje får gå på kino pga skadeleg reklame og bannlyst sjokolade. Ikkje bra! Men då forstår eg egentlig at du la den stille frå deg:0)*10hi*

Lemi sa...

så flott hylle! godt å ha en handyman hjemme!

Huset på toppen sa...

For en flinke mann du har EMMELINE!

Lekker hylle,og den flotte kransen fra Gunnhild,gleder meg til å se hjerte dekoren, blir til Tilda hjerter??

Krokker til hyllen ,det finner du sikkert hos Wallendahl eller Clas Olhsen.

Ha en fin torsdagskveld

Ps.Jeg har fri i morgen, skal på raid i interiørbutikker.Snakkes

[morgrethe] sa...

Se her ja.... Herr Emeline duger virkelig;o) Den hylla får nok en fin plass tenker jeg. Tipper du skal male den hvit. Tippet jeg riktig????

Fytti grisen så travelt det er å være hjemmeværende. Forstår godt at du ikke kan rekke alt. I dag stod jeg opp med ungene og fikk husjet de til skolen. Så gikk jeg i senga mi og leste litt.... sovnet ....og våknet kl. 10. Så var det å spise litt, og gjøre litt småplukk før treningstøyet ble tatt i bruk.... skal love deg det er lenge siden sist. Gikk meg en tur, før jeg gikk innom skolen og plukket med meg sjefen. Hjemme igjen ble det lekselesing og dusjing, før bilen fikk seg en luftetur. Hentet ungene, husjet de inn til bestemor. Jeg kjørte til frisøren....ble enda mere blond... (men er ikke Ruth akkurat nå da)...
Full fart til bestemor... plukket opp mannen (som hadde vært i Oslo) og ungene. Hjem pakket grill saker og hjalp sjefen med å hoppe i skiklærne, for det var sosialt i klassen hennes. Kjæresten hoppet i sine varme klær og ble med. I bilen igjen for å hente Tuta på håndball, et kort info-møte der. Og nå kom jeg hjem og sitter her og venter på Fjordland. En helt vanlig dag i mitt liv.... Nå skal jeg spise, strikke, slappe av..... for i morgen blir det fullt kjør igjen. Da skal speider'n ha sosialt tiltak med 3 andre gutter fra klassen etter skolen. Og skolen slutter jo før jeg våkner.... Ha ha. Nei da, men jeg er så utrolig dårlig til å legge meg om kvelden, så i dag var det deilig å legge seg en liten svipp igjen.

Nei nå piper Fjordland på meg. Ha en fin kveld.... kanskje med den hvite malekosten. Beundrer dere som rekker alt++++jobbe! Jeg har tross alt et rolig og deilig liv akkurat nå:o) Men det jeg har jo vært der.... tilgangs!

Olstad sa...

Gratulerer med ny hylle så snill mann du har og så fin hyllen ble.

Ellers må jeg si at de kransene du har kjøpt av Gunnhild er helt fantastisk vakkre.

Blogging er fortsatt så morsomt. Gleder meg til en tid med masse tid til slikt (en kan jo alltids håpe) Nå har jeg permisjon fra i dag og nyter det med musikk, ovnvarme og bloggings. Kan det bli bedre. 70 uker med permisjon i vente!!

Gry sa...

Ikke dumt med en hendig mann! Liker også godt litt enklere hyller, og ville nok ikke heller ha frest en kant. Han ville sikkert at du skulle få en forseggjort hylle, han har vel tross alt yrkesstolthet! Men hylla er absolutt av höyeste klasse :-)

När det gjelder fantasi og historier så har du helt rett. Det gjelder å SE seg omkring, det skjer så mye rundt oss hele tiden og det gjelder bare å väre i nuet.

Ha en fin kveld! Klem Gry

Verkstedet sa...

hei.
her var det mye nydelig!!! kranser, kurv, sten og ikke minst hyllen fra han med krøllene;) ja, disse handye lærer mennene våre er ikke så værst hva??!!!! den kommer til å bli kjempefin på veggen din!!! har fulgt en del med på den bloggen, mye fint der!!!
her rydder jeg, rommet til jenten fløt, nå er det plassert i system, og det meste i skap, og jeg må ha skap sperrer på....høres nok vel strengt ut, men både hun og spesielt lillebroen river ut det meste, og på en to tre er alt strødd utover og jeg har dager med rydding. og jenter- de har mye rart av leker og dill!!! Huff, klarer knapt å sortere lekene, hva er bratz sin sko, eller er det barbie sin, er det en polly dukke sko eller er det en kinder sjokolade leke, to tusen hårstrikk, blandete puslespillbiter, cd uten cover...sokker i tonnevis, men noen make???? jeg blir gaaaaal!!!! så nå LÅSES det!!! hmfr!!! hisser meg nesten opp bare av å skrive dette. mens jeg ryddet nede, sløvet mannen med avis og kaffe og lillegutt dro ut x antall ulike spill kort, biler og værst av alt to poser- den ene boss-leker og den andre leker til hytten,de er nå blandet inn i de lekene han får ha i kurver i stuen....jada, så nå vet du hva jeg skal gjøre på. mannen lufter hunden, men har fått streng beskjed om at det er en kort tur, for han skal rydde lekekroken under trappen, så han har noen fine timer foran seg han også....etter det har vi bare 4 stappete ikea plastposer- de digre- gule og blå vet du...med klær som skal på plass. så jeg håper vi overlever helgen, og kanskje har vi da et vakkert klart for bloggbildetaking hus på søndag, enn så lenge er det stengt her. ringer noen på legger vi oss flate på gulvet...;)her er ingen hjemme....!!!;)
har forresten et smykke jeg kan blogge og en ny kurv, skal ta skyve til siden trikset mitt å knipse det å la alle tro at alt er i skjønneste orden på rene, pene såta.....ok, takk emmeline, nå har du vært stille, lyttende psykolog, mens jeg tømte meg og drakk litt cola i trøst...!
ha en super kveld!!!
klem til deg!

Gry sa...

Ha,ha...du VAR först den her gangen, fniss...

Jeg eier ikke skam i livet (lenger), og tanken med innlegget var å bryte ner muren av fin fasade som finns hos oss bloggere.... För har jeg alltid värt nöye med å ha det tipptopp hjemme. Vi har pussa opp flere hus og det har värt en passion. Når jeg fikk brystkreft solgte vi huset som vi pussa opp i vild fart på ett år, og flytta til leilighet. Vi leier og det er så godt. Jeg ser masse ting som jeg ville hatt annerledes om jeg hadde eid stedet, men nå som vi ikke eier har jeg ett helt avslappa forhold til det. Nå ville jeg vise at det er OK (er det?) å ikke ha det helt strökent. Vi er hardt arbeidende kvinner, med forskjellige karriärer. Sikkert har de fleste en ganske hektisk hverdag. Selv om jeg liker interiör og har hatt det som et stort interesse i mange år, var det godt å våkne opp- som jeg syns at jeg gjorde da jeg ble syk. Ikke noe vondt om at ha det fint hjemme, det har jeg også- stort sett. Men de dagene da det blir som på bildene jeg viste, så får jeg ikke lenger panikk :-)

Syns likevel att din mann er en hendig mann, fniss.

Klem Gry

Mummimamma sa...

For en nevenyttig mann du har, kjempefin hylle. Så får det heller våge seg at ungene blir oversett, og de klossene de pusset på ble sikkert skikkelig glatte og fine, tjihi :)

Den kurven likte jeg skikkelig godt!
Hmmm...tror jeg har en blå lignede kurv stående et sted, spørs om jeg ikke skal ta meg en leterunde på loftet.

Og Velkommen-steinen tror jeg nok du skal klare å finne plass til, den var skikkelig fin.

Ha en fortsatt fin kveld!

borghild sa...

Flotte ting du har kjøpt, og fin hylle sløydlæreren har laget til deg!!
Takk for tipset ang Capris! Jeg har handlet fra de før, men da bare skandinaviske bøker. Tenkte ikke på å sjekke hos de, men sanneligen hadde de bøkene der også!
Klem B:-)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Synes han kan slutte i jobben og starte med salg av de der hyllene jeg, første mann på listen er meg!!!!
Ha en herlig kveld!

Anonym sa...

Så heldig du er!! Kjempeflink og nevenyttig mann du har :) Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Ha en fin kveld :) Synnøve

Gunhild sa...

Du er ikke sann!! Jo kan vel alltids vise ei hylle...Greit å få et tips:)Det får bli når roen har senket seg her eller i morgen. Jeg har egentlig ikke hatt lyst til å vise noe fra huset før det skjer noe nytt her. Og det skjer aldri noe. Kan ikke begynne å pusse opp badet eller noe av det andre som trengs før vi er ferdige med gjestehuset.
Veldig gøy å se kransene mine i et annet hjem.

MODERN COUNTRY sa...

Neimen, dette var fine saker Emmeline! Skjønner at det er flere enn meg som har fullt opp om dagen, men sånn er det bare av og til. Jammen har du en flink mann du og, som stiller opp og lager det du ønsker deg. Hyllene til Pernilla er supre, har beundret dem tidligere. Ja, jeg liker i grunnen hele huset hennes. Så disse hyllene blir knalle!
Visste ikke at Gunhild lagde vakre kranser, enkelt og flott. Akkurat som jeg liker :)

Joda, her står huset på hodet om dagen, så forberedelsene av shoppen kommer mellom alt av vasking, maling, studie, jobb og annet. Du vet sikkert at vi snart skal flytte og om under ett par uker kommer megleren. Så det er mye som skal gjøres før den tid. I går var jeg så kvalm av alt, ja fysisk kvalm ble jeg. Det er en stund siden jeg følte meg så sliten, så i dag har jeg tatt fri fra alt, det var deilig!! Men butikken er straks åpen :)Så den som venter...:))

Til siste innlegg, var bildene kun brukt som et eksempel på vår samlet smak. Ingen drøm, men mer som et bilde på våre personligheter. Kanskje litt inviklet og dårlig forklart det der....

Takk for langt og hyggelig innlegg,liker å få igang tankene på folk og det klarte jeg hos deg :)
Ha en god natt, her skal jeg straks krype til sengs med katten..

zzzzzzzz

Verkstedet sa...

hei.
bare et raskt svar fra meg, skal se en film, stuen flyter...-vi utsatte det.....skylder på at jeg fikk en telefon og at tiden gikk, nå må vi slappe litt av.
oppskrift på bollene finner du v å gå inn på et innlegg - der jeg viser votter bla nedover på siden min. der har en svensk blogger skrevet den til meg. men jeg brukte langt mindre mel, så ta bare til du får passe konsistens.
jeg kjevlet ut til et rektangel, smurte på sukker, smør ogkanelblandingen og brettet den dobbel og skar mange to cm remser. disse bare tvinnet jeg og stappet nedi en muffins form, og jenten min laget mange, var utrolig lett! ang bukseben...så var det ikke slike på min oppskrift, men det er mye det samme, dog et hakk mer arbeid, og mine ble mer enn fin nok synes jeg da...så de svensken opererer med remser de tvinner og bukseben de tvinner. bukseben....da skjærer du også to cm, sikkert lettere med nærmere tre, og snitter den litt oppover slik at du liksom har fått to føtter, du tvinner så hver fot og knyter, limer eller ertt og slett stapper sammen;) heving og steking i ovnen gjør sitt uansett og de blir så nydelige atte.
jeg er somoftest helt idiot når det gjelder oppskrifter, må alltid spørre mannen om det så er hekling....må liksom se ting for å skjønne det...men disse klarer du lett som en lek når du bare begynner, kos deg med bullar.
minsten her har sett thomas tog dvd, avogtil så må man bare!!! kleps. nå ryddet ihverfall mannen noen leker mens jeg skrev til deg...;)

MODERN COUNTRY sa...

Snork..og jeg som trodde jeg hadde lagt meg for kvelden? haha..den var morsom, strever men får det ikke helt til..ja, du har helt rett, det ble litt meg og litt av deg. Vet du, jeg står ikke så veldig lang vekk fra deg, men det varierer. Du husker vel den diskusjonen vi hadde tidligere om stilarter her inne på bloggen? Det var en lett blanding, og jeg havnet midt mellom alt. Det gnager i henda av og til når jeg ser slike deilige rosekopper fra kjøkkenet ditt, og tenker gurimalla disse måtte jeg ha. Men så vet jeg hvor fort det blir røre av ting her, så nå er denne dama fast bestemt :) Takk for gode ord, du er Gull. Sova godt Emmeline!

MODERN COUNTRY sa...

Jeg mente selvfølgelig Polka Dot kopper..zzzzzzzzzzz

Anne-Berit sa...

Herr Emmeline har vært riktig så flink,den hylla var kjempefin.Syns det er så artig med sånne "heimgjorte" ting,og som regel er de både mer solide og mer forseggjorte enn de ferdigkjøpte tingene også.Likte kurven,trenger en sånn selv til alt dilldallet mitt.Ha det kos:o)

Tone Yvonne sa...

God kveld!!
Likte så godt kurven din jeg. Det vil bli flott med alt oppi!!
Vi har vel alle inaktive perioder - jeg er veldig aktiv for tiden, kanskje det er en del av universets balanse?? Ikke alle kan være effektive og aktive samtidig???

Din kjære har gjort en flott jobb med hyllen :o) Må si at det er hyggelig å ha en slik mann (min er også slik- han pusset opp hele entreen vår før jul, bare fordi den plaget meg slik den var....) Jeg veldig takknemlig for å ha han!!!

Ha en riktig god natt!!

Randi sa...

Du...den var rååå stilig. Da har jeg lagt mine grå i vann....hjernecellene mine.... så nå skal jeg se om jeg får fikset meg en sånn hylle...herme gåsa kommer.....:)
I morgen skal jeg se hva jeg finner.
Ja må visst innom Mollys en tur i morgen også. Jeg gikk litt amok på eBay....fant så mye fint *sukk* gleder meg sånn til jeg får det.
vel, vel ha en god natt der du er. Klem fra Randi

Drømmen om en eplehage sa...

Da kan jeg endelig få legge igjen en hilsen til deg! :)

Har lest bloggen din i lang tid allerede, men har ikke dristet meg til med egen før nå...
Jeg har knist høyt for meg selv mang en gang av dine hverdags skriblerier. Ikke bare har du ett vakkert hjem, men du fører "pennen" på en fortryllende måte.
For en som elsker både vakre ting og ord er jo dette helt perfekt.

Håper jeg får følge deg videre!

Karna sa...

Det må jeg si, den hyllen var jo knallfin! Kjempe flink krøllete ektemann du har! Det er bare å sette skolebarna i arbeid..he,he..
Ha en kjempe fin helg, så får vi se hvem som kommer først inn døren til Molly's når Grand kommer...ha ha ha

ChatrinesLiving sa...

Heisann Emmeline!
Så snill snakkermann du har! Flott hylle ble det også:)
Her er det ikke mange prosjektene på gang, har blitt fryktelig lat for tiden...
Haha, måtte nu le litt av forige innlegget ditt da;) Hærlig type det der. Litt "underholdning" i hverdagen må man jo ha;)
Ønsker deg en kjempefin helg!
Klem fra chatrine:)

Bo med Lena sa...

Så flotte bilder du viser her!! Også så flink mannen din er da:) Kjekt med en du kan levere bestiller til.

Ønsker deg en flott fredag. Jeg skal endelig ut av huset etter en uke med jobbing dag og natt. Så ikveld skal vi ut å spise og bare kose oss. Deilig.

Klema Lena :)

Garden Angel sa...

Hei Emmeline!
Nydelige kranser du har kjøpt!
Flott sten og kurv også!
Det var da en snill mann du har:)
Hedres den, som hedres bør!
Flott hylle!
Kos deg med å male den! Den blir vel ikke hvit vel? he he
God helg til deg og dine!
Kos dere!
God klem fra meg(",)

Nette sa...

Åh, snille krøllemannen:))) Hylla var kjempefin!

Made by KKann sa...

Hei Emmelines!

Såååå utrolig heldig du er som har en mann som lager slike fine ting til deg - ønsker meg en sånn en!!! Hihi. Smil! Men jeg har en mann og han er toppen - han snekkrer ikke, men han kjøper blomster til meg hver fredag..helt av egen fri vilje!..åsså sier han: "fordi du fortjener det, fordi du fortjener det kjære"!!! Smil!
Kjempe fin hylle!
Kjempe flotte kranser!
Flott Velkommen stein..ser du at jeg har en nesten maken!

Smil fra KKann

My little footprints sa...

Hei igjen ;)
I dag tenkte jeg på deg Emmeline, når jeg var på kiwi og handlet ;) Det var en mor der, med to unger i utedresser, og ungene maste og maste på moren sin. Det var helt tydelig at moren var sliten av ungene! Da de kom til de berømmelige godtehyllene, ble ungene bare enda værre. Spurte om å få både det ene og det andre. Moren ville tydligvis at de ikke skulle ha så mye godterier, og ungene ble skikkelig sure og bare maste enda mer. Jeg stod der og tittet(uten haka på brystkassa så klart, for det hadde jeg godt plantet i bakehodet *knis*), for å ha med noe godt hjem i helga. Den ene ungen tok en pose med Algrens biler, sure vel og merke. Da røsket moren posen ut av hendene hennes og gikk bort til sjokoladen og tok en rull med smil-sjokolade. Så sa hun; Her er det nok av sure unger, noe surt godt kommer ikke på tale. Du skal få en sjokolade med smil så straks vi er ute av butikken, så kanskje du blir litt blidere.. *ler*
Jeg humret godt for meg selv etterpå, med deg slevfølgelig tydelig på jernebarken og de små hverdagslige tingene du opplever hihi...
En god helg ønskes til deg!!
Klemmer fra Beth

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Ha,ha om det er tilfelle er det ypperlig, da vet han hva jeg forventer at barna kommer hjem med fra sløyden, jippi ;o)))))))
God helg!
'klem

Ann sa...

Hei!
Flott blogg du har!
Jeg lurer bare på den Velkommen-steinen, hvor er den kjøpt? Eller har du kanskje laget den selv? Jeg har til nå bare sett "pregede" steiner med engelsk eller svensk tekst. Så nå håper jeg det er mulig å få tak i norske :)
Hilsen
Ann

BO sa...

Kjempefine kransar!
Artig at me begge kjenne Bente! Ho gjekk i samme klasse som feen på gymnaset. Må helsa til ho! Spør ho kvifor ho ikkje var på 15 års jubilumet i romjula!!!
Bente er frå indre luten, men eg og Linda er frå ytre luten! Veldig viktig forskjell! Me er frå ei øyperla, langt frå roser, fjell og fossefall, thank good! :-)
Ha ei god helg!

åsemor sa...

Nå har du opplevd noe som jeg aldri kommer til og oppleve, en mann som snekrer hylle til meg. Trenern påberoper seg, uansett hvilket prosjekt jeg inviterer han med på, at han mangler utstyr( :))
Så da så, skjer det ikke noe med den saken!
Jeg er så imponert over bloggingen din, alltid noe nytt og spennede som skjer i din hverdag. I dag på jobben tenkte jeg( min hverdag preges av mange menn)nå må det skje noe spennende her. Men nei da, det eneste som kan ligne på en god historie var han som ikke ville reise hjem etter jobb idag, da han var livredd for hva samboeren kunne funnet på. Skuddårsdag og damefrierei hadde han all respekt for :)
Ellers er dagene mine ganske A4, ikke så spennende men jeg trives i den strukturerte hverdagen min. Derfor føler jeg meg litt i en bloggtørke akkurat nå, men vi får se hva denne helgen bringer :)
Ikke så mye spennende tenker jeg trenern skal på turnering hele helga og jentene mine er ikke hjemme.

Ha ei fin helg Emmeline, håper på at kreativiteten din smitter !

Men trenern skal få som fortjent, da jeg kom hjem fra jobb idag hadde han vasket og ordnet burritos til middag, så da får det heller være med den snekringa :)

Lille Trille sa...

Kjempefin hylle du har fått da, slike menn det vil alle blogge-damer ha ;-)
Jeg har ikke en slik sløyd-mann, men heldigvis en pappa som kan hjelpe når det trengs (hobbyen hans er å kjøpe verktøy..need I say more :-) )
De andre tingene du viser er jo bare sååå skjønne, lurer på om det er veeeldig vanskelig å lage en slik krans av bjørk ??? Eneste problem her i havgapet er at det ikke er så mye bjørk he,he.
Ha en flott helg !
Klem Lille Trille

Shabby-Roses-Cottage sa...

Dear Emmeline,
Your shelf is so so so beautiful...
A big compliment for your husband...
Many love greetings,Patricia

Related Posts with Thumbnails