lørdag 28. juni 2008

Det nærmer seg



Hvem skulle tro at en enkelt vegg skulle avstedkomme SÅ mye rot. Det flyter over ALT, jeg må trolig rydde natt og dag helt til jeg reiser om jeg skal komme i havn. Det er mye som mangler, bl.a en skrumaskin til å skru fast den nye gavlen, men det er likevel gøy med en liten sniktitt.

FØR:


Før var det jo hvitt....og så ble det blått! Det er jo fremdeles den samme veggen ( som fremdeles mangler dørlister og andre lister) Det er samme rommet og samme sengen, men det var likevel en kjekk forandring syns jeg! Dynetrekkene er ikke strøket, jeg er ikke med i dynetrekkstrykingsklubben nemlig!



Kanskje noen husker de gamle nattbordene våre? Jeg bruker disse krakkene til nattbord enda, men vi har faktisk to nye nattbord på gang, og de kommer på plass etter sommerferien.



Den hvite skriften viser av en eller annen grunn mye bedre i virkeligheten enn på bilder, og veggfargen er også litt annerledes... Men alt i alt er jeg fornøyd så langt. Nå venter bare gardiner og rot på å komme på plass! Ha en god lørdagskveld. Skybert gidder ikke å være med meg, så da koser jeg meg alene! Deilig:)

35 kommentarer:

Christinas låvebutikk sa...

Utrolig nydelig!!
God helg videre!!

Ann-Cathrin sa...

Blir så flott!! Du får ha en flott kveld med opprydding og fiksing:)

Helene sa...

Dette ble jo bra. Flinke jenta;oD
Ble nesten litt glad da du skrev at ditt lille prosjekt medfører noe rot. Hurra, tenkte jeg , for da er jeg ikke alene. Holder på å male veggene i stua, så her flyter det :o(
Skulle ikke tro at det var mulig å skap så mye kaos rundt seg, men det er den sørgelige sannheten her (som ikke egner seg for bloggifisering hi,hi)

See you soon;O)

God helg!

Two sa...

Så fint det vart alt sammen. Blir nesten som å vakne opp til blå himmel der kvar morgon!

Hilde sa...

Så flott det ble!! Skikkelig nydelig soverom. Kunne godt ha tenkt meg noe i den stilen selv jeg, men det tror jeg ikke min kjære går med på dessverre.. Ha en fin kveld og lykke til med rydding!!!

fru vims sa...

så fint det ble :)
emmelinemannen blir sikkert fornøyd.

skrumaskin, hihi herlig :D

joanna sa...

Eg syest at det vart kjempe stilig med den blå fargen :O)Kva heiter den?

Eva sa...

Hei, Så fin blogg du har! Og fint Soverom også;)

Midnattsola sa...

Wow, sier jeg bare...dette likte jeg! =) Så flink du har vært!

Den gode feen sa...

KANONBRA seier eg i dag også :) Det vart UTRULEG koseleg :) Kos deg masse masse i kveld. Stor klem frå Linda :)

Fabrikken sa...

Kjempefint. Mye rot kan jeg alt om, vi holder på å pusse opp i kjellerstua - huff. Jeg er forresten ny her i blogglandia, men har sniklest din leeenge. Du er en av mine favoritter :) Veldig mye bra inspirasjon å hente, så nå vil jeg prøve meg selv :)
Kos deg i kveld.

Fabrikken sa...

oi, vet du forresten hvordan jeg linker rett til bloggen min, og ikke til profilen? ;) litt fersk her kjenner jeg

Rosa sa...

Åh, så lekkert det vart! Tenk at så enkle forandringar (om ein ser vekk frå alt rotet, då) gjer ein SÅ stor forskjell... Det er nesten så eg vert inspirert, og det sjølv om eg har mitt herlege RÅSA soverom, som nok står aller sist i oppussingskøen hjå meg :)

Nyt kvelden, og lukke til med ryddejobben!

Mummimamma sa...

Sååå fint det ble!

Men vet du, jeg trodde faktisk ikke at du rotet når du pusset opp jeg.
Jeg ser for meg Emmeline, som en dame som legger alt forsiktig unna, i sirlige bunker, når hun skal pusse opp. Og som etter oppussingen legger de sirlige bunkene pent tilbake på plass.
Godt å høre at det ikke er bare meg som roter når jeg holder på med et prosjekt.

Soverommet er nydelig, og jeg er sikker på at Herr Emmeline kommer til å elske det "nye" soverommet, akkurat like mye som han elsker damen som har gjort det så fint.

Klem fra Vibeke

Anonym sa...

Det ble utrolig NYDELIG! Og ROMANTISK! Du er kjempeflink å skape stemning. Nyt kvelden:)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

wow!!! Ble kjempeflott.....men hver gang jeg titter -så får jeg sååå dårlig smavitighet for mitt eget soverom *kremt* bombadilla

Mitt hvite hus sa...

Superflott soverom. Dette rommet kommer du nok til å sove godt i:=) Kjempeflink har du vært!! Gleder meg til å se nattbordene dine.=)

Klem

Prinsesse Elin sa...

Tror du skal høre på mor di heretter!!! ha ha. Hun er ikke så dum ser du. Har kommet hjem fra fest og er helt edru. spiste så mye at det desverre ikke ble plass til øl. så nå sitter jeg her helt klink edru klokka 1 om natta og har nada å gjøre. JUHUU....home alone. Kansje jeg skulle begynne å ommøbelere litt i stua. JA DET GJØR JEG:O)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan! En rask tur hjemom (for å tømme bilen:o))etter å ha sust rundt på motorveiene nedover på kontinentet( med stopp i gud hjelpe meg så mange interiørsjapper), betyr en aldri så liten og bloggerunde... du det ble grådig fint med blått! Det første jeg tenkte da jeg så fargen var : Åhhh, at ikke jeg kjøpte noe fra en fransk produsent som har en serie ved navn : Grand -Hôtel, en steingods serie i akkurat den blå fargen som er alldeles praktfull..til bad og soverom.Ser for meg skåler og saker med den inskripsjonen på pynte soverommet ditt, det verste av alt, og dette er helt sant: tenkte på deg da jeg så tingene i butikken, det der er Emmeline! Serien er alla popcornskålen som du/vi har, bare tusen ganger mer elegant og vakrere blåfarge... at jeg ikke kjøpte noe til deg ,men ikke visste jeg at veggen din ble blå..
Pokker og! Ser jeg den igjen senere i sommer så skal jeg jammen kjøpe noen saker, eller håpe at tingene når inn til noen nettbutikker... Har fått med meg nytt hyttekjøkken og et par andre saker som du har shoppet, hihi, ferien din er fullbooket......Gleder meg til se resultatet. Nei nå må jeg tømme bilen som er full i masse godsaker, he he ikke bare du som kan shoppe ser du!! På taket står en splitt ny dødskul hvit nostalgisk sykkel med skvettlapp på sin hvitlakkerte skjerm som måtte bli hjem, Ha ha jeg er sprø..tenk å falle for en skvettlapp! Og historien om hvordan jeg fikk den med meg hjem får komme senere i sommer, men se gjerne for deg lille meg med en sykkel innimellom trailere på Superspeed sitt trailerdekk, den måtte nemlig trilles i land....
Ha det fint i sommer Emmeline, så blogges vi!
Klem

Linda sa...

Hei!Utrolig lekker på soverommet med ny veggfarge og tekst.Linda :))

Min Verden sa...

Utrolig forskjell og så fint som det ble! Gratulerer med det. Stor inspirasjon :) Hanne

Ragna sa...

Så fint det ble!

Jeg har blått soverom som et "forsøk" på å bruke mer farger og ikke bare hvitt - men hittil har jeg mislikt det sterkt og ikke klart å motivere meg til å male om heller.

Men nå ble jeg veldig inspirert av deg. Kanskje jeg kan like dette soverommet mitt bedre hvis jeg skriver noe på veggen? Det er verdt et forsøk tror jeg :-) Tusen takk for inspirasjonen!

Anne sa...

Flott soverom!

mali-mo sa...

Det ble kjempeflott! heehe, også er du en roter ;) det liker jeg. Hos meg ser det ut som en tornado bare jeg gjør den aller minste ting.

Men jeg har funnet den riktige vinklingen på dette når jeg mottar småfurtne kommentarer over at vi må spise middag i et virar av limpistoler og symaskiner. Jeg har nemlig ikke noe hobbyrom!!! Og ikke noe godt nok sted til oppbevaring av alle remedier (derfor trengs stooort hobbyrom). Mye enklere og raskere å rydde også da. Når tingene skal bo et sted. Så det ;)

Maria sa...

Nej med så fint det blev, kan rigtig godt lide teksten på væggen :-)

Klem Maria.

Anonym sa...

Så fint det ble på rommet. Kjempe kjekt å lese i bloggen din. Ønsker deg en god uke.

☆Therese sa...

Kjempefint !!!!!!!!
Si meg; har du malt de bokstavene rett på veggen for hånd??
Eller har du brukt overhead el. noe annet hjelpemiddel kanskje?!
Utrolig fint i allefall :o)

☆Therese sa...

Leste litt på kommentarene på det forrige innlegget ditt og fikk svar :o) Overhead er tingen - jeg vil også - men vi har ikke overhead på jobben lenger, må vist ut på "jakt" etter en å låne :o)

Ha en god dag.

Smilla sa...

Veldig flott ble det! Spent på å høre kommentaren fra emmeline-mannen :O)

janne - kathrine sa...

Det ble jo skikkelig lekkert :-)
Det så faktisk veldig nakent ut tidligere med den hvite veggen.

Har planer om å ta en ny runde på soverommet jeg også (etter inspirasjon fra 60 minute makeover, som faktisk lager mange lekre soverom), men får vel drøye med det til huset er ferdig malt utvendig i alle fall.

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Jill sa...

Svett hilsen fra det store utland!
Maa jo innom en tur for aa se at alt staar bra til..
Og hos deg gaar det straaelnde ser jeg :-)
LIkte skriften p[ veggen jeg!
KOs deg videre!

Tone Yvonne sa...

Hei Emmeline

Måtte fly innom deg på runden min :o)

Soverommet ble veldig fint!! Likte blå farven og den hvite skriften!!
Flink er du :o)

Har sydd litt i helgen - har jo en challenge å forholde meg til....

Ha en flott kveld!!

klem

Gamlå sa...

Aldeles delikat og nydelig soverom der har fått dere her.

God Sommer
Gamlå

Karna sa...

Det ble kjempe fint Emmeline, du skal være godt fornøyd. Du når ungene dine er ferdig med ditt hus, tror du ikke du skulle sendt dem ut til meg på en liten feriekoloni...mye godt vaske arbeid her....har de sikkert veldig lyst til....

Må se om jeg ikke kan komme meg nedover, hadde jo bare vært knall å tatt et lite møte på Mega sammen med gamlekara....Skal gi beskjed!

Anneli sa...

Så romantisk soverommet ble <3 Likte veldig godt teksten du har malt på veggen :) men hvordan har du fått det så pent?
Sjablong?
Overhead?

Related Posts with Thumbnails