fredag 20. juni 2008

I serien; Enda flere ting jeg kanskje ikke trenger til kjøkkenet



ENDELIG har jeg fått datamaskinen i retur ( PUUH) og gleder meg til å surfe når kvelden smyger seg på. Tenk så bortkastet at jeg har sittet et helt fotballEM uten å blogge?? Jeg kommer nesten ikke over det!



NÅ har jeg bestemt meg for å SLUTTE å shoppe. Null niks zero nye ting skal inn i huset her hos meg på LANGE tider. Den siste tingen som kom i hus var denne vekten som jeg plutselig fikk øye på i en hylle på Tilbords. Den vil jo passe perfekt på mitt nye hyttekjøkken tenkte jeg, og vips så var den kjøpt! Jeg har vel kanskje en vekt på hytten allerede, men den kommer til å bli resirkulert til noen nye venner gjennom Fretex. Gjenbruk/økologi og sløsespøkelse sitter stadig på skulderen min og knurrer---så nå er det SLUTT på flere innkjøp. Jeg har trolig ikke plass til flere ting heller!!!



Flere av mine faste lesere ( på jobben bl.a.) er spent på om Herr Emmeline har lest kunngjøringen som har ligget ute på bloggen her i noen dager? Jeg må innrømme at han trolig ikke har det. Herr Emmeline går rundt og smiler, og er så fornøyd med Tysklands fremskritt i Fotball EM, kombinert med feriens innmarsj at han ikke oppdaterer seg i cyberspace for tiden. Like greit--- når noe er kunngjort i en avis eller på en blogg så er det på en måte kunngjort. Da kan man ikke plutselig begynne å klage og syte foran en trailer fra Ikea!!! Sånn er reglementet:)



Ellers er det ikke noe nytt her hos meg. Jeg fikk en koselig svensk kommentar fra en blogger som syns jeg bodde i en innredningstidning, og at det var snygt. Det er nok desverre ikke alt som er like realistisk i virkeligheten. Dagens siste knips viser både at bildene henger i hytt og pine og at ikke særlig fin oljeovn står på pynt...GOD HELG, SEE U:)



A new turquoise weight is the latest purchased item to my summer house:) This weekend my husband are leaving for the holiday, and many things have to be packaged in the car! In july holiday sets in for me too. I wish all my readers a beautiful vacation, but will not start the blogholiday yet;)

19 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Ja ja det må nå bli helt til uke 29 da. he he
Her slutter jeg å kjøpe ting til huset hver dag og begynenr igjen hver dag. Når jeg er inni en slik greie med å prøve å holde meg ja da tar jeg meg selv i å kjøpe uhemmet med servietter og lys på Mega! Så kan man jo spørre seg selv er det bedre å kjøpe for et par hundre i lys og servietter enn å kjøpe en pynteting til 99,- SANT!!! Her detter regnet ned. Ikke normalt men veldig masse på en gang, slik at en tur ut i søppla blir som en svømmerur over den engelske kanal. Etterpå skal jeg ut med papir og da vurderer jeg å ta med shampo samtidig. Smart:O)

BO sa...

Så masse fint du har fått tak i! Dei lyseblåeprikkete knottane dine heng det to av på kjøkkenet mitt, men det får du sikkert/kanskje sjå i Vakre Hjem våren 2009!!! Laaang "trykketid" på det bladet der... Knottane har iallefall tusla i frå rom til rom til di enda der ute...
Nå må eg jobba, sånn at alle mine kjære kundar får tingene sine! Men eg vil liksom at da skal vera SÅ fint før eg leverar det, at det tek si tid. Så alt i beste meining!
P.S:Heia han med Tyskland...fy! Så dumt at Portugal tapte. Ja, eg ser på fotball. Heilt aleina, mens mannen sjekka qxl. Sånn er det i denna heimen.

Anonym sa...

Skjønte godt at du trengte den vekta på hytta. Det er et "must" å ha ordentlig verktøy når man jobber. Det sier iallefall mange menn som jeg kjenner! Og du har vel planer om å bake masse på hytta. Ha en flott helg!

Anita sa...

Du kjøper iallefall utrolig fine ting da!! Har selv såååå lyst på så masse om dagen at jeg burde holde meg hjemme eller innenfor dørene på jobben!! Alle tingene er selvfølgelig sånne som jeg ikke kan klare meg uten;o) God helg!

Aina sa...

Jeg synes du IKKE trenger å ha noen kjøpestopp, for det er så kjekt at andre er "like ille" som meg ;-P
Det minner meg på at jeg har en pakke på postkontoret jeg skulle ha hentet..hehe..
Og så må det nevnes at den vekten var stilig og passer sikkert perfekt på kjøkkenet.

Ha en trivelig helg:-D

Jill sa...

DEt var en skjønn vekt, jeg forstår godt at du trengte den!
Likte GG duken vekten står på :-)
God helg!

Gunnemor sa...

Jeg sitter her og humrer for meg selv over alt du klekker ut! Du er bare helt rå noen ganger. Skjønner ikke hvor du får all inspirasjon og kreativitet fra? Jeg sitter og er helt målløs, men jeg får jo litt inspirasjon av å lese det du gjør og ser på bildene dine, så da har jeg jo oppnådd noe positivt! Ha en god helg da, og så håper jeg ikke herr Emmeline besvimer den dagen traileren dukker opp!

Mitt hvite hus sa...

He he måtte le litt da jeg leste innlegget ditt. Dette har jeg sagt til meg selv også noen ganger nå: Men jeg bare MÅ ha. HiHi


Du har iallefall kjøpt masse fine ting. Nydelige bilder viser du også. Fikk en vekt som den du kjøpte , bare min er rød. De er koselige.

Ha en fin helg, med kjøpe stopp:=):=)

mali-mo sa...

Jepp. Kunngjort er kunngjort! Og når han prioriterer fotball EM, så må han jo ta konsekvensene...

Vekten var kjempefin! Hadde fått plass på veggen hos meg anytime! Eller vent litt, siden jeg bare har dører og vinduer på alle vegger henger det egentlig fint lite på mine vegger. Ikke så lett det der, men har begynt å innse at jeg egentlig liker dem tomme. Veggene altså. Men fin var den!

Jeg har fri idag (egentlig hver fredag) og sitter foran pc'en og jafser i meg hjemmebakte rundstykker mens lillegull ligger ute og sover i vognen. Tror den ekstra gyngingen fra vinden idag har ført til at hun sover ekstra lenge, og jeg klager ikke! Jammen godt at dette drittværet fører NOE godt med seg.

Hadde tenkt oss på hytten, men...ikkke for å sitte inne i en trang kåk og glo ut vinduet på regnet. Da blir jeg heller hjemme og fyrer i ovnen. JEPP, jeg fyrer faktisk i ovnen, det er jo 10 grader!!! Vinter!!!!

Ønsker deg en kjempefin helg emmeline! Er fotballen snart slutt eller?

Huset på toppen sa...

Lykke til med kjøpestopp hihi,lurer litt på kor lenge den varer??
Jeg har en make kjøkkenvekt, den står på "pynt" på skapet!!

Ønsker deg en fin helg!!

Anonym sa...

Hej, du har en mange, mange fint blog. Jeg kommer gjerne pa besok igjen. Unnskyld meg norsk, jeg snakker ikke bra.
Mange hilsner fra Barbara

Anonym sa...

Jeg har også funnet ut at jeg skal slutte å kjøpe ting. Føler at det er ting overalt nå! Og jeg kan jo ikke dra alt jeg ikke skal ha hjemme ut på hytta heller.... En plass går grensen.

Gleder meg så til å se det nye kjøkkenet ditt! Tror det blir, nei VET at det blir kjempelekkert! Snart er det ferietid her i heimen også, og da har jeg bestilt fint hyttevær:)

Ha en herlig helg!

Rosa sa...

Den vekta passar nok perfekt til det nye hyttekjøkkenet. Eg trur nesten eg kunne tenke meg å bu fast i det kjøkkenet, så mykje lekkert som havnar der!

Det vert jo spennande å sjå om gliset til Herr Emmelinge forsvinn når han dukkar ut av EM-tåka :)

God helg til deg og dine!

hvorfor ikke... sa...

Ja, den vekta kommer til å passe perfekt på hyttekjøkkenet ditt...og en kjøkkenvekt er jo ikke så mye å smugle inn i en (sikkert overfylt)bil, hehe!
Godt du har fått igjen PC`en din, ihvertfall, da ordner det meste seg! God helg!

Maria Louise sa...

Du har nå i allefall klare mål - det skal du ha! :) Men jeg er allerede i gang med å skrive om Ole Paus sangen I en sofa fra IKEA, til I en trailer fra IKEA la la la... Jeg har måttet love på tro og ære at jeg aldri finner på noe sånt. Tja... skal vi noen gang flytte til mere landlige strøk kan det absolutt ikke utelukkes! Nå har avspaseringsånden slått inn over meg, og jeg inntar min røde, noe 2-åringspregete Ektorp for resten av kvelden. Godt å se deg i dag forresten ;) God klem!

Anonym sa...

Festlige emmeline, nå fikk jeg meg en god latter. Skulle likt å se utrykket på din manns ansikt når alt kommer for en dag der nede på på hytten.
De lyseblå Ellos krakkene var jo bare helt nydelige, som alt annet du har kjøpt til hytten. Ser frem til å se bilder derfra etter hvert som alt kommer på plass.
Denne bloggen din må jeg bare innom nesten hver dag. Koser meg virkelig her inne og blir inspirert av din måte å gjøre det hjemmekoselig på.
Hilsen Gunhild

Anonym sa...

Tusen takk for kjøkken gaven og det koselige kortet. Tavlen skal jeg bruke hver dag til dags oppgaven guttene mine skal få i ferien, mens mor er på jobb:)Må nok innføre kjøpe stopp her og, men måtte kjøpe 2 krakker jeg og!Blir jo så inspirert av deg. Utrolig kjekt å lese bloggen din. Lykke til med kjøkkenet og de nye møblene, gleder meg til å se bildene:) God sommer til deg og dine.

Klem Kristi

Jennifer P. sa...

Now I REALLY want a summer home! It looks like it was made for relaxing in!

yanmaneee sa...

birkin bag
retro jordans
a bathing ape
moncler coat
kyrie 7
off white nike
lebron shoes
curry 8
kyrie 7 shoes
yeezy

Related Posts with Thumbnails