lørdag 21. juni 2008

Endelig ferie nesten



Feriefølelsen er her;) Mann og barn satte kursen sørover grytidlig i dag, og jeg var så trøtt at jeg omtrent krøp ut i bilen for å forsikre meg om at kopper og kar fremdeles var omboard. Skoskap kan desverre ikke smugles inn i bilen, fordi pakken er for stor. Emmelinemannen gryntet misfornøyd over skoskapsprosjektet, og ble mistenksom da jeg uttalte at han IKKE trengte å montere skapet.



Emmelinemannen: Hvorfor skal jeg ikke montere skoskapet da?

Emmeline: Jeg skal male det først.

Emmelinemannen: MALE DET?? Det er jo bjørkelaminat, det kan ikke males.

Emmeline: Joda, jeg skal male det, og tapetsere det også.

Emmelinemannen: NO får du jammen gi deg! Jeg monterer skapet.

Emmeline: Jaja, da maler jeg det når jeg kommer ned likevel.

Emmelinemannen: Du er ikke sann

Emmeline: Riktig god tur alle sammen;)

-og så kjørte Emmelinemannen med de to yngste Emmelinebarna sørover. De stoppet på første bensinstasjon og barna fikk kjøpe seg en video, fritt valg på øverste hylle. Dermed valgte de en film om Lars Monsen i Villmarken. I sånne stunder lurer jeg på om de barna jeg har født, virkelig er mine biologiske barn? Hvem i all verden gidder frivillig å se på sånne teltmennesker som kun snakker tre ord med hunden sin, og som feirer julaften med å tygge litt tørket isbjørnkjøtt i en våt sovepose?



Vel fremme på hytten har en gjeng med veps bygget hus på den Lexington inspirerte sovehemsen. Jeg skjønner vepsene godt; Det er det fineste rommet vi har! Lars Monsens fanklubb takler sikkert vepsebolet uten problemer--med en villmarkskniv mellom tennene.



Dagens bilder er fra Vita Rummet. Beautiful photos from Vita Rummet:)

18 kommentarer:

Unknown sa...

som vi sier det på Smøla:"du e bære krut-go`"
du har en vittighet som gjør det så morsomt å lese bloggen din, og nydelige bilder fra lekkert interiør. God helg, og lykke til på hytta.

Karna sa...

Fniiisss....
Håper Tordenskyen har tordnet ferdig, og at alt står sammenskrudd og fint til du kommer ned med penselen din...kommer til å bli så fint atte....

Lars Monsen..phøøøø....mine teltdager er over, skal ALDRI mer sette mine bein i et telt, etter min siste tur i Øygarden i regn og torden....det er jeg rett og slett for gammel til, nei gi oss et hus på Rivieraen eller i The Hamptons istedenfor....

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Deilig med ferie for dere da! Jeg har også fått ferien nå, og det kjennes godt, selv om jeg tror ikke det har gått opp for meg helt enda... Nydelige bilder du la ut, som alltid! Blir spennende å se skoskapet ditt etter din overhaling. Synes nå mannen din virker lett å overtale (kremt, i forhold til min om han ikke liker mine ideer). Jeg har også oppdaget via et par venninner disse krakkene fra Ellos og kjøpte også en to-pack. De har vært i hvite også, men nå ble det lyseblå på meg. Har tenkt å bruke de ute, og det kan vel hende jeg maler over i skikkelig vindusmaling som tåler ruskevær. Ei venninne sin har allerede begynt å flasse, og selv om det kan være sjarmerende, så blir det en del merarbeid med det etterhvert.
Har gitt deg en award, jeg, Emmeline! Det fortjener du! Setter pris på den herlige bloggen din, vet du! Kos deg så mye!!!! Klem fra Trine

Mummimamma sa...

Hehe, du skal se at når barna beveger seg utenfor storbyen på vei mot grisgrendte strøk, så føler de seg som Lars Monsen. Du må begynne å ta med barna mer vekk fra asfaltjungelen, Emmeline, tjihi =)

Selvfølgelig skal skoskapet males og tapetseres, noe annet hadde jo vært uhørt!
Stakkars mennene våre, de har det ikke bare lett :)

Tusen takk for koselig svar til meg i dag, du er nå så god atte!

Og du..jeg bruker Vibeke selv jeg nå, så det er helt i orden :)

Kos deg med en rolig kveld, med store deler av familien, skoskapet og Lars Monsen vel anbragt i sommerhuset.

Klem fra Vibeke

Mitt hvite hus sa...

He he:=):=) Ja her fikk en seg en god latter:=) Tenker at malekosten kommer uansett om skapet er montert eller ei:=)Nydelige bilder du viser:=)

Kose dere masse på ferien!!!

Blå-hvit samlemani sa...

Veps er bedre enn det vi hadde da vi kom ned på hytta... vi hadde hatt besøk av mus...

De hadde kost seg voldsomt av stoffet mitt fra IKEA, det rosa stripete som står til de blomstrete putene IKEA hadde for noen år siden. Det var jeg så glad i... Musene også forresten... IKEA har ingenting som ligner på dette lengre, jeg vil da ikke ha hverken svart eller oransje, så det ble dongri... Håper det blir fint...

irina sa...

enig med du... Allt kan males og hvem gidder å se slike filmer !!

Men de er jo søte da !!Som liker natur og sånn !!

Stor sommer klem fra regnfulle trøndelag !!!

Fjordheim sa...

Ja det kan komme godt med å ha noen villmenn i familien noen ganger.
Gleder eg til å høre hvordan det går når han har fått pakket ut alt du smuglet nedover.
Må vel kanskje si: Lykke til.
Kos deg "alene" noen dager.

Olstad sa...

Ha ha Jeg ser det hele for meg. Ivrige Monsen fans på vill jakt.

Telt er nok ikke noe for meg. Mer litt slik sex og singelliv drømmer her i gården.

God ferie når du reiser etter på hytta.

Rosa sa...

Då får du nyte freden i heimen medan tordenskya, småskyene og lars monsen tek opp kampen med lexington-glade vepsar på hytta!

Dagen i dag sa...

Hei, ja en trussel med malekosten er tingen. Og det virker :-)
Herr Emmeline er akkurat som å høre min husbonde - "Du er ikke sann"... Vet ikke HVOR mange ganger jeg har hørt det.

Lars Monsen - jeg hadde med meg minstemann og stod over 1 time i kø for å få signert den siste DVD'n som han ga ut. Og faktisk så klarte han å forsove seg kl. 12.00 på formiddagen , og der stod vi først i køa...Nå er det ikke jeg som drar trer på meg vadere til langt oppunder armhulen og kjenner vannet surkle inn - men hva gjør man ikke for barna :-)
God helg!

Lena sa...

Haha - mannen din HAR sikkert rett : Du er sikkert ikke helt riktig "navla"! Men det gjør ingenting - for våre mekke-alt-selv prosjekter bruker jo å bli ganske bra...???
Ha en fortreffelig søndag!

MeyBiMe sa...

Da fikk jeg meg en god latter i dag også...
Takk Emmeline!!!!
Ha en fin dag :-)

Tone Yvonne sa...

Hei du :o)

Strålende skrevet - jeg måtte til og med lese det høyt for min bedre halvdel - han lo hjertelig, men stilte seg uforstående til at
Lars Monsen ikke var underholdene.....
Til hans forsvar så må jeg si at han har MYE speider blod i
årene ;-D

Ha en super søndag!!

klem, Yvonne

Anitas hus sa...

Noen ganger lurer jeg på om vi deler på samme mann*ler*
Jeg har maaaange ting her som står i faresonen får malekosten, men min mann er absolutt ikke enig. Vi kan ikke ha alt hvitt, sier han Jo det kan vi, sier jeg. Jeg har prøvd å gå forsiktig frem og bruke all min kvinnelist og så langt har det heldigvis virket;)
For to dager siden fortalte jeg at den teglstein røde brannmuren skulle under slamkosten og bli hvit, det var han selvfølgelig ikke enig i men jeg bare begynner når han ikke er hjemme og da er det for sent å si noe.
I dag sa jeg at jeg skulle male sjenken noe han også protesterte på, men selvfølgelig bruker jeg samme metode her...

Sliter litt mer når det gjelder sofaen kjenner jeg. Tror ikke jeg tørr og bestille en Ektorp riktig ennå, selv om jeg likte knepet ditt godt.

Håper du får en deilig ferie på hytta og ikke bare blir stående inne å jobbe!
Klem:O)

Blåbærpai sa...

Hi hi! Takk for at du ga meg noko å fnise over! herleg skrive! Ser det levande for meg.Emmeline mann som pakker og pakker og pakker ut eit sabla stort lass.. ikea biler som kjem med store lass, tordenskyer og vepsebol!
Tvi tvi! God ferie!

Anita sa...

Bare du får malt og tapetsert, så skjønner han hvor god smak du har;o) Er foresten ikke noe telt menneske jeg heller, men ungene elsker det!! Som jeg sikkert gjorde en gang også! Vi var på biltur nordover i Norge med telt når jeg var storgravid med lillemor, og det var nok ett spesielt syn *ler*! Kos deg i heimen uten mann noen dager!! Klem!

Anonym sa...

Skjønner du ikke hvorfor ungene velger Lars Monsen? Det er kanskje fordi det er så langt unna Emmelines verden som det går ann å komme. Ingen porselenskopper og krakker fra Ellos..... ;) De har ferie, må vite!

Related Posts with Thumbnails