torsdag 5. juni 2008

Sommerlige planer


Det er vidunderlige dager. Man burde hatt fri fra jobb og lagt på et svaberg. Istedet tilbringes dagene på et kontor i førti varmegrader, og jeg krysser fingre for at sommeren ikke blir oppbrukt før den skikkelige ferien er i gang.

Likevel er det jo godt å drømme litt. Jeg er i siste innspurt med planlegging av hyttekjøkkenet for tiden. Jeg har måttet gå med på et kompromiss med elsklingen. Det betyr at kjøkkenet ikke blir satt opp før ferien går mot slutten. Han ønsker seg ikke en sommer der vi tilbringer solfylte dager inne med hamring, saging og maling. Dermed må jeg smøre meg med tålmodighet.
Halve gøyen med et sånt kjøkkenprosjekt er jo å planlegge. På hyttekjøkkenet er det veldig lavt under taket, og med 7,5 kvadrat er det begrenset hvor mye boltreplass man får. Litt etter litt har jeg likevel funnet en ok løsning, og jeg har valgt Lidingø fronter fordi de passer til det gamle huset fra 1850. ( Lidingø er vel også det nye bloggkjøkkenet som fosser frem som nummer en i Blogglandia, men skitt au) Jeg har bestemt meg for å ha hvitmalt panel på veggene ( Dette syns Herr Emmeline er ganske tåpelig siden veldig lite av panelet blir synlig...Han kommer nok til å bli overrasket over hvor pent det blir! ) Etter mye fundering har jeg også kommet frem til en kombinasjon av åpne hyller og de to skapene som skal henge over vasken. Jeg har funnet gode ideer og inspirasjon fra mange andre bloggere som jeg kommer til å bruke.



Denne ideen fra Den gode feen kommer nok også til å bli kopiert;) Jeg har sett den live på det gamle kjøkkenet til Feen, og det var knallstilig:)


Vasken fikk jeg øye på i det nymalte kjøkkenet til Tone. Jeg var litt usikker på om dette var en god løsning, men siden Herr Emmeline likte denne modellen, tror jeg faktisk at vi går for den.



Åpne hyller med kopper og kar fra Greengate blir det også. Den siste pakken ankommer Norge den 30 juni, ( sammen med min søte niese) -og jeg gleder meg som en liten unge. Det er nesten synd at jeg ikke får kjøkkenet ferdig før ut på høsten, men jeg skal jo male gulvene hvite på hytten, male panel og lage skoskap så jeg skal nok få ferien til å gå:)

Håper alle har deilige dager i solen:) It's beautiful weather in Norway these days, so my blog is not first priority. I plan a new kitchen at my summerhouse this year. Planning is fun:)

30 kommentarer:

Helene sa...

Hei
Du kommer til å bli sååå fornøyd med kjøkkenvasken. Jeg har den på kjøkkenet mitt og angrer ikke et sekund på det valget:oD
Mannen i huset lurte på om det var en granittblokk jeg hadde annskaffet meg da jg kom hjem med den for vasken er tung som bly. Nærmere 50 kg...

Linda sa...

Hei!Det ser ut til at du får et flott kjøkken når det går mot høst.
flotte detaljer og fine små ting.
Bare lekkert.Her sør skal helgen nytes ute i skjærane,med teane i tanga.Kos deg videre med planene.
God helg!Hilsen Linda :))

Gamlå sa...

Skal si dere får et flott kjøkken, og for å ikke snakke om vasken. Nå gleder Gamlå seg til sen sommeren da hun kan få se bilder av det flotte resultatet!!
Ha en fin helg.
klem fra Gamlå

Gunhild sa...

Det er alltid så gøy å se og kommentere andres planløsninger.
Men skal ikke si så mye her, for jeg fikk jo ikke hele inntrykket ut fra tegningen.
Likte den vasken kjempegodt. Og det Ikea kjøkkenet er jo veldig flott. Så dette blir bra. Den hytta deres er jo bare en drøm. God helg!!!

Aina sa...

Du har planene klare hører jeg, ikke avslapping og late dager akkurat;-D
Men det blir sikkert kjempefint, og vi gleder oss til å få se resultatet...nyskjerrige tittere her i Blogglandia, verfall jeg!
Kontor og 40 grader høres forferdelig ut, håper du får ferie snart.

Klem fra nattevakten...i friperiode;-P
...vel slem der, beklager:0)

Unknown sa...

hei. ramlet innom deg via andre blogg-venner. koselig side du har, og morsomme historier. lekkert kjøkken...

tinemor sa...

Masse gode kjøkkenideer du har!
Gleder meg til å se det ferdige resultatet!
Men ikke jobb deg i hjel i ferien da, -det heter jo FERIE! ;-)

Villa Luftslottet sa...

Det kommer til å bli kjempefint!!! :)

borghild sa...

Kjøkkenet blir kjempefint! Men det er jammen godt du kan styre med litt andre ting før selve kjøkkenet skal inn, hvis ikke hadde iallfall jeg bare gått og trippet og ventet...:-) Synes forresten også at planleggingen er halve moroa, det er jo så mye fint å finne overalt... Ha en fin ukeslutt! Klem B:-)

Rosa sa...

Det blir eit lekkert kjøkken, utan tvil! Lindgø kan eg skryte av (faktisk før eg rota meg inn i bloglandia) - det er nydeleg. Og åpne hyller med greengate kjem nok ikkje akurat til å skjemme det ut :)

Kos deg med planlegging, og lykke til med jobben!

Maria Louise sa...

Det blir fint min venn!! Jeg må legge inn hyttebesøk i ferieplanene en gang!! Tror det lage-kjøkken-programmet hadde oppholdt mannen i huset svært lenge her i huset, så jeg må prøve å holde det skjult en stund til! Håper du har det bra i varmen!! God klem!

Anita sa...

Det kommer til å bli såå bra!!! Moro å ha noe og planlegge på og sååå gøy når det er ferdig!! Heldig du som har kjente i Danmark!! Tror vi må ta en på sparke tur til København i løpet av sommeren!
Kos deg ihelgen! KleM!

Olstad sa...

Du blir så fornøyd med kjøkkenet. Vi har vasken fra Ikea og er godt fornøyd med den.. Det eneste er at mannen slo ett digert skår i den når den ble satt inn. Vi burde ha byttet den, men noe skal jo være ugjort (siden det ikke er noe annet av det hos oss mener jeg kremt...)

Drømmen om en eplehage sa...

Først og fremst, gratulerer så mye med overstått til både deg og mannen, og ikke minst med lysekronen endelig på plass. Det ble da riktig så flott!

Hyttekjøkkenet er jeg sikker på vil bli skikkelig landlig og fint enten det kommer først eller sist på sommeren.
Jeg fikk høre at det å lese interiørblad for inspirasjon er juksing i forhold til interiør og innredning her om dagen. Da burde du vert satt bak lås og slå med meg. Akk ja, det er en byrde jeg får bære. Ha, ha, ha!

Forresten... Hvorfor er komfyren plassert slik at du må stå mellom den og kjøkkenvaskbenken? Hadde det vert lurere å flytte den litt mot venstre for å få inn ett hjørneskap? Blander meg, men får ikke ro når jeg grubler på ubesvarte mysterier. For det er helt sikkert en fornuftig forklaring.

Ser frem til veien videre mot ferdigstillelse av prosjekt hyttekjøkken.

Ha en strålende helg!

Emmeline sa...

Hehehe...vi har plassert komfyren der på grunn av luftekanalen;)
Den skal gå ut gjennom et kott bak veggen og så ut til siden.
Vi kan ikke la den gå opp i taket fordi det er så lavt under taket og i tillegg er det bærebjelker som gjør dette vanskelig både her og i tilstøtende rom...
Men jeg må innrømme at jeg fremdeles vurderer å flytte steikeovnen et hakk mot venstre og heller ha en seksjon inn mot veggen. Det blir litt mer bry med den luftingen, men vil likevel være finere;)

Anonym sa...

Dette blir lekkert! Det er jo så herlig med nytt kjøkken. Og planlegginga er jo minst halve moroa:) Vi har også porselensvask fra IKEA på hytten, bare den lille. Den er så fin:) Vi valgte også en sort ventilator, som jeg synes passer godt til et landlig kjøkken. Også fra IKEA selvsagt. Kan man leve uten IKEA? Nei!
Ha en strålende fin helg!

Anonym sa...

Så heldig du er som har hytte som skal få nytt kjøkken. Det blir sikkert kanon bra. Selv om kjøkkenet er lite, er jeg sikker på det kommer til å bli bra. Man skal vel helst være mye ute når man er på hytta. Eller hur?

Kos deg i varmen. Hilsen Minmill

Jill sa...

Ja nå er det altfor varmt å sitte på kontor.
Jeg har vært på Stoltzen i dag :-)
Litt stolt med det var helt PYTON da det stod på, jeg er i mye dårligere form enn jeg trodde...
Blir nok flott på kjøkkenet med denlekre vasken og åpne hyller med GG ;-)
Gleder meg til å se bilder til høsten!
God helg i varmen!

Anonym sa...

Artig å følge med på hytte kjøkken planene dine, siden jeg selv holder på med det samme. Men, siden jeg har en fjell hytte velger jeg ikke lyst kjøkken. Men, gøy er det :-)
Ha en flott helg!

ChatrinesLiving sa...

Gosh...Puh... ser du har "ferien" linet opp...;)
Du må prøve å få tid å montere opp "harry" lyktene dine på plattingen, og slappe litt av også;)
Men, det kommer til å bli knall fint!!!
Ha en super fredagskveld i varmen!!
Klem fra chatrine:)

@__EY__ sa...

Hei,

(Planning is fun)

Jeg er sikker på
det, at dette har
du full kontroll på : )

Au revoir.

mali-mo sa...

Det kommer til å bli kjempefint, det er jeg sikker på, likte alle ideene jeg. Bare å glede seg hele sommeren Emmeline. Og skulle været bli dårlig så går vel Emmelinemannen igang med hamring og saging litt før tiden kanskje?

Vi har også fikseplaner for sommeren, nemlig et knøttlite anneks ved familiehytten som vi (les jeg) har kapret og erklært for vårt (min bror kan da ha gjesterom i hytten vel?). Så våre 10-12 kvadrat (are ørlite større enn hyttekjøkkenet ditt ja) skal pusses opp fra unnen av, dvs vinduer, isolasjon, nytt gulv.. jaja. lir nok ikke den latmannssommeren jeg hadde sett for meg hehe. Nå MÅ jeg finne sengen her.

mali-mo sa...

Var nok søvnmangelen som gjorde at det ble litt manglende førstebokstaver der ja. Men du har jo god fantasi og drar sikkert ordene frem i sin rette form. Natta ;)

Karna sa...

Dette kommer til å bli knall fint, og slik vask er jo bare det fineste med hele kjøkkenet, så jeg er enig med herr Emmeline der...

Ha en strålende fin helg!

Prinsesse Elin sa...

Hei på deg.
Jeg er på en aldri så liten ferie på sørlandet. Å her er det så deilig. men alle fluene.... de kryr. Jeg døøøøør- akkurat kryper det ikke mindre enn 23 stk her rundt her- kansje jeg må ta meg en dusj???? he he.. har gjort det så det kan ikke være det men her er det generelt mange. Kommer du og redder meg????

Marie sa...

Er enig med deg, planlegging er halve moroa! Mange fine idear her. Hyttekjøkkenet kjem til å bli nydeleg. Det kjem vel bilder på bloggen etter kvart?

Lukke til!
Ønskjer deg ei fin ny veke :)

Adelin & Kristine sa...

Hei
Åpningstidene står på bloggsida :-)
man - tors 9-17
fre 9-19
lør 9-17

Velkommen til oss.

Kristine

Lovise sa...

Kan nesten tenke meg til at det blir et vakkert kjøkken, ja. Men det blir vel litt vanskelig å vente.......?

@__EY__ sa...

Heisan,

håper du får dette
med deg, for i dag
er det Give Away dagen !

Håper jeg rekker
å sende det før
avreise...
Merk:
nyperosa@live.no

To adr. virker ikke
tredje gang gjeld det ?

Au revoir ; )

Gunnemor sa...

Hei. Ja, jeg har nå malt i noen dager, så det blir ikke mye blogging, men fikk litt tid i dag, så da måtte jeg sveipe innom deg vet du. Kjekt prosjekt du har med hytta di. Det blir sikkert kjempe, når en ser hva du greier ellers! Du har det jo helt fantastisk hjemme også, og for en energi du har. Kan du sende noe til meg? Ha en fin uke.

Related Posts with Thumbnails