lørdag 14. juni 2008

Lyseblå detaljer til sommerdrømmen



Det nærmer seg sommerferien med stormskritt. Siden jeg har hjemme alene helg koser jeg meg med å prøvekjøre kjøkkenutstyret mitt . De fleste av disse tingene er snart på vei til de åpne hyllene på mitt nye hyttekjøkken. Dette innlegget blir altså en repetisjon, siden jeg stadig viser mine elskede badedamer, men det tåler vi vel. Det er tross alt sommer!

Noen nye småting har i stillhet funnet veien hjem til meg. Denne nydelige Cath Kidston poseholderen kunne jeg ikke motstå. Den skal få samle posene på det nye hyttekjøkkenet. Jeg fant denne på butikken Mitt Rede på Frekkhaug. En veldig gøyal og kul interiørbutikk forøvrig.

Så har jeg også kjøpt meg et nytt håndkle fra GreenGate. Dette fant jeg på Holmehuset på Frekkhaug, flott butikk den også. Den lange badedamen føler seg nok komfortabel med et sånt matchende håndkle i sin nærhet:)

Den lille knaggen matcher også til kjøkkenhåndkleet, og de to skal få henge sammen på mitt nye kjøkken.


På hyllen har koppene fått selskap av skåler fra Bruka. Nå gleder jeg meg til å pakke alle tingene ned, og om en uke er de på vei til sitt nye hjem.
English: I know I have not been efficient writing English lately, but when my foreign readers institute a search for these few english words, I have to apologize. I will sharpen up, in spite of my bad language. Summer holiday is closing up every day. That's why I have relocated the things on my shelf. Most of these things are supposed to move to the new kitchen in my summer house, so this is sort of a rehearse. Bowls from Bruka, fabrics from Cath Kidston and GreenGate and Cups from GreenGate! I wish you all a nice evening:)

29 kommentarer:

Synnøve sa...

Ååå, så mye fint...!! Fikk skikkelig sommerfølelse av disse tingene! Og de flotte badetildaene tåler vi å se omatt ja ;) Gleder meg til å se hvordan det blir på hyttekjøkkenet til slutt...

Og så koselig du har stelt til under her, tror jeg joiner klubben din jeg, hihi ;) Og så morsomt at du holder til i Solbakken da, der er jeg oppvokst også (dog i en annen kant av landet), og så heter jeg jo Synnøve også, så det var jo full klaff der :) Ha en fortsatt fin helg! Synnøve

Anita sa...

Så fine ting!! Men det vet du jo;o) Den knaggen var kjempefin, sitter akkurat her og snakker om at vi skulle hatt noen knagger til å henge opp fluktstolene på veggen, får spørre mannen om noe sånt kan brukes!! Han har en mening om hva som vil funke til akkurat det;o) Kos deg videre i hjemme alene helgen! Klem!

Gunhild sa...

Så gøy å pakke ned så mye fint til hytta. I går var jeg innom en butikk i Grimstad, som har veldig mye Greengate. Endte bare opp med littegrann til en gave, ikke noe til meg. Men er jo stadig innom. Nå har jeg bare 3 lattekopper, for en er knust.
Hytta di er så idyllisk, må jo være så koselig å være der og leve et enklere liv. Du har en veldig gjennomført stil synes jeg. Greengate, Kath Kidston og Tilda sammen med hvitt. Har du Tilda bokser? De kan jo være praktiske på et hyttekjøkken, og prisen er det ikke noe å si på. De er knallfine!! Ha en god søndag!
Her var det to som reiste ut i båt for å fiske nå. Jeg sa bare at får de fisk, så får de lage middagen selv. Jeg trives best med ferdig rensa fileter....

Whoopsi Daisy sa...

Du har fått deg en flott hylle der Emmeline. Det er gøy å "møblere" og pynte i hyllene. Tildaene dine er veldig sjarmerende :o)
Jeg har ikke hørt om Mitt rede jeg. Jeg har vært på Farmors Hus pg Holmehuset, men Mitt rede har jeg ikke funnet. Nå må jeg på ekte skattejakt.

Hulda sa...

Her var det mye flott å se på. :) Falt for den poseholderen jeg også. Har handla fra nettbutikken, Sweet Memories, veldig mye fint der!

Den gode feen sa...

Fantastisk skjønne ting du har kjøpt deg. Har nesten vondt av deg angåande det du veit, hehe. Men du bør vel berre hoppe i det nå før ferien startar. Så ikkje ferien blir ødelagt med ein sjokkskadd husbonde, meinar eg ;) Hels dotter di masse og sei at me er sååå glade og takknemlige for at ho er snill og deler PC med deg slik at me får oppdateringar her inne :) Klem

Linn fra Solheim sa...

Nydelige farger!
Og den poseholderen var jo bare skjønn!

mali-mo sa...

Så flotte ting! Ser du har fått shoppet litt du også ja...skal bli spennende å følge med på kjøkkenprosjektet ditt på hytten. Har dere ferie allerede da?

Hehehe,nå Emmeline skal du få lære noe om de mindre urbane strøk!! Måtte smile litt av deg Holmehuset. Jeg har jo bodd mange år i bygdenorge og hever derfor ikke et øyenbryn over at interiørbutikker består av 50%blomsterbutikk, hehe, det er en helt vanlig kombinasjon skal jeg bare si deg. Hehe. Kan tenke meg at konseptet startet med at blomsterdamene tenkte; "skal de ha blomst, trenger de kanskje potte/vase også...?" og vips var en ide født. Deretter ballet det bare på seg. Det er iallfall min teori ;)

Hils konfirmanten og si hun ikke må være så streng ;)

Hilsen fra landet sa...

Her var det gjennomførte detaljer! Nydelige farger da... tror du har det rette "blikket" når du er i butikkene, jeg!

Forstår at du er glad i badedamene dine ;-)

Prinsesse Elin sa...

Herlig emmeline. Jeg blir rett og slett veldig i sommerstemning når jeg ser innleggene dine.
Helene blir også med på M. Det skal bli så koselig. kan du sende meg en sms med mobilnummeret ditt? Her er det dagen derpå og den festen ble ikke DEN FESTEN som jeg hadde gledet meg til. Det var rett og slett drit kjedelig. Flesteparten var 20 og jeg følte meg ikke hjemme en plass på denne pubben. he he
Så mor var hjemme 12 (på natta) og kunne krype til køys og få skjønnhetsøvene sin men 20 åringene var ute å rokket rokkefoten. Ha en herlig søndag:O)

Aina sa...

Sommerstemning i bloggen din, den hyllen er så søt og de justeringene gjorde den jo enda søtere.
Tilda blir vertfall ikke jeg lei av.
Lekker poseholder, min rakner så jeg skulle hatt en ny...mon tro om jeg kan sy en selv?
Ha en fin søndag:0)

Olstad sa...

åhhh så mye fint. De lyseblå tingene er jo bare hærlige. Heldiggris som snart har ferie. Jeg har jo ferie hele tiden om dagen så her går alt i en sus og dus det er også hærlig.

Imidlertid har jeg funnet ut at jeg brått skal pusse opp en stue. Det går unna i svingene nå.

Vært veldig interiør-bloggtørke hos meg om dagen mest tull og fjas men det hører vel også bloggingen til.

Ha en superfin søndag.

Anonym sa...

Thank you soooo much for writing in English :o)
I looove your blog!!

Have a nice Sunday!
Sabine

Verkstedet sa...

hei.
her er bloggsvikeren innom, jeg har ikke gittt meg ehelt, men mer eller mindre tatt smmerferie, men lover et god sommer innlegg, trolig iløpet av kvelden.
jeg har sendt deg en mail...på emmeline mailen. have fun...;)

ellers- nydelige detaljer og slik pose vil jeg også ha.
så i et blad at de solgte lexington sommersko, dett det noe sted???
klem, klem

Anonym sa...

Hei du.En liten hilsen til deg i bloggen min,kanskje du har fått den før??Ha en fin uke

Anonym sa...

Såå vakkert Emmeline! Helt perfekt, og sommerlig! Badedamene dine er herlige, og så er også de vakre greengate tingene! Rett og slett til å bli i virkelig godt humør av :-) Klem Monica

Gamlå sa...

Heisann......her var det masse fint, og alt dette flotte skal til hytta!!!
Heldig hytte du har!!!!
hilsen Gamlå

Tone Yvonne sa...

Hei, hei!!

Så mye fin du har å vise frem :o)
Må være deilig med alene-hjemme-helg ;-D

Ser at TildaEmmelinene er på plass, de vil få det fint på sørlandet :o)

Ha en fin søndags kveld :o)

Blå-hvit samlemani sa...

jeg har også kjøpt Greengate i lysblå og rødt. Har satt dem inn i skapet på kjøkkenet, men de er nødt til å være med på ferie til hytta....

☆Therese sa...

Gleder meg allerede til vi begynner å få se bilder av "den nye" hyttekjøkkenet ditt. Det lover veldig godt med de ideene dine og tingene du viser som du skal bruke der !!

Noe helt annet: jentekvelder (vi er fortsatt jenter selv om vi ble født på 60-tallet engang!!)Vel de kveldene går like fint med ustrøkene duker. Jeg er ikke glad i å stryke.... Syntes forøvrig duken din ser glatt og fin nok ut sånn som den er ;o)
Ha en fin kveld og god uke.

Two sa...

Å dette var ei herlig sommarlig utstilling!Og det er no litt fint å sjå badedamer inne no når det ikkje er noko temperatur å skryte av ute!

irina sa...

TUSEN MILLIONER ganger takk for støten i min blogg !!

Jeg ble veldig lei meg og særlig no....du vet.
Derfor var det så godt å lese det du skrev.
jeg vet ikke hvem den personen er...og jeg føler det ubehagelig !!
Selv om nesten alle er posetive...Er det noen i min familie lurer jeg på ?
Såkalte venner ?

Uansett vil jeg TAKKE deg for at du er en bloggvenn og at du kan lese annet en lyseblå kopper :)

Gråtkvalte tårer og klem fra meg !!!

Albertines verden sa...

Hello starnger. Atter en gang var det mye å oppdatere seg på her. Akkurat for øyeblikket pøser det ned, så det er stille i butikken. Da sniker jeg meg til en bloggrunde, noe jeg ikke har hatt tid til på lenge. Lyseblått er egentlig vidunderlig vakkert, deilig med flere nyanser og litt mønster. Jeg ble så glad da jeg så at Tivoli har kommet med IPal, det må da komme flere farger etterhvert. Ønsker deg en super uke. Klem.

Jennifer P. sa...

Emmeline,
It has been so long since I have been over here! Many life changes for me. I am glad I came on a day when you had some English up for me to read :)!

All the blue and white and red dishes are so pretty! Now I am off to look at the other pictures you have up.

All the best to you my friend!

Ann-Cathrin sa...

Hallo:) Jeg er så glad du la ut den linken til Baronessen! Nå har jeg nemlig ringt de og bestilt hjerteservise:) De er snille å sender det til østfold for meg:) Jeg har nemlig trålet alt som er av Siabutikker og forhandlere her, ringt Sia hovedkontoret og alt...på desperat jakt etter det serviset...men uten å få napp noen sted!! Så takk:)

Merete sa...

Oi..! sååå utruleg mykje knallfint av skåler, koppar og kar du viser her!! Flotte fargar som heilt sikkert kjem til å passe fint inn på hyttekjøkkenet ditt..gler meg til å sjå bilder derifrå når alt er på plass ;o)
Badedamene er alltid flotte og dei blir eg aldri lei av å sjå bilder av!

Anonym sa...

Emmeline! Det ser ut som en inredningstidning - jag kan inte förstå att det finns människor som bor så fint! vackert!

Mykstart sa...

Så morsomt at du har vært å handla på øya mi, for det må da være på Holsøy du har vært? Skal jaggu meg sjekke denne butikken neste gang jeg er heimom. Har liksom ikke vært det jeg hadde tenkt at jeg skulle finne på strilelandet, fine interiørbutikker.Men en viktig ting: Det heter altså ikke Frekkhaug, men Frekhaug. Veldig viktig for oss som bor eller har bodd der den lille forskjellen der. :-) Tror hytta di kommer til å blir superfinfin! Lykke til med hr Emmeline og traileren.

Anonym sa...

Kjempefine detaljer! Er så søte disse tildaene.. Artig blogg å kikke innom! :)

Related Posts with Thumbnails