torsdag 12. juni 2008

Sommer bak en sky --kykkeliky



Så er sommeren her. Det er fjorten grader og regn, og jeg kjenner igjen værvarslene fra i fjor. Ungene har tatt i bruk Baden Baden stolen til ny fjernsynsstol inne, men vi får virkelig håpe at dette er en forbigående periode. Jeg har tatt på meg hjertearmbåndet som er mitt faste sommersmykke, og da er det sommer uavhengig av vær. I kveld skal jeg ha klubb. Jeg er på vanlig måte ikke i rute, men det går nok bra likevel.


Når feriepengene ruller inn på konto er det fristende å gå på shopping. I år har jeg bestemt meg for å være flink jente, uten de mange impulskjøpene. Så langt har det gått ganske bra. Jeg har kjøpt et helt kjøkken pluss litt småtteri (!)på Ikea, ellers har jeg vært flink



Jeg går imidlertid med en sommerplan som jeg håper jeg klarer å realisere. Jeg ønsker meg en Tivoli radio. Jeg er egentlig ikke veldig opptatt av sånne fancy pancy merketing, men av en eller annen grunn har jeg bare forelsket meg i denne radioen. Drømmen har vært en himmelblå liten Tivoli Pal, men så har jeg skjønt at dersom jeg skal koble Ipoden min til radioen må jeg satse på en Tivoli IPal, og den produseres kun i hvitt. Den skal få bli med på ferie; og hjem igjen, og jeg tror den kommer til å bli en super investering.


Jeg leverte inn datamaskinen min i går. Mannen bak skranken hadde profilert på å ta seg et solid smilekurs. Alternativt kunne han ha tatt seg jobb som begravelsesagent. Jeg smilte og blafret med øyevipper og forsøkte å være tullemummimamma for at mannen skulle si at vi skal gjøre vårt beste... Men mannen bare tok i mot maskinen som om den skulle vært hans verste fiende, og sa at "det vil ta en ukes tid." Dette er helt sikkert en gedigen løgn som betyr; "Du får aldri maskinen din igjen din blonde tulledame". Men bare vent du begravelsesagent, Emmeline will be back and you will regret:)

16 kommentarer:

Jill sa...

Lykke til med "begravelsesagenten"
du kan jo presentere deg som en sånn "job-profiler"
(litt rart ord?)
Og komme med noen anbefalinger om hvor du syns han kan passe inn sånn rent karieremessig når du henter PC'en igjen??

Det kan se ut til at sommesmykket ditt har en viss innvirkning på værgudene...det er opplett!!!
For alt i verden:
TA IKKE AV DEG DET SMYKKET
før litt ut i oktober eller så :-)

Nå er det snart helg igjen :-)
Have fun!

Anita sa...

Så flink du har vært som bare har kjøpt ordentlige ting;o) Kjenner at det brenner litt i lommeboka om dagen jeg også. Jeg har vært en tur i byen i dag og kom kun hjem med to sommer topper som jeg virkelig trengte! Ganske så stolt av meg selv!! Har også vært på Plantasjen og handlet endel til det nye staude bedet, må nok en tur til i dag, men vi har iallefall noe og begynne med!! Var forresten stort salg der!! KOs deg med klubb idag!

tinemor sa...

Jeg har å desv vært borte i noen begravelsesagenter.... Hvor det det blitt av disse smilekursene???
Lykke til med reparasjonen da. Får håpe det ikke tar for lang tid......
Her er været også elendig, en hel uke fram i tid følge metrologene. Jeg er så redd forrige sommer skal gjenta seg!!!! Får virkelig ikke håpe det!

Tone Yvonne sa...

Du vet Emmeline, at i disse "nedgangstider" så er det ikke så viktig med smilekurs, bare folk er syselsat.....

Men jeg skjønner hva du føler - her levere man en kjær og nær eiendel og håper i det lengste at den får omsorg og bli god i varetatt. Du venter på bekreftelse og litt oppmuntring i det overleveringen skjer,men dommedagsfølelsen slenger om seg og fyren i kassen er uten noen form for empati..... Jeg føler med deg!!!!

Jasså, du sikler på en Tivoli iPal du også..... Jeg vil også ha - det er i allefall planen ;-D Men så lurer jeg: de hveder nemlig at alle deres produkter kan kobles opp til CD eller MP3 spillere - da er det kanskje ikke nødvendig med iPAL..... Det gir i allefall større valgmuligheter hva farger angår.....

Ha en fin kveld :o)

klem

Anonym sa...

Tudelu Butterfly:)

Ja i den villfarelsen var jeg også inntill jeg forsto at en Ipod er noe skrekkelig spesielle greier som ikke kan sammenlignes med vanlig MP3 eller Cd spiller eller hverdagslige spillere av andre slag. Så da regner jeg med at denne IpodTivolien er det beste valget? Og nå er den bestilt så jeg får virkelig håpe at jeg har rett...ellers glipper en nydelig farge rett foran snuten for meg! SUKK...

☆Therese sa...

Ikke la sånne "begravelses" menn
trøkke deg ned nei!!!

Jeg har en sånn hvit iPal radio - den er bare super. Tror du kommer til å bli førnøyd med en sånn :o)
Og en ting til - hjertekoppene din er herlige (jeg har bestilt middags- og frokost askjetter...).
Ha det fint så lenge, håper sola og varmen snart er tilbake hos deg.

Rosa sa...

Lukke til med begravelsesagenten - lat oss håpe du slepp begrave maskina di når du får den att..

*Kristin* sa...

heisann. Så utrolig fin blogg du har. Her liker jeg meg :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan du! Smilekurs eller ta en hvit løgn kurs..hehe man kan jo lure og har en noen gang levert inn en mobiltelefon som ikke funker,...ojoj de gutta har gåttt på mange "behandle sure kunder rett" kurs,sleng i kundene en dato i nærmeste fremtid så de ikke besvimer foran skranken.... men glupe damer som oss avslører den slags så de kan spare seg vissvasset, ha ha ;o))) Hvilken by bo du i da frue?, her er det sol og deilig i solkroken, så nå skal kaffen bli meg ut en tur;o))
Klem fra solrike B-by

hvorfor ikke... sa...

Å, så glad jeg var for at du klarer og legge ut oppdatering - tross alt!
Jeg er en ganske ny fan;)
- men syntes allerede det ville bli stusselig, hvis det ble stille her.

Føler med deg, Emmeline!
Var igjennom det samme i fjord, det er bare sorgen når PC`n streiker.

Lykke til! Håper "begravelsesagenten" ringer deg i morgen og sier:
"Hallo, nå kan du bare komme å hente PC`n din, var bare en liten filleting med den....neida, det skal vi ikke ha noe for - bare hyggelig å kunne hjelpe, frue =)

Two sa...

Ja no gler vi oss til neste episode med den alvorlige butikkagenten!Håper han tar reparasjonen like alvorlig, men for all del, han må ikkje putte "alvorligheten" inn i maskina di. Kanskje han finn eit muntert blogginnlegg som har kilt seg fast, så når du kjem att for å hente den,så skrattar han heile tida, akkurat som vi! Håper ar sommarsmykket ditt bringer godver til heile Vestlandet.

Solstad sa...

Du klarer nok å ta igjen med den "begravelsesagenten" du :)he he...
Nydelig sommer smykke ! ...sommeren kommer igjen, det er jeg sikker på !!!
Nydelige gaver du fikk til bursdagen din, heldige du :))
Klem

Blåbærpai sa...

HEi og hopp!
Den tivoli radioen er KJEMPE god og lekker! Eg har ein slik i kjøkken glaset og den har vore med meg på K.K og diverse andre spanande plassar...
Ta for all del IKKJE av deg sommar smykket ditt! Eg frys! Ikkje van til berre 15 varmegrader lenger...
Og ang. "begravelsemannen", if you can`t beat them,join them! Steinansikt når du hente din gjenoppleva datamaskin!

Nina i Paradiset sa...

Ha ha, begravelsesaget!
Du kommer altså på det!!

Jeg driver å lager meg kontor her i Trøndelag, to uker før jeg skal flytte! (lurt!)

Er man gal, så er man gal!

Lykke til med PC-renovering og feriepenger-bruk!

mali-mo sa...

Så flink du er som (nesten) ikke bruker feriepenger (hva er vel et kjøkken?) Her venter vi til mali-mo mannen er ferdig med eksamen (imorgen) før vi innleder knallharde forhandlinger om disponering av feriepenger. Det kommer vel til å handle om at vi begge vil på ferie, men at fornuftige ting vinner...og vi har jo noen opppussingstanker for sommeren som kanskje krever litt kr.

Du får krysse fingrene for at du får reparasjon på garantien iallfall da...og når personaler som skal betjene kundene er så dyktige på kundebehandling får vi håpe maskinreperatørene er noe bedre på maskinbehandling...

Nå MÅ jeg legge meg her.

christin sa...

Hei!

Ikke noe problem å koble ipod til de vanlige PAL fra Tivoli. Bare bruk AUX-utgangen på baksiden. Du kan altså velge lyseblå om det er den du aller helst vil ha :)


God sommer!

Christin

Related Posts with Thumbnails