fredag 20. juni 2008

Ekstrem selvdisiplin



Tidligere i dag tok jeg en beslutning om ABSOLUTT kjøpestopp. Så satte jeg meg ned med Bolig Pluss nå i ettermiddag, og umiddelbart fikk jeg øye på....Krakker fra Ellos? I to pakning?? Det er jo nesten som å kjøpe en topakning med sokker? Lyseblå krakker som passer perfekt til kjøkkenet var det også! Selvdisiplinen ble dermed satt på prøve -og for dere som kjenner denne Mummimammaen så vet dere vel at selvdisiplin ikke er min favorittdisiplin!

Dermed surfet jeg rett inn på http://www.ellos.no/ og klikket frem krakkene og der var de jammensanten kommet på tilbud også??? 199 for to krakker? Det er nesten som om krakkene blir kastet etter folk. I løpet av noen enkle tastetrykk har jeg derfor blitt eier av to topakninger med krakker. Ikke mindre enn fire lyseblå krakker vil innen 6-8 dager lande i en postkasse nær hytten min! Nå får vi bare håpe at jeg rekker frem til hytten før pakkelappen gjør det! For om jeg skal være helt ærlig: PC-en er reparert og Tordenskyen har benyttet anledningen til å lese bloggen... Tror ikke ekteskapet tåler ALT for mange sånne stunt--men fire lyseblå krakker som tilfeldigvis sto nedi veien? Det går nok bra !

17 kommentarer:

Tone sa...

Jeezez, du er jo akkurat som meg!! Ikke mindre en fire stk måtte du ha nei, det er jo klart ;-) Selv så har jeg så mange lyseblå og hvite boller nå, at jeg kunne foret en hel barneskole med potetgull og snop. Men jeg KLARER IKKE å gå forbi hvis jeg ser boller til en overkommelig pris. Ikke tekopper heller, eller spesielle glass.... Kanskje det er en sykdom eller noe, slik at vi er litt unnskyldt? Hadde vært fint å ha en diagnose å skylle på overfor mannen ihvertfall? "Beklager, men de pillene jeg har begynt på, funker heller dårlig, idag måtte jeg bare kjøpe...." Ha en fortreffelig helg Emmeline, klem.

Huset på toppen sa...

Herlige Emmeline:-)

Det varte ikkke lenge med shoppingstoppinget ditt hihi, jeg så de krakkene, flotte er de, og mitt i blinken til det jeg ville bruke de til, men jeg ville bare ha
en. Den ville jeg ha utenfor inngangs døren med blomster og lykt på!!!! Men ingen bestilling fra meg til Ellos, so far .

Ha en fin fredagskveld og god helg!!

BO sa...

Tordenskyen? Heheheheheeheheheh!
Krakkane er nett like dei frk Linda bestilte, og som ho brukar til nattbord. Du må kanskje bestilla fleire til nattbord? :-)

fru vims sa...

humre humre.... jeg kjenner til det der. heldigvis leser ikke vimsemannen bloggen min, så jeg kan legge ut alt jeg kjøper og skryte av det uten at han merker noe ;D

lykke til med pakkelapper!!

god helg!

Midnattsola sa...

Lekre krakker, ja! Håper det ikke blir skilsmisse i heimen=) Hehe!
Han burde jo heller belønne din gode smak, og sette pris på at du gjør det trivelig rundt deg! -Shopping av nydelige ting gjør jo at vi damene blir i godt humør; og det er vel kjekt å slippe å bo sammen med ei furie,- men heller få gleden av å leve sammen med ei fornøyd og sprudlende dame (selv om det blir litt mindre på kontoen)!

God helg!

Rosa sa...

Dei krakkane er jo så søte!

God helg med Tordenskya ;)

Olstad sa...

Jepp akkurat slike trenger jeg også, selv om også hos meg er innkjøpsstopp. Men ellos jeg kommer på besøk. Nettopp nå. Så utrolig billig var det også.

Du får ha en riktig god tur på hytta. Håper du får det fint der. Håper også at det som i fjord blir noe surfing i fra bilen på snik nett. Det hører jo sommeren til.

Ha en super helg.

Prinsesse Elin sa...

Det blir ikke noe problem ser du for de har kommet her fra. Å så mistet jeg dem av tilhengeren når jeg skulle på Mosters hus og fylle den opp! Her har enda en pakkelapp kommet i posten....å du skulle sett det blikket jeg fikk av min kjære i går. Det blikket var et slik blikk" JEG HENTER IKKE PAKKEN" blikk. Tror han er flau av å tilstadighet befinne seg på postkontoret. De ser jo bare rart på meg....he he. Ja og jeg vet hvorfor. Å sende 5 pakker ukentlig og henten 20 det legges merke til! Har til og med fått kommentarer på all pakke hentingn min. Å begynn å forklare gavealong og pay it forward for en postansatt med dårlig tid. Det er neppe noe som anbefales.
Min elskede søster har selfølgelig disse krakkene. Det ikke hun har er ikke verd å ha. Men hvor har hun krakkene??? inneklemt i et hjørne på loftet. Oppslått? Nix. De står der i tilfelle mangel på sitteplasser. Om hun har kjøpt dem for at de var så billige eller om hun hadde en plan med dem ja det kommer man aldri til å få vite for når jeg spurte om krakkene inne i hjørnet så husket hun ikke hvilke krakker og måtte gå å se!

Hun er sånn. Kjøper masse for hun har en plan der og da og før hun har fått pakken har hun pussa opp atter en gang slik disse tingene ikke inngår i planene lenger.

Her har prinsessa blitt forkjøla og synes at hun er verdens mest uheldige person. Hun snufser med nesa hele tiden, snyter seg, klager, og snufser litt mer. Det er jammen ikke mye som skal til for å vippe den tippa av pinnen.
Å DET HAR HUN IKKE ETTER MEG. Mannen er akkurat lik.

Jeg er glad jeg skal på jobb i dag og slipper å hanskes med henne i 4 timer for alt er såååååååå gale.

Nei nå får jeg komme meg videre på lista mi over mennesker jeg har forsømt og har dårlig samvittighet for. Masse klemmer fra Elin:O)

Mitt hvite hus sa...

Hi hi hi, varte ikke lenge . Men kjenner meg så igjen.
De var kjempefine krakkene så jeg skjønner at du bare måtte ha, Hihi:=):=)

Ha en fin helg:=9

Anita sa...

Sånne skulle jeg også ha hat, men i hvite!! Må sjekke det!! Mannen sitter her og sier; mmmmmmmm! Så da..... Du får være grei resten av året så går det nok bra! Kos deg!!

Mummimamma sa...

Kjære Emmeline!

Tusen takk for den nydelige gaven!
Den falt sååå i smak, og jeg er helt oppslukt av den vakre boken.
Men du er bare så alt for snill, der er jo en alt for fin gave!
Og tusen takk for pengene og koselige ord, min venn!

Men du...jeg er så lei for at det ble mosaikk på deg.
Jeg syns ikke det er rett at du skal betale for knuste kopper!
Det er jo min feil at de ble knust, og ikke du som skal lide for det.
Huff, jeg sitter her med skikkelig dårlig samvittighet nå.
Gemalen hadde jo ikke tro på pakkingen min, men jeg visste ikke helt hvilken annen måte jeg skulle pakke de på.
Beklager så mye, det var skikkelig dumt av meg :(

hvorfor ikke... sa...

Hehehihihihohohehehe!
du Emmeline, du Emmeline - jeg ler så jeg skriker....
...mannen din er heldig..han kan jo ikke ha EN kjedelig dag!
hehehe!

Maria Louise sa...

Nå er jeg hos svigermor og jammen meg er ikke to krakker på vei til oss, og kanskje to til svigermor også. Du skulle fått vervepremie...
Her i Eikelandsosen har de forresten en veldig koselig butikk som heter Velkommen. Der selger de greengate-ting... Og i dag var det 20% på alt!! Du må bli med hit en gang! God helg!

Anne sa...

Det er like morsomt å lese bloggen din nå som før! Jeg er tilbake etter noen måneders bloggpause. Flotte krakker!

Lemi sa...

ja du e no gæærn du emmeline ;) stakkars mann... hihi

Smilla sa...

Fire lyseblå bord fra eller til spiller vel ingen rolle...
*fnis*

Håper ekteskapet tåler det som ligger an til å bli en oppussingssommer! Gleder meg til bloggifiserte bilder fra hytten.

:O)

Tanja sa...

ojoj, disse var midt i blinken, takk for tips for nå har jeg også bestilt :)

Related Posts with Thumbnails