fredag 27. juni 2008

Jippi- det funket!



Bare en ørliten oppdatering fra Emmelines hjemme alene party. Jeg er akkurat ferdig med å skrive med hvit skrift på fondveggen. Siden det kun er meg og min eldste sønn hjemme ble han dradd ned alle trappene for å inspisere skriften på veggen. Skybert kom med følgende utsagn; Eg likte det i grunnen best sånn---blått. Hva mener du med det repliserer jeg, mør i skuldre og nakke etter å ha skrevet finskrift på veggen i over en time.. Ja, blått uten skrift svarer Skybert, og går igjen. Ja ja -noen av barna må vel få lov til å ligne mest på faren sin?



Føler meg som det reneste skjønnskriftgeniet her jeg sitter og ser på at malingen skal tørke på veggen! Lurer du på hvorfor jeg har valgt disse dype utsagnene? Jeg kunne jo ha valgt noe avansert fransk, men det enkle er ofte det beste. God natt min skatt er nok den setningen som blir brukt mest på vårt soverom. Sweet dreams are made of this, synger Eurytmics i sin kule sang. Så da endret jeg bare litt på slutten! Prikken over i-en, er faktisk en skrue som jeg ikke giddet å skru ut fra veggen før jeg malte! Jeg er VELDIG fornøyd med akkurat det;)



Bildene ble desverre veldig mørke--nye og bedre bilder følger vel etterhvert som resten av rommet blir ferdig. Fondveggen skal iallefall få stå til over ferien:)

28 kommentarer:

Rosa sa...

Det får ein sei - at det funka!

Det er rett og slett lekkert, min gode Emmeline. Får en ikkje søte - om enn kanskje litt fuktige ( ref Nemo i forrige innlegg) dramuar av dette, så veit ikkje eg ;)

Lappesola sa...

Supersøtt. Du får gjerne utfolde deg på vårt soverom også.

God sommer fra Sol

borghild sa...

Det ble jo kjempefint, da!! Emmelinemannen blir vel fornøyd, eller??? Så gøy at hyttekjøkkenet kommer opp litt tidligere enn planlagt også, så blir det ekstra tid til stæsjing!! Ha en super helg! Klem B:-)

Jorunn sa...

Wow! det ble bare lekkert :0)

Anonym sa...

Nydelig med skrift på veggen!

Kan du ikkje vera så snill å legge ut oppsrift; trinn for trinn..?!!!
- med ALLE detaljar om malingstype, penselvalg og alt! Bokstavtypen var så FLOTT!

Eg snekra hodegavl til senga vår for nokre år sidan. Har eit par sitat som kunne gjort seg på den. Ekstra kjekt når det er litt personlig - sjølv om franske sitat er flotte dei.

Tel fram og tilbake - må nok snart finne ut litt meir av det tekniske og få laga min eigen blogg... hmmm...

:o) Frøet

P.S. Har hatt litt høgtlesning for gemalen. Den hyttekjøkken-historien har blitt til "å ta ein emmeline" hos oss (ca. = "kvit løgn" men ikkje heilt). ...og det er IKKJE veldig lov, i følge den andre halvdelen av dette ekteskapet... :o)

lillemor sa...

Så fint det ble.Har du skrevet på frihånd?Isåfall blir jeg enda mere imponert enn jeg allerede er.he.he. Min mann har lagt ned veto mot skrift på veggen og mente jeg var blitt sprø når jeg nevnte det..Men jeg har jo all verdens mulighet siden jeg er gressenke seks uker i slengen;)Tror nok jeg må bli litt Emmeline tøff alså..Ha en strålende helg:)

Den gode feen sa...

KANONBRA!!! Det er ikkje meir å sei. Aldeles nydeleg og fint!! Sender du overheadmaskinen til Stavanger når du er ferdig?

Anonym sa...

Det der var jo bare utrolig stilig!
Ha en riktig god helg!

Mitt hvite hus sa...

Ja dette ble råstilig:=) Har skrevet dette selv??? Superflink!!!!

Så koselig å lese dette når dere legger dere:=)

Go natt!!

Anonym sa...

Det ble kjempefint! Gleder meg til å se det HELT ferdig:)
Selv holder jeg på med sparkel og sliping. Noen som sa ferie?
Ha en super helg!

mali-mo sa...

Så fint det ble! Brukte du lysbilder eller overhead eller sjablong? Fortell, fortell!

Her er det som vanlig litt over sengetid, de to andre sover og da er det tid til ro og fred...og jeg klarer meg faktisk ganske godt med 5 timer søvn. Alt blir en vane (selv om jeg ser at ut fra det jeg klarer å taste ned her, bør jeg komme meg i seng). Nok vissvass! Gleder meg til å se rommet ferdig! God natt!

Prinsesse Elin sa...

he he 2 timer og 20 minutter:OD

Gunhild sa...

Da skjønner jeg at du har slått deg til ro med den lyseblå veggen. Så spennende å følge deg i dette prosjektet. Skrifta ble perfekt!! Må blogges litt her innimellom rydding i papirer...

@__EY__ sa...

Hei,

si meg...
Hvordan maler du
disse vakre ord
på veggen ?
Hvordan få teksten
jevn og fin...
Bla, bla... det er
så mye jeg lurer
på her. Foreks.
dekker malingen ?

Ha et innlegg med
tips og råd om
hvordan male tekst
på veggen. Hæ ; ) ?

God sommer ønskes.

Karna sa...

KNALL fint Emmeline, du skal være fornøyd med deg selv!!!

Two sa...

Oj, dette var flott, og så har du målt sjølv??? ER imponert!Ser at nokre lurer på kva hjelpemiddel du har brukt, så no ventar vi spent! Men kanskje har du slik vakker handskrift, og berre skriv i vei når kosten og malinga er klar.....

organic-lizzi sa...

Skikkelig lekkert:-))
Det er visse(ganske mange!)ting man ikke spør ungene sine om..
Deilig helg&stooor klem fra Randi

Magdalena sa...

dette ble underbart vakkert...~~...
herlig nydelig....
du ER så flink! skal ikke spørre om du har sett etter noe, eller eller om skriften kommer BARE fra din hånd og hode. Vakkert er det ihvertfall...
og den sønnen din, er visst satt sammen make til min sønn,-
klemmer til deg, dette var så skjønnt at det gikk rett til hjerte på meg,- trallalla....

Emmeline sa...

Hei alle; takk for ros og oppmuntring. For dere som lurer; Å nei jeg har IKKE en sånn fin skrift.

Jeg gikk inn på Words fant en skrift med litt snurrer på...
(husker selfølgelig ikke hva den het--jeg prøvde meg frem)

Så skrev jeg disse to setningene ut på et ark. Arket kopierte jeg over på overhead. Så lånte jeg hjem en overhead fra jobben min...

Da jeg hadde fått den riktige størrelsen på skriften ved å flytte litt på overheadmaskinen, malte jeg på veggen med en pitteliten tynn pensel ( tror de kalles kunstnerpensel) og jeg brukte en vanlig hvit vannbasert maling som jeg hadde fra før.

Så lett og enkelt;) Lykke til for alle som vurderer skrift på veggen. Det fungerer veldig greit!

Tonje Marie sa...

Veldig stili! Likte det veldig godt =)

God helg!

BO sa...

Da såg kjempefint ut! Skjønne ord! Skal seia at mammo kosar seg når familien er vekk! Eg nyte også 4 timar aleine før eg skal ut på bryllaupsfotografering. Så nå har eg ete pistasjnøtter og vaska golv... Ha ein superduper dag med maling, pussing og hæla i taket!

Kristin sa...

Hej! Jag hittade hit via en annan blogg, och jag tyckte du hade en så enormt trevlig och vacker blogg! Jag blev tvungen att länka hit till dig, jag hoppas det är okej?

Ha en skön helg och titta gärna in hos mig!

Hälsningar Kristin
(södra Sverige)

Mummimamma sa...

Du verden, du har ikke skrevet dette på frihånd?!?!
Det ble bare helt nydelig!
Og prikken over i`en var genial :)

Nei, blås i Skybert du, og vær veldig fornøyd med din egen innsats, for "derre var bærre lækkert"!

Klem fra Vibeke

PS!
Jeg kikket på de sengegavlene på torsdag, men her kostet de kr 50.- da.
Jeg tenkte så det knaket og kunne ikke komme på noe jeg kunne bruke de til, så da lot jeg de stå.
Men har ennå ikke sluppet helt taket i de, kankskje kan de passe inn et sted i nyhuset? hehe

hvorfor ikke... sa...

HELT IMPONERT!!!

Malte du på frihånd, eller!
Jeg tar imot ALLE gode råd, ja, det trenger jeg virkelig!!! Har nemlig tenkt å male dørskilt rett på de nye hvite dørene mine...
...gruegleder meg....!
Har du noen gode råd?????

hvorfor ikke... sa...

Nå så jeg at du hadde lagt ut oppskriften. TAKK skal du ha!

Nå ble det "solskinn" her - tross regn ute.

Jeg smeltet helt - elsker alt med skrift på!

Ta deg nå en velfortjent pust i bakken. All grunn til å være SÅÅÅ fornøyd med deg selv!

Smil fra meg

Line sa...

Så utrolig stilig soverommet ble!! Herlig med farger (¨,)

Whoopsi Daisy sa...

hei hei
Skal si det blir fint. Soverommet er jo blitt helt nytt. Skriften på veggen var veldig sjarmerende, også er det gøy at du har skrevet noe som ingen andre har..... Det ble kjempe fint altså. Blir rent inspirert i nattevakts rusen her.
Ha en fin uke
fra
Whoopsi Daisy

Solstad sa...

Knall stilig !! Så flink du er :)

Related Posts with Thumbnails