mandag 2. juni 2008

Mandagsutfordringer


Mandagsstemning fra heimen. Jeg knipset noen bilder før jeg dro på jobb i dag:) Herr Emmeline har bursdag og skulle ha gjester til lunsj, derfor er bordet dekket. Syrinene har fått ny plass på altanen. Vi holdt på å besvime av lukten til slutt;)


Det har vært mange awarder og tagginger her i det siste. Jeg har blitt tagget med to forskjellige utfordringer. I dag smeller jeg til og svarer på den korteste. Denne har jeg fått fra Magny og fra Gunnhild Something Blue:) Koselig å bli husket på av dere begge...

1:Hva gjorde du for 10 år siden?
* Jeg gikk tilbake til jobben som lærer, og overlot ansvaret for den seks måneder gamle skrikebylten til Herr Emmeline. Han dedikerte seg dermed til rollen som hjemmeværende husfar for fire småbarn i to år, og ble derfor portrettert i diverse blader og aviser;)

2 :Nevn 5 ting du har/hadde på "gjøre-lista" di idag?
* Være flink på jobb, og skrive to kjedelige rapporter som jeg hele tiden utsetter.
* Levere bøker på biblioteket, og samtidig gå på posten for å hente/sende pakker.
* Stikke innom pappa og forklare at "Den kvitteringen som du la igjen, den trenger vi ikke," faktisk er et gavekort på 1000 kroner på Plantasjen. Det trenger han sikkert!
* Lage kake og god middag til Herr Emmeline siden han har bursdag:)
* Komme meg på en bloggerunde og legge igjen noen hilsener i kveld.

3:Snack jeg liker??
*Uuuupss --jeg er Norgeshistoriens verste sjokoladegris; Bocca, Troika og Mandelstang, yummi;)
4:Ting jeg vil gjøre som miliardær??
*KJØPE MEG ET SVART HØYGLANSPOLERT OG SUPERGODT PIANO:)
*Rehabilitere huset jeg bor i SKIKKELIG, skifte både tak og vinduer. Fått en garasje, ny altan og et hagefirma som utviklet hagen til vannrett Oase;)
* Delt penger med familie og venner, sånn at også de kunne realisere noen av sine drømmer.
* Donert penger til Frelsesarmeen og andre ideelle organisasjoner som jobber for hjelpe mennesker som sliter med fattigdom og rusproblematikk.

5:Steder jeg har bodd?
*Bergen og Sogdal* Lindesnes om sommeren:)
6:Disse folka vil jeg vite mer om og derfor sender jeg denne utfordringen til dere:
Elin,( Duracellkanin uten sidestykke) Silje-sin, (Kaninfrelst dame som tar nydelige bilder) Whopsi Daisy,( Hvor blir blogginnlegget av lampen din av?) Karoline, ( Du trenger en utfordring, for nå har det vært stille litt for lenge på Såta) Mor Grethe ( Norgesmester i Sjalstrikking) og Åsemor:) (God bedring med vond hånd)


All these photos from were taken in my house this morning, before I went to work. My husband is celebrating his 38 anniversary today. He does not want a big party, so it will just be a delicious cake and a few kisses:)


16 kommentarer:

Anonym sa...

Så gøy! Gratulerer med dagen til herr Emmeline. Herr vivi har også bursdag i dag! Han blir dog 39 år, til hans store forskrekkelse. han påstår hardnakket at han blir 38, men......
De må ha vært snille disse mennene våre, for makan til godt vær! Jeg er hjemom med kake og blomster til ham, for jeg er nødt å gå på forelesning i kveld:(
Vi skal feire en annen dag:)

Håper dere får en flott dag!

Anonym sa...

Det er alltid så morsomt å lese hverdagshistoriene dine:)Du skriver dem på en fantastisk måte.

Ha en fortsatt fin dag!!

Huset på toppen sa...

Gratulerer med dagen, Herr Emmeline!!
Litt fint med disse "utfordringene" vi strør om oss med -da blir vi jo litt kjent da...!!

Ha en fin mandagskveld,kos dere med kake:-)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Så du har fått din mann til å vøre hjemmeværende i 2 år. Kom du hjem fra jobb ti hjemmelaget middag og nyvasket hus hver dag og eller..?
Isåfall lucky you!!
:O)

♥ H@rmoni ♥ sa...

En liten korrigering.. Det gikk visst litt for fort.
Vøre = være
Ti = til i denne sammenheng..
Jobber du fortsatt som lærer?
:O)

Rosa sa...

Mannar som steller heime har sin naturlige plass i aviser - og iallefall for 10 år sidan ;)

At han feirar dagen heime med ein liten lunch - utan fruen tilstades - tyder jo på at det er ein sjølvhjelpen mann. Du skal sjå åra med heimestell gjorde susen!

Eg har forresten òg inderleg lyst til å gå på syrin-slang (min vesle kvist kjem nok ikkje med velduft på nokre år endå..) hjå naboen, men sidan det er ein mann som er redd sin eigen skugge prøver eg å vere snill og ikkje troppe opp framfor vindauga hans om kvelden (avsporing).

God mandag til den festfylte Emmeline-heimen!

Maria sa...

Gratulerer til Hr Emmeline :-)

Så fint du har ordnet i stand til ham, det er kærlighed - selvom der er mangel på romantiske samtaler, hi hi.

Klem Maria

Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Ble så glad av kommentaren din hos meg for noen dager siden. Den var så koselig og jeg satte så pris på den. Så vet du det.
Gratulerer med Herr Emmeline. Så trivelig med bursdagslunsj og koselig dekket bord. Og gratulerer med dagen din også for en liten stund siden!!! Det blir litt dårlig med blogging på meg for tiden. Mye å gjøre både både på jobben og hjemme, og været hos oss er jo til og med bedre enn sørover i Europa, så da blir bloggingen litt i bakgrunnen. Men jeg har både sett og lest fra bursdagen din. Det så kjempeherlig ut med uteparty!
Alltid moro å lese det du skriver! Klem fra Trine

Aina sa...

Gratulerer med dagen til herr Emmeline, håper dere hadde en koselig dag.

Artig å lese at han var husfar med småttisene, herr Fagerheim skal nemlig bli delvis husfar neste år, vi skal jobbe annenhver uke, og kose oss hjemme med kommende tre godunger.

Sikkert litt av en overgang da han var mest borte fram til Tuva var 2 år, og hadde bare 2 mnd. med lillemann samtidg som jeg har vært hjemme;-D

Alltid fine bilder hos deg.

Nyt sommerdagene!

Klem A.

Aina sa...

å ja, det er forresten en award til deg på siden min.
Nattaklem!

Prinsesse Elin sa...

TAKK EMMELINE!!! Jeg har ikke mindre enn to til som ligger å venter på å bli svart på. he he.
Jeg skylder på varmen.
Her er det sol, sol, sol og livet er nice. Jeg stresser ikke med noen verdens ting så det føles nesten som jeg har gått inn i en ferie dvale jeg.
Du må forresten gratulere herr emmeline med de 19. Håper han fikk en kjekke dag sammen med venne sine og syrinen. De gikk vel ikke ubemerket hen. he he. De lykter ja og man trenger ikke mer enn en gren.
Naboen hadde en gren mindre etter lørdags natta! ups....... slang.
Ha en herlig dag på jobben din. Masse klemmer fra Elin:O)

hvorfor ikke... sa...

Hei Emmeline. Her kommer en ny leser til...Jeg hummrer og ler og koser meg stort med bloggen din! Særlig lo jeg av konfirmantsamtalen med far og naboen som egentlig er politi... Utrolig frodig fortalt! Jeg trakk et lettelsens sukk og lo litt når jeg leste om den romantiske samtalen, også, merkelig gjenkjennlig...
Også har du fantastiske bilder - bilder til å bli glad av!
Jeg fant frem til deg gjennom Amelie. Unner alle som er glad i å lese gode blogger å finne deg - derfor håper jeg det er greit at jeg la en link til deg på min blogg.

Nyperosa sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Two sa...

Ser at det er sommer både inne hos Emmeline og ute i byen,herlig! Håper herr Emmeline hadde eit flott herreselskap, for du hadde dekka eit lekkert bord. Og duken ser ut som den svever under dei himmelblå koppane..... som eit tåkehav!!

Huset i skogen sa...

Gratulerer med dagen til herr Emmelin. Et fint bord du har dekket til ham, håper han (og du) får en strålende fin dag med mye fin sol slik som her i trøndelag:)

hvorfor ikke... sa...

Ja, jeg lo ikke av konfirmanten, altså! ære være henne for engasjement.
Men det var så utrolig morsomt fortalt.

Smil fra Torunn

Related Posts with Thumbnails