tirsdag 17. juni 2008

Smuglertaktikk



Nå er det under en uke igjen, og så vender far og smårollingene nesen sørover. Jeg og tenåringsbanden tar flyet sørover i juli, og det betyr at vi må forsøke å få mest mulig stappet inn i bilen uten at Herr Emmeline merker det... Som de årvåkne sikkert har skjønt for lenge siden så lever jeg under mottoet; det man ikke vet har man ikke vondt av ! 



Herr Emmeline mener at det ikke er nødvendig å dra på alt mulig "rot og skrot" og det kan man jo være enig i:) Problemet er at vi har en veldig ulik definisjon på hva som er rot, og hva som er skrot. Jeg har i skrivende stund pakket sammen GreenGate kopper, diverse pynteting, åtte boksputer, hylleknekter, hyller, skoskap og en steikeovn som skulle vært plassert i bilen.  I tillegg har jeg kjøpt 20 liter maling til gulv, møbler og vegger som helst skulle vært smuglet sørover også. Herr Emmeline definerer ALT dette som skrot og vil ikke ha noen av tingene med seg. Da gjelder det å pakke taktisk, og gå på med friskt mot og godt humør:) 


Den siste tiden har jeg i tillegg bekymret meg for en trailer som kommer fra Ikea den 4.juli, og parkerer utenfor hytten. Jeg bekymrer meg vel egentlig ikke så mye for traileren, mer for det som eventuelt kan skje når traileren åpner døren og løfter ut LITT MER enn bare et kjøkken?

Som dere sikkert vet så har jeg jo bestilt nytt hyttekjøkken fra Ikea, og da jeg først var så godt i gang, så bestilte jeg litt ekstra i tillegg. Det vil si at det kommer en Ektorp hjørnesovesofa og nye senger med madrasser, samt litt annet småplukk i samme trailerlass. Jeg har lurt litt på hvordan jeg skulle fortelle dette til Herr Emmeline. Det kan jo være greit å gi beskjed på forhånd, men sjansen har på en måte ikke bydd seg. 



Dermed skriver jeg det bare her på bloggen og satser på at Herr Emmeline leser dette på en riktig god dag:) I LOVE YOU DARLING. Jeg hadde aldri byttet deg ut for George Clooney engang--- men jeg bytter som du skjønner ut hyttesofaen uten å blunke:) TUSEN KLEMMER FRA MEG:) og nå er det sagt, PUUUH!



I de siste dagene har jeg sendt noen små sommergaver til venner rundt i Norge. I tillegg har jeg fått disse fine tingene fra Veslehuset. Hvit Ipal kom i posten i dag og fungerer supert:) Sommerlig blå glasspynt og blårutet liten duk er fra Hemmelig venn: tusen takk! 


Today I show some of my new items. I am so pleased with my new Ipal Tivoli. I wanted a skyblue Tivoli Pal, but it was sold out.  A new signpost for Solbakken -- means SunHill, and is the name of my summer house. The plate is made by Veslehuset, as well as the nipbag.

45 kommentarer:

Smilla sa...

Jeg har en del å lære av deg på å smyge ting inn i hus og hytte... Ektorp hjørnesofa ser jeg byr på et problem :O)

Lykke til med hytteoppussingen!

Prinsesse Elin sa...

I skrivende stund sitter jeg å venter på at prinsesse gemalen skal komme hjem med bien slik at jeg kan hente ikke mindre enn to pakker på posten! En markert med emmeline:O)))))))
Denne gangen skal jeg husek å trekke kø lapp på posen men helst skulle jeg nok hatt tatt på meg parykk og solbriller for jeg er sikeker på at disse postdamene husker meg igjen. Å kjefte på sniking i køen når alle untatt meg har kølapp var nok ikke noe sjakk trekk kan man si.
Jeg gjør ikke det igjen. I dag skal jeg trekke minst 10 kølapper bare for å være sikker å irritere alle som kommer etter meg. Slik de tror at de må stå kjempelenge i kø. ha ha ha ha ha ha - ler ondt! Rett og slett som en liten hevn for sist.:O)
Send IKEA bilen til helene så tar vi med alt du ikke vil krølltoppen skal vite at du har kjøpt. he he

nei nå altså er han alt for sen.....

Anonym sa...

Herlig! Digger innleggene dine. Sitter her og smiler for meg selv.. Uten tvil fortjener du å få ditt på plass nå når du har jobbet såååå hardt med å skule det for "omverden". Kos deg masse på hytten ;o).

Anonym sa...

Herlig! Digger innleggene dine. Sitter her og smiler for meg selv.. Uten tvil fortjener du å få ditt på plass nå når du har jobbet såååå hardt med å skjule det for "omverden". Kos deg masse på hytten ;o). Mo9ka

Rosa sa...

haha, herr Emmeline kan då ikkje anna enn å smelte når han får servert dei små hemmelegheitene på denne måten? Ein aldri så liten hjørnesofa - til pur glede for herr og fru emmeline :)

Lukke til med pakkinga ;)

hvorfor ikke... sa...

hehehe! i kjent Emmeline-stil!
Jeg morer meg med blogginga di =)

Hvis det likevel blir en god sommer...da skjønner jeg at du aldri bytter ut Herr Emmeline, han må jo være helt ideel!
....og solbrun med krøller i tillegg, hva skal du da med George Clooney? hehe hihi hoho!

irina sa...

Ja , disse mennene trengs å lures. Vet du...æ glede meg for deg....så artig å pusse opp hytta da !!

med din gode smak blir nok solbakken lekker !!

Jeg har to slike radioer og en med cd radio...husker ikke navnet . Men lekker er den !!

Jeg ønsker deg en riktig god sniking og sommer.

og takk igjen for at du forsvarte meg :)

Gunhild sa...

Han kan ihvertfall ikke kjede seg når han har deg...
Du er jo lur som bestiller diverse annet når dere likevel må ha trailerfrakt. Men modig som gjør det uten å si ifra. Vil jo vise seg hvor lurt det var... Du er nok ganske trygg på han... Ønsker dere en herlig sommer!!

Aina sa...

Jeg bare gleder meg til å få se bilder fra hytta jeg..og misunner deg litt, Ektorp både hjemme OG på hytta og her sitter jeg med min kjipe gamle Skeidarsoffa;-P

Ha en fin ..gosj, hvilken dag er det i dag??
Ha en fin kveld videre *rødme*

Klem fra døgnvill!

Anita sa...

Du fornekter deg ikke!!! Like mye sprell med deg hele tiden;o) Jammen er vi heldige som fakstisk har menn som, selv m de kanskje ikke er helt enige innimellom godtar våre spesilaliteter og holder ut med oss uten så store katastrofer!! Gratulere med ny sofa og kjøkken og madrasser osv. Flott pakke fra hemmelig venn!!
Kos deg!

joanna sa...

Hehe lo godt når eg las innlegget ditt ;O) Det gjelder å vere kreativ. Eg har lest bloggen din i laang stund og har nokk vore ein skapbloggkikar ;O)Håpar at det er greit at eg linkar til deg, no som eg endeleg har fått laga meg ein sjølv.
Lukke til med hytteprosjektet!

Maria sa...

ha ha ha, hvis du klarer at smugle alt ind i bilen, er du en mester. Men ved du, det tror jeg allerede du er :-)

Spøg til side, mon ikke Hr. Emmeline får læst inden han drar af gårde, uanset.

jeg glæder mig til at se hytten når den står færdig renovert, med nyt køkken, sofa, senge, og lidt småting ellers, hi hi.

Klem fra Maria.

Verkstedet sa...

dette var bare deilig, deilig lesing, emmeline. jeg ler meg ihjel av deg. og hvis han ikke blir sjarmert av deg og dine påfunn så kan du bare bytte ham ut...;) men vent til han har mntert og malt litt først..:) jeg håper det blir koselig i sofaen i sommer og ikke for mange forbud i tiden som kommer, slike ulovlige handlinger kan jo medføre visse restriksjoner for fremtidenn....;) men bruk all kvinnelist som finnes, det har jeg lært av min mor, hun klapper guttene på skinnet og serverer god mat og arbeidsøl....;) og et klapp på rumpen og et noe forførende blikk kan også hjelpe, jeg bare nevner det, og jeg vet hva jeg snakker om....
takk for gøy lesing, oppløftende i alle rapporter og vitnemål rundt meg....lei nå...
så du mailen?
klem

Anonym sa...

Ha, ha, ha kjære Emmeline - du er jammen god ;o) Ønsker deg all lykke til med "smuglingen" - du kan jammen trenger det etter som jeg forstår av beskrivelsen. Og jeg sier igjen - historiene dine burde komme ut i bokform. Jeg storkoser meg hver gang jeg leser om dine krumspring. Du er et lyspunkt i min hverdag i hvertfall.... Tusen takk for latteren ! Klem fra Sanna ;o)

Runa sa...

Vi er vel mange som gjør litt som deg Emmeline...!Det er ikke alltid det passer å fortelle om små og store innkjøp!
Men dette var BRA!Håper Herr Emmeline leser dette litt før traileren kommer!-Og hjørne sofa-ektorp er jo veldig fin!Den kunne mange "ha trengt for" ;-)!

Den gode feen sa...

He he he, trur eg dør av latter. Du er berre sååå herlige! Herr Emmeline kan vel ikkje anna enn å takke deg for at han får både herleg sofa og seng å ligge i i ferien. Ikkje sant. Her i huset går det i forberding til jobbstart. Har kasta meg på eit GR-kurs då forrige plan gjekk i vasken på 17. mai, nye klede er innkjøpt og frisørtime er bestilt. Fekk litt sjokk då eg nett var innom netthandelen for å betale fleire kjøp.... Godt skattepengane kjem snart :) Ha ein herlig tirsdagskveld med vellukka smugling :)

Two sa...

Å du er bra herlig Emmeline! Syns eg kjenner att mine handlingar i det du gjer, seier ikkje alt vi kjøper, lurer ting på plass, ...og får tilgivelse til slutt. Kanskje herr Emmeline likar dine overraskande stunt meir enn du anar, for det er vel dette han har levd med ei god stund. Min mann seier iallefall at han liker livet sitt som er i stadig spenning og forandring når han minst venter det. Lykke til med alle varene dine!! (og kanskje kan du hekte en henger med diverse innhold på bilen i det han køyrer i vei??? ;) ...)

Cathrines blogg sa...

Hahaha, skulle gjerne sett ansiktet hans når han ser traileren laste av....,men kvinnelist er til for å brukes, så Bruk nå!!!
Hadde vært morro om du skrev om reaksjonen også....uansett så kan han nok ikke unngå din sjarm!!! God tur sørover, måtte turen bli den beste....

Blå-hvit samlemani sa...

Det er flere enn meg som lever etter mottoet: Det er bedre å få tilgivelse enn tillatelse...

Hr Emmeline kjenner deg vel godt nok til å vite hvor han har deg... min mann sukker når jeg setter frem alt han skal ha med i bilen til hytta, og stuer så godt han kan.. Så sender jeg ham hjem for å jobbe, med lister over det jeg har glemt....

MeyBiMe sa...

Meybime synest at Emmeline er en kul liten luring, som finner på mye artig og lurt!!!!
Go girl!!!
Kjenner meg veldig mye igjen her ja......

Min Verden sa...

hehe - må flire litt! Skrot er så mangt. Skrev akkurat til Torunn at jeg skal fortelle gemalen alt jeg skal gjøre i sommer i morgen, da har vi bryllupsdag og han kan ikke bli grinete... Lykke til med "flyttingen". Blir fint å se hvordan det blir etterhvert. En sofa er ingenting ekstra, bare helt nødvendig... Ikke verdt å bry husbonden med alle mulige uinteressante detaljer heller... Lykke til. Hanne

Livy sa...

Heisann! Må si at du skriver utrolig bra altså - sitter og ler for meg selv her nå! Kan tenke meg Emmelinemannen får seg litt av et sjokk når han åpner traileren, hvis han ikke leser bloggen din først da:-)Tror han kommer til å være enig med deg ang den nye sofaen og sengene!

Ha en fin uke videre!
*klem*

chevostar sa...

hi hi ! Morsom historie!
Men jeg må bare spørre deg hor får en tak i det hjerte serviset som du har????? i bergensområdet eller på nett!

Ha en flott pakkeuke!

Karna sa...

HA HA HA....han kommer til å bli så glad for alt du har kjøpt på Ikea, det værste er å fortelle det, når det først står der er det liksom for sent så...fniiiiissss....

Kommer til å bli så fint på hytten atte!

Prinsesse Elin sa...

Haha ha ha ha ha jeg skjønner hva du mente i breget du skrev til meg;O)

☆Therese sa...

Lettere å få tilgivelse en tilatelse, ja. :o) :oD :oD
Herr Emmeline må jo bli glad for at du tenker på nattesøvenen hans!?
Og en god sofa å "ligge" i når han skal se friidretts stevner er jo også en god tanke... (hvis han liker å se sport på tv da).

Så fine ting som du skal ha med på hytta, klart du må få plass til det i bilen - den klypeposten + klypene er jo kjempesøte - sukk.

Huset i skogen sa...

Herr Emmeline er heldig som har deg, for det kan jo aldri bli kjedelig å ha en slik kreativ kone. Og tenk så heldig han er som får så mange hyggelige overraskelser rett som det er hi hi. Tenker han bli fornøyd jeg når han ser hvor fin hytten blir!
Ønsker dere en fin sommer og lykke til med oppussingen:)

Jill sa...

Takk for at oxo denne dagen fikk en GOD LATTER!!!
Lurt å fortelle ham om det lille Ikeastuntet over bloggen, han kan jo ikke bli sint da... :-)
Blir spennende å se bildene fra hytten når du har svingt deg rundt der!!!
Klypeposen var helt herlig!!!!!

Lynetmor sa...

Hei, så mye fint du har fått :-)
Ønsker deg en fin dag :-)

Whoopsi Daisy sa...

Til Herr Emmeline
Makan til dame du har!!! Tenk at hun ordner alt dette uten å mase og dra deg med ut på IKEA. Tenk om du skulle måtte slite rundt der i flere timer. Masse arbeid spart for deg der. Ikke trenger du å bære og ikke trenger du stå i "helvetes køen" (som den går under her i huset). Alt kjørt til døre uten at du trenger å løfte en finger. Ikke sier hun det til deg heller, det tror jeg rett og slett er for å passe på blodtryket ditt, makan til omtenksom dame.Ikke nok med det; sofa for at mannen skal ligge godt å se Brann på tv. Med sovesofa slik at gjester har en plass å sove....altid hyggelig med besøk på hytta.
Du har jammen gjort et kupp når når det kommer til å velge dame!!!!Tenk på alle menn som misunner deg denne fantastiske dama. Det syns jeg virkelig du skal legge deg på minne :)
Ha en fin ferie Herr Emmeline
Beste hilsen
fra
Whoopsi Daisy

Anonym sa...

Her kjenner jeg meg igjen. Har også som motto at det man ikke vet har man ikke ondt av. Har ikke prøvd med å smugle inn ny salong, men kan hende jeg skal prøve. Ha en strålende sommer.

mvh. Nina

♥ Stines hverdag sa...

Hehe... hvis du klarer å smugle alt det med deg uten å bli oppdaga er du god. Men Herr Emmeline kan vel ikke annet enn å smile... du er jo så skjønn. Og du vil jo bare gjøre det fint og koselig rundt dere...
Men lykke til (i tilfelle du trenger det) og kos deg masse på hytta!

♥ Stines hverdag sa...

Klypeposen med klyper er forresten kjempe søt!

Ingrid sa...

Hei! Så snilt av deg å sørge for nye møbler til hytta! Det er jo en innsats mannen bør sette pris på! hehe.. Dessuten er det vel ikke din feil og Ikea blingser og tar meg litt for mye? ;) Dere får jo bare ta i mot det med takk!
Du viser så mange koselige bilder fra hjemmet ditt - blir skikkelig inspirert her jeg sitter!
Lykke til med smuglinga sørover da! :)

Synnøve sa...

Hihi, skulle likt å se ansiktet til gemalen når de laster av ikea-traileren...! Kan du ta med kamera og knipse det øyeblikket er du snill...?? ;) Men men, er han slik som min bedre halvdel, så går det i hvert fall fort over! Så skjønner de at alt var til det beste til slutt :) Jeg fikk en maken iPal til jul, og I love love love it! Kobler den til ipoden, og kan ha den over alt. Godt kjøp! Skal du blogge fra hytten også om jeg tør spørre...? Håper det ;) Ha en fortsatt fin uke! Synnøve

Lemi sa...

oioioi... trur æ hadde fått husarrest der ja.. slepp unna me mye rart men... kanskje ikke ett helt trailerlass fra ikea ;)

Nina i Paradiset sa...

Så søt du er!
:)
Skulle ønske jeg var flue på veggen når den traileren kommer da....! (hehe)

vivian sa...

Tror jeg er blitt avhengig av bloggen din jeg! Er innom deg nesten hvær dag for å få med meg alle "fanteriene dine". Tror du må smugle med deg PC`en også jeg! Slik at vi andre ikke kommer til å kjede oss! ;-) tihi!

Silkeline sa...

Hehehe......herlige du!!! Den taktikken din adopterer jeg glatt altså! Greit med alt man ikke vet, ikke sant?(...eller rettere; greit med alt den andre ikke vet:))

Jeg er hellig overbevist om at hytteprosjektet blir overmåtelig bra, og at Hr. Emmeline kommer til å bli strålende fornøyd med konemor når alt er på plass. Høres ut som det kan bli en kreativ sommer:))Det lyseblå temaet du har vist oss smakebiter av ser i hvertfall ut til å måtte bli en innertier! håper vi får se masser av bilder etterhvert.....blir så nyskjærrig vettu;)

Her rydder jeg ennå, men nå må jeg samle trådene å sette igang med kakebakst. Må jo ha noe å servere bursdagsgjestene som kommer på lørdag. Blir ikke store greier, bare kaffe og kaker, men man må jo gjøre det litt koselig.

Ha en fin fin dag kjære venn:))

Magdalena sa...

kjære vene... dette ble virkelig spennende ... som om det var starten på en roman ! ;O)

mali-mo sa...

Har vært så travel at det har blitt lite tid til å legge igjen noen ord rundtom i det siste. Også jeg som skulle ta det så med ro og kose meg når eksamen var vel i havn (forhåpentlig, venter på resultat...). Men neida, da er det en million ting som jeg ikke har hatt tid til pga eksamen, som nå skal gjennomføres i reine maratonstilen...pust&pes.

Du må love oss et lite innlegg hvor du i fargerike vendinger skildrer Mr. Emmelines reaksjoner på IKEA åpenbaringen?! Gleder meg allerede jeg ;) (men han er vel herdet etter hvert og tar det med et smil tenker jeg, hehe).

@__EY__ sa...

Ha, ha,

stakkars mann,
men er han som
menn flest, merker
han kansje bare
halvparten om
hva som er nytt,
og hva du driver
å kjøper inn på.

PS. du har ikke
motatt min "Give Away"
med sydlanske
eggende rytmer.
Send en adr. til
"tante Olga" i nærheten
av hytta di, du treng
den sammen med mannen
og ei flaske vin nå.

nyperosa@live.no

Au revoir ; )

Silje sa...

Å du skriver altis så bra og så morsomt. Og når det gjelder det med traileren som kommer med så mye mer en kjøkken. Da gjelder det bare og skru på sin kvinnelig sjarm.

Og du vist du fremdeles syr disse kopiputen dine, så er jeg veldig interisert og kjøpe ett par til min mamman. Hadde det vært mulig? Det er ikke noe som haster.

Ha en kjempe flott helg og St.Hans aften.

Haust sa...

Å ta ein tur innom bloggen din er medisin! Eg vert så full av flir og godt humør av det! Takk for at du deler dei fine bileta og krutgode formuleringane dine med oss! :)

Tove sa...

Flott kjøkkenvekt, skjønner at du ikke kunne gå fra den:)

Og jeg måtte le av innlegget under. Viste det til mannen min for å vise at "det er ikke bare meg"... Vet ikke om det hjalp, men han trengte kanskje å vite at han ikke er alene.. Om litt over to uker kommer et flyttebyrå som skal frakte alle tingene våre over atlanteren... og det er rart med det, innholdet i skuffer og skaper har økt en del de siste ukene.. får jo "aldri" sjansen" igjen
liksom.
Veldig flotte bilder du viser, du bruker farger på en så fin måte syntes jeg

Ha en flott helg

Related Posts with Thumbnails