fredag 4. desember 2009

En veldig spesiell situasjon!


































I formiddag hadde jeg meg en liten rundtur på Lagunen. Jeg skulle bare titte litt. Det skulle også alle byens pensjonister, derfor var derfor fullstendig KAOS med biler som kjørte s-a-k-t-e på parkeringsplassen. Inne ble det satt verdensrekord i pensjonistshopping, ergo endte Emmeline på kafé. Alene, kun assistert av vann, salat og en kopp kaffe!


Så da satt jeg der ved bordet mitt og koste meg, helt til det kom bort en mann i førtiårene som lurte på om det var ledig her. Jeg ble litt overrasket, for det var jo ledig  på alle bordene rundt også...men svarte istedet høflig JODA, det er ledig her.

Jeg skulle selvfølgelig ha sagt at det ikke var ledig. At jeg ventet på en venninne, på min mor, eller på George Clooney. Hvis jeg virkelig var i støtet kunne jeg ha spurt om han ikke kunne se at min vakre fotomodellvenninne Skybertine satt der? Men dumme meg sa altså at det var ledig, og mannen smilte fornøyd og satte fra seg et smørbrød. Med laks!











I løpet av et nanodels sekund raste tusen tanker gjennom Emmelines hode:
A: Har han virkelig tenkt å sette seg her, når det er ledig på de andre bordene?
B: Hvorfor det?
C: Kan det være smil til det skjulte kamera?
D: Kanskje det er en avis som skal teste nordmenns grenser for intimitet. Hvor sitter i såfall den hemmelige fotografen?
E: Kanskje mannen kommer fra en ørliten landsby i Italia der man kun har en kafe med to bord, og at han derfor er vant til å dele bord? Men hvorfor snakker han bergensdialekt da?

Midt i denne tankerekken dukket mannen opp igjen, og satt fra seg ENDA et laksesmørbrød. Han smilte blidt, og spurte om jeg ble mett av salaten? Joda, jeg blir både god og mett løy jeg, og kjente at DETTE er spesielt. Mannen hadde bukser som var trukket opp under armene, pullover og grå catalinajakke, og kunne trolig ikke være noe annet enn en øksemorder.

Så forsvant mannen atter en gang, og dermed satte Emmeline i gang med å spise salat i et forrykende tempo. Jeg tygget så gebisset skranglet, og kjørte innpå en halvliter vann og en stor kopp kaffe i løpet av tyve sekunder. Vips var mannen tilbake, og ikke nok med det. Han hadde med seg sin gamle mor på minimum hundre år, som han støttet forsiktig bort til bordet vårt.

For det ene bordet som en gang hadde vært Emmeline sitt, var nå blitt et slags familiebord. 
For Emmeline, Øksemorderen og hans mor. Det hele var en helt absurd situasjon. Øksemorderen var smørblid, og maste i vei, noe som fikk meg til å trekke følgende konklusjoner:

A: Øksemorderen er egentlig homofil, men tør ikke si det til sin mor. Han tar henne med på resturant og later som en fremmed dame (med mummifasong) er kjæresten. Selv om han aldri har sett damen før.
B: Øksemorderen har bestemt seg for å sjekke opp fremmede damer på kafé og tar med seg moren, sånn at hun kan godkjenne kandidatene med en gang.
C: Øksemorderen er lei av å snakke med moren sin, og finner en dame som kan konversere høflig med henne slik at han slipper.
D: Øksemorderen er redd for åpne rom, og søker trygghet ved å presse seg inn på det ene bordet som er opptatt.
E: Øksemorderen har funnet sitt neste offer!



Jeg burde nok ha blitt sittende og konversert høflig for å finne ut hvilke teori som stemte. Istedet reiste jeg meg, og ønsket Øksemorderen og hans mor en riktig God Jul. For Emmeline er faktisk lykkelig gift, og blir littegranne engstelig når hun må dele bord med ukjente menn og deres mødre.

Da jeg fortalte historien til min egen mor svarte hun at dette trolig skjedde fordi jeg ligner så mye på min far. Din far har alltid rotet seg opp i de merkeligste situasjoner helt ufrivillig, sa hun. Du har det nok etter han. Konklusjonen er altså at noen mennesker er genetisk betinget for å ende opp på kafébord med vilt fremmede. Jeg må si at jeg godt kunne ha spart meg for å arve det genet!
Ønsker alle en superdeilig fredag, sees i morgen:)

86 kommentarer:

Anonym sa...

For en flott historie.Lo så jeg holdt på å dette av stolen. Veldig bra..
En riktig god jul til deg.

Blå-hvit samlemani sa...

Fantastisk!

Du skriver så morsomt.

Oline sa...

Folk er rare.... :-)

cordelia sa...

Du er helt fabelaktiv,ler så mye at jeg ikke trenge ta mageøvelser på lang tid nå;o)Du skriver så bra og fengende at jeg er sikker på du kunne skrevet en hel bok til begeistring for mange!!!!Ja,ja godt ikke øksemorderen fikk fatt i deg,da hadde det blitt kjedelig på facebook og bloggen;) Ha en strålende helg,klem fra Gørill

Emmeline sa...

Halloen Gørill.
Du skulket vannaerobicen i går du, så da må du jo trene magemusklene i dag som straff. Jeg tror faktisk enda at jeg kommer til å se meg selv igjen på TV i "Smil til det skjulte kamera" i løpet av vinteren:) Nå etter at jeg har kommet hjem er jeg derfor veldig glad at jeg hadde på sminke.
TAKK OG LOV:)

OLINE: Rare er bare forbokstaven...

Hvis dette IKKE er Smil til det skjulte kamera, ja da skjønner jeg ingenting!

Anonym sa...

Jeg koser meg med dine historier!!
God adventstid til deg fra Marit:)

Unknown sa...

Skikkelig bra. Det er altid en fornøyelse å besøke bloggen di og om din opplevelse, du skriver bra! Er glad for atdu vol dele slike historier med oss :-)

Rosa sa...

fantastisk. Eg trur eg hadde funne det ein smule ubehagelig, rett og slett. Men så får ein jo vere glad for at han ikkje kalla deg Emmeline, for DÅ hadde det vore skummelt då!

Nina sa...

Ha-ha-ha-ler godt:-)
Men kanskje han eller moren er en fast leser av bloggen din, så de tenkte som så "wow, der er Emmeline", hvis vi sitter på bord med henne får vi kanskje noen gode juletips;-) Du må jo tenke på at du tross alt har vært i Sverige pga bloggen din og alt ting, så det er jo ikke utenkelig;-)
He-he;-) Kanksje ikke, men en vet jo aldri i dagens samfunn. Jeg har fått meg mang en overraskelse i den senere tid jeg gitt...

Ha en fortreffelig helg:-)

Klemmer fra bloggløse Nina i Stv

Christina sa...

Fantastisk! Er det virkelig mulig? Ha ha :) Synes du taklet situasjonen utmerket OG at du skriver helt glitrende!

Jill sa...

Catalinajakke...det har jeg ikke sett eller hørt om på snart 10 år...Trodde den var gått i glemmeboken hos de fleste :-)
Hva slags sko hadde han?????
Du må alltid se på skoene, de sier endel men ikke alt, men gir nok en del hint :-)
Morsom historie :-)
Ha en riktig fin helg og sett lås på kakeboksene slik at ikke Houidini-kakemennene dine rømmer igjen :-)

Sølvi sa...

Det er masse rare mennesker. Men en mulig forklaring er at han fant ei dame som så ganske så ærlig og snill ut slik at han kunne sette ifra seg ting og deretter bli borte igjen to-tre ganger, uten at noe ble borte/spist opp. Han måtte jo hente maten og moren sin. Gleder meg alltid til å lese bloggen din, glad du er tilbake!!

Renate´s hjem sa...

Hei!
Hvis jeg er i dårlig humør, tar jeg meg en titt innom bloggen din! Det angrer jeg ikke på i dag. For en historie. Veldig morsom!
Jeg leser ikke så mye bøker, men si fra om du skal skrive bok, den skal jeg isåfall ha (O;
Takk for oppmuntringen!!
Mvh Renate

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha, ha, ha, herlig historie!

Hilde Heimdal sa...

Hehehehe offame glad det ikek var meg da hehe:)

Vittig hehe, syns jeg ser deg :)))))

Kjersti sa...

haha, dette er noe av det morsomste som jeg har hørt på en god stund=) du får hilse på øksemorderen en gang hvis du treffer ham igjen;)

TONE sa...

.... er vi i slekt? Jeg har også fått det meg genet!!!!! Senest i kom en RAR mann bort til meg i går å snakket om JULETRÆR!!!????

sikkert BROREN til han ØKSEMORDEREN....!!!

Vi ser sikkert så SNILLE UT!!

ha en fin aften....

Ocean showroom sa...

Herlig lesing!
Håper på en fortsettelse på denne historien:) Skjult kamera hadde jo vært morsomt da;)
Ha en fortsatt fin kveld!
Klem, Lene

Sissel sa...

Måtte le for meg selv når jeg leste historien din og må si at jeg kjenner meg litt igjen. Jeg har en tendens til å havne i slike situasjoner jeg også...

Ha en fin kveld og en herlig helg!

Therese fra huset med de rare i sa...

hahaha jeg ler så jeg giner av deg altså!!! Makan til humor skal man lete lenge etter.. Hvordan i alle dager kommer du borti så mye gøy? Stemmer på mor og er enig i at det må være gener:D

Ha en flott helg!!

Unknown sa...

Æ trur æ dør!!!!!Fantastisk!!!
-jeg hadde nok ramset opp de samme alternativene i hodet mitt, da min personlige "sfære" er noe liten...
Jeg pleier vanligvis ikke legge igjen melding hos deg, da du har hundrevis av kommentarer hele tiden, men denne måtte jeg bare kommentere:-)

Line sa...

Ååå nå fikk jeg meg en god latter!! herlig beskrevet :)) ha en fin helg Emmeline

Barbros lille atelier sa...

Hi, hi, stakkars deg! Men det er fordi du ser (og er...) så usedvanlig snill og hyggelig ut:-)

Kjenner til genet selv - kaller det bare for nerdemagnet genet...

God helg, C!

Klem Barbro

Pia sa...

He he, det var nok hans litt spesielle sjekkemetode som ikke helt slo an. Så vandrer han rundt og ser etter et nytt offer.

Maria Louise sa...

Jeg ler og ler... du er helt utrolig til å skrive levende... genial historie!

Sol sa...

He he, ler godt og venter at du skal dukke opp i Smil til det skjulte kamera..... ;-}
Kanskje det var stambordet dere...?? Hvem vet.....
Hmmm, jeg synes jeg aner at det er rød jul hos Emmeline også jeg....ikke lyseblå som i fjor???
Adventsklem.

mona sa...

Hahaha, utrolig bra historie :) God helg!

MumsiMumsan sa...

"Hæli" :)
Tror nok din mor må ha rett :):):)
Må bare le, og ser det helt klart for meg ja!!!
Ha en flott øksemorder fri helg!
Mumseklem fra Vibece

No.15 sa...

*fnis* Det var spesielt ja. ;)

Ha en fin kveld.

Photo-Me-Life sa...

Herregud, er det mulig??? Jeg opplevde noe ala samme sak engang, i oslo på en så og si tom buss. Vi var kanskje 5 mennesker der, så kommer det ett menneske å setter seg atmed meg...Hva går det av slike folk??? :) Men din situasjon var jo hysterisk artig. Lo så jeg fikk teen i halsen..jaja, den skulle kanskje i halsen uansett:)

Norwaystyle sa...

Ha ha ha. Nå lo jeg godt. For en herlig fantasi du har. Skulle gjerne lest en bok skrevet av deg. Ha en super helg.

Anonym sa...

Helt fantastisk Emmeline... bare helt utrolig morsomt!

mi-rachel sa...

jeg tror du ble sjekket opp av en gammel ungkar jeg:)

Martes atelie` sa...

Du må jo bare dra tilbake for å se om øksemorderen er der. Historien kan ikke slutte her....

Unknown sa...

Haha, fantastisk historie!
Ha en strålende helg!

Anita sa...

Ohhh! My God! Du tar altså kaka! Nå har jeg lest høyt for min mann og vi skogger ler her begge to! Jammen glad jeg ikke har arvet ett sånt gen, da tror jeg ikke jeg hadde gått på kafe, ever ;0)) Ha en flott helg du også!

Tante Mimmi sa...

he,he! utruleg bra!
Mannen min og svigermor var på Lagunen i dag....

mali-mo sa...

Herlig! Nå måtte jeg rett og slett le litt ;) Så godt! Flott skrevet!

Men vet du, jeg er helt enig med din mor. Faktisk tror jeg din mor og min mor kunne hatt en god del å være enige om. For det der får jeg høre hver enda gang jeg havner i en sånn bittelitegranne utenomdetvanlige situasjon. Ikke at jeg har det fra min far, nei, men at det alltid SKJER noe med meg. Som om det er min feil liksom. Men min mor mener oppriktig at noen mennesker opplever mer på vei til bussen enn andre menneske rgjør i løpet av et liv. Og jeg er igrunnen litt enig med henne ;)

Ha en flott helg Emmeline!

Kjersti sa...

Ler meg ihjel!
Ser for meg den gangen jeg som nittenåring kjørte på en bil bakfra. Tror sjåføren da må ha vært den samme som oppsøkte deg i dag! Kjente han igjen med en gang på din beskrivelse av antrekket, og på moren han hadde med! Han har bare lagt om fra Telemarkdialekt til Bergensmål siden sist. Siden jeg dengang måtte skrive skademelding, fikk jeg med meg navnet hans! Så til din informasjon kan jeg fortelle at han heter Niri Harry. Til fornavn!

lillpastill sa...

Haha.. Dette var jammen festilig, kunne ikke annet enn å le jeg nå. Fikk et par rare blikk fra min bedre halvdel som ikke skjønte stort da jeg humret og lo fra sofakroken.. Sikkert litt ubehagelig opplevelse du hadde i dag, jeg hadde sikkert håpet på at bakken skulle åpne seg under meg.. hoho.. Men synes den episoden var super jeg, for da fikk vi oss en god latter i dag også, og det sies at en god latter forlenger livet!

Ha en fin kveld
Klem fra lotte

LillaLykke sa...

Hehe jeg ler og ler! For en absurd og utrolig historie! :) Ønsker deg en fin og behagelig fredagskveld!

Love Peace Pionies sa...

HEhe. en artig historie,
så fin blogg! legger meg som følger.
god helg
klem kristina

Cecilie sa...

Herregud, jeg ler så jeg griner. Av dette og de bortreiste kakemennene.

Anettes drøm sa...

Det er fantastisk morsomt å følge bloggen din. Du gjør meg i godt humør og får meg til å le!!!

Ha en flott helg!

Klem Anette

Anonym sa...

Heisann!
Du er forfatter.
Du skriver så utrolig bra og treffende.
Jeg ler med skakk!

Anonym sa...

Heisann Emmeline :)
E det mulig ?? men kom jo en utrolig morsom historie ut av dette da for oss blogg lesere :)
Du e helt herlig !!!
Stor klem fra Torill på E.D

Ida sa...

Historien står veldig godt til overskriften - og jeg forstår vedig godt dine tusen tanker, spørsmål og konklusjoner :)

*ler høyt* Vanvittig bra, Emmeline - syntes du skal ha skryt for å 'ønske dem velkommen' til bordet.. og ikke minst holdt ut alle disse minuttene ! Jeg tror nok jeg hadde fått hetta i det han satte kursen mot bordet 'mitt' :-)

Men du.. neste gang (som om det skjer!) - spør rett ut hvorfor de ville sitte akkurat der - det enkle er ofte det beste - og det hadde vært interessant å høre hvilket svar du fikk! "Jo, jeg er en øksemorder, på jakt etter mitt neste offer...!" - blir det nok neppe.. haha!

Klem til deg

Refleksjon på livsvegen sa...

Når kjem boka ;-

Marthe sa...

Kanskje han hadde vedda med sin mor om han turde å sette seg ned med det eneste bordet det satt noen?

Tonje sa...

Ha ha ha, måtte ha pause i lesinga for å tørke tårer. At det går an! Som eg har sagt til mine foreldre i ymse situasjonar; av alle ting dokke skulle arve vidare...!
God helg!
Klem frå Tonje

Den gode feen sa...

He he he, for ein fantastisk historie. Det er jo heilt utruleg og meget spesielt. Du har garantert plassert deg på stambordet til øksemorderen og mammo hans. Kan ikkje skjønne anna.

Det er sååå kjekt at du er tilbake i bloggverda. Eg har hatt det så travelt i det siste, at eg berre har registrert at du har oppdatert utan at eg har fått lese. I dag var eg i begravelse, og er heilt svimmel etter å ha kjørt over 5 timar... Først 2,5 t med solblending, så 2,5 t i tussmørket :)

Og takk for koseleg kommentar. Det er godt å høyre at du har fått GG teppene på plass i skapet. Og nedvask og tørketrommel er me fleire som treng. Er du tilbake i 100% stilling nå eller? Eg har byrja leike med tanken på å ta meg ein handlerunde i Bergen før jul. Hadde i så fall vore knallkjekt om du ville vere med litt då :) Men dette er heilt på tankestadiet føreløpig altså :) Håpar du har det berre bra.

Nå må eg bysselalle. Skal helsa masse til deg frå darlingen :) Klem frå Linda

Ingun sa...

Festlig...ler godt!
Ha ei god helg;-))

ΔINΔ BΔRE ΔINΔ sa...

Hahaha, fantastisk historie! :D Utrolig bra skrevet! Jeg syntes denne mannen var litt søt jeg da (vel og merke ETTER at hans gamle mor kom inn i bildet -før det var det bare LITT rart!) hehe.. Men ja, man kan jo undre seg hva i huleste han/de tenkte på... Hmmm. Merkelig.
A:)

Linda sa...

Ha ha ha!! Utrolig bra historie:) Det kan jo være at han var ute etter hjemmehjelp til moren sin, og så ser du så snill og grei ut at han tenkte han ville spørre deg.Du kan vær glad du gikk, hvis du hadde blitt sittende så hadde han kanskje gjort seg et lite ærend og vips var han vekk, da hadde du sittet igjen med en ekstra mor du ikke visste hvor du skulle gjøre av:)

Lobeliadamen sa...

Ha ha ha ha ....synss jeg så en som skuffa nedpå salat til den store gullmedaljen på Lagunen ja...ha ha ha....fantastisk!!

W

Beth sa...

Jeg bare elsker å lese disse "merkelige" og artige historiene dine...
Du er en god forteller! :-)

Ønsker deg en koselig adventshelg!

Anonym sa...

Du har en fantastisk evne til å få frem en morsom historie.Sitter på nattevakt og fikk meg en god latter ( etter ellers ganske triste opplevelser på vakt)Utrolig fine bilder også. Glad jeg har oppdaget bloggen din !

Anonym sa...

Artig historie, sitter her og smiler for meg selv og kan se det hele for meg..
Mye rare folk ..

Quiltefia sa...

Hei!! Du skriver veldig morsomt!! Jeg skjønner at det var en helt absurd situasjon, men han ville nok sjekke deg opp!! Håper han ikke leser bloggen din da!!!Hilsen AnneK:-)

aase sa...

Herlig, han var nok ensom han der du, du har sikkert gjort dagens gode gjerning bare ved å si ja til at han kunne sitte der du!!

Lillan sa...

du har virkelig talent for å få ned tanker på "papiret"... den situasjonen tror jeg mange av oss har opplevd og tankene der kjenner jeg igjen...men du er så flink til å formulere deg å få det ned på trykk!! blir så imponert hver gang!! Storkoser meg når jeg leser dine innlegg!

ha en fornøyelig lørdag uten innpåslitne menn med mødre;)

førjulshilsen fra Lillan

AstridVU sa...

Fantastisk historie, søte du!!! Rent bortsett fra at det var irriterende at du reiste deg og gikk - for jeg ville jo vite hvilket alternativ det faktisk var! Superspesiell setting, I'll give you that - men jeg tror nå øksemorderen var homofil og ville la moren sin tro at du var kjæresten hans, det er det jeg holder en knapp på.

Linda aka Myrini sa...

He, he, he - hvordan klarer du det, Emmeline???
Syntes dette var en fornøyelig historie jeg. Og, så snill du er som bidro til å gjøre dagen koselig for øksemorder m/moder -
Make my day ;)
Ønsker deg en trivelig helg - uten alt for bisarre episoder! Klæm!

Anonym sa...

Igjen har du klart å formidle en opplevelse på din spesielle måte! Om du gjør det morsomt? Ja,ikke bare det,den blir både det og underfundig og veldig levende fremstilt!Plutselig sitter jeg og ved bordet på kafeen på Lagunen og er liksom med og bivåner det hele,og ser hvordan Emmeline funderer på hvordan SKAL hun vri seg ut av øksemorderens grep;-)
Herlig med en god latter og nettopp det klarer du og formidle!!
Klem Liv

*sne* sa...

*Hehe* Så utrolig absurd! Han må jo være gal! Jeg opplevde noe liknende på bussen en gang da jeg var mer eller mindre eneste passasjer. Da kom det en fremmed eldre dame som ville sitte ved siden av meg, når det var ca 40 andre ledige plasser. Jeg ble helt satt ut og hun fikk selvsagt sitte ved siden av meg - men jeg brukte hele bussturen på å irritere meg over at hun MÅTTE sitte akkurat der. Ja, ja. De eldre er kanskje litt selskapssyke...
Du skriver forresten utrolig bra!
Ha en nydelig helg!
//Christine

*sne* sa...

Jeg kom plustelig på at kanskje han hadde sett deg på God morgen Norge og derfor tror at han kjenner deg? ;)

Unknown sa...

Hehe, så fantastisk! Jeg syns jeg ser det for meg. Folk er rare. :) Ha en god helg!

Ellemeller sa...

Dævver!!
Eg er ganske sikker på at han hadde lyst til å sjekke deg opp, men han syntes det var dårleg gjort å la Mor, på minst hundre, stå ved kassa og vente til han hadde fått deg på kroken.(det kan jo òg godt hende at han har dårleg erfaring med å la Mor vandre fritt rundt med lommeboka klar for storshopping)

So.. konklusjonen er at han var ein frykteleg omsorgsfull mann... og han hadde lyst til at du skulle sjå det;)

Ha ein fin laurdag:)

ANita

Ellemeller sa...

..etter å ha lest igjennom alle kommentarane synes eg at du skal ta kontakt med tante mimmi litt lenger oppe her... holdt på å sette sjokolande i halsen då eg såg at ho kanskje kjenner øksemordaren... at ho til og meg kan vere gift med han!!

Neiognei for ei hysterisk morosam historie!):)

Anonym sa...

Hahaha, men er du så skvetten da?! :p
Joveig

Anonym sa...

Du skriver hysterisk morsomt:) Elsker bloggen din!

Hege sa...

Ha ha - lo så jeg grein!!!!! Du er helt fantastisk!!!!! Elsker bloggen din og må få den med meg hver dag! For en snodig situasjon - hørtes ut som en rar mann......

Klem

HusmorDronninga sa...

haha.. You made my day!
Litt av en historie ja, og jammen er folk litt rare..hehe..

Ha en fin lørdagskveld!
Hilsen fra
Husmor Dronninga

Lene sa...

hehe. Du skriver veldig fengende. Dette var gøy å lese. (lurer på om det er i orden at jeg godter meg over din noe ubekvemme situasjon..)

Hilde sa...

Jeg tror jeg nok en gang omtrent ler meg i hjel av det du skriver. Du skriver så utrolig bra og morsomt! Neste gang må du bli sittende litt lenger så du (og vi!) får vite hva som skjer videre!

Britten sa...

Å , jeg gyser ved tanken på sånne raringer ...
Du er ikke alene med å "uhygges" i møte med dem ...

Samtidig skriver du så morsomt at humøret mitt steg flere hakk , så det er nå over på direkte lystig , om du forstår ...

- Så kjekt at du er igang for fullt med bloggingen igjen ! :-)

Bulldog Barock sa...

Hahaha! Herlig! Jeg vet hvem ØKSEMORDEREN er!!! Han var i butikken idag!! Men uten sin gamle mor..
Nå kan jeg nesten ikke skrive så mye om mine kunder, men hjelpe meg hvor det klør i fingrene! Jeg er HELT sikker på at det var han, ihvertfall en copycat! Han kjøpte engleservietter (en øksemorder som kjøper engleservietter...hmm...her er det noe muffens!)

Vel...ha en strålende kveld. Husk å trekke for gardinene og vær obs på etterligninger!

Klem C...

Anonym sa...

Ja dette er jo den rene gyserhistorien...men vanvittig morsomt fortalt...hihi
Som alltid!
Er faktisk enig med Ellermeller at du skulle sjekke med tante mimmi...om hun er gift med "øksemoderen"...hohoho

Har selv prøvet noget lignende bare uden den gamle mor....må være fordi vi er nogen dejlige buttede blondiner, kan ikke se noen annen forklaring....:-o)

Klem fra Lisbeth i Danmark

Anonym sa...

Endelig e du tilbake med superherlige historier!

Elin Osa Søreng sa...

Hohoho! Dette skulle jeg sååå veldig gjerne ha sett med egne øyne :o) Ikke typisk oppførsel på nordmenn dette, nei. Men øksemorder? Nei, heller en gaffelmorder!
God jul til deg, hilsen Elin

Lykkeliten sa...

Jeg må rett og slett slutte å lese bloggen din etter at de andre i huset har lagt seg!
Jeg ler så høyt at gubben stikker hodet ut og lurer på hva jeg driver med ;-)
Helt fantastisk morsomt.

Har ikke opplevd noen lignende situasjon på dagtid, men skulle jeg forville meg ut på noe diskoteklignende greier natterstid- ja da skal jeg love deg at jeg har det Barbro her kalte NERDETILTREKKERGENET !

Klem fra lykkeliten

Lin K sa...

He he, håper virkelig det var skjult kamera! Skulle gitt mye for å se det live - men du forteller nå så godt at filmen allerede er spilt i hodet mitt ;o)

Kanskje du overså en plakat om at det var singeltreff på kafeen der i dag, og at han (eller rettere sagt du) var første som kom...?

Kan jo være øksemordere også benytter seg av singeltreff ;o)

ElinSire sa...

Fantastisk ;D Det er ikke ofte jeg sitter og ler høyt av blogginnlegg, men nå gjorde jeg altså dét!

Si meg...seriøst...du har sikkert fått spørsmålet mange ganger før, men har du noen gang vurdert å gi ut alle disse morsomme blogginnleggene din som bok? Jeg syns du har et utrolig skrivetalent og skriver så fengende og morsomt :)
Jeg hadde i hvert fall kjøpt den :)

Ønsker deg en god førjulsdag :)

Anonym sa...

Ha ha ha.... Dette er hysterisk bra!!
Det er faktisk noen som alltid havner i de rareste situasjoner. Jeg har en mann som har det samme gene som deg!

Kaja:) sa...

Hehe, herlige bilder innimellom historien i hvert fall:)

Soffi sa...

Artig! Jeg ler så jeg griner her:o)
Du er en utrolig bra forteller! Godt nytt år til deg og dine :o)

Related Posts with Thumbnails