søndag 6. desember 2009

Hvitt juletre på plass




Så er søndagen på hell allerede. I dag har jeg vært pjusk, dermed har pyntingen foregått i et snegletempo og jeg er enda ikke ferdig. Det hvite juletreet var ferdig pyntet etter at det hadde blitt mørkt, derfor må jeg bare beklage for de triste bildene.



Den gode gamle glasskrybben har også kommet frem fra skapet. Figurene trenger en såpevask, men er likevel knipset i all sin støvete sjarm.
  

Det hvite juletreet kjøpte jeg for to år siden. Første året hadde det rød pynt og sto på kjøkkenet. I fjor fikk det turkis/lysblå pynt og sto på den andre stuen. Lille julaften flytter jeg dette juletreet inn på soverommet og så setter vi opp et vanlig juletre i stuen. Det er alltid stas. Noe av pynten må likevel prøves på det hvite juletreet, før det får komme over på det ekte treet.


Denne gøye påfuglen kjøpt i Stockholm henger faktisk på prøve. Emmelinemannen liker ikke julepåfuglen, men jeg syns at han har en egen sjarm. Han kan nesten jobbe som stjerne i toppen-hadde det ikke vært for Bollywood stjernen som vi har der fra før:) Jeg syns det er litt gøy med rar pynt, i år har jeg derfor investert i ugler, griser og påfugl, og har veldig lyst til å sjekke opp kamelene som selges på Indiska.



På kjøkkenet har den største Emmelinejenten startet med et voldsomt bygge-kakehus-prosjekt. Hun skal lage en gigantisk pepperkakekirke, og jeg må si at jeg er MEGET spent på resultatet. I stuen har Emmelinemannen tent lys nummer 3 og 4 i adventsstaken fordi han mener det er mer økonomisk, og ungene er derfor mektig irritert! Med andre ord er alt som det pleier, og det var dagens søndagsrapport. TUDELU:)


18 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, C! Takk for hyggelig hilsen! Det var veldig koselig:) Vet jo at du er travel, ikke minst nå i desember som du er i full gang med å julepynte heimen; turkis! Herlig med litt utradisjonell pynt, synes jeg! Du har jo dessuten vært utenlands og som seg hør og bør må du selvfølgelig ha med deg et og annet eksotisk hjem fra det store utland!! *smiler* Synes forresten du var super-tøff som dro på Stockholmstur alene!! Håper Anettes guide var noe til nytte? Synes uansett påfuglen er utrolig stilig den henger på det hvite Emmelinetreet;)

Ha en fortsatt herlig kveld!!

Stor klem Anette:)

Ja, hjelpe meg?! Hva skal vi skrive om helt fram til julaften?

Bossa sa...

Høres og ser perfekt ut.
Klem :)

Klaffen sa...

He he.. ja påfuglen var jo GØY! Treet ditt ble fint det -og kaskje jeg i år får sent deg julepynten som snuppa mi har kjøpt til deg - i SVERIGE!! Sender du meg adr igjen? Mail: monsko@live.no

Ha en super 2`dre advent. klem

Løvetann sa...

Svarte Katten! Kvitt tre!? Det e det galnaste eg har sett på lenge. Men eg må innrømma at eg lika det :-0

God bedring

Smil fra L

frøken olsens drømmer sa...

Hei på deg,emmeline,skal si du pynter ;))
kjempe gøy med litt som ikke så mange andre har,og fint det ble det;))
Tenker det var deilig å komme hjem igjen;)
håper du koser deg i denne adventstid
klem fra meg ;)

hjem hos linda sa...

Nydelig tre og mye flott pynt du har.Blir spennende og se pepperkakehuset!!
Klæm Linda

Christel sa...

Det var jo en god ide;)Så veldig flott ut også. Flink å pynte må jeg si:)

~L~ sa...

oooooooooooooooiiii!!
hvitt tre, husker hva min kjære sa her om dagen da vi så alene hjemme og der var det ett hvitt tre....grusomt:P
Syns det var lekkert jeg:))
Men tror ikkke det får komme noe hvitt tre innenfor disse 4 veggene:P
Ha en fin andresøndagiadventskveld:))

Fjordheim sa...

Utrolig hva du har rukket selv om du ikke var i form. Ønsker meg faktisk et hvit tre. Men tror ikke det blir i år.
Ditt er helt utrolig flott.
Og den julekrybba er bare nydelig.
Ønsker deg ei riktig god uke :)

Anonym sa...

he he jeg synes du har en morsom mann ;) Kanskje fordi han ligner sånn på min!

Barbros lille atelier sa...

Så nydelig den glassjulekrybben var! Og så mye annen flott pynt du har! Tenker det blir noen kartonger med julepynt....

Gleder meg til å se den ferdige pepperkakekirken. Den blir nok et syn!

Må le av Emmelinemannen som tente 3. og 4. lyset. Herlig!

Klem Barbro

♥ Stines hverdag sa...

Enda et flott julepyntet rom!
Kjempe stilig med hvitt juletre syns jeg, og morsomt med litt original pynt.

Ha en fin kveld videre og kos deg i adventstiden!

Breivik Samfunnshus sa...

Hei hei !! for en super ide å ha et kunstig tre først og bytte det ut med the real thing seinere !! Høres fantastisk ut, så utrolig kjekt å kunne ha pynten og stemninga så lenge i hus ;))
Jeg digger turkis og synes absolutt at det er en pyntbar farge !!! Skal dog ærlig innrømme at jeg aldri hadde drømt om å pynte til jul i den fargen, men etter å ha sett all den fantastiske pynten din er jeg overbevist !!! turkis funker på alt!! Ha en fin kveld, håper formen stiger !!
Hilsen fra nord :)

Rosa sa...

mihi, herlig mann som økonomiserer med adventsljosa! Og så er det jo kjekt å pynte litt anleis no i forkant av jola, for så å ta inn meir tradisjonellt når den nærmar seg :)

God pynting, og god betring!

Huset i Hagen sa...

Ja, jeg husker godt da du kjøpte det hvite juletreet ditt. ;0) Du får garantert en fin og hvit jul uansett vær!

Fjordlykke sa...

He he, ler når jeg ser glasskrybben. Lurer meg på om det ikke var jesusbarnet som knuste i fjor?

Ha en super uke Emmeline:)

Anonym sa...

Du vet jo kjære emmeline at du må jo ikke stå sånn på om du ikke er helt i form! Det går ann å ta det med ro en dag eller to...

Anonym sa...

Menn og leveande lys er ein vanskeleg kombinasjon! Min mann vil tenne enten alle lys på ein gong, eller berre eit i gongen, slik at dei er jamnhøge... Jada, som om jula handlar om symmetri!?
Kirsti

Related Posts with Thumbnails